اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
لازمه که دوباره فیچرهایی که مایکروسافت برای بهبود عملکرد حافظه و SSD برای XSX تدارک دیده رو اینجا بزارم:

DirectStorage
– DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.

Sampler Feedback Streaming (SFS
– A component of the Xbox Velocity Architecture, SFS is a feature of the Xbox Series X hardware that allows games to load into memory, with fine granularity, only the portions of textures that the GPU needs for a scene, as it needs it. This enables far better memory utilization for textures, which is important given that every 4K texture consumes 8MB of memory. Because it avoids the wastage of loading into memory the portions of textures that are never needed, it is an effective 2x or 3x (or higher) multiplier on both amount of physical memory and SSD performance.

Hardware Decompression
– Hardware decompression is a dedicated hardware component introduced with Xbox Series X to allow games to consume as little space as possible on the SSD while eliminating all CPU overhead typically associated with run-time decompression. It reduces the software overhead of decompression when operating at full SSD performance from more than three CPU cores to zero – thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better gameplay and improved framerates. Hardware decompression is one of the components of the Xbox Velocity Architecture.

Xbox Velocity Architecture –
The Xbox Velocity Architecture is the new architecture we’ve created for the Xbox Series X to unlock new capabilities never-before seen in console development. It consists of four components: our custom NVMe SSD, a dedicated hardware decompression block, the all new DirectStorage API, and Sampler Feedback Streaming (SFS). This combination of custom hardware and deep software integration allows developers to radically improve asset streaming and effectively multiply available memory. It will enable richer and more dynamic living worlds unlike anything ever seen before. It also effectively eliminates loading times, and makes fast travel systems just that: fast.
حقیقتا از لحاظ مهندسی و دیزاین شاهکاریه XSX. بالانس فوق‌العاده بین توان پردازشی و حافظه و پهنای باند در کنار نوآوری های معماری/نرم افزاری
 
مایکروسافت عالی کار کرده. برا کنسول چیزی کم نذاشته. یه سه چهارتا استودیو دیگه بخره و گیم خفن روونه کنسول کنه عالی میشه از هر نظر برای طرفدارای کنسول
 
خوب تاپیک اصل قضیه اینجاست پس.
لحظه شماری برای اطلاعات بیشتر.
دیگه دل و رودشو ریختن بیرون هر اطلاعاتی که از کنسول بخایی موجوده بغیر از قیمت
از این به بعد نرم افزار و بازی که فقط رونمایی و نمایش داده میشه B-)=P~
بشدت منتظر رونمایی محتوای بازی باشیم که مثل خود کنسول قراره بترکونن:D
 
برای اون دسته از دوستانی که فکر میکنن SSD مایکرو دیگه خیلی عقبه ...
DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.
Everything you need to know about Xbox Series X game storage

این سیستم کولینگ Vapor Chamber شون هم اکثرا تو موبایل های گیمینگ استفاده میشه ( تو Lumia 950 هم از ترکیب Liquid و VC استفاده کرده بودن) ... به نظرم سیستم کولینگ خوبی هست چون ادعا کردن ساکت ترین کولینگ موجود رو انتخاب کردن ...
 
آخرین ویرایش:
الان ویدئو سیو موندن بازیارو دیدم کاملا شیو شدم
یعنی کلا لودینگی دیگه وجود نداره!! خیلی جالبه مثلا بازیو اجرا میکنی همونجا که پاز کردی از همونجا ادامه میدی :D
واقعا مایکرو این نسل رو نمیخواد با کسی شوخی کنه
 
دوستان یه نظری بدید،
بعد از معرفی کنسول دوم هم اطلاعاتش رو همینجا بزارم؟(با توجه به اینک خیلی بخش هاش مشترکه)

یا یه تاپیک جدیدی زده بشه براش؟
 
یه نمونه Screen Space Path tracing GI روی HALO CE
حقیقتا قابلیت حیرت انگیزیه:|
واسه استفاده از این تکنیک محدودیت خاصی در پیش گرفته مایکروسافت؟ یعنی خود کنسول اینکار رو انجام میده یا شرکتها باید ازین قابلیت استفاده کنن؟
پ ن : واسه این پرسیدم که گفته شده خود کنسول HDR اضافه میکنه به بازیا.....
 
یه نمونه Screen Space Path tracing GI روی HALO CE

دیشب دیدم این رو :D چه بکنه 343 با هیلو اینفینیت :D

دوستان یه نظری بدید،
بعد از معرفی کنسول دوم هم اطلاعاتش رو همینجا بزارم؟(با توجه به اینک خیلی بخش هاش مشترکه)

یا یه تاپیک جدیدی زده بشه براش؟

همینجا بذار تاپیک رو ترکیبی میکنیم :دی
 
حقیقتا قابلیت حیرت انگیزیه:|
واسه استفاده از این تکنیک محدودیت خاصی در پیش گرفته مایکروسافت؟ یعنی خود کنسول اینکار رو انجام میده یا شرکتها باید ازین قابلیت استفاده کنن؟
پ ن : واسه این پرسیدم که گفته شده خود کنسول HDR اضافه میکنه به بازیا.....
این که تو ویدئو هست یه تکنیک Screen Space هستش ولی توسعه دهنده ها میتونن IN-Process قرار بدن تو بازی که راحت بتونن GI رو تنظیم کنن ...
 
دیشب دیدم این رو :D چه بکنه 343 با هیلو اینفینیت :D



همینجا بذار تاپیک رو ترکیبی میکنیم :D
من این preset رو امتحان کردم ... حیرت انگیز تر اونجاست که تو Debug view کاملا میشه اثرات این تکنیک رو دید ... از نظر راندمان هم تقریبا فریم دهی رو یک هفتم میکنه حدودا ... 45 فریمی که من با لپ تاپ میگیرم رو رسوند به 6 فریم ...
 
  • Like
Reactions: hamdi113540

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or