اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
مقابل بازیهای میازاکی و فاینال فنتزی و پرسونا چیزی نیستن
اولا اون موقع چیزی به نام SOULSBORN که همون بازیای میازاکی باشن به وجود نیومده بود اگر بگیم DEMONS SOULS بود تازه اومده بود و به شدت بازی ناشناخته بود دوم اگر منظور شما از چیزی نبودن بازی های بلو دراگون و لاست اودیسی معروف نبودن و یا به عبارتی برند نبودنشون بوده باشه در برابر اسمای گنده ای مثل FINAL حرفتون درسته ولی دو تا مشکل وجود داره اول اینکه خوده NINJA GAIDEN ۲ که گفتید نسبت به اونا خوب بوده هم ناشناخته بود شماره اول انحصاری XBOX ORIGINAL بود که تو ژاپن تقریبا میشه گفت فروشی نکرد و شماره دوش یه بازی جدید برای ژاپنیا حساب میشد مثل بلو دراگون و لاست دوم اینکه دیگه مثلا چکار میکرد مایکرو اون زمان میرفت کل اسکویر رو میخرید نه ابدا این کار عقلانی نبوده و نیست تنها کاری که مایکرو میتونست بکنه و تا حدود کمی هم زمان ۳۶۰ موفق به انجامش شد برای داشتن سهمی تو بازار ژاپن این بود که بره بازی هایی مثل فاینال و پرسونا رو از انحصار سونی در بیاره و مولتی پلتفرمشون کنه که تا حد کمی موفق شد مثل مولتی کردن فاینال ولی خیلی از بازی های دیگه سبک jrpg هنوز در انحصار نینتندو و سونی بودن و هستن و این که مایکرو بخواد اونا رو هم مولتی بکنه کاره به شدت سختیه برای شرکتی که کنسولش تو ژاپن هیچ جایگاهی نداره و دومین کارش هم این بود که بره چند تا بازی jrpg رو انحصاری کنه یا خودش بسازه که این کار رو اوایل خیلی خوب انجام میداد ولی بعد از مدت کمی کلا ول کرد دلیلشم این بود که دید خیلی بازی jrpg باید انحصاری کنه و خودش بسازه تازه اخرش یه جایگاه تقریبا برابر مثل نینتندو و سونی تو ژاپن پیدا کنه و ممکنه تو تامین بازی برای بازار غرب به مشکل زیادی بربخوره و ترجیح داد که کلا تمرکزش رو بزاره برای بازار غرب که تو همون بازار غرب داره میلنگه و تو سایه سونی و نینتندو هست برای همین تا زمانی که وضعیت مدیریتی و کمیت و کیفیت استودیو های مایکرو ارتقا پیدا نکنن عملا رفتن به بازار ژاپن مثل خودکشیه برای مایکرو حالا استودیو ژاپنی بخره که تخصصش jrpg نیست خوبه ولی خرید ناشر ژاپنی و یا استودیو jrpg ساز تصمیم درستی نیست در شرایط فعلی
 
یه خرده بعیده ولی اگر بشه خبر بسیار بزرگی هست.
چه سونی و چه ماکروسافت، هر شرکتی بتونه کوجیما رو سمت خودش بکشونه برد کرده.
حالا کاری ندارم یه سری ها با سبک بازی هاش حال نمی کنن یا میگن زیادی بهش پرداخته شده ولی حقیقتا مگه چند تا استدیو در حد و اندازه های کوجیما پروداکشن وجود داره ؟
بازم میگم یکم بعید می دونم ولی اگر هر کدوم موفق به انجام اش بشن خیلی کار بزرگی هست براشون. چون شایعه اش سمت سونی هم اومده بود قبلا.
 
آخه چرا از یه مجله اسپانیایی لیک شه
یعنی بین اون همه اینسایدر و آدم فضول توی این صنعت فقط همین یه منبع همچین چیزی رو بگه؟ یکم عجیبه :D
من هم برا همین میگم موثق نی
بعدشم کوجیما بر دل سونی بزرگ شده
خیلی از MGS ها رو سونی فاند می‌کرده
کلا هزینه MGS4 و DS با سونی بوده
سونی ساختمان جدید و انجین بهش داده
اونوقت چرا کوجیما باید بره زیرمجموعه شرکتی شه که یه سنت هم تا حالا براش خرج نکرده؟
یکم عجیبه به مولا
 
  • Like
Reactions: XSX Love
من هم برا همین میگم موثق نی
بعدشم کوجیما بر دل سونی بزرگ شده
خیلی از MGS ها رو سونی فاند می‌کرده
کلا هزینه MGS4 و DS با سونی بوده
سونی ساختمان جدید و انجین بهش داده
اونوقت چرا کوجیما باید بره زیرمجموعه شرکتی شه که یه سنت هم تا حالا براش خرج نکرده؟
یکم عجیبه به مولا
مایکروسافتم همیشه میخواسته کوجیما رو به خودش نزدیک کنه یه بارم فکر کنم توی یکی از شوکیس هاش اوردش
 
  • Like
Reactions: Bax
مایکروسافتم همیشه میخواسته کوجیما رو به خودش نزدیک کنه یه بارم فکر کنم توی یکی از شوکیس هاش اوردش

نزدیکترین تماس مایکروسافت و کوجیما همینجا بود فقط!

E3+Gaming+Conference+Held+Los+Angeles+_WU0MNxDPsjx.jpg

متاسفانه در این تصویر دان متریک ملعون رو هم مشاهده میکنید!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or