اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
این که بخوان خریده بشن یا نه رو خود مدیراش تعیین میکنن و فعلا هم چیزی بیشتر از یه شایعه نیست
ولی باید واقع بین باشیم و این رو بپذیریم که سونی نمیتونه همچین خریدی بکنه چون پولش رو نداره
البته اگرم مایکرو بخرتش بعیده که بازیای بعدیش انحصاری بشن
انحصاری زمانی هم دور از ذهن نیست
اگه خبری باشه توی ایونت بعدی مایکروسافت اعلام میکنن
سونی نمیتونه

ولی خبر پیشنهاد رسمی EA به تیک تو واقعی بود:
EA tries to buy Take-Two to keep its top spot



یا شایعه خرید تیک تو توسط Tencent:
Tencent Rumored To Be Raising Billions In Cash To Buy Take-Two, EA, Or Another Big Publisher

میخوام در کل بگم هر سال تعدادی خبر از خریداری T2 توسط شرکت‌های مختلف منتشر میشه، بعضی هاشون واقعی (مثل پیشنهاد خرید تیک‌تو توسط EA و بعضی هاشون به کلی شایعه بی اساس، مثل خرید T2 توسط ابرکمپانی تنست هست. در کل خبرهای خرید T2 رو زیاد جدی نگیرید.
 
این که بخوان خریده بشن یا نه رو خود مدیراش تعیین میکنن و فعلا هم چیزی بیشتر از یه شایعه نیست
ولی باید واقع بین باشیم و این رو بپذیریم که سونی نمیتونه همچین خریدی بکنه چون پولش رو نداره
البته اگرم مایکرو بخرتش بعیده که بازیای بعدیش انحصاری بشن
انحصاری زمانی هم دور از ذهن نیست
اگه خبری باشه توی ایونت بعدی مایکروسافت اعلام میکنن
اصولن 3 تا مورد اصلی برای خریدهای اینچنینی وجود داره.
1. فروشنده بودن کمپانی هدف
2. داشتن پول کافی برای انجام خرید
3. به تفاهم رسیدن درباره نحوه اجرای قرار داد، آینده کمپانی و کارکنانش و...
خیلی وقتها کمپانی فروشنده است و خریدار هم پول کافی داره ولی مشکل اصلی که باعث میشه معامله جوش نخوره همون موارد گزینه شماره 3 هستن.
------------------------------

قانون ضد انحصار و... پشم هم نیست! نمیدونم چرا الکی بزرگش کردید و بهش بها میدید. کلن قانونگذار تو اینجور معاملات دنبال کمسیون خودشه نه هیچ چیز دیگه ای.
افراد حقیقی/حقوقی از یه سطحی که بالاتر میرن هیچ قانون خاصی نمیتونه جلوی بزرگتر شدنشون رو بگیره و به نوعی مصونیت دارن. حالا ما اینجا داریم از ابرکمپانی مایکروسافت حرف میزنیم.
مصداق بارز این حرف هم میتونید مقایسه کنید نوع برخورد قانون در یک اتفاق خاص، بین فردی مثل ایلان ماسک و جان مک کافی.
 
اصولن 3 تا مورد اصلی برای خریدهای اینچنینی وجود داره.
1. فروشنده بودن کمپانی هدف
2. داشتن پول کافی برای انجام خرید
3. به تفاهم رسیدن درباره نحوه اجرای قرار داد، آینده کمپانی و کارکنانش و...
خیلی وقتها کمپانی فروشنده است و خریدار هم پول کافی داره ولی مشکل اصلی که باعث میشه معامله جوش نخوره همون موارد گزینه شماره 3 هستن.
------------------------------

قانون ضد انحصار و... پشم هم نیست! نمیدونم چرا الکی بزرگش کردید و بهش بها میدید. کلن قانونگذار تو اینجور معاملات دنبال کمسیون خودشه نه هیچ چیز دیگه ای.
افراد حقیقی/حقوقی از یه سطحی که بالاتر میرن هیچ قانون خاصی نمیتونه جلوی بزرگتر شدنشون رو بگیره و به نوعی مصونیت دارن. حالا ما اینجا داریم از ابرکمپانی مایکروسافت حرف میزنیم.
مصداق بارز این حرف هم میتونید مقایسه کنید نوع برخورد قانون در یک اتفاق خاص، بین فردی مثل ایلان ماسک و جان مک کافی.
اون مورد سوم که گفتی با توجه به آزادی عمل دادن مایکروسافت به استودیوهاش بعید میدونم مشکلی باشه
الانم بعد از خرید بتسدا مشکل خاصی پیش نیومد و بتسدا تقریبا مستقل عمل میکنه
پس اگه تیک تو فروشنده باشه به نظرم میتونه عملی بشه
 
اون مورد سوم که گفتی با توجه به آزادی عمل دادن مایکروسافت به استودیوهاش بعید میدونم مشکلی باشه
الانم بعد از خرید بتسدا مشکل خاصی پیش نیومد و بتسدا تقریبا مستقل عمل میکنه
پس اگه تیک تو فروشنده باشه به نظرم میتونه عملی بشه
ببین T2 سیاستهاش با سیاستهای مایکرو همخونی نداره

Take-Two CEO Still Doesn't Believe in Game Pass


Take-Two Thinks Gamers Are Ready for $70 Games

اینا یه همچین تفکراتی دارن حالا دیگه خودت تا تهش رو برو
 
اولا gta انحصاری زمانی باشه تاثیر خودشو میذاره دیگه بخواد انحصاری کلی باشه در دراز مدت ضرر روی دست owner میذاره و زیاد خرید Take Two برای مایکروسافت منطقی نیست مگه بخوان بزنن به سیم آخر و نگاه کوتاه مدت داشته باشند

مطلب بعدی اینه اخیرا چندتا کمپانی زدن توی کار توسعه بازی ویدئوی فوتبالی حتی یکیشونم لایسانس گرفته اینا قطعا نفرات مثل 2k رو ندارن فقط کافیه Take Two بخواد بازی فوتبالی بسازه خیلی راحت میتونه EA رو بزنه گوشه رینگ و مایکرو ترنزکیشن فیفا رو که چیزی حدود 2 میلیارد در سال هست برای خودش کنه یا سهمی از اون داشته باشه، خلاصه Take Two الان وضعش خیلی خوبه نباشه هم کافیه فقط یه استودیو فوتبال ساز تشکیل بده بقیه استودیو ها رو بسیج کنه به اینا کمک کنن راحت جای EA رو میگیره
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
هیچکس به این توجه نکرد که سهام Take 2 سهامی عام هست که بیشتر از هرچیزی خرید رو سختتر میکنه چه بسا اگه کسی بخواد اینا رو بخره نه تنها مدیرای خود Take 2 بلکه باید به سهامدارا تضمین بکنه که این خرید قراره سودآور باشه و سهامدارا ضرر نکنن تنها مختص مایکرو هم نیست و هرکی بخواد بخره اینچنینی هست ، نه که نتونن بخرن بلکه سختتر میشه ، موضع WB هم اینچنین هست درحالیکه بتسدا شرکتی مستقل بود و خریدش راحتتر
خلاصه باید صبر کنیم و ببینیم چی میشه:-"
 
میخوام در کل بگم هر سال تعدادی خبر از خریداری T2 توسط شرکت‌های مختلف منتشر میشه، بعضی هاشون واقعی (مثل پیشنهاد خرید تیک‌تو توسط EA و بعضی هاشون به کلی شایعه بی اساس، مثل خرید T2 توسط ابرکمپانی تنست هست. در کل خبرهای خرید T2 رو زیاد جدی نگیرید.

منم فکر کنم بهتره توقعات رو در حد معقول نگه دارید. خرید t2 درسته برای ماکروسافت "ممکن" هست ولی "خیلی بعیده".
ماکروسافت همین الان پرتفولیو خیلی قوی داری. نهایت یکی دو تا استدیو ادونچر ساز اضافه کنه کافیه.
پ ن : امیدوارم اگر قرار به خرید راک استار یا تیک تو توسط کسی باشه، یا خریدار سونی یا ماکروسافت باشن، سمت ea و تنسنت نرن.
;)
 
منم فکر کنم بهتره توقعات رو در حد معقول نگه دارید. خرید t2 درسته برای ماکروسافت "ممکن" هست ولی "خیلی بعیده".
ماکروسافت همین الان پرتفولیو خیلی قوی داری. نهایت یکی دو تا استدیو ادونچر ساز اضافه کنه کافیه.
پ ن : امیدوارم اگر قرار به خرید راک استار یا تیک تو توسط کسی باشه، یا خریدار سونی یا ماکروسافت باشن، سمت ea و تنسنت نرن.
;)
اصلا بحث توان و یا ممکن بودن نیست.
قبلا هم گفته بودم شرکت های مادر سونی و مایکرو اونقدر بزرگ هستن که بخش گیمینگ شرکت رقیب رو که حدودا 30 میلیارد دلار براورد میشه رو بخرن. ولی مسلما طرف مقابل فروشنده نیست چون سیاست های کاریش تفاوت داره.
در مورد راکستار هم خیلی بعیده به هیچ طرفی فروش بره چون سیاست خاص خودش رو داره.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty
در حال حاضر بزرگترین سهامدار عمده هم هم تیک تو و هم مایکرو شرکت black rock و VANGUARD GROUP INC هستند. هر کدام حدود 10% از سهام تیک تو را دارند


لیست سهامدارهای عمده تیک تو
Screenshot (25).png

صرفا جهت اطلاع: بلک راک بزرکترین شرکت مدیرت سرمایه‌گذاری دنیاست با 9 تیرلیون دلار سرمایه تحت مدیریت و ونگارد گروپ با 7 تیرلیون دلار سرمایه تحت مدیریت دومین شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری هست.

pif ارزش سرمایه تحت مدیریتش کلا 500 میلیارد هست و در برابر هر یک از این دو مثل اسمش شبیه شوخی هست.
 
آخرین ویرایش:
من که فکر نکنم بشه، مشکل اصلی هم اشاره کردن دوستان اینه که سیاست های TakeTwo با مایکروسافت خیلی تفاوت داره و بیشتر میل به سیاست ها سونی داره، تو سال های اخیر هم اکثر پرومشن های گیماش با سونی بوده بیشتر با سونی همکاری داشتن تا مایکروسافت، و اینکه شرکت سهامی عام هم خریدش به این راحتی نیست، در کل فکر نکنم کسی موفق به خریدشون بشه، دلیلی هم ندارن بفروشن ، با همین سیاست های خودشون دارن خیلی موفق کار میکنن.
 
در حال حاضر بزرگترین سهامدار عمده هم هم تیک تو و هم مایکرو شرکت black rock و VANGUARD GROUP INC هستند. هر کدام حدود 10% از سهام تیک تو را دارند


لیست سهامدارهای عمده تیک تو
View attachment 223210

صرفا جهت اطلاع: بلک راک بزرکترین شرکت مدیرت سرمایه‌گذاری دنیاست با 9 تیرلیون دلار سرمایه تحت مدیریت و ونگارد گروپ با 7 تیرلیون دلار سرمایه تحت مدیریت دومین شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری هست.

pif ارزش سرمایه تحت مدیریتش کلا 500 میلیارد هست و در برابر هر یک از این دو مثل اسمش شبیه شوخی هست.
ea و activision blizzard
1631001627223.png 1631001691270.png
حتی خود مایکرو هم همین سه شرکت
1631001765829.png
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or