اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
سازنده های بتل تادز خواستند از نقاشی دست استفاده کنند (مثل کاپ هد) ولی خب کاره هرکسی نیست و باید از دیجیتال ارت استفاده میکردند
هم الکی پروژه وقت گیر شد و هم بازخورد مناسبی نداشت
البته انیمیشن های بتل تودز کاملا دیجیتالی هستند و به اصطلاح فریم بای فریم دستی طراحی شدن ولی به صورت دیجیتالی. کاپ هد به شکل کاملا سنتی روی کاغذ انیمیت شده و رو همون هم با جوهر قلم گیری شده بود که به شدتتتت کار وقت گیریه و اصلا قابل قیاس با روش بتل تودز نیست.
در ثانی، انیمیشن های بتل تودز اصلا بد نیستن و اتفاقا خیلی با جزییات و بامزه کار شدن. مشکل اینه که به حال و هوای بتل تودز نمیخورن. حالا این اصلا مشکل اصلی بازی نیست. مشکل اصلی گیم پلی بازیه که اصلا بتل تودز محسوب نمیشه. کسایی که در دوران طفولیت مثل من نسخه مگادرایو یا NES رو بازی کرده باشن میدونن با اینکه این ریبوت هم Beat em up هستش ولی بلکل با نسخه اورجینال متفاوته. کلا این بازی یه wasted opportunity به تمام معنا هست بنظرم.
 
بنظر من که بدلیل مشکلات کرونا و.... خیلی از بازیهای مایکروسافت گیم پلی نداشته باشند. خب چون موشن کپچری هم نبوده که بتونن کامل روی حرکات هم کار کنند و خب استفاده از حرکات پیش فرض هم حرفه ای نیست بنابراین گیم پلی کامل انتظار نداشته باشید مگر هیلو و آی پی اینشتیو و فیبل.
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
شرکت های تردپارتی غربی بعیده هیچ بازی بزرگی رو انحصاری کار کنن، مگر انحصاری زمانی اونم فقط اوایل نسل. پر پرش اسکین و مپ یا باندل کنسول بازی ها رو انحصاری کنن :D
بازی خاصیم نیست
چون اولین بازی معرفی رسمی شده سونی بود موضوع رو یکم جالب میکنه :D
 
خیالتون راحت! نسل بعد استاندارد سری ایکس ۶۰ فریم هست بجز موارد خاص
اصلا دلیل عدد ۱۲ همین بوده! وگرنه میتونست ۹ باشه!


Sent from my iPhone using Tapatalk

نیست مگر این که 1st Party ها کاری بکنن که من راستش بعید بدونم به جز T10 (و شاید PG) از بقیه بخاری بلند بشه :D لون Coalition هم که مردشورشو ببرن :| البته DF شاید پلتفرمر 4K/60FPS بسازه.
هممین الان 2080 Ti هم نمی تونه بازی ها رو 60 FPS بده. بماند که Ray Tracing هم اومده که خودش FPS خوره.
 
نیست مگر این که 1st Party ها کاری بکنن که من راستش بعید بدونم به جز T10 (و شاید PG) از بقیه بخاری بلند بشه :D لون Coalition هم که مردشورشو ببرن :| البته DF شاید پلتفرمر 4K/60FPS بسازه.
هممین الان 2080 Ti هم نمی تونه بازی ها رو 60 FPS بده. بماند که Ray Tracing هم اومده که خودش FPS خوره.

۲۰۸۰ اکثر بازیها خیلی بالاتر ۶۰ فریم میده
اینم در نظر بگیر قرار نیست همه بازیها روی کنسول با تنظیمات اولترا اجرا بشه!
مثلا همین رد دد ۲ روی ۲۰۸۰ که کمتر ۶۰ فریم میده، اگر یکسری تنظیماتی که به چشم هم نمیاد پایین بیاری، فریم به طور چشمگیری افزایش پیدا میکنه!
کنسول هم همینه، قابلیت اپتیمایز کردن داره!
مثلا تنظیمات بازی رد دد ۲ وان ایکس شده استاندارد برا پی سی های میان رده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
نیست مگر این که 1st Party ها کاری بکنن که من راستش بعید بدونم به جز T10 (و شاید PG) از بقیه بخاری بلند بشه :D لون Coalition هم که مردشورشو ببرن :| البته DF شاید پلتفرمر 4K/60FPS بسازه.
هممین الان 2080 Ti هم نمی تونه بازی ها رو 60 FPS بده. بماند که Ray Tracing هم اومده که خودش FPS خوره.
یه باور غلط که همیشه وجود داشته اینه که تنظیمات گرافیکی بازی توی کنسول ها فابریک ultra هست در صورتی که اینطور نیست و معمولا high یا مدیوم هستن در مواردی
کارت ۲۰۸۰ ti خیلی از بازیا روی تنظیمات high حتی میتونه 4k 120 fps اجرا کنه، اختلاف پرفورمنس high و الترا خیلی زیاد هست،در حد ۴۰ ۵۰ فریم ولی تغییر گرافیکی شاید ۱۰ درصد
 
آخرین ویرایش:
با معرفی PS5 Digital Edition رسما دیوانگی هست که لاکهارت با قدرت 4 ترافلاپسی عرضه بشه ...
اگه One S All-Digital-Edition رو برپایه مدل پایه خودش یعنی ONE S در نظر بگیریم پس Series S هم یک کنسول بیس Series X بدون درایو بلوری هستش ...
 
با معرفی PS5 Digital Edition رسما دیوانگی هست که لاکهارت با قدرت 4 ترافلاپسی عرضه بشه ...
اگه One S All-Digital-Edition رو برپایه مدل پایه خودش یعنی ONE S در نظر بگیریم پس Series S هم یک کنسول بیس Series X بدون درایو بلوری هستش ...
نه ديگه اونجوي بايد serie X all digital بشه نه serie s

كلا تو همين نسل هشت هم اكس قوي تر و اس ضعيف تر بود .
 
نه ديگه اونجوي بايد serie X all digital بشه نه serie s

كلا تو همين نسل هشت هم اكس قوي تر و اس ضعيف تر بود .
خب اصلا گزینه جذابی نیست ...
منظور اینه این نام گزاری میتونه برای لاکهارت استفاده بشه ...
 
خب اصلا گزینه جذابی نیست ...
منظور اینه این نام گزاری میتونه برای لاکهارت استفاده بشه ...
اخه ميدوني كار سوني تا حدي بي معنيه
كسيكه كنسول رو حالا ٥٠٠ دلار ميخره واقعا ٥٠ دلار ارزونتر چه تفاوتي ميكنه؟
ولي يه كنسول رو ٣٠٠ دلار براي كسايي كه بودجه پايين تري رو ميتونن بذارن گزينه ايده اليه
و خوب همين نسل هم فروش پلي پرو يك پنجم اسليم بود با اينكه قدرت اسليم نصف پرو بود ولي همين ١٠٠ دلار ارزونتر كلي موثر بود
 
  • Like
Reactions: John-117
با معرفی PS5 Digital Edition رسما دیوانگی هست که لاکهارت با قدرت 4 ترافلاپسی عرضه بشه ...
اگه One S All-Digital-Edition رو برپایه مدل پایه خودش یعنی ONE S در نظر بگیریم پس Series S هم یک کنسول بیس Series X بدون درایو بلوری هستش ...
قبول دارم مدل دیجیتال ps5 یکم معادلات رو بهم ریخت
ولی وقتی مایکروسافت xsx رو معرفی کرد و از واژه series استفاده کرد پس قطعا برنامه ای که واسه این نسل داشتن وارد مرحله اجرا شده بوده و xss هم جزو اون برنامس
مایکروسافت تو نسل۹ تقریبا هیچ جوره نمیتونه با سونی از لحاظ فروش کنسول رقابت کنه(قبلا گفتم بازم میگم افزایش کیفیت انحصاری های مایکی باعث نمیشه که کیفیت عناوین سونی بیاد پایین!)
ما بد نسلی رو باختیم
فن بیس ps به شدت قویه
خب حالا چیکار کنه که از لحاظ فروش هم رقابت کنه؟!
دو راه هست که هر دوتاش بر اساس فاکتور قیمتن
اول اینکه یه مدل ارزون قیمت معرفی کنه که قدرت خوبی داره و کامل نسل بعد رو ساپورت میکنه
دوم هم اینکه sx رو حداقل صد دلار ارزون تر از ps5 قیمت گذاری کنه و کلا قید ss رو بزنه!
حالا کدومش رو انتخاب میکنه بنظرتون؟!
 
آخرین ویرایش:
قبول دارم مدل دیجیتال ps5 یکم معادلات رو بهم ریخت
ولی وقتی مایکروسافت xsx رو معرفی کرد و از واژه series استفاده کرد پس قطعا برنامه ای که واسه این نسل داشتن وارد مرحله اجرا شده بوده و xss هم جزو اون برنامس
مایکروسافت تقریبا هیچ جوره نمیتونه با سونی از لحاظ فروش کنسول رقابت کنه(قبلا گفتم بازم میگم افزایش کیفیت انحصاری های مایکی باعث نمیشه که کیفیت عناوین سونی بیاد پایین!)
ما بد نسلی رو باختیم
فن بیس ps به شدت قویه
خب حالا چیکار کنه که از لحاظ فروش هم رقابت کنه؟!
دو راه هست که هر دوتاش بر اساس فاکتور قیمتن
اول اینکه یه مدل ارزون قیمت معرفی کنه که قدرت خوبی داره و کامل نسل بعد رو ساپورت میکنه
دوم هم اینکه sx رو حداقل صد دلار ارزون تر از ps5 قیمت گذاری کنه و کلا قید ss رو بزنه!
حالا کدومش رو انتخاب میکنه بنظرتون؟!
اگه هم قيمت پلي فايو هم باشه عاليه
دليلش هم اينه كه كمپاني مثله ماكرو نمياد يه ضرر اونم در حد ١٠٠ دلار رو هر كنسول متحمل بشه
كه اگر ميخواست اينكارو كنه همون وان اكس رو هم قيمت ميداد
يعني از قيمت بوم كنسول نميتونن خيلي بيان پايين تر
بعدم صرفا بحث قيمت نيست واقعا
اگه كيفيت وجود داشته باشه مشتري بخاطر ٥٠ دلار بالا تر نميره سراغ رقيب مثله محصولات اپل .
ماكرو با قدرتي كه الان كنسولش داره و ساپورت و بازيهاي بزرگ راحت ميفروشه
تو شروع نسل ٧ ماكرو اصلا رقيب نبود اما قشنگ نفس پلي استيشن رو گرفت كينكت و كلي بازيهاي انحصاري عالي و خروجي كيفيت حتي بالاتر نسبت به پلي ٣ تو ترد پارتيها كامل سوني رو شهيد كرد كه تا سال ٢٠١٢ داشتن با ضرر كنسول ميفروختن!
اين نسل هم با همه داستانهاي لانچ تا ٢٠١٦ نزديك بود فروش دو تا كنسول ٣٠ ميليون اكس باكس و ٥٠ ميليون هم پلي فور اما از ٢٠١٦ فاصله زياد شد و خوب دليلش هم تغيير سياست ماكرو بود كه ديگه ساپورت گيم رو كنار گذاشت و شروع كرد به خريد استوديو و بنا كردن گيم پس.
الان بشدت دست ماكرو پره
و نتيجه كارهايي كه تو اين ٣ سال اخير كرده رو قطعا تو اين نسل ميبينيم
 
اگه هم قيمت پلي فايو هم باشه عاليه
دليلش هم اينه كه كمپاني مثله ماكرو نمياد يه ضرر اونم در حد ١٠٠ دلار رو هر كنسول متحمل بشه
كه اگر ميخواست اينكارو كنه همون وان اكس رو هم قيمت ميداد
يعني از قيمت بوم كنسول نميتونن خيلي بيان پايين تر
بعدم صرفا بحث قيمت نيست واقعا
اگه كيفيت وجود داشته باشه مشتري بخاطر ٥٠ دلار بالا تر نميره سراغ رقيب مثله محصولات اپل .
ماكرو با قدرتي كه الان كنسولش داره و ساپورت و بازيهاي بزرگ راحت ميفروشه
تو شروع نسل ٧ ماكرو اصلا رقيب نبود اما قشنگ نفس پلي استيشن رو گرفت كينكت و كلي بازيهاي انحصاري عالي و خروجي كيفيت حتي بالاتر نسبت به پلي ٣ تو ترد پارتيها كامل سوني رو شهيد كرد كه تا سال ٢٠١٢ داشتن با ضرر كنسول ميفروختن!
اين نسل هم با همه داستانهاي لانچ تا ٢٠١٦ نزديك بود فروش دو تا كنسول ٣٠ ميليون اكس باكس و ٥٠ ميليون هم پلي فور اما از ٢٠١٦ فاصله زياد شد و خوب دليلش هم تغيير سياست ماكرو بود كه ديگه ساپورت گيم رو كنار گذاشت و شروع كرد به خريد استوديو و بنا كردن گيم پس.
الان بشدت دست ماكرو پره
و نتيجه كارهايي كه تو اين ٣ سال اخير كرده رو قطعا تو اين نسل ميبينيم
ببین داداش تو الان یه سرچ تو فضای مجازی خودمون بزنی متوجه میشی که سونی چه نسلی رو برده!
طرف حتی نمیدونه ps مال چه شرکتیه بعد اومده پست گذاشته که وااای معرفی شد حالا ۴۰-۵۰ میلیون از کجا بیاریم بخریمش
حتی نمیدونه کنسول یه رنج قیمت خاصی داره!
کلا مایکروسافت کار سختی داره این نسل ولی قطعا با همین وضعیت فروش 360 رو تکرار میکنه و حتی بیشتر
اما واسه رقابت با ps5(از لحاظ فروش) باید از لحاظ قیمت دست بالاترو داشته باشه!
 
ببین داداش تو الان یه سرچ تو فضای مجازی خودمون بزنی متوجه میشی که سونی چه نسلی رو برده!
طرف حتی نمیدونه ps مال چه شرکتیه بعد اومده پست گذاشته که وااای معرفی شد حالا ۴۰-۵۰ میلیون از کجا بیاریم بخریمش
حتی نمیدونه کنسول یه رنج قیمت خاصی داره!
کلا مایکروسافت کار سختی داره این نسل ولی قطعا با همین وضعیت فروش 360 رو تکرار میکنه و حتی بیشتر
اما واسه رقابت با ps5(از لحاظ فروش) باید از لحاظ قیمت دست بالاترو داشته باشه!
قبول دارم من حتي بنظرم تو دو سال اول حتي با برابري قيمت. و بازيهاي بهتر و بيشتر هم باز سوني بيشتر ميفروشه
مساله اينه كه بايد ماكرو يه روند خيلي قوي از ارائه سرويسها و انحصاري ها رو ادامه بده تا بتونه سهم خودش رو پس بگيره

منظورم اينه كه تنها با قيمت پايين تر نمي تونه با سوني رقابت كنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or