اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید
من کلی تست ازش دیدم .
فقط در صورتی تاثیر میزاره که گلوگاه شه یعنی cpu منتظر بمونه اطلاعات بیاد تا پردازش کنه.
ولی تو سرعتی که ssd مایکرو و سونی داره هیچوقت این اتفاق نمیوفته.
پس تنها تفاوت میمونه سر لودینگ که اونم تو اون سرعت خیلی اهمیتی نداره

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید
قبول دارم حرفتو ولی خب یه موضوعی هم هست اونم اینکه الان هیچ ssd با سرعت سونی تو بازار نیست و بعید میدونم هیچ سازنده third party اونقد وقت بزاره که از سرعت بالاتر ssd ps5 استفاده کنه و این سرعت بیشتر در اصل بدرد بازیای انحصاری ps5 میخوره.
ولی اونطرف قضیه کارت گرافیک قویتر,فرکانس cpu بالاتر و رم سریع تر ایکس باکس قطعا توسط سازنده های ترد پارتی مورد استفاده قرار میگیره چون همین الانشم تو pc سیستم قویتری از xbox series x وجود داره و داره ازش استفاده میشه از این قدرت.
اون سازنده ای که بازی مولتی پلتفرم میسازه همون جوری که بازیشو واسه 2080ti بهینه میکنه واسه xbox series x هم بهینه میکنه.
 
آقا دیگه رد دادم از این شکل کادو تولد بیاین بیرون این چیه آخه. حالا ظاهر ولش کن قیمت چرا زده ۳۵۰ گرونه لامصب فوق فوقش باید ۲۸۰ دلار باشه. من سری اس از این قیمت بالاتر قبول ندارم. حالا شاید واسه خاطر وان اکس کردنش ۳۰۰ دلار.
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید
توی معماری جدید ماکروسافت هم دقیقا امکان خواندن مستقیم از ssd و استفاده یه عنوان vram وجود داره . اینو حتی e3 2019 اعلام کردن.
صحبت های برخی دولوپر ها هم این بوده که با توجه به وجود فرمت خاص فشرده سازی تکسچر ها (فکر کنم اسمش bcبود ) عملا هیچ مشکلی برای لود تسکچر روی وجود ندارد. آقا شما خودت حساب کن در ثانیه پنج گیگ تکسچر و asset از حافظه می تونه فراخوانی بشه . پنج گیگ یعنی یک بیستم کل حجم گیم . من خیلی بعید می دانم بیشتر نیاز بشه. تازه رم هم با توجه به بهینه سازی های انجام شده خودشون گفته چند برابر عملکرد داره. یعنی عملا در ثانیه شما حدود بیست گیگ از کل داده هایی که می خوای رو می تونی در اختیار داشته باشی. واقعا عجیبه این حرف که بیشتر نیاز بشه . من سناریوی خاصی به ذهنم نمی رسه.
ضمن این که rdna 2 همین الان هم خیلی قابلیت هایی مثل vs داره باعث میشه تمام محیط رندر نشن و فقط اون بخش مشخص رندر بشه . وقتی شما دوربین رو بر می گردونی محیط رندرش شروع میشه . اینا رو سونی ابداع نکرده جز خود معماری هست.
اون ارائه سرنی یه جوری بود انگار سونی اینا رو اختراع کرده ولی در واقع این ها خاصیت این نسل هست. وجود ssd و استفاده به عنوان رم مجازی از معرفی پروژه اسکارلت وجود داشت. قابلیت smartshift مال خود amd هست . البته طبیعیه سونی میگه پلی استیشن اینا رو داره نمی گه چیپی که خریدیم از amd اینا رو فراهم کرده. که البته نباید هم بگه. سامسونگ هم نمیاد بگه کوالاکام فلان کارو کرده، میگه گوشی مون رو ما سریع تر کردیم.
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید

مایکروسافت دقیقا برای استفاده بهتر از RAM و آوردن جزئیات بیشتر داخل بازی این‌ سیستم SSD و ‌SFS و... رو ایجاد کرده. منتهی مایکروسافت بجای اینکه بره سرعت SSD رو تا خرتناق ببره بالا یه سرعت معقول رو انتخاب کرده برای SSD و کنارش سیستم فشرده سازی کاستوم خودش برای تکسچر (80 درصد حجم اختصاص یافته به بازی‌ها روی رم) رو ایجاد کرده (BCPack) و بعد سیستم SFS رو گذاشته کنار اینها که بازی دقیق بفهمه از یه mip 8 مگابایتی یه تکسچر 4k دقیقا چه بخش‌هایش نیاز هست و هم پهنای باند کمتری از SSD مصرف بشه (بهینگی 2 تا 3 برابری در استفاده از پهنای باند) و هم فضای کمتری روی رم با تکسچر اشغال بشه (بهینگی 2 تا 3 برابری در استفاده از رم) در نهایت هم اگر چیزی از دست GPU در بره و تکسچر به موقع نخواد لود بشه با یه تاخیر 1 فریمی سیستم LOD اسست‌های با کیفیت پایین‌تر رو با اسست‌های با کیفیت‌تر جایگزین میکنه :دی

این چیزهایی که سرنی گفت برای SSD و اثراتش غلط نبود منتهی به خیلی‌ها آلارم اشتباه داد که حالا مثلا چه خبر هست و چه چیز خاصی تو PS5 بکار رفته در صورتی که همونها توی XSX هم هستن حتی شاید بهتر (سونی باید بیاد بگه سیستمی معادل SFS رو پیاده سازی کرده برای بازیهاش که اتوماتیک شناسایی کنه چه اسست‌هایی باید استفاده بشن یا نه) و حتی اگر اینطور هم باشه سرعت انجام این کار آنقدر بالاست که در 1 فریم نتیجه نامطلوب به نتیجه مطلوب تغییر میکنه یعنی در 1/60 ثانیه که چشم هم تفاوتش رو تشخیص نمیده :دی
 
واقعا برام سوال شده چند درصد از حجم بازی مستقم رندر میشه و چند درصد بصورت raw جا بجا میشه و مورد استفاده قرار میگیره
چون تو هر دو کنسول اختلاف سرعت بین فایل استاندارد و raw دو برابر!!!
حالا مدل کاری به چه شکل هست؟؟
رو سری اکس تو چه حالتی 2500 mb فعال میشه و تو چه حالتی 5000 مگ میشه؟؟؟
این سرعت جابجایی بالا تو چه حالتی دو برابر میشه؟؟؟
 
  • Like
Reactions: Bax
من هر چه قدر با فلسفه دو کنسوله بودن مشکل دارم، از دیزاین سری اس خوشم میاد اگر این شکلی باشه . شبیه گیم کیوب مدرن شده .
کاش بزارن دو سال دیگه همون سری ایکس رو به صورت slim all digital این شکلی بزنن .
 
  • Like
Reactions: alimx360 and g4mer
این لاکهارت جذاب ترین کنسول نسل بعدی هست که واقعا نمیشه استقبال ازش را از الان پیشبینی کرد. اگر PS5/XSX قیمت 499 دلاری داشته باشن و ماکروسافت بتونه سری اس را 299-349 دلار عرضه کنه به نظرم با توجه به اینکه میتونه روی روزلوشن معقول 1080P-1440P بازی ها را اجرا کنه میتونه موفق باشه

از یک جهت هم ماکروسافت این سری شانس هم آورده. با توجه به به بحران اقتصادی که قابل پیش بینی هست که به زودی کل جهان را بگیره و وجود پدیده ای به نام Gamepass فکر میکنم عده بسیار زیادی به سمت سری اس برن و حتی اگر به حد کافی در بازار عرضه بشه سری ایکس و شاید PS5 را در فروش حداقل 3 سال اول نسل پشت سر بذاره.

بعید میدونم مثلا اکثریتی که میخان یک کنسول هدیه برای بچه شون بخرن یا Fifa و Warzone بازی کنن از اختلاف قیمت 150-200 دلاری بگذرن
 
واقعا برام سوال شده چند درصد از حجم بازی مستقم رندر میشه و چند درصد بصورت raw جا بجا میشه و مورد استفاده قرار میگیره
چون تو هر دو کنسول اختلاف سرعت بین فایل استاندارد و raw دو برابر!!!
حالا مدل کاری به چه شکل هست؟؟
رو سری اکس تو چه حالتی 2500 mb فعال میشه و تو چه حالتی 5000 مگ میشه؟؟؟
این سرعت جابجایی بالا تو چه حالتی دو برابر میشه؟؟؟
اونی که من از ارایه سرنی و ویدئو دیجیتال فاندری یادمه و برداشت کردم (شاید اشتباه بکنم) ولی یه سخت افزار مثل یه دیکوردر سر ssd هست و عملا هر چی این وسط رد و بدل میشه باید از اون بگذره . بنابراین شما حساب کن سرعت اول و آخر همون ۱۰ برای پلی استیشن و ۵ برای ایکس‌باکس هست.
ولی سوال اصلی اینه واقعا چقدر asset برای یک گیم صد گیگی در ثانیه مورد نیازه.
اصلا خیلی تخیلی هست فکر کنیم یک بیستم کل ساختمان ها و npc ها و هر چی جزییات و مدل و موتور بازی و ... هست نیاز بشه در عرض یک ثانیه لود بشه بیاد برای رندر، تازه فارق از چیزایی که از قبل توی رم بوده.
شاید، میگم شاید، سر قضیه upscale و یه چیز تو مایه‌های dlss2 نیاز بشه. که اونم مدلش رو اگر یه بار بارگذاری کنم نیاز به لود مجدد ندارن.
 
  • Like
Reactions: saeed_sg and g4mer
مایکروسافت دقیقا برای استفاده بهتر از RAM و آوردن جزئیات بیشتر داخل بازی این‌ سیستم SSD و ‌SFS و... رو ایجاد کرده. منتهی مایکروسافت بجای اینکه بره سرعت SSD رو تا خرتناق ببره بالا یه سرعت معقول رو انتخاب کرده برای SSD و کنارش سیستم فشرده سازی کاستوم خودش برای تکسچر (80 درصد حجم اختصاص یافته به بازی‌ها روی رم) رو ایجاد کرده (BCPack) و بعد سیستم SFS رو گذاشته کنار اینها که بازی دقیق بفهمه از یه mip 8 مگابایتی یه تکسچر 4k دقیقا چه بخش‌هایش نیاز هست و هم پهنای باند کمتری از SSD مصرف بشه (بهینگی 2 تا 3 برابری در استفاده از پهنای باند) و هم فضای کمتری روی رم با تکسچر اشغال بشه (بهینگی 2 تا 3 برابری در استفاده از رم) در نهایت هم اگر چیزی از دست GPU در بره و تکسچر به موقع نخواد لود بشه با یه تاخیر 1 فریمی سیستم LOD اسست‌های با کیفیت پایین‌تر رو با اسست‌های با کیفیت‌تر جایگزین میکنه :D

این چیزهایی که سرنی گفت برای SSD و اثراتش غلط نبود منتهی به خیلی‌ها آلارم اشتباه داد که حالا مثلا چه خبر هست و چه چیز خاصی تو PS5 بکار رفته در صورتی که همونها توی XSX هم هستن حتی شاید بهتر (سونی باید بیاد بگه سیستمی معادل SFS رو پیاده سازی کرده برای بازیهاش که اتوماتیک شناسایی کنه چه اسست‌هایی باید استفاده بشن یا نه) و حتی اگر اینطور هم باشه سرعت انجام این کار آنقدر بالاست که در 1 فریم نتیجه نامطلوب به نتیجه مطلوب تغییر میکنه یعنی در 1/60 ثانیه که چشم هم تفاوتش رو تشخیص نمیده :D
این قابلیت SFS یکی از فیچر های جدید DX12 هست که توش توضیح داده سخت افزاری هست و gpu تون باید ساپورت کنه این قابلیت رو. قبلا هم از این تکنیک ها استفاده شده مثل Tiled Resource ولی مشکلی که داشتن درصد خطاشون بالا بوده و باعث میشده خیلی بهینه نباشه ولی SFS کاری که میکنه بطور دقیق میگه چی باید لود بشه و خطا نداره. حالا من خیلی سردر نمیارم اگه کسی بهتر بلده بیاد یه توضیحی بده :D

Coming to DirectX 12— Sampler Feedback: some useful once-hidden data, unlocked | DirectX Developer Blog
 
ولی حالا جو خودمونیه PSفنی اینجا نیست. بیاید قبول کنیم SSD رو CPU و GPU تاثیر داره.
سرعت بالاش باعث میشه CPU بار پردازشی کمتری متحمل شده.
سرعت بالاش هم باعث میشه بشه GPU فقط نیاز باشه محیط جلو کاراکتر رو پردازش کنه خب یعنی بغل و پشت سر تعطیل و این یعنی بار پردازشی کمتر رو GPU.
کسی مختلفه دلیل بیارههههههه.
من تحقیقاتم به خرتناق رسید
سرعت انتقال ربطی به پردازش نداره. اگه اطلاع از سخت افزار نداری بهتره در موردش کامل مطالعه کنی.


یه مثال ساده می‌زنم. علت حضور RAM چیه؟ اصلن رم چیه؟ دقیقا حافظه موقت و سرعت و از اون مهم تر بند وید رابط پردازنده‌هاست.
SSD استوریج هست.

مجموع بندوید که برای ارسال به سمت پردازنده هست مهمه نه اینکه ۱ چیپ بتونه بار همه چیز رو به دوش بکشه.

SSD خیلی موثر هست تو سرعت لود بازی. لود آبجکت ها و خیلی چیز‌های دیگه. اما نمی‌تونه توان CPU و GPU رو افزایش بده. می‌تونن تا حدودی از فضا و سرعت R/W اون رو به عنوان یه کش در نظر بگیرن برای سوییچ بین بازی ها با سرعت بالا‌تر ولی کمکی به توان CPU و GPU نمی‌کنه.


Bus, bandwith, حجم سطح های کش مهم‌ترین عوامل ورودی دیتا به پردازنده‌س.‌ پروسس می‌کنه و خروجی رو میده بیرون. کل همینا اندازه یه کتاب میشه درباره‌ش گفت.


در کل بابت ۳ ترافلاپس بیشتر و ۲ GB/s سرعت خوندن بیشتر از storage قرار نیست اتفاقات مخوفی ببینیم.



این گزینه‌ها بیشتر باعث راحتی بازی‌ساز‌ها میشه و 4k native و ۶۰ فریم رو می‌تونن ارائه کنن. حالا اگه حال داشته باشن رو یه کنسول دیتیل بیشتری میدن. بستگی به لید پلتفرم بازی که میسازن داره.


اگه استدیو های فرست پارتی تلاش کنن می‌تونن خروجی های خفن ترین به گیمر ها روی هر دو کنسول بدن.
 
  • Like
Reactions: 8030v2 and saeed_sg
این لاکهارت جذاب ترین کنسول نسل بعدی هست که واقعا نمیشه استقبال ازش را از الان پیشبینی کرد. اگر PS5/XSX قیمت 499 دلاری داشته باشن و ماکروسافت بتونه سری اس را 299-349 دلار عرضه کنه به نظرم با توجه به اینکه میتونه روی روزلوشن معقول 1080P-1440P بازی ها را اجرا کنه میتونه موفق باشه

از یک جهت هم ماکروسافت این سری شانس هم آورده. با توجه به به بحران اقتصادی که قابل پیش بینی هست که به زودی کل جهان را بگیره و وجود پدیده ای به نام Gamepass فکر میکنم عده بسیار زیادی به سمت سری اس برن و حتی اگر به حد کافی در بازار عرضه بشه سری ایکس و شاید PS5 را در فروش حداقل 3 سال اول نسل پشت سر بذاره.

بعید میدونم مثلا اکثریتی که میخان یک کنسول هدیه برای بچه شون بخرن یا Fifa و Warzone بازی کنن از اختلاف قیمت 150-200 دلاری بگذرن
یه زمانی نه چندان دور با این نظر مخالف بودم که قیمت خیلی فاکتور مهمی هست برای ترغیب به خرید یک گیمر .. میگفتم حالا تفاوت 100 دلاری شاید برای ما زیاد باشه اما برای کشورهای دیگه انچنان نیست که باعث بشه تغییری توی تصمیم گیریشون داشته باشه.. بعد درباره اوایل نسل قبلی فهمیدم که اون زمان Ps3 با قیمت 600 دلاری اومد و داستانای بعدی و... اما بنظرم مایکروسافت اگر بخواد واقعا میتونه این نسل سونی رو جلو بزنه.. پشتوانه مالی خیلی بزرگی داره برای همین قیمت گذاری کنسول هاش نباید خیلی چالش برانگیز براش باشه. همینطور گیم پس که فکر نمیکنم سونی بتونه باهاش رقابت کنه.
به هرحال باید صبر کرد و دید ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or