اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من خودم خیلی با باطری جدا مشکل ندارم.
الانم یه دور شارژ میکنم و ۱ هفته راحتم با پلی تایم خیلی بالا.
ولی خب مصاحبه اش نمیتونه کسانی که ناراضی بودن رو قانع کنه.
 
  • Like
Reactions: g4mer
من خودم خیلی با باطری جدا مشکل ندارم.
الانم یه دور شارژ میکنم و ۱ هفته راحتم با پلی تایم خیلی بالا.
ولی خب مصاحبه اش نمیتونه کسانی که ناراضی بودن رو قانع کنه.
بحث هزینه کمتر هسته ک با باتری خارجی و کردن تو پاچه یوزر مثل دو نسل گذشته پیچوندن با کمال پر رویی اومدن به اسم قدرت انتخاب دادن به مشتری دارن ظاهر نمایی هم میکنن گلابیا
 
اره دیشب خوندم یه سری اراجیف که فقط بدرد قانع کردن خودشون میخوره :|:|
گوساله ها تو هر نسل ی گندکاری نکنن روزشون شب نمیشه
امیدوارم تنها سوتیشن به همین ختم بشه
ظلمه كه نذاشتن اما خوبيش اينه با ٢٥ دلار اينو ميگيري ميزني بر بدن
فقط گير اوردنش مشكله تو ايران

64A5F905-0A50-4C09-81CA-617FA20EBD36.jpeg
 
من خودم خیلی با باطری جدا مشکل ندارم.
الانم یه دور شارژ میکنم و ۱ هفته راحتم با پلی تایم خیلی بالا.
ولی خب مصاحبه اش نمیتونه کسانی که ناراضی بودن رو قانع کنه.

منم بیشتر از این موضوع با لایف تایم کنترلر PS4 مشکل دارم و اصلا نمیتونم تحملش کنم . رو وان هم الیت پک داشتم رو 360 هم همینطور فوقالعاده هستن از لحاظ عمر باطری ولی اگر دلیلش یوزر بوده و حق انتخاب دادن که میتونستن بذارن تو پک باطری لیتیوم رو کسی نخواست میندازه دور قلمی آلکالاین میندازه اصلا :-??
وقتی میدونه منطقش لبخند رو روی لب همگان میاره چرا سکوت نمیکنه ؟!:D
 
بحث هزینه کمتر هسته ک با باتری خارجی و کردن تو پاچه یوزر مثل دو نسل گذشته پیچوندن با کمال پر رویی اومدن به اسم قدرت انتخاب دادن به مشتری دارن ظاهر نمایی هم میکنن گلابیا
من خودم با باتري مشكل دارم اساسي

اما الان بنظرم كار خوبي كردن كه بجاي بنجل كردن دسته و استفاده از يه باتري ليتيومي درجه ٣ جدا ميفروشن ولي عوض با كيفيت

شما كلا ٢٥ دلار ميدي كابل و باتري ميگيري راحت

البته الان با اين وضع دلار ظلمه

ولي در مقابل دوال شاك بنجل با متريال درجه ٣ و يه باتري داغون
اشانتیون ک نمیدن زیبای من
اینو رو ps داخلی میذارن بی دق دقه استفاده میشه
نه ميگم ٢٥ دلار پولشه
بخاطر همين يه مشت دلار هم نذاشتن روي خود دسته

اصلا موافق كارشون نيستم ولي نسبت به اينكه كيفيت كنترلر و باتري رو بيارن پايين مثله دوال شاك اين كار فعلي بهتره

يعني دوال شاك ٦٠ دلاره

كنترلر شارژي اكس باكس ٨٥ دلار..
 
  • Like
Reactions: Jack cooper
من خودم با باتري مشكل دارم اساسي

اما الان بنظرم كار خوبي كردن كه بجاي بنجل كردن دسته و استفاده از يه باتري ليتيومي درجه ٣ جدا ميفروشن ولي عوض با كيفيت

شما كلا ٢٥ دلار ميدي كابل و باتري ميگيري راحت

البته الان با اين وضع دلار ظلمه

ولي در مقابل دوال شاك بنجل با متريال درجه ٣ و يه باتري داغون

نه ميگم ٢٥ دلار پولشه
بخاطر همين يه مشت دلار هم نذاشتن روي خود دسته

اصلا موافق كارشون نيستم ولي نسبت به اينكه كيفيت كنترلر و باتري رو بيارن پايين مثله دوال شاك اين كار فعلي بهتره

يعني دوال شاك ٦٠ دلاره

كنترلر شارژي اكس باكس ٨٥ دلار..
جامعه ۶۰ میلیونی اکس باکس که مثل شما نگاه دقیق و مقایسه ای نداره نسبت به رقیب
میگه اون کیت شارژ داخلی داره این نداره و اگر حدالقل اکس باکس بعدی مثل وان عمل کنه بازم ۶۰ میلیون گیر با این معضل درگیرن!!!
وقتی جامعه آماری به کل درگیر حتی مساله ای کوچیک بشه خود بخود اون مشکل بزرگ و برجسته میشه هرچند تکراری باش
کورکورانه که نباید همچیو مثبت دید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
جامعه ۶۰ میلیونی اکس باکس که مثل شما نگاه دقیق و مقایسه ای نداره نسبت به رقیب
میگه اون کیت شارژ داخلی داره این نداره و اگر حدالقل اکس باکس بعدی مثل وان عمل کنه بازم ۶۰ میلیون گیر با این معضل درگیرن!!!
وقتی جامعه آماری به کل درگیر حتی مساله ای کوچیک بشه خود بخود اون مشکل بزرگ و برجسته میشه هرچند تکراری باش
کودکودانه که نباید همچیو مثبت دید
مثبت كه نيست منفي هم هست و بايد تو نسل ٨ باتري از رده خارج ميشد

همش هم بحث پوله كه حاضر نيستن از سودشون كن بشه

حالا تو اين نسل بايد قيمت كنسول مشخص بشه تا بشه بهتر نظر داد

من بنظرم ماكرو تا جايي كه شده رو خود كنسول سودش رو لورده پايين تا هم قيمت پلي فايو بشه

و براي همين روي هيچ جيز جانبي حاضر نيست قيمت رو پايين بياره

اما اگر باز هم قيمت كنسولشون گرون تر بود انصافا دله بازي در اوردن

من صرفا از اين بابت گفتم خوبه كه حداقل كيفيت كنترلر رو فداي ٤ تا فيچر دست و پا شكسته نكردن

خيلي طولاني شد
و من الله توفيق :D
 
: Xbox Series X
Shading Units 3328
TMUs 208
ROPs 80
Compute Units 52


: PS5
Shading Units 2304
TMUs 144
ROPs 64
Compute Units 36


این تقریباً اختلاف قطعی GPU بجز اختلاف سرعت CPU و اختلاف سرعت RAM DDR6 بین
Xbox Series X و PS5 هست
این اطلاعات بغیر از تعداد CU اعلام نشده از هر دو طرف تا اونجایی که من اطلاع دارم.
 
View attachment 134584

: Xbox Series X
15.3°Billion Transistors

Shading Units 3328
TMUs 208
ROPs 80
Compute Units 52


: PS5
Shading Units 2304
TMUs 144
ROPs 64
Compute Units 36


این تقریباً اختلاف قطعی GPU بجز اختلاف سرعت CPU و اختلاف سرعت RAM DDR6 بین
Xbox Series X و PS5 هست
دوستان کسی اطلاع داره چرا اون 4cu باید غیر فعال باش؟؟؟
بعدا امکان فعال کردنش هست؟؟؟
 
دوستان کسی اطلاع داره چرا اون 4cu باید غیر فعال باش؟؟؟
بعدا امکان فعال کردنش هست؟؟؟


معمولا توی فرایند تولید همیشه اشکالاتی وجود داره که باعث میشه همه Die ها به طور 100 درصد سالم نباشن
حالا برای اینکه مطمئن بشن که همه APU های تولید شده عملکرد یکسانی خواهند داشت یه بخشی از CU ها غیر فعال میکنن که در واقع همون ضریب خطایی هست که موقع تولید ممکنه به وجود بیاد

هیچ وقت فعال نمیکنن چون باعث میشه عملکرد کنسول ها با هم متفاوت باشن که در نهایت باعث نارضایتی مصرف کننده ها میشه

در کل جای نگرانی نیست و این غیر فعال کردن بخشی از فرایند ساخت هست که همه شرکت ها مثل AMD , Nvidia , Intel و ... انجام میدن
 
معمولا توی فرایند تولید همیشه اشکالاتی وجود داره که باعث میشه همه Die ها به طور 100 درصد سالم نباشن
حالا برای اینکه مطمئن بشن که همه APU های تولید شده عملکرد یکسانی خواهند داشت یه بخشی از CU ها غیر فعال میکنن که در واقع همون ضریب خطایی هست که موقع تولید ممکنه به وجود بیاد

هیچ وقت فعال نمیکنن چون باعث میشه عملکرد کنسول ها با هم متفاوت باشن که در نهایت باعث نارضایتی مصرف کننده ها میشه

در کل جای نگرانی نیست و این غیر فعال کردن بخشی از فرایند ساخت هست که همه شرکت ها مثل AMD , Nvidia , Intel و ... انجام میدن
بذار بهتر بپرسم
Ps5 هم این cu های غیر فعال رو داره؟
اگر نه چرا ماکروسافت متحمل هزینه کرده خودشو
میخاسته اتفاقات مشابه 360 نیوفته
یا با تعداد cu ها و ابعاد die برای اطمینان نیمکت ذخیره گذاشتن؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or