اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
جدا از قدرت کنسول این اسمارت دلیوری چیز خیلی عجیب و سورپرایز کننده ای بودو بازم تو نسل بعد سونی از این جهت یه نسل عقب هستش ولی اینکه چرا انقدر راحت و بدون سر صدا معرفیش کردن عجیب بود و توی ای۳ دستشون تا حدودی خالی میشه الان فقط میمونه قیمت سریز ایکس و مشخصات لاکهارت

E3 فقط بازی معرفی میکنن و استودیو و سرویس. همیشه برنامه همین بوده و تنها چیزی که اونجا میخواستن بگن احتمالا قیمت و زمان عرضه بوده :D

البته خود لاکهارت یا بقیه اعضای خانواده Xbox جزو کارت‌هایی هستن که مایکرو هنوز هیچی ازش رو نکرده و کار رو برای سونی احتمالا سخت میکنن :D

البته هنوز هم یسری از مشخصات کنسول مثل رم و پهنای باند و حجم SSD و داشبورد و ... موندن
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
الان این 12TF RDNA 2.0 رو اگه بخوایم با معماری کنسولای نسل حاضر معادل سازی کنیم در واقع میشه چند TF؟

طبق چیزی که از ویدیوی Digital Foundry اینجا درآوردم تقریبا 1.5 برابر ترافلاپس ONEX و نزدیک دوبرابر ترافلاپس One بهینه هستش.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
طبق چیزی که از ویدیوی Digital Foundry اینجا درآوردم تقریبا 1.5 برابر ترافلاپس ONEX و نزدیک دوبرابر ترافلاپس One بهینه هستش.

این برای RDNA 1 هست برای RDNA 2 داستان باز هم فرق میکنه
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
همون طور که حدس زده می شد. مایکروسافت یه غول ساخته‌. خیلی هیجان انگیز این مشخصات. سکوت سونی خیلی عجیب. مایکروسافت با اعتماد به نفس هی داره هایپ می کنه ولی سونی از همه جا لفت می ده. :D
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
همون طور که حدس زده می شد. مایکروسافت یه غول ساخته‌. خیلی هیجان انگیز این مشخصات. سکوت سونی خیلی عجیب. مایکروسافت با اعتماد به نفس هی داره هایپ می کنه ولی سونی از همه جا لفت می ده. :D
اون پیر هف خطی که من میشناسم سکوتشم نگران کنندس :D
بنظرم سونی نسل نه گرافیک پایینتری داره اما کنترلر جذاب تر و تجربه بازی بهتری ممکنه بده
که امیدوارم اینطور نباش
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
دانیل احمد یک مقایسه جالب کرده. توی عکس پایین کامپیوترهای ibm رو میبینید که مجموعا با ۵١٢ نات تونستن درسال ٢٠٠١ قدرتی به اندازه ١٢/٣ TF ایجاد کنن. ساخت این ابرکامپیوتر در اون سال ١١٠ میلیون دلار بوده.

A5E54619-80B7-4618-9D3F-54DB7733CC53.jpeg

در عکس پایین هم شما سری ایکس میبینید با ١٢ TF :D

5B5D6B4D-8233-4734-9467-ADC8441D3002.jpeg

 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
احتمالا مایکرو هر هفته یه خبری چیزی میده از سری X و یه چند هفته‌ای رو با همین خبرها میتونیم سر کنیم شبیه همون کاری که با وان ایکس کردن :D شاید یه نمایشی چیزی از بازی‌های سری X هم داشته باشن :D ولی از این که بگذریم شرایط واقعا جالب انگیز هست :D

بیشتر از 15 تا استودیوی 1st Party برای شروع نسل 9 :D
بیشتر از 24 تا تیم که دارن روی بازی‌های خانواده ایکس باکس کار می‌کنن
یه چرخش بزرگ در ذهنیت عموم نسبت به ایکس باکس (از منفی به مثبت) :D
بهترین سرویس اشتراکی صنعت گیم با اختلاف :D
بهترین تمهیدات برای هر چه بیشتر قابل دسترس بودن بازی‌ها و لوازم جانبی
بهترین کنترلر صنعت گیم :D
طراحی صنعتی عالی برای اکثر محصولات سخت افزاری زیر نظر تیم سخت افزاری ایکس باکس و پانوس (خالق سرفیس)
عوض کردن ذهنیت در خصوص قدرت ایکس باکس از میانه نسل 8 (همونجاها که دیگه قدرت مهم نبود و ... اینا :D)
تمرکز عالی روی سخت افزار و قدرت و امکانات برای نسل 9
یه پلتفرم پیشرو در بخش کلود و سرویس ابری که 2013 مورد تمسخر قرار می‌گرفت و الان شرکت رقیب (!) و معظم (:D) مجبور هست ازش استفاده کنه :D
سرویس کنسول استریمینگ و xCloud
معرفی یه برنامه گسترده و پاداش محور برای سرویس‌های ایکس باکس که یه گمیفیکیشن عالی هستن (بهتر و معنی‌دارتر از اچیومنت)
تمرکز حداکثری روی هدف (نه از VR و Kinect و بازی‌های نصفه و نیمشون خبری هست، نه فیلم و مدیا و ...) :D
جا انداختن دوباره کنفرانس‌های ایکس باکس (XO)
حرکت رو به جلو و ادامه دار ID@Xbox
تلاش جدی برای نفوذ در بازار آسیا و آوردن بازی‌های آسیایی روی پلتفرم‌های ایکس باکس :D


همه اینها در کنار یه رقیبی که خودش هم نمیدونه با خودش چند چنده و تو معرفی و قیمت گذاری و ... محصولش و رسوندن پیامش به مخاطبینش مونده :D که فکرای پشت تصمیماش خوابن هنوز :D که مهمترین خبرهای امسالش لغو سریالی کنفرانس‌هاش هست :D
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
یکی از مهمترین نکته های این اعلامیه، Smart Delivery هست که خیلی راحت و به صرفه میکنه انتقال نسل رو و از هزینه زیادی هم جلوگیری میکنه. واقعا قابلیت عالی هست
و اینکه به بقیه ناشرا و سازنده ها اجازه این کار رو میده، بهترش هم میکنه قضیه رو

Smart Delivery: This technology empowers you to buy a game once and know that – whether you are playing it on Xbox One or Xbox Series X – you are getting the right version of that game on whatever Xbox you’re playing on. We’re making the commitment to use Smart Delivery on all our exclusive Xbox Game Studios titles, including Halo Infinite, ensuring you only have to purchase a title once in order to play the best available version for whichever Xbox console they choose to play on. This technology is available for all developers and publishers, and they can choose to use it for titles that will be release on Xbox One first and come to the Xbox Series X later.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
این Smart Delivery بیشتر به نظر میاد با هدف پوشش Series X و Series S و تا جایی که احتمالا ممکنه One X در کنار هم طراحی شده.

..............

محسن راست میگه یادم نبود تازه اون مقایسه با RDNA1 بود. با 2 قطعا بهینه بودن از اونم بیشتر خواهد بود. رسما فکر کنم یک چیزی حدود 18-20 ترافلاپس معماری وان ایکس و 24 معماری وان بازده بگیره. چیز مانستریه واقعا
 
آخرین ویرایش:

ALI_FURY

کاربر سایت
May 23, 2018
376
این Smart Delivery بیشتر به نظر میاد با هدف پوشش Series X و Series S و تا جایی که احتمالا ممکنه One X در کنار هم طراحی شده.

..............

محسن راست میگه یادم نبود تازه اون مقایسه با RDNA1 بود. با 2 قطعا بهینه بودن از اونم بیشتر خواهد بود. رسما فکر کنم یک چیزی حدود 18-20 ترافلاپس معماری وان ایکس و 24 معماری وان بازده بگیره. چیز مانستریه واقعا

Delivering four times the processing power of an Xbox One and enabling developers to leverage 12 TFLOPS of GPU (Graphics Processing Unit) performance – twice that of an Xbox One X and more than eight times the original Xbox One.
البته خودشون گفتن پرفورمنس GPU سری X حدود ۸ برابر Xone معمولی و ۲ برابر XoneX هست. در صورتی که مشخصات منتشر شده، اختلاف بیشتری رو نشون میده. نظر خودم اینکه، میخوان مارکت نسل فعلی رو الان نابود نکنن و تا جایی که امکان داره کنسول بفروشن!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
Delivering four times the processing power of an Xbox One and enabling developers to leverage 12 TFLOPS of GPU (Graphics Processing Unit) performance – twice that of an Xbox One X and more than eight times the original Xbox One.
البته خودشون گفتن پرفورمنس GPU سری X حدود ۸ برابر Xone معمولی و ۲ برابر XoneX هست. در صورتی که مشخصات منتشر شده، اختلاف بیشتری رو نشون میده. نظر خودم اینکه، میخوان مارکت نسل فعلی رو الان نابود نکنن و تا جایی که امکان داره کنسول بفروشن!

این رو فقط از روی مقایسه عددی میگن یعنی 6TF وان ایکس رو میذارن روبروی 12TF سری X ولی خب این کجا و اون کجا. فقط همین که یکی RT ساپورت میکنه اون یکی نه کلی اختلاف ایجاد میکنه باقیش بماند :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر