اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من این preset رو امتحان کردم ... حیرت انگیز تر اونجاست که تو Debug view کاملا میشه اثرات این تکنیک رو دید ... از نظر راندمان هم تقریبا فریم دهی رو یک هفتم میکنه حدودا ... 45 فریمی که من با لپ تاپ میگیرم رو رسوند به 6 فریم ...

عجب :دی آره سیستم قوی میخواد همچین چیزی :دی من سر هیلو 2 انیورسری موندم میخواد چی بشه اون یه ویژگی که داره اینه که تیرهای پلاسما خودشون به طور طبیعی یه حالت RT وار روی سطح بازتاب واقعی دارن که توی این ویدیو نمیشه مشابهش رو دید اگر روی H2A هم بتونن پیاده کنن این افکتها رو فکر میکنم زیباترین چیزی بشه که میشه از هیلو انتظار داشت :دی
 
برای اون دسته از دوستانی که فکر میکنن SSD مایکرو دیگه خیلی عقبه ...

Everything you need to know about Xbox Series X game storage

این سیستم کولینگ Vapor Chamber شون هم اکثرا تو موبایل های گیمینگ استفاده میشه ( تو Lumia 950 هم از ترکیب Liquid و VC استفاده کرده بودن) ... به نظرم سیستم کولینگ خوبی هست چون ادعا کردن ساکت ترین کولینگ موجود رو انتخاب کردن ...
این سایلنت بودن سیستم کولینگ خیلی خیلی مهمه
کسایی که این نسل PS4 pro داشتن میدونن چی میگم:|
 
اولین کسی اطلاعات XSX و PS5 لیک کرد و تقریبا همه اطلاعاتش درست بود، یه سری بازی ها رو هم برای لانچ لیست کرده که تعدادشون از اون چیزی انتظار داشتم بیشتره:دی

132723

همچنین گفته مایکروسافت با این استودیو ها در حال مذاکره هست:
132724
 
  • Wow
Reactions: noorihamid99
تو game stack چی گفتن؟ کسی لینکی داره بزاره.ممنون
چیز خاصی نگفتن در کل ولی امشب (۲۰:۳۰) در مورد DirectX Raytracing (DXR) صحبت خواهند کرد. ==> Mixer | Interactive Livestreaming

امشب هم گویا یک مطلب در مورد XSEX منتشر میشه که بیشتر توضیح جزئیات فنی است.
 
اولین کسی اطلاعات XSX و PS5 لیک کرد و تقریبا همه اطلاعاتش درست بود، یه سری بازی ها رو هم برای لانچ لیست کرده که تعدادشون از اون چیزی انتظار داشتم بیشتره:D

View attachment 132723

همچنین گفته مایکروسافت با این استودیو ها در حال مذاکره هست:
View attachment 132724

مرسی سجاد.
این لیست استودیوهای در حال مذاکره خیلی قدیمیه و به جز یک مورد، بقیه ثمری نداشته. پلانتیوم گیمر با وام قابل توجهی که از تنسنت گرفته، قصد استقلال و سلف پابلیشی داره که این رو همین ماه پیش اعلام کردند. تنسنت به ییجر، سازنده Spec Ops: The Line هم چنین وامی داده.
بلوپوینت هم روابطش رو گسترش داده با سونی؛ ریمیک دیمن سولز در دست ساخت داره (انحصاری و احتمالا لانچ فایو). یه پروژه دیگه هم دارند که هیچ جا گفته نشده مولتای پلتفرمه.
کلابریل اوایل سال پیش، گزارش مذاکره مایکرو با ترتل راک، ریلایک، فارم 51 و IOI رو داد که E3 بعدش، هیچ خبری از رونمایی از این ها نشد. از کلاب پرسیدند که چی شده؟ گفت پروسه مذاکرات مختل شده. (اشاره هم کرد که مایکرو با خیلی های دیگه هم حرف زده.)
میمونه آسوبو. که رابطه خیلی خوبی داره با مایکرو. همین هینت مایکرو که «16 استودیو» دارند، در صورتی که تعداد رسمی 15تاست، نشون میده که یکی رو دارند تیز می کنند. این عکسی که چند وقت پیش لیک شد از تقویم استودیو، مزید بر علت شده. خود جِز هم میگه احتمالاً همینه.

EQASyEjW4AAkQvE.jpg

پ.ن: مون استودیو. =P~
 
اگه بتونن Asobo رو بخرن یه سینگل پلیر ساز خفن رو گرفتن. A Plague Tale رو اینا با بودجه محدود و موتور گرافیکی که صفر تا صدش رو خودشون نوشتن ساختن و نتیجه اش هم فوق العاده بود. مایکرو نیاز داره به همچین استودیویی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or