اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
دوستان ايونت بعدي اكس باكس چه زماني هست؟
من مشتاقم زمان اومدن يوبيسافت پلاس رو اعلام كنن 😁
احتمالا ایونت بعدی ماکروسافت حول و حوش همون e3 مرحوم باشه. اواخر خرداد- اوایل تیر.
حالا اون قدر هم قطعی نیست این موضوع ولی اگر هم بخوان اعلام کنن شاید اخر سال منطقی تر باشه.
 
View attachment 242359

من امیدوارم که ولو باشه....مایکروسافت به استیم نیاز داره
امیدوارم نباشه چون یکی از مزیتهای pc نسبت به کنسولها که تعدد فروشگاها باشه ، عکس کنسول که محدود به یک فروشگاه هست رو از بین میره و به نفع من بعنوان مصرف کننده نیست.

یکم خرج کنه این app xbox رو درست کنه
 
امیدوارم نباشه چون یکی از مزیتهای pc نسبت به کنسولها که تعدد فروشگاها باشه ، عکس کنسول که محدود به یک فروشگاه هست رو از بین میره و به نفع من بعنوان مصرف کننده نیست.

یکم خرج کنه این app xbox رو درست کنه

مشکل مایکروسافت نداشتن اکوسیستم هست...البته خودش اپ اکس باکس زده ولی هیچ وقت به بزرگی کامیونیتی استیم نمیرسه...از طرف دیگه اگه بخره قطعا گیمپس رو میاره رو استیم.....تعداد کاربرهاش راحت تا اخر سال ۲۰۲۲ ۸۰ یا حتی ۱۰۰ میلیون میشه...تازه مشکل بزرگ ولو هم نداشتن کلاود گیمینگ هست که با اژور مایکروسافت بهترین اکوسیستم موجود میشه...یعنی هم مایکروسافت به استیم نیاز داره و هم استیم به اژور

الان هم مشکل کلاود اینه که مایکروسافت فروشگاهی واسش نگذاشته (فعلا)...یعنی کسی‌بخواد به جز بازیهای گیم پس بازی بخره..نمیتونه.

ترکیب استیم و گیمپس و کلاود باعث میشه هیچ رقیبی حتی نزدیکش نیاد.
 
مشکل مایکروسافت نداشتن اکوسیستم هست...البته خودش اپ اکس باکس زده ولی هیچ وقت به بزرگی کامیونیتی استیم نمیرسه...از طرف دیگه اگه بخره قطعا گیمپس رو میاره رو استیم.....تعداد کاربرهاش راحت تا اخر سال ۲۰۲۲ ۸۰ یا حتی ۱۰۰ میلیون میشه...تازه مشکل بزرگ ولو هم نداشتن کلاود گیمینگ هست که با اژور مایکروسافت بهترین اکوسیستم موجود میشه...یعنی هم مایکروسافت به استیم نیاز داره و هم استیم به اژور

الان هم مشکل کلاود اینه که مایکروسافت فروشگاهی واسش نگذاشته (فعلا)...یعنی کسی‌بخواد به جز بازیهای گیم پس بازی بخره..نمیتونه.

ترکیب استیم و گیمپس و کلاود باعث میشه هیچ رقیبی حتی نزدیکش نیاد.
والا امیدوارم نخره. هر کدوم از پلتفرم هولدرها استیم رو بخرن، میـ%%نن توش. خیلی راحت.
ساز و کار استیم و نحوه اداره شدن ولو کلا با ذات کار کردن این‌ها فرق داره. توان اداره‌اش به شکل فعلی رو ندارن.
 
اگه valve مستقل باشه ولی یه قراردادی ببندن یه جوری گیم پس بیاد داخل استیم واقعا نور علی نور هست، امکانش هم هست وقتی EA ( دقت کنید EA!) از اون اوریجین مسخره کشید بیرون همه گیماشون رو با EA Play آوردن استیم، انقدری تعداد مشترک ها بالا میره که به نظرم Valve هر درصدی هم کمیسیون بگیره میصرفه، خداکنه مایکروسافت هم زودتر شل کنه این Xbox App و مایکروسافت استور به نتیجه ای نمیرسه.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
مشکل مایکروسافت نداشتن اکوسیستم هست...البته خودش اپ اکس باکس زده ولی هیچ وقت به بزرگی کامیونیتی استیم نمیرسه...از طرف دیگه اگه بخره قطعا گیمپس رو میاره رو استیم.....تعداد کاربرهاش راحت تا اخر سال ۲۰۲۲ ۸۰ یا حتی ۱۰۰ میلیون میشه...تازه مشکل بزرگ ولو هم نداشتن کلاود گیمینگ هست که با اژور مایکروسافت بهترین اکوسیستم موجود میشه...یعنی هم مایکروسافت به استیم نیاز داره و هم استیم به اژور

الان هم مشکل کلاود اینه که مایکروسافت فروشگاهی واسش نگذاشته (فعلا)...یعنی کسی‌بخواد به جز بازیهای گیم پس بازی بخره..نمیتونه.

ترکیب استیم و گیمپس و کلاود باعث میشه هیچ رقیبی حتی نزدیکش نیاد.
اکوسیستم که داره فقط زمان و کار روی نرم افزارها برای بلوغ نیاز داره مثل رفع باگهای app xbox

اکتویژن بیلیزارد نزدیک 390 میلیون کاربر فعال ماهانه داره طبق صورت مالی سه ماهه سوم 2021 که منتشر کرده که از این تعداد به تفکیک
245 میلیون برای king
119 میلیون برای اکتیویژن
و 26 میلیون کاربر فعال ماهانه متعلق به بیلیزارد هست
مالک بتل دات نت ، که لانچر خوبیه و البته تنها قفلی که تا به حال کرک نشده هم برای بازی cod همین لانچر هست.
 
اقا امسال یا حداکثر از سال دیگه امکان نداره بتونن با یک کنفرانس 90 دقیقه ای سر و ته این تعداد ناشر رو جمع کنن
احتمالا مایکرو 2 بار در سال E3 داشته باشه
1 مراسم زیر مجموعه های XBOX و بتسدا
1 مراسم معرفی های اکتیویژن و شاید بلیزارد چون بلیز که خودش بلیزکان داره ولی احتمالا تریلر برای کنفرانس های مایکرو بذارن کنار
 
اکوسیستم که داره فقط زمان و کار روی نرم افزارها برای بلوغ نیاز داره مثل رفع باگهای app xbox

اکتویژن بیلیزارد نزدیک 390 میلیون کاربر فعال ماهانه داره طبق صورت مالی سه ماهه سوم 2021 که منتشر کرده که از این تعداد به تفکیک
245 میلیون برای king
119 میلیون برای اکتیویژن
و 26 میلیون کاربر فعال ماهانه متعلق به بیلیزارد هست
مالک بتل دات نت ، که لانچر خوبیه و البته تنها قفلی که تا به حال کرک نشده هم برای بازی cod همین لانچر هست.

اینایی که فرمودین درست اما هیچ کدوم مرجعی مثل استیم نمیشن (۲۴۵ میلیون کاربر کینگ موبایلی هستند)

حالا منظورم این نیست که حتما بخره ولی اگر بتونه گیمپس رو استیم بیاره و کل کلاو استیم رو بگیره خیلی عالی میشه
 
والا امیدوارم نخره. هر کدوم از پلتفرم هولدرها استیم رو بخرن، میـ%%نن توش. خیلی راحت.
ساز و کار استیم و نحوه اداره شدن ولو کلا با ذات کار کردن این‌ها فرق داره. توان اداره‌اش به شکل فعلی رو ندارن.
کاری به استیم ندارم ولی کلا مایکروسافت یه روشی داره به نام ادغام محدود که همه ساختار شرکتی رو که میخره حفظ می‌کنه یعنی به شکل جزیره مانندی منظورمه
همه کسانی که تا دیروز یک مجموعه رو اداره میکردن فردای خریداری شدن هم اداره خواهند کردبه همین خاطر مشکلی توی اداره شدنش پیش نمیاد
 
خوب اگه اينجوري باشه ميشه نزديك جون و جولاي
و قبلش يعني هيچ ايونتي نميخوان بذارن و بازيهاي ٢٠٢٢ رو كامل معرفي كنن؟
والا بعید می دونم تا اون موقع ایونت جدی داشته باشیم.
پارسال یه ایندی شو داشتن که چیز دندون گیری توش نداشت.

اقا امسال یا حداکثر از سال دیگه امکان نداره بتونن با یک کنفرانس 90 دقیقه ای سر و ته این تعداد ناشر رو جمع کنن
احتمالا مایکرو 2 بار در سال E3 داشته باشه
1 مراسم زیر مجموعه های XBOX و بتسدا
1 مراسم معرفی های اکتیویژن و شاید بلیزارد چون بلیز که خودش بلیزکان داره ولی احتمالا تریلر برای کنفرانس های مایکرو بذارن کنار

من خودم به شدت طرفدار فرمت دایرکت هستم و به نظرم ماکروسافت باید بجای لیک شدن همه چیزش، سراغ این فرمت بره و خودش خرد خرد نشون بده اطلاعات بازی رو.
یه کنفرانس هم کامل ابتدای تابستون برگذار کنن کنارش که معرفی های اصلی و نمایش های اول گیم پلی رو بزارن توی همون بمونه.

وقتی نگاه می کنی با بالای 30 استدیو و نمی دونم چند تا تیم داخلی، اگر هر کدوم 5 سال یه بار هم بازی منتشر کنن، کف کف سالی فقط 6 تا از فرست پارتی بازی دارن. بماند بازی های ترد پارتی. بماند قرار داد های xgs publishing. در همین حالت هم اگر قرار باشه یک تریلر هم قبلش برای معرفی و یه تریلر برای نمایش گیم پلی در سال عرضه بزاریم کنار یعنی اینا حداقل سالی 12 بازی فرست پارتی رو باید نمایش بدن که عدد عجیب غربی هست برای یک کنفرانس.

این طوری بازی هات با همه دیگه در یک شو رقابت می کنن و خیلی هاش دیده نمی شن. بنابرین به نظرم بهترین کار اینه کنفرانس بزرگ تر در تابستون حفظ بشه، ولی باقی سال دو تا کنفرانس جم جور مثل دایرکت داشته باشن برای نمایش:
1- اپدیت های بازی های سرویس محور مثل هیلو ، الدر اسکرول انلاین و .... یا dlc های احتمالی
2- نمایش و معرفی برخی از پروژه های جم و جور تر فرست پارتی
3- نمایش گیم پلی بازی هایی که در q1 q2 سال عرضه میشن که فاصله زیادی با نمایش e3 دارن.
4- نمایش بازی های ایندی برای گیم پس یا قراداد های ترد پارتی که دارن
 
این لیست افرادی که قبلا این جایزه رو بردن

Minoru Arakawa (Nintendo-2006) Howard Lincoln (Nintendo-2006)
Ken Kutaragi (PlayStation-2007) Doug Lowenstein (ESA-2009)
Bing Gordon (EA-2010)
Satoru Iwata (Nintendo-2015)
Genyo Takeda (Nintendo-2017)
همون طور که اشاره شد گاد هاوارد جایزه رو اهدا خواهد کرد
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Adam

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or