اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اره.
یه بخش مهمی از فوتبال بحث لایسنس هاست.
خیلی از این لایسنس ها انحصارا دست ea هستن تا یه مدت زمان مشخصی و بدون اونا کار برای رقابت سخته.
بعدشم خیلی نیازی نداره فوتبال بسازه...
هزینه ای که میخواد بکنه رو بده به کونامی یا حتی خود ea و از روز اول بازیشونو بیاره گیم‌پس.
هزینه این کار کمتر از ساخت یه فوتبال از پایه است.

در مورد دراختیار گرفتن ای پی pes از کونامی یه کم محتمل تره ولی اونم خیلی کار خاصی نیست به نظرم. Pes اصلا در حد و حدود رقابت نیست با فیفا الان. بحث لایسنس ها هم باز مطرحه.


در کل هم نامحتمله هم بی مورد به نظرم. بره هزینه کنه فیفا رو روز اول بیاره گیم‌پس اگه دلش فوتبال میخواد.
پس هينت اون توپه تو دست طراح پلي گراند چي ميشه :Shrewd:
@Ali Venom

___________
قبول دارم هممون فكر كنم رو بعيد بودن ساخت بازي فوتبال اتفاق نظر داريم حالا يكي ميگه يك درصد يكي ميگه يك هزارم درصد شانس ساختنش وجود داره
البته از نظر اولويت واقعا اون اخرا قرار ميگيره
 
چه ربطی داره اینم شد استدلال اخه ؟ :D
همون موقع که gears تو اوج بود نسخه سوم که ویدیوشم موجوده همچیش متعلق مالکیتش با اپیک بود!
ماکرو باج نمیداد حال نمیداد بهشون نسخه ps3 در دست کار بود اما حالا چی اپیک حتی ی درصد ساپورت تکنیکال که وظیفشم هست انجام نده ماکرو میره با انجین خودش هر کاری دلش خاست با ip خودش میکنه نه اینکه بچه یکی دیگرو بزرگ کنه
ماکرو تا خرید استدیو های و تفکر تولید محتوای فرست پارتی بچه یتیم این و اونو بزرگ میکرد حالا بجد میشه گفت خیلی حرفه ای تر داره عمل میکنه و در کنارشم قرار دادهای ترد پارتیش رو هم داره
اما بانجی امروز ماکرو سافت یا اپیک؟؟؟
هرچقدر قرارداد سفت و سخت هرچقدرم تجربه و تولید محتوای با کیفیت مثل halo 3 و Reach یا سه گانه گرز رو داشتن هم نهایتا اگر تجربه 50-50 در نظر بگیریم این ماکرو بود که هزینه کرد و این بانجی و این اپیک بودن که هر روز رشد میکردن و این موفقیت ها باعث تولید محتوای بهتر با پابلیشر های دیگه میشد که نتیجش هم شد همکاری با اکتی و اپیک هم ک خودش قولی بود نیازی به شریک نداشت!
پس در این مورد که هنوز به اون ماکرو 2008 یا 2010 فاصله داره مخالفم و با دلیل عرض کردم استدیوهای فعلی هرچند ضعیف تر به لحاظ کیفیت خروجی(که اینطور هم نیست) میتونیم از روز خرید استدیوهایی مثل
NINJA THEORY
OBSIDIAN
DUBLE FINE
INXILE
PLAYGROUND
TURN 10
THE INITIATIVE
I343
COLATION
RARE
هر کدومشون میتونن انتظارات هر قشری از گیمر رو کاملا راضی کنن فقط نیاز به زمان دارن
چون برای ماکروسافت و برای اکس باکس مالکیتشون و هر چیزی که میسازن برای پلتفرم اکس باکس و موفقیتشون برای رشد و تقویت برند اکس باکس هست
بانجي كه اصلا جاي خاليش حس نميشه حتي تو بازي مولتي پلتفورم دستني هم اونقدرها موفق نبود و نزديك هم به هيلو نشد
٣٤٣ هم بلافاصله تو هيلو ٤ نشون داد كجاي صنعت قرار داره و جقدر غوله و تو هيلو ٥ هم قرباني سياستهاي كواپ محور اون زمان شدن و گرنه هنوز تو گان پلي و گرافيك هيلو ٥ جز بنچماركهاي fps اين نسله.

اما اپيك جاش خاليه يا حداقل دقيق تر بگم يه كليف بي مي خواد كه گيرز رو احيا كنه از هر لحاظ گان پلي گرافيك موسيقي و طراحي مبارزات و مرحله.

ولي موافقم همين استوديوهاي فعلي اگه خوب ساپورت مالي بشن ميتونن خيلي ip هاي قوي بدن بيرون
ديگه اينگزايل و Rare و obsidian ارزوي هر پابليشري هستن
نينجا هم واقعا خوبه
پلي گراند و turn 10 هم كه تعريف نميخواد

سوگولي هم كه The initiative



نميخوام رويا ببافم الان ٨ تا انحصاري توپ معرفي ميكنن منتهي مطمئنا تا ٣ سال ديگه يه تعداد ip شاخص خواهيم داشت
 
البته مایکروسافت هیچ وقت صاحب Epic نبوده، صرفا قرارداد انحصاری جهت ساخت سری Gears باهاشون بسته بود. جالبه همون ایام، Epic بازی Unreal Tournament 3 رو به صورت انحصاری زمانی برای PS3 عرضه کرد :D

صرفایک قرار داد انحصاری نبوده! یک رابطه و همکاری حدودا ده ساله بوده و ساخت سه تا بازی +90 سیستم کیلر

با مثال بهتر سونی هم هیچ وقت صاحب اینسومنیاک نبود ولی در پی رابطه و همکاری طولانی مدت و موفقیت این استدیو به مجموعه فرست پارتی سونی اضافه شد و یا هم خوده ناتی داگ زمان ساخت کرش ها فرست پارتی سونی نبود و بعدش به مجموعه اضافه شد
 
  • Like
Reactions: Bax
PS5 and Xbox Series X will achieve dream of ‘movie-quality graphics’, says Epic
Epic Games’ chief technology officer has claimed that PS5 and Xbox Series X will enable him to achieve his “lifelong dream” of delivering movie-quality visuals in video games.
منبع
در جدید ترین نسخه رسمی مجله playstation انگلیس طی مصاحبه ای که با kim liberi از اعضای ارشد اپیک داشتن در مورد کاری که با unreal 5 و کنسولهای نسل جدید از جمله ps5 و xbox series Xمیگه به لطف قدرت سخت افزاری کنسولای جدید بیشتر از همیشه به رویامون نزدیک شدیم و به لطف وجود تکنیک هایی مثل نانیت گرافیک بازی ها نزدیک به فیلم ها شده
 
Last edited by a moderator:
چرا بابت یه شایعه مربوط به فوتبال اینقدر خوشحال بودید؟ بزرگترین اسکم تاریخ همین گیمهای اسپورت هستن. هرسال یه شماره جدید رو 60 دلار میفروشن درحالی که میشه با یه اپدیت نهایت 100 مگی تمام اتفاقات رو بروز رسانی کنن :دی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or