اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
داداش وقتی ps5 بخواد ورژن PRO بده مطمئن باشه مایکرو هم الان بیکار ننشسته
فقط فعلا شاید شایعه ای درز نکرده وگرنه من مطمئنم در حال ساخته
SX و PS5 هم اصلا طبق وعده ها قدرتمند ظاهر نشدن
نه ری تریسینگ درست حسابی میتونن پردازش کنن و نه توی رزولوشن 4K میتونن فریم ۶۰ رو ثابت بدن و سازنده اکثرا ۳۰ فریم میذاره برای مود رزولوشن
کجاست اون پس تریسینگ که مایکروسافت قبل از عرضه کنسول روی ماینکرفت مانور تبلیغاتی میداد
به نظر من که قطعا میان نسلی داریم
به جای pro یه egpu برای xss بده
 
پورت‌های USB روی کنسول پهنای باند کافی برای egpu ندارن.
من در مورد پورت کارت ssd فکر میکردم برای انتقال داده . که اگر مثل ps5 یا steam deck
Pcie gen4 4x باشه میشه از این پورت استفاده کرد. مثل اتصال 6900xt به steam deck .
Steam Deck tested with Radeon RX 6900XT as external GPU is 10x faster in 3DMark Time Spy - VideoCardz.com
 
من در مورد پورت کارت ssd فکر میکردم برای انتقال داده . که اگر مثل ps5 یا steam deck
Pcie gen4 4x باشه میشه از این پورت استفاده کرد. مثل اتصال 6900xt به steam deck .
Steam Deck tested with Radeon RX 6900XT as external GPU is 10x faster in 3DMark Time Spy - VideoCardz.com
احتمالا رابطش PCIE 4.0 x2 باشه. چون SSD های X4‌ رو نتونستن با Modding‌روش راه بندازن.
 
یکسری از بازی ها ورژن نسل 9 رو میتونین روی هارد اکسترنال یا SSD روی سریز ها اجرا کنید!
یکسری فقط SSD نسخه نسل 9 اجرا میکنه(سیگیت)یکسری هم HDD و هم SSD
FrqbS6xXoAAKT3L.png
Reddit - Dive into anything

این لیست کامل نیست ولی به مرور تکمیل میشه
روی هر هاردی میشه اون Seagate لعن*ی لازم نیست( البته یکسری باز اون سیگیت لازمه)
به طور مثال Halo MCC نسخه اوپتیمایز شده XSX|S رو میتونید هم روی HDD و هم SSD اجرا کنید
 
آخرین ویرایش:
مثل این که مارچ 2024 ، از حرکت بعدی بزرگ ایکس باکس در راستای استراتژی گیمینگش رونمایی میشه و گفته میشه ماه مهمیه
View attachment 287668
فروش بخش اکس باکسه :D
وقتی چنین رودمپ و برنامه ریزی های هست چطور یه عده میتونن از فروش این بخش حرف بزنن تو فورچین بذارن و یه عده هم باور کنن
 
  • Like
Reactions: AmirPh78
مثل این که مارچ 2024 ، از حرکت بعدی بزرگ ایکس باکس در راستای استراتژی گیمینگش رونمایی میشه و گفته میشه ماه مهمیه
View attachment 287668
فک نکنم خود فیل اسپسنر هم بدونه یـ سال دیگه دقیقا چه اتفاقی میوفته بعد این بابا دقیقا آدرس داده مارچ 2024 !!!! حداقل میگفت سال دیگه تا طبیعی تر به نظر برسه :دی کی به کی منم میگم تا 5 سال دیگه نسل بعدی Xbox منتشر میشه :دی
 
Screenshot-2023-03-24-103315.jpg
مقاله و گفتگوی بسیار زیبای گیم اینداستری با James Lewis که سمت Senior creative در Xbox داره.

همونطور که خوب میدونید xbox هرچند وقت یکبار در مورد اهدافش صحبت میکنه، هدف خاص ایکس باکس: رسیدن به جامعه آماری 3میلیارد نفری گیمر ها. و این دلیلی هستش که کمپانی در حال خرج و سرمایه گذاری زیاد و گزاف در این صنعت، عرضه دو نوع کنسول و عرضه بازی ها در PC هست. و این همان دلیلی هست که مایکروسافت قصد عرضه یک برنامه موبایل دارند و اعتقاد دارند که با کنسول به تنهایی هیچوقت نمی‌توان به جامعه آماری 3 میلیارد نفر رسید.

و خب باوجود داشتن همه این پلتفرم ها برای رسیدن به این هدف، صرفا داشتن یک مدل بیزینس خاص کافی نیست و در کنار اون داشتن بازی های درست برای تمام ملیت ها، شخصیت ها، جنس ها و... لازم هست و این صرفا شامل آیپی های بلک باستری مثل Call of Duty نمی شود.

جیمز لویس میگوید:" من به شدت اعتقاد دارم که بدون قدرتمند کردن سازنده ها که مخصوصا با جوامع دیگر ارتباط دارند هرگز به آرزوی به جامعه میلیارد نفری گیمر ها نمیرسیم
آدم های زیادی وجود دارند که خود را گیمر نمی‌شناسند، زیرا بعضی از بازی هایی وجود دارد که از جوامع مختلف می آید و آن ها، آن را شناسایی نمی کنند و از خود نمیدانند، برای دنیای بازی، در آغوش کشیدن صداهای جدید،. افراد جدید و خوش آمد گفتن به آن ها بسیار مثبت و اتفاق خوبی است."

جیمز لوئیس در این گفتگو، در مورد ID@Xbox Developer Acceleration Program برنامه ای که از 2019 با هدف پشتیبانی و کمک به سازندگان کمتر شناخته شده شروع شد ، صحبت میکند

به طور خلاصه:

-ایکس باکس متوجه شده که خیلی از دولوپر ها باوجود داشتن ایده های مختلف،. به منابع مناسب دسترسی ندارند

- مایکروسافت، کیس به کیس بررسی میکنه و برای کمک چند تا سوال از خودش، میپرسه: هدف از ساخت این بازی و چشم اندازش چیه؟ پیچیدگی ساخت و توسعه چقدر هست؟ از چه انجینی استفاده میکنه؟ بازی در چه سبکی هست و چقدر سبکش محبوبیت داره؟

- تیم های سازنده معمولا دو نوع رویکرد دارند، یا سازنده به اون پول نیاز چندانی نداره و خرج کیفیت بازی میکنه یا خیلی خوش حال میشن ونیاز دارند و خرج بازی میکنن. ایکس باکس دخالتی در این موارد نداره.

- برنامه دوم ID@XBOX، افزایش اطلاعات این دولوپر ها با آشنا کردن با مارکتینگ، لانچ بازی ها، درست کردن پیج فروش و... می باشد

- هدف اصلی، ایجاد صداهای جدید، پیداکردن صداهای گم شده یا سرکوب شده، پشتیبانی هرچی بیشتر از جوامع مختلف و سلیقه های متفاوت هست


-یکی از مشکلات اصلی این هست که دولوپرها نمیدونند چگونه با ID@XBOX ارتباط برقرار کنند یا اصلا نمیدونند، که همچین برنامه ای وجود دارد

- قاعدتا ایکس باکس از هر بازی پشتیبانی نخواهد کرد و استاندارد های خود را خواهد داشت مثلا نباید آسیب زا باشد یا کیفیت خیلی پایینی داشته باشد

- خود جیمز لوئیس هم دقیقا نمیدونه که چطوری میشه که پارتنر مناسب برای برنامشون پیدا میشه ولی میگه طبق برنامه میریم جلو و فرصت ها ی متفاوت رو براشون درست میکنیم تا ببینیم چی پیش میاد

- لوئیس میگه گیم پس یک عامل خیلی مهم در انگیزه و موفقیت های دولوپرها بوده و این که آپشن های بیشتری برای ارائه در پلتفرم ها دارند خیلی خوشحالند

- جیمز لوئیس میگه درسته این برنامه ی ایکس باکس اصلا در حد واندازه هایی مثل خرید Activision Blizzard نیست ولی برای رسیدن به جامعه میلیارد نفری، به این برنامه ایمان دارند چون هدفشون قوی تر کردن دولوپرها و رسیدن به جوامع مختلف کمتر شنیده شده و در آخر تنوع هست.

- جیمز لوییس: ما تا الان 100 عنوان عرضه کردیم و حالا دنبال 100 عنوان دیگر در آینده هستیم. "


Xbox: We can't reach the billions of gamers without underrepresented creators
 

Attachments

آخرین ویرایش:
مقاله و گفتگوی بسیار زیبای گیم اینداستری با James Lewis که سمت Senior creative در Xbox داره.

همونطور که خوب میدونید xbox هرچند وقت یکبار در مورد اهدافش صحبت میکنه، هدف خاص ایکس باکس: رسیدن به جامعه آماری 3میلیارد نفری گیمر ها. و این دلیلی هستش که کمپانی در حال خرج و سرمایه گذاری زیاد و گزاف در این صنعت، عرضه دو نوع کنسول و عرضه بازی ها در PC هست. و این همان دلیلی هست که مایکروسافت قصد عرضه یک برنامه موبایل دارند و اعتقاد دارند که با کنسول به تنهایی هیچوقت نمی‌توان به جامعه آماری 3 میلیارد نفر رسید.

و خب باوجود داشتن همه این پلتفرم ها برای رسیدن به این هدف، صرفا داشتن یک مدل بیزینس خاص کافی نیست و در کنار اون داشتن بازی های درست برای تمام ملیت ها، شخصیت ها، جنس ها و... لازم هست و این صرفا شامل آیپی های بلک باستری مثل Call of Duty نمی شود.

جیمز لویس میگوید:" من به شدت اعتقاد دارم که بدون قدرتمند کردن سازنده ها که مخصوصا با جوامع دیگر ارتباط دارند هرگز به آرزوی به جامعه میلیارد نفری گیمر ها نمیرسیم
آدم های زیادی وجود دارند که خود را گیمر نمی‌شناسند، زیرا بعضی از بازی هایی وجود دارد که از جوامع مختلف می آید و آن ها، آن را شناسایی نمی کنند و از خود نمیدانند، برای دنیای بازی، در آغوش کشیدن صداهای جدید،. افراد جدید و خوش آمد گفتن به آن ها بسیار مثبت و اتفاق خوبی است."

جیمز لوئیس در این گفتگو، در مورد ID@XBOX برنامه ای که از 2019 با هدف پشتیبانی و کمک به سازندگان کمتر شناخته شده شروع شد ، صحبت میکند

به طور خلاصه:

-ایکس باکس متوجه شده که خیلی از دولوپر ها باوجود داشتن ایده های مختلف،. به منابع مناسب دسترسی ندارند

- مایکروسافت، کیس به کیس بررسی میکنه و برای کمک چند تا سوال از خودش، میپرسه: هدف از ساخت این بازی و چشم اندازش چیه؟ پیچیدگی ساخت و توسعه چقدر هست؟ از چه انجینی استفاده میکنه؟ بازی در چه سبکی هست و چقدر سبکش محبوبیت داره؟

- تیم های سازنده معمولا دو نوع رویکرد دارند، یا سازنده به اون پول نیاز چندانی نداره و خرج کیفیت بازی میکنه یا خیلی خوش حال میشن ونیاز دارند و خرج بازی میکنن. ایکس باکس دخالتی در این موارد نداره.

- برنامه دوم ID@XBOX، افزایش اطلاعات این دولوپر ها با آشنا کردن با مارکتینگ، لانچ بازی ها، درست کردن پیج فروش و... می باشد

- هدف اصلی، ایجاد صداهای جدید، پیداکردن صداهای گم شده یا سرکوب شده، پشتیبانی هرچی بیشتر از جوامع مختلف و سلیقه های متفاوت هست


-یکی از مشکلات اصلی این هست که دولوپرها نمیدونند چگونه با ID@XBOX ارتباط برقرار کنند یا اصلا نمیدونند، که همچین برنامه ای وجود دارد

- قاعدتا ایکس باکس از هر بازی پشتیبانی نخواهد کرد و استاندارد های خود را خواهد داشت مثلا نباید آسیب زا باشد یا کیفیت خیلی پایینی داشته باشد

- خود جیمز لوئیس هم دقیقا نمیدونه که چطوری میشه که پارتنر مناسب برای برنامشون پیدا میشه ولی میگه طبق برنامه میریم جلو و فرصت ها ی متفاوت رو براشون درست میکنیم تا ببینیم چی پیش میاد

- لوئیس میگه گیم پس یک عامل خیلی مهم در انگیزه و موفقیت های دولوپرها بوده و این که آپشن های بیشتری برای ارائه در پلتفرم ها دارند خیلی خوشحالند

- جیمز لوئیس میگه درسته این برنامه ی ایکس باکس اصلا در حد واندازه هایی مثل خرید Activision Blizzard نیست ولی برای رسیدن به جامعه میلیارد نفری، به این برنامه ایمان دارند چون هدفشون قوی تر کردن دولوپرها و رسیدن به جوامع مختلف کمتر شنیده شده و در آخر تنوع هست.

- جیمز لوییس: ما تا الان 100 عنوان عرضه کردیم و حالا دنبال 100 عنوان دیگر در آینده هستیم. "


Xbox: We can't reach the billions of gamers without underrepresented creators
حالا که صحبت از ID@XBOX شد چندتا فکت:

- 4 میلیارد دلار تا حالا خرج این پروژه شده
- گسترش، به بیش از 100 کشور
-با 200 دولوپر شروع کردند الان بیش از 5000 نفر رسیدند
-بيشترين ژانر: اکشن ادونچر با 39%
Xbox has paid over $4 billion for 3,000 id@xbox games
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or