اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
دوستان من قصد داشتم xbox بگیرم ولی اینکه بعضی ها تو یوتیوب و جاهای دیگه میگن تا دوسه سال دیگه اکس باکس دیگه کنسول فیزیکی نداره و بیشتر ناشر بازی میشه و میره به سمت کلاد اجرا شدن منصرفم میکنه ! به نظرتون همچین چیزی میشه ؟ یا خبر قطعی و معتبری از این قضیه منتشر شده تا حالا ؟
تا جایی که سنم جواب میده یادمه از زمان اکس باکس اوریجینال قراره ماکروسافت برنامه هاش رو عوض کنه و دیگه کنسول تولید نکنه
:))
... کلا این اخبار(فیک نیوز) رو جدی نگیر با هرچی حال میکنی برو سمتش.. دو چیز باید مهم باشه برای شما بودجه و سلیقه ی شما بقیش اهمیتی نداره
 
تا جایی که سنم جواب میده یادمه از زمان اکس باکس اوریجینال قراره ماکروسافت برنامه هاش رو عوض کنه و دیگه کنسول تولید نکنه
:))
... کلا این اخبار(فیک نیوز) رو جدی نگیر با هرچی حال میکنی برو سمتش.. دو چیز باید مهم باشه برای شما بودجه و سلیقه ی شما بقیش اهمیتی نداره
آخه این سری خیلی دیگه همه جا جدی میگن که دیگه ماکروسافت قصد تولید کنسول نداره دیگه فقط ناشر میشه.
 
آخه این سری خیلی دیگه همه جا جدی میگن که دیگه ماکروسافت قصد تولید کنسول نداره دیگه فقط ناشر میشه.
قصد تولید کنسول هم نداشته باشه برای نسل ۱۰ هست که اون رو گفتن کنسول میدیم پس میفته برا نسل ۱۱ ولی سگ خورد شما بگو همون نسل ۱۰ کامل ناشر شدن و کنسول ندادن
شما الان میخوای صرفا برای نسل ۹ برنامه ریزی کنی کنسول بخری فعلا که کنسول داره پس میخواید بخرید میخواید هم نخرید
اگه بخرید که بازی ها نسل ۹ دارید نسل ۱۰ هم وقتی اومد مطمئنن بازی هاش مثل همین نسل یکی دو سال اول برا همین سریز هم میاد بعد اون دیگه نمیاد یعنی میخوام بگم شما از الان برا نسل ۱۰ برنامه ریزی نکن کنسول الان میخوای بگیری برا بازی ها فعلی بگیر وگرنه نسل ۱۰ چه مایکروسافت ناشر بشه چه نشه بازی هاش برا سریز در هر صورت نمیاد.

و اینم بگم نسل ۱۰ از سمت سونی احتمالا ۲۰۲۸ شروع بشه از سمت مایکروسافت ۲۰۲۶. دیگه خودتون بشینید حساب کتاب کنید کنسول نسل ۹ با عمر بیشتر میخواید فایو بخرید (طبق شایعات) اکس باکس میخواید خوب بخرید نسل ۱۰ یا سوییچ میکنید به اکس باکس بعدی سا هم اینکه کلا میرید رو فایو.
خدانگهدار
 
  • Like
Reactions: Love Console
مایکروسافت کلا وضعیتی پیدا کرده که کلیک خور خوبی داره، راحت میشه ازش توجه گرفت. نمیدونم این تیم های مسئول چیکار میکنند و چطوری ارتباط ضعیفی با سازنده های مختلف دارند که باید یه داستانی طی بشه تا بعد چند روز وضعیت اون مساله مبهم مشخص بشه.
1000072806.jpg
 
مایکروسافت کلا وضعیتی پیدا کرده که کلیک خور خوبی داره، راحت میشه ازش توجه گرفت. نمیدونم این تیم های مسئول چیکار میکنند و چطوری ارتباط ضعیفی با سازنده های مختلف دارند که باید یه داستانی طی بشه تا بعد چند روز وضعیت اون مساله مبهم مشخص بشه.
View attachment 348605
این همون استودیو نبود که میگفت اصلا قرار نیست واسه ایکس باکس پورت کنیم؟ یهو از اون رسیدن به ریلیز همزمان؟
 
این همون استودیو نبود که میگفت اصلا قرار نیست واسه ایکس باکس پورت کنیم؟ یهو از اون رسیدن به ریلیز همزمان؟
تقصیر این بندگان خدا نبوده! :دی گویا نسخه‌های ایکس باکس تقریباً آماده بودن ولی یه سری از کارهایی که باید توسط مایکروسافت پیش می‌رفته، توی یه نقطه‌ای متوقف شده. یعنی دیگه کاری از دست استودیو برنمی‌اومده و مایکروسافت باید کارها رو پیگیری می‌کرده، ولی این مرحله خیلی طول کشیده و اینا دو ماه دنبال جواب از طرف مایکروسافت بودن و هی به بن‌بست می‌رسیدن و پاسخی به ایمیل‌هاشون داده نمی‌شده. تا اینکه بالاخره ماجرا توی اینترنت مطرح شد و مایکروسافت وارد میدون شد و دارن قضیه رو درست می‌کنن.
چند وقت پیش هم اتفاق مشابهی برای بازی HAAK افتاده بود و سازنده اون هم گفت ما می‌خواستیم بازی رو برای ایکس باکس عرضه کنیم، ولی سیستم پشتیبانی مایکروسافت بدبخت‌مون کرده. طرف می‌گفت پورت بازی برای ایکس باکس شاید کمتر از دو هفته طول بکشه، ولی ۱۴ ماه درگیر مشکلات جانبی بودیم و از باگ‌های Microsoft Partner Center تا بخش پشتیبانی باعث شدن نتونیم مسیر رو به راحتی پیش ببریم. با تیم ID@Xbox هم در ارتباط بودن که ازشون کمک بگیرن، ولی اون‌ها هم کاری از دست‌شون برنمی‌اومده.
اینجا نوشته که احتمالاً یکی از دلایلی که انتشار FFXIV برای ایکس باکس انقدر طول کشید هم پروسه خانمان‌برانداز تأییدیه گرفتن از طرف مایکروسافت بوده. :دی کلاً انگار اون بخش یه سری مشکلات اساسی داره و بعضی وقت‌ها بیش از حد پروسه طولانی می‌شه و بعضی جاها هم سریع به درخواست‌ها رسیدگی نمی‌کنن و این ماجراها پیش میاد.
 
تقصیر این بندگان خدا نبوده! :دی گویا نسخه‌های ایکس باکس تقریباً آماده بودن ولی یه سری از کارهایی که باید توسط مایکروسافت پیش می‌رفته، توی یه نقطه‌ای متوقف شده. یعنی دیگه کاری از دست استودیو برنمی‌اومده و مایکروسافت باید کارها رو پیگیری می‌کرده، ولی این مرحله خیلی طول کشیده و اینا دو ماه دنبال جواب از طرف مایکروسافت بودن و هی به بن‌بست می‌رسیدن و پاسخی به ایمیل‌هاشون داده نمی‌شده. تا اینکه بالاخره ماجرا توی اینترنت مطرح شد و مایکروسافت وارد میدون شد و دارن قضیه رو درست می‌کنن.
چند وقت پیش هم اتفاق مشابهی برای بازی HAAK افتاده بود و سازنده اون هم گفت ما می‌خواستیم بازی رو برای ایکس باکس عرضه کنیم، ولی سیستم پشتیبانی مایکروسافت بدبخت‌مون کرده. طرف می‌گفت پورت بازی برای ایکس باکس شاید کمتر از دو هفته طول بکشه، ولی ۱۴ ماه درگیر مشکلات جانبی بودیم و از باگ‌های Microsoft Partner Center تا بخش پشتیبانی باعث شدن نتونیم مسیر رو به راحتی پیش ببریم. با تیم ID@Xbox هم در ارتباط بودن که ازشون کمک بگیرن، ولی اون‌ها هم کاری از دست‌شون برنمی‌اومده.
اینجا نوشته که احتمالاً یکی از دلایلی که انتشار FFXIV برای ایکس باکس انقدر طول کشید هم پروسه خانمان‌برانداز تأییدیه گرفتن از طرف مایکروسافت بوده. :دی کلاً انگار اون بخش یه سری مشکلات اساسی داره و بعضی وقت‌ها بیش از حد پروسه طولانی می‌شه و بعضی جاها هم سریع به درخواست‌ها رسیدگی نمی‌کنن و این ماجراها پیش میاد.
نه چند ماه قبل گفتن اصلا نمیخوایم برای ایکس باکس پورت کنیم و میخوایم کامل تمرکزمون روی PS5 باشه بعد الان اومدن میگن پورت آماده واسه ریلیز داریم مایکروسافت نمیذاره :))
Enotria: The Last Song CEO apologises to "Xbox community" for "a choice that was forced to make"
"making the release on all platforms would lead to a decrease in the overall quality of the product and a further delay of the same". یعنی به عبارتی گفتن توانایی ریلیز همزمان برای هر دو طرف رو ندارن.
درباره FF14 هم تا جایی که یادمه مایکروسافت با SE سر اینکه بازی گلد نیاز داشته باشه یا نه دعوا داشتن
 
نه چند ماه قبل گفتن اصلا نمیخوایم برای ایکس باکس پورت کنیم و میخوایم کامل تمرکزمون روی PS5 باشه بعد الان اومدن میگن پورت آماده واسه ریلیز داریم مایکروسافت نمیذاره :))
Enotria: The Last Song CEO apologises to "Xbox community" for "a choice that was forced to make"
"making the release on all platforms would lead to a decrease in the overall quality of the product and a further delay of the same". یعنی به عبارتی گفتن توانایی ریلیز همزمان برای هر دو طرف رو ندارن.
درباره FF14 هم تا جایی که یادمه مایکروسافت با SE سر اینکه بازی گلد نیاز داشته باشه یا نه دعوا داشتن
تاخیر زدن
 
زاویه عکس غلط اندازه یا کنسول کوچیک تر شده ؟
View attachment 348906
خداکنه ابعاد کنسول ها رو دست نزنن
این خنک کنندگی بی نظیر و کاملا بی صدا مدیون این طراحی هست اگر بخوان مثلps5 اسلیم کنسول رو کوچک کنن( صدای فن وحشتناک بالا) بعید نیست سیستم کولینگ هم دچار تغییرات بشه
 
خداکنه ابعاد کنسول ها رو دست نزنن
این خنک کنندگی بی نظیر و کاملا بی صدا مدیون این طراحی هست اگر بخوان مثلps5 اسلیم کنسول رو کوچک کنن( صدای فن وحشتناک بالا) بعید نیست سیستم کولینگ هم دچار تغییرات بشه
طراحی جدید هزینه بره.
همون قبلیه.
 
  • Like
Reactions: Love Console
خداکنه ابعاد کنسول ها رو دست نزنن
این خنک کنندگی بی نظیر و کاملا بی صدا مدیون این طراحی هست اگر بخوان مثلps5 اسلیم کنسول رو کوچک کنن( صدای فن وحشتناک بالا) بعید نیست سیستم کولینگ هم دچار تغییرات بشه
ابعاد که دقیقا همونه فقط درایو نوری حذف شده. اینکه سیستم خنک‌کاری تغییر کرده یا نه هم مشخص نیست و باید صبر کنیم تا اول عرضه بشه.
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or