اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
یه ماه زودتر دادن که فراموش بشه، جنجالاش
ولی تانگو حیفه. بدون میکامی hi-fi rush رو زدن. حداقل ادغام میکردن. از نینجا تئوری بعد bleeding حمایت کردن و اجازه میدن هر کاری میخواد بکنه.
بعد این بدبخت های فای رو داده، درست گوست وایر ضعیف ب ود ولی این که عنوان خوبی بود.

آرکین آستین یکسری از کارمنداش میرن جای دیگه و بقیه اخراج و بازی رد فال آنلاین میمونه و آفرای خوبی به کسایی که dlc رو میخرن میده
تانگو کلا بسته، حیفن مستعد بودن
آلفا داگ کلا بسته و mighty doom ار 7 آگوست کارش تمومه
راندهاوس میپونده به زنیمکس آنلاین
یه تعداد (کم) هم از بخش نشر بتسدا اخراج شدن
هایفای بازی خوبی بود. ولی اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، تانگو بدون میکامی و ساخت evili within ، هیچوقت نمیتونست به سود دهی برسه. اینا اگر مستقل هم بودن، بعد از شکست تجاری گوست وایر، نمی تونستن کمر راست کنن.
ولی به نظر من در اصل استارت تعطیلی این استودیو توسط میکامی خورد.
حالا الان از قرار معلوم خودش خیلی ناراحته!

همونطور که تو اون تاپیک هم گفتم، مایکروسافت برای ادامه دادن باید یه سر و سامونی به استودیوهایی که خروجی های ضعیف یا با فروش پایین دارن، بده.
این مرج کردن استودیوها بهترین کار ممکنه. و یه هشدار برای بقیه استودیوها که بدونن قرار نیست بی قید و شرط همیشه به مخزن پول مایکروسافت وصل باشن!
از طرفی ip هایی مثل evil within هنوز احتمال ساخته شدنشون هست. وقتی میکامی بالاسر پروژه نباشه، دیگه فرقی نمیکنه کی بسازه.
 
هایفای بازی خوبی بود. ولی اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، تانگو بدون میکامی و ساخت evili within ، هیچوقت نمیتونست به سود دهی برسه. اینا اگر مستقل هم بودن، بعد از شکست تجاری گوست وایر، نمی تونستن کمر راست کنن.
ولی به نظر من در اصل استارت تعطیلی این استودیو توسط میکامی خورد.
حالا الان از قرار معلوم خودش خیلی ناراحته!

همونطور که تو اون تاپیک هم گفتم، مایکروسافت برای ادامه دادن باید یه سر و سامونی به استودیوهایی که خروجی های ضعیف یا با فروش پایین دارن، بده.
این مرج کردن استودیوها بهترین کار ممکنه. و یه هشدار برای بقیه استودیوها که بدونن قرار نیست بی قید و شرط همیشه به مخزن پول مایکروسافت وصل باشن!
از طرفی ip هایی مثل evil within هنوز احتمال ساخته شدنشون هست. وقتی میکامی بالاسر پروژه نباشه، دیگه فرقی نمیکنه کی بسازه.
های فای راش،دستپخت این استودیو بدون میکامیه و قطعا بودجه بالایی هم نداشته و میشد این استودیو رو مدیریت کرد، تهش میفروختن یا اجازه جدایی مثل toys for bob میدادن.
تصمیم خلق الساعه بوده، آپدیت بزرگ ردفال در دست ساخت بوده و از بالا هم بوده که میخواستن تو گزارش سالیانه مالی جدید ماکرو لحاظ بشه. دیرتر میدادن،شوکیس و هایپش آسیب میداد، اگه میزاشتن بعد شوکیس، هایپ اون از بین میرفت و نمیتونستن صبر کنن برای بعد سال مالی.
اخراج و ... معمولا تو اواخر ماه اعلام میشه، نه تو هفته اول ماه، چون حقوق این ماه باید کامل پررداخت بشه. بعد، بنظرت با این هزینه، نینجا، الان هلبلید سودده میشه. هایفای راش بشدت سوودده تر بوده.
_______
این استودیو استعداد داشته، میکامی آخرین ساخته اش ضعیف بود گوست وایر.
از اینکه بنظر میاد، ماکرو داره بتسدا رو بزرگ میکنه که عناوینش رو زودتر ببینیم، خوبه.
دو تیمه کرده بعضی اتودیوها خوبه
ولی اینکه تانگو رو از بین ببری، نه. قطعا نمره منفیه.
آرکین آستین ضعیف بود ولی اگه میخواستن ببندن،بهتر بود حمایت نمیکردن. کارشون مثل جیمبو بود، سه روز قبل میره لندن بعد میبنده استودیو رو.
__________
بهتر هم بود سکوت نمیکردن، میومدن یچیزی سریعتر میگفتن، درسته تو ign live اسپنسر هست ولی اینکه صبر کنی تنش فروکش کنه و یه مقدار جو آروم بشه، بار اول خوبه ولی اگه تو دفعات رخ بده اثر منفی و زدگی مخاطب داره.
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
تنگو واقعا ناراحت کننده بود
یکی از مانورهای ایکس باکس روی گیم‌پس ، انتشار همچین بازی هایی مثل HiFi Rush و Pentiment و... بود و شعارشون هم آزادی عمل کامل توسعه دهنده ها و ساخت بازی های دلخواه حتا در همین ابعاد بود
ولی در عمل به نظر میاد همه پول ها میخواد خرج CODمیشه.
یکی نوشته بود با مبلغی که کوتیک بابت خروجش گرفته بود میشد 17 سال حقوق کامل تمام اعضای این استودیوها رو داد. مسئله پول و درامد نیست،
مسئله دو رویی و دروغه

چرا باید در یک استودیو Immersive sim ساز معرکه و بهترین استودیو سال 2023 ایکس باکس رو تخته کنی؟
 
های فای راش،دستپخت این استودیو بدون میکامیه و قطعا بودجه بالایی هم نداشته و میشد این استودیو رو مدیریت کرد، تهش میفروختن یا اجازه جدایی مثل toys for bob میدادن.
تصمیم خلق الساعه بوده، آپدیت بزرگ ردفال در دست ساخت بوده و از بالا هم بوده که میخواستن تو گزارش سالیانه مالی جدید ماکرو لحاظ بشه. دیرتر میدادن،شوکیس و هایپش آسیب میداد، اگه میزاشتن بعد شوکیس، هایپ اون از بین میرفت و نمیتونستن صبر کنن برای بعد سال مالی.
اخراج و ... معمولا تو اواخر ماه اعلام میشه، نه تو هفته اول ماه، چون حقوق این ماه باید کامل پررداخت بشه. بعد، بنظرت با این هزینه، نینجا، الان هلبلید سودده میشه. هایفای راش بشدت سوودده تر بوده.
_______
این استودیو استعداد داشته، میکامی آخرین ساخته اش ضعیف بود گوست وایر.
از اینکه بنظر میاد، ماکرو داره بتسدا رو بزرگ میکنه که عناوینش رو زودتر ببینیم، خوبه.
دو تیمه کرده بعضی اتودیوها خوبه
ولی اینکه تانگو رو از بین ببری، نه. قطعا نمره منفیه.
آرکین آستین ضعیف بود ولی اگه میخواستن ببندن،بهتر بود حمایت نمیکردن. کارشون مثل جیمبو بود، سه روز قبل میره لندن بعد میبنده استودیو رو.
__________
بهتر هم بود سکوت نمیکردن، میومدن یچیزی سریعتر میگفتن، درسته تو ign live اسپنسر هست ولی اینکه صبر کنی تنش فروکش کنه و یه مقدار جو آروم بشه، بار اول خوبه ولی اگه تو دفعات رخ بده اثر منفی و زدگی مخاطب داره.
استودیو رو میفروختن که ip هارو از دست میدادن. بدتر بود که.
هایفای راش که حداقل توی استیم اگر فروشش افتضاح نبود ولی اصلن هم تعریفی نداشت. همون شدو دراپ شدنش مشخص بود که مایکروسافت این بازی رو از اول هم جدی نگرفته بود و انگار میدونسته تهش استقبال زیادی ازش نمیشه.

هلبیلد هم خودت یکی از منتقدین نینجا هستی. به نظرم اگر هلبیلد 2 هم فروش کمتر از انتظار داشته باشه، میشه توقع اینو داشت که مایکروسافت دست کم بخشی از استودیو یا مدیریتش رو تغییر بده.

تانگو بعد از میکامی صرفن یه استودیو بود با سابقه دوبار شکست تجاری. مایکروسافت در بستنش چیز خاصی رو از دست نداد. اگر میکامی بود، قطعن یه نمره منفی داشت ولی الان به نظرم نه.
آرکین میتونست بازیش رو تاخیر بزنه. از این نظر میگم که خیلی از استودیوهای مایکروسافت در این نسل بازیهاشونو تاخیر زدن و مایکروسافت هم مشکلی بابت این موضوع نداشته. حداقل تو این نسل خبری از فشار مایکروسافت بابت عرضه بازیها من نشنیدم.
ولی حدسم اینه که مدیران ارکین کاری شبیه به t10 انجام دادن و برای منافع مالی بازیشون رو ناقص عرضه کردن.

من تمام این ماجرا رو مثبت میبینم. مدتهاست که میگم مایکروسافت باید با استودیوهاش برخوردی شبیه سونی داشته باشه. به قول یارو گفتنی تا نباشد چوب تر .... :D
فقط امیدوارم که این درس عبرتی باشه برای استودیوهای دیگه که خیلی جای خودشون رو محکم نبینن.
 
اگه قرار باشه هر کی بازیش کم فروش باشه در استودیو رو تخته کنن که تهش فقط Playground و Bethesda باقی می مونن و بقیه استودیوها یا تعطیل میشن یا میرن برای ساپورت Call of Duty :D اگه قرار بود استودیوهای کوچک رو تعطیل کنه اصلا برای چی خرید؟ حالا اینا که تعطیل شدن زیر مجموعه Zenimax بودن، ولی الان من نگران Double Fine و Ninja Theory و حتی Obsidian شدم.
 
های فای راش،دستپخت این استودیو بدون میکامیه و قطعا بودجه بالایی هم نداشته و میشد این استودیو رو مدیریت کرد، تهش میفروختن یا اجازه جدایی مثل toys for bob میدادن.
تصمیم خلق الساعه بوده، آپدیت بزرگ ردفال در دست ساخت بوده و از بالا هم بوده که میخواستن تو گزارش سالیانه مالی جدید ماکرو لحاظ بشه. دیرتر میدادن،شوکیس و هایپش آسیب میداد، اگه میزاشتن بعد شوکیس، هایپ اون از بین میرفت و نمیتونستن صبر کنن برای بعد سال مالی.
اخراج و ... معمولا تو اواخر ماه اعلام میشه، نه تو هفته اول ماه، چون حقوق این ماه باید کامل پررداخت بشه. بعد، بنظرت با این هزینه، نینجا، الان هلبلید سودده میشه. هایفای راش بشدت سوودده تر بوده.
_______
این استودیو استعداد داشته، میکامی آخرین ساخته اش ضعیف بود گوست وایر.
از اینکه بنظر میاد، ماکرو داره بتسدا رو بزرگ میکنه که عناوینش رو زودتر ببینیم، خوبه.
دو تیمه کرده بعضی اتودیوها خوبه
ولی اینکه تانگو رو از بین ببری، نه. قطعا نمره منفیه.
آرکین آستین ضعیف بود ولی اگه میخواستن ببندن،بهتر بود حمایت نمیکردن. کارشون مثل جیمبو بود، سه روز قبل میره لندن بعد میبنده استودیو رو.
__________
بهتر هم بود سکوت نمیکردن، میومدن یچیزی سریعتر میگفتن، درسته تو ign live اسپنسر هست ولی اینکه صبر کنی تنش فروکش کنه و یه مقدار جو آروم بشه، بار اول خوبه ولی اگه تو دفعات رخ بده اثر منفی و زدگی مخاطب داره.
آرکین آستین ضعیف نبود . شما از فراری نمیتونی توقع اسکانیا داشته باشی

تخصص آرکین ایمرسیو سیمه نه gass

343 با اونهمه بودجه و نیروی انسانی زیر اینفینیت :Censored: . انتظار بهتری از این نمیشه داشت. همچنان به نظرم درست این بود که همون 4سال پیش که خریدن ردفال رو کنسل میکردن . میتونستن روی یه بازی کوچکتر کارکنن
 
اگه قرار باشه هر کی بازیش کم فروش باشه در استودیو رو تخته کنن که تهش فقط Playground و Bethesda باقی می مونن و بقیه استودیوها یا تعطیل میشن یا میرن برای ساپورت Call of Duty :D اگه قرار بود استودیوهای کوچک رو تعطیل کنه اصلا برای چی خرید؟ حالا اینا که تعطیل شدن زیر مجموعه Zenimax بودن، ولی الان من نگران Double Fine و Ninja Theory و حتی Obsidian شدم.
خب مگه باید غیر از این باشه؟
طرف با سابقه بسیار درخشان تر از تانگو چنان از کمپانی مادر تحت فشار قرار میگیره که میاد توییت میزنه اگر میخاید دنباله یه بازی رو ببینید باید به قیمت کامل بخرید. بازی ای که طبق آخرین خبری که من خوندم فقط نسخه دیجیتالش فروش بالای 100 میلیون دلاری داشته.
نه اینکه همینجوری بیاید بخرید. اگر یادم باشه با این ادبیات "فول فا***گ پرایس" توییت زده بود. توجه میفرمایید؟
بحث اخباری که از سونی راجع به حداقل نمره متا بازیهای انحصاریش بیرون اومد هم بماند.
 
اگه قرار باشه هر کی بازیش کم فروش باشه در استودیو رو تخته کنن که تهش فقط Playground و Bethesda باقی می مونن و بقیه استودیوها یا تعطیل میشن یا میرن برای ساپورت Call of Duty :D اگه قرار بود استودیوهای کوچک رو تعطیل کنه اصلا برای چی خرید؟ حالا اینا که تعطیل شدن زیر مجموعه Zenimax بودن، ولی الان من نگران Double Fine و Ninja Theory و حتی Obsidian شدم.
Obsidian و playground دو تنه بار فرست پارتیهای نسل 9 مایکرو رو کشیدن دیگه یه سطح عجیبی از :Censored: میخواد تعطیل کردنشون

عجیب از بین این همه استدیو، The Initiative ، Undead Labs و Compulsion Games که از 2018 هیچ خروجی نداشتن کاری نداره میاد تنگو که این نسل دو تا بازی ، یکی متوسط و یکی بازی خوب داده رو میبنده

یا چطور به 343 با اون :Censored: به هیلو و مستر چیف زدن کاری نداره ، چند بار بهشون فرصت میده ولی به تنگو نه . استدیویی که محصولش دقیقا نقطه ضعفxbox تو سوم شخص اکشن پوشش میده
 
استودیو رو میفروختن که ip هارو از دست میدادن. بدتر بود که.
هایفای راش که حداقل توی استیم اگر فروشش افتضاح نبود ولی اصلن هم تعریفی نداشت. همون شدو دراپ شدنش مشخص بود که مایکروسافت این بازی رو از اول هم جدی نگرفته بود و انگار میدونسته تهش استقبال زیادی ازش نمیشه.

هلبیلد هم خودت یکی از منتقدین نینجا هستی. به نظرم اگر هلبیلد 2 هم فروش کمتر از انتظار داشته باشه، میشه توقع اینو داشت که مایکروسافت دست کم بخشی از استودیو یا مدیریتش رو تغییر بده.

تانگو بعد از میکامی صرفن یه استودیو بود با سابقه دوبار شکست تجاری. مایکروسافت در بستنش چیز خاصی رو از دست نداد. اگر میکامی بود، قطعن یه نمره منفی داشت ولی الان به نظرم نه.
آرکین میتونست بازیش رو تاخیر بزنه. از این نظر میگم که خیلی از استودیوهای مایکروسافت در این نسل بازیهاشونو تاخیر زدن و مایکروسافت هم مشکلی بابت این موضوع نداشته. حداقل تو این نسل خبری از فشار مایکروسافت بابت عرضه بازیها من نشنیدم.
ولی حدسم اینه که مدیران ارکین کاری شبیه به t10 انجام دادن و برای منافع مالی بازیشون رو ناقص عرضه کردن.

من تمام این ماجرا رو مثبت میبینم. مدتهاست که میگم مایکروسافت باید با استودیوهاش برخوردی شبیه سونی داشته باشه. به قول یارو گفتنی تا نباشد چوب تر .... :D
فقط امیدوارم که این درس عبرتی باشه برای استودیوهای دیگه که خیلی جای خودشون رو محکم نبینن.
الان ایپی ها رو دارن مثلا میخوان باهاش چیکار کنن، کدوم استودیو سرش خلوته یا میتونه یا چیزی تو مایه evil within ساخته. تعداد ایپی هایی که الان ماکرو داره، اندازه موهای سر منه.
آماری که نداریم، فروشش چقدر بوده ولی چند هفته تو لیست پرفروشای استیم بود و یه بازی تو ابعاد موبایلی بود و قرار بود برا موبایل و pc بیاد و بعد ایکس باکسم اومد جزء اون. بودجه عجیبی نداشت،
هلبید 90 میلیون پوند فقط خودشو خریدن و چیزی حدود 60 میلیون تا 2022، احتمالا الان باید 100 میلیون بودجه بهش تزریق شده باشه و بماند که چه هایپی برا خودش ساخته از روز اول و نتونه حق به ماکرو میدم. چوون از اول بهش هر چی میخواسته دادن ولی تانگو وقتی اومد تو عرضه گوست بود که انحصار بود و بعدم بلافاصله اینو دادن که حداقل، از وجهه طرفداری خوب بود و الان تو تاپ سلر 259 هست، هلبلید 226.

2024-05-08_19-14-31.jpg 2024-05-08_19-13-44.jpg

اینکه ماکرو یقه استودیوهاشو بگیره،درسته. اینیشیتیو میگن وضعیتش خرابه، امیدوارم اشتباه باشه
نینجا برا خودش بندری میزنه، دو هفته مونده یه تریلر نداده، 5 ساله تو همه ایونتا هست و بقیه میگن میخواد سوپرایز کنه.
امیدوارم خبری از everwild امسال بیاد، امیدوارم south of midnight چیز بدرد بخوری باشه، اوود ایراداشو رفع کنه.
هر شکست تجاری میتونه براشون مشکل درست کنه، اما ایرادم، اسپنسر تو چند ماه پیش بود، گفته بود استودیوها باید در بیارن و خرج کنن و به نوعی ماکرو، خرج نمیکنه. اون نقطه باید صفر گرفته میشد و بعد میگفتن،حرکت. چون تا قبل از اون شیوه رفتار، متفاوت بود و باید یه فرصت، حداقل به تانگو میدادن.
آرکین آستین ضعیف نبود . شما از فراری نمیتونی توقع اسکانیا داشته باشی

تخصص آرکین ایمرسیو سیمه نه gass

343 با اونهمه بودجه و نیروی انسانی زیر اینفینیت :Censored: . انتظار بهتری از این نمیشه داشت. همچنان به نظرم درست این بود که همون 4سال پیش که خریدن ردفال رو کنسل میکردن . میتونستن روی یه بازی کوچکتر کارکنن
خب، نکته اینه، استودیویی که بهش میگی، ضعیف نبود از آخرین عنوان موفقش چه از لحاظ تجاری و چه ارضا طرفداران چقدر گذشته بود
آمار فروش prey رو نداریم ولی زنیمکس، آرکین لیونو مجبور نکرد بره گس بسازه، پس احتمالا خوب نبوده و تو هفته ای که prey ریلیز شد 60 درصد کاهش فروش داشت نسبت به دیسانرد
و چقدر از تیم prey مئونده بودن، هنوز. که شاید بتونن بسازن یا نتونن و دیسانرد که از هر لحاظ موفقتر بود، جاشو میده به مارول بلید.
بنظرم، ارکین نباید دو تیم میشد. در مورد 343 و هیلو، ما در مورد اونم اطلاعات موثقی، نه از بودجه داریم و نه فروش ولی هیلو هویت ماکروسافته و اونم دستخوش تغییر مدیریتی عظیم شد، با وجود اینکه از هر لحاظ هیلو اینفینیت به لحاظ عنوان، واقعا عالی بود، فقط نفهمیدن هیلو نمیتونه یه گس بشه با اون شرایط ساپورت و پیاده سازی مستقیم هیلو تو مولتی. هیلو اگه میخواد گس بشه، باید شیوه خودشو تغییر میداد.
______
ماکرو 3 ماه پیش، اینو استخدام کرد
https://www.linkedin.com/in/tanyadub/
تو اونجا ماکرو، هیچ استودیویی نداشت و الان که میبینم، عنوانشو تغییر داده و جزء بورد شده و مشاور اجرایی هست
I have founded, fostered, and led the growth of groundbreaking games such as Fortnite, Trover Saves the Universe, and Bulletstorm, achieving critical acclaim, commercial success, and millions of players worldwide. I am passionate about bringing new and innovative experiences into the world and empowering creative talent to achieve their vision.
و تصمیمات خلق الساعه، بنظرم به هم میخوره. البته بگم، طرف تهیه کننده گیرز 1 و 2 و 3 بوده.
بنظرم یه مقدار باید صبر کرد تا فهمید ماکرو فقط میخواد aaa بسازه یا نه.
 
آخرین ویرایش:
خب، نکته اینه، استودیویی که بهش میگی، ضعیف نبود از آخرین عنوان موفقش چه از لحاظ تجاری و چه ارضا طرفداران گذشته بودن
آمار فروش prey رو نداریم ولی زنیمکس، آرکین لیونو مجبور نکرد بره گس بسازه، پس احتمالا خوب نبوده و تو هفته ای که prey ریلیز شد 60 درصد کاهش فروش داشت نسبت به دیسانرد
و چقدر از تیم prey مئونده بودن، هنوز. که شاید بتونن بسازن یا نتونن و دیسانرد که از هر لحاظ موفقتر بود، جاشو میده به مارول بلید.
بنظرم، ارکین نباید دو تیم میشد. در مورد 343 و هیلو، ما در مورد اونم اطلاعات موثقی، نه از بودجه داریم و نه فروش ولی هیلو هویت ماکروسافته و اونم دستخوش تغییر مدیریتی عظیم شد، با وجود اینکه از هر لحاظ هیلو اینفینیت به عنوان، واقعا عالی بود، فقط نفهمیدن هیلو نمیتونه یه گس بشه با اون شرایط ساپورت و پیاده سازی مستقیم هیلو تو مولتی. هیلو اگه میخواد گس بشه، باید شیوه خودشو تغییر میداد.
______
ماکرو 3 ماه پیش، اینو استخدام کرد
https://www.linkedin.com/in/tanyadub/
تو اونجا ماکرو، هیچ استودیویی نداشت و الان که میبینم، عنوانشو تغییر داده و جزء برد شده و مشاور اجرایی هست

و تصمیمات خلق الساعه، بنظرم به هم میخوره. البته بگم، طرف تهیه کننده گیرز 1 و 2 و 3 بوده.
بنظرم یه مقدار باید صبر کرد تا فهمید ماکرو فقط میخواد aaa بسازه یا نه.
prey بازی جدید بود اسمش هم تحمیلی مارکتینگ بتسدا بود وگرنه بعید میدونم کسی طرفدار ژانر ایمرسیو سیم باشه و prey رو دوست نداشته باشه نمرات استیمش گویاست . متاش هم خوب بود 82 رویpc و 79 تو ps4 گرفت . بیشتر مشکلش مارکتیگ بود که به زور مارکترهای زنیمکس با یه ip شوتر مارکتش کرده بودن.
درسته، هیلو هویت مایکروسافته، برای همینه ناظر که 343 باشه نباید بگذار تو سریالی که قرار برند رو گسترش بده اونجور :Censored: به هش
در مورد کمپین قبلا صحبت کردیم با هم به نظر من هیلو خوبی نبود خیلی شبیه فارکرای شده بود و لوپ گیمپلش شدیدا تکراری میشد . به نظر شما بازی خوبی بود، بگذریم . در هر صورت اینا از 2015 تا 2021 به 343 زمان دادن . به یه استدیو کوچیک خوب، اونم تو ژاپن بعد از 20 تونسته بودن بدست بیارن میشد زمان بیشتری داد.
 
الان ایپی ها رو دارن مثلا میخوان باهاش چیکار کنن، کدوم استودیو سرش خلوته یا میتونه یا چیزی تو مایه evil within ساخته. تعداد ایپی هایی که الان ماکرو داره، اندازه موهای سر منه.
آماری که نداریم، فروشش چقدر بوده ولی چند هفته تو لیست پرفروشای استیم بود و یه بازی تو ابعاد موبایلی بود و قرار بود برا موبایل و pc بیاد و بعد ایکس باکسم اومد جزء اون. بودجه عجیبی نداشت،
هلبید 90 میلیون پوند فقط خودشو خریدن و چیزی حدود 60 میلیون تا 2022، احتمالا الان باید 100 میلیون بودجه بهش تزریق شده باشه و بماند که چه هایپی برا خودش ساخته از روز اول و نتونه حق به ماکرو میدم. چوون از اول بهش هر چی میخواسته دادن ولی تانگو وقتی اومد تو عرضه گوست بود که انحصار بود و بعدم بلافاصله اینو دادن که حداقل، از وجهه طرفداری خوب بود و الان تو تاپ سلر 259 هست، هلبلید 226.

View attachment 336681View attachment 336682

اینکه ماکرو یقه استودیوهاشو بگیره،درسته. اینیشیتیو میگن وضعیتش خرابه، امیدوارم اشتباه باشه
نینجا برا خودش بندری میزنه، دو هفته مونده یه تریلر نداده، 5 ساله تو همه ایونتا هست و بقیه میگن میخواد سوپرایز کنه.
امیدوارم خبری از everwild امسال بیاد، امیدوارم south of midnight چیز بدرد بخوری باشه، اوود ایراداشو رفع کنه.
هر شکست تجاری میتونه براشون مشکل درست کنه، اما ایرادم، اسپنسر تو چند ماه پیش بود، گفته بود استودیوها باید در بیارن و خرج کنن و به نوعی ماکرو، خرج نمیکنه. اون نقطه باید صفر گرفته میشد و بعد میگفتن،حرکت. چون تا قبل از اون شیوه رفتار، متفاوت بود و باید یه فرصت، حداقل به تانگو میدادن.

خب، نکته اینه، استودیویی که بهش میگی، ضعیف نبود از آخرین عنوان موفقش چه از لحاظ تجاری و چه ارضا طرفداران چقدر گذشته بود
آمار فروش prey رو نداریم ولی زنیمکس، آرکین لیونو مجبور نکرد بره گس بسازه، پس احتمالا خوب نبوده و تو هفته ای که prey ریلیز شد 60 درصد کاهش فروش داشت نسبت به دیسانرد
و چقدر از تیم prey مئونده بودن، هنوز. که شاید بتونن بسازن یا نتونن و دیسانرد که از هر لحاظ موفقتر بود، جاشو میده به مارول بلید.
بنظرم، ارکین نباید دو تیم میشد. در مورد 343 و هیلو، ما در مورد اونم اطلاعات موثقی، نه از بودجه داریم و نه فروش ولی هیلو هویت ماکروسافته و اونم دستخوش تغییر مدیریتی عظیم شد، با وجود اینکه از هر لحاظ هیلو اینفینیت به لحاظ عنوان، واقعا عالی بود، فقط نفهمیدن هیلو نمیتونه یه گس بشه با اون شرایط ساپورت و پیاده سازی مستقیم هیلو تو مولتی. هیلو اگه میخواد گس بشه، باید شیوه خودشو تغییر میداد.
______
ماکرو 3 ماه پیش، اینو استخدام کرد
https://www.linkedin.com/in/tanyadub/
تو اونجا ماکرو، هیچ استودیویی نداشت و الان که میبینم، عنوانشو تغییر داده و جزء بورد شده و مشاور اجرایی هست

و تصمیمات خلق الساعه، بنظرم به هم میخوره. البته بگم، طرف تهیه کننده گیرز 1 و 2 و 3 بوده.
بنظرم یه مقدار باید صبر کرد تا فهمید ماکرو فقط میخواد aaa بسازه یا نه.
کلن اینکه یه دلیل قطعی برای تعطیلی تانگو پیدا کنیم، یه مقدار سخته. قاعدتن مدیران ایکس باکس هم قرار نیست اطلاعات شفاف و دقیقی بهمون بدن و خب هر حرفی که ما میزنیم، تحلیل و حدس و گمانه.
ولی یه نگاهی به کارنامه تانگو بندازیم به راحتی متوجه میشیم تمام بار این استودیو روی دوش فاندرش و یک ایپی موفق (از نظر تجاری) بوده. و عملن به جز این چیز خاصی نداره. چون گوست وایر با توجه به فروش و استقبال ضعیف گیمرها بعید بود هیچوقت ادامه ای داشته باشه و به قول شما هایفای هم اصلن قرار نبوده بازی باشه که مایکروسافت روش حساب باز کنه. پس فقط میمونه evil within
منطق میگه که بدون حضور شخص میکامی احتمال ساخت و موفقیت evil within هم خیلی کم بود.
من هیچوقت دنبال اسطوره سازی نبوده و نیستم. ولی واقعیت اینه که میکامی رو پدر سبک سوروایول هارر میدونن و اساسن نمیشه تاثیری که ایشون میتونست تو ساخت ادامه این فرنچایز بزاره رو نادیده گرفت.
قاعدتن اعضای تانگو هم به این موضوع واقف بودن که سمت ساختش نرفتن. بنابراین مایکروسافت دلیلی برای باز نگه داشتنشون نداشته.
 
prey بازی جدید بود اسمش هم تحمیلی مارکتینک بتسدا بود وگرنه بعید میدونم کسی طرفدار ژانر ایمرسیو سیم باشه و prey رو دوست نداشته باشه نمرات استیمش گویاست . متاش هم خوب بود 82 رویpc و 79 تو ps4 گرفت . بیشتر مشکلش مارکتیگ بود که به زور مارکترهای زنیمکس با یه ip شوتر مارکتش کرده بودن.
درسته، هیلو هویت مایکروسافته، برای همینه ناظر که 343 باشه نباید بگذار تو سریالی که قرار برند رو گسترش بده اونجور :Censored: به هش
در مورد کمپین قبلا صحبت کردیدم با هم به نظر من هیلو خوبی نبود خیلی شبیه فارکرای شده بود و لوپ گیمپلش شدیدا تکراری میشد . به نظر شما بازی خوبی بود، بگذریم . در هر صورت اینا از 2015 تا 2021 به 343 زمان دادن . به یه استدیو کوچیک خوب، اونم تو ژاپن بعد از 20 تونسته بودن بدست بیارن میشد زمان بیشتری داد.
بنظرم تو حوزه اولویت بندی، حق تنگو بیشتر از آستینه.اون دو تا که کلا پشتیبانی بودن که یکیشونم مرج شد و حتی آستین یکسری از کارمنداش جذب سایرین شدن.
تنگو کلا رفته رو هوا. چون لیون صحبت از دو عنوان در دست ساخت داشت، پس ممکنه یه ایمرسیو سیم باشهف البته گفته بودن دیسانرد نیست، پس در حال با توجه به اتفاقاتی که پس از جدایی از لیون افتاده و نتایج، و ماحصل کار که باز هم موندن بخشی از کارکنانه، رفتاری که با آستین معقولتره. با بخش تانگو موافقم که میشد فرصت داد و یا حداقل ادغام کرد با rare
_______
شبیه فارکرای شدن بد نیس، خیلی از بازیا شبیه فارکرای و اساسین هستن ولی دو نکته مهمه، یکی بحث داستان و دوم زیاده روی، همین هورایزن دقیقا تو لوپ تکراری بود
هیلو زیاده روی نکره بود و تو بحث داستانم قشنگ عمل کرده بود، در مورد سریال، چون بیننده مناسبی جذب کرده، نقطه منفی نیست، دقیقا ضعف مولتی هیلو همین بود که پلیر دنبال یه کالاف و فورتنایت بود ولی با یه مولتی متفاوت که توش کشتن مهم نبود مواجه شدن و در کنارش مشکلات مختلف ساپورت رو داشتن.همون هیلو الان 295 هست، که داری میکوبیش. برا همینه میگم، وضعیت هلبلید خوب نمیزنه.

کلن اینکه یه دلیل قطعی برای تعطیلی تانگو پیدا کنیم، یه مقدار سخته. قاعدتن مدیران ایکس باکس هم قرار نیست اطلاعات شفاف و دقیقی بهمون بدن و خب هر حرفی که ما میزنیم، تحلیل و حدس و گمانه.
ولی یه نگاهی به کارنامه تانگو بندازیم به راحتی متوجه میشیم تمام بار این استودیو روی دوش فاندرش و یک ایپی موفق (از نظر تجاری) بوده. و عملن به جز این چیز خاصی نداره. چون گوست وایر با توجه به فروش و استقبال ضعیف گیمرها بعید بود هیچوقت ادامه ای داشته باشه و به قول شما هایفای هم اصلن قرار نبوده بازی باشه که مایکروسافت روش حساب باز کنه. پس فقط میمونه evil within
منطق میگه که بدون حضور شخص میکامی احتمال ساخت و موفقیت evil within هم خیلی کم بود.
من هیچوقت دنبال اسطوره سازی نبوده و نیستم. ولی واقعیت اینه که میکامی رو پدر سبک سوروایول هارر میدونن و اساسن نمیشه تاثیری که ایشون میتونست تو ساخت ادامه این فرنچایز بزاره رو نادیده گرفت.
قاعدتن اعضای تانگو هم به این موضوع واقف بودن که سمت ساختش نرفتن. بنابراین مایکروسافت دلیلی برای باز نگه داشتنشون نداشته.
خب. میرسیم به حرف اول. اگه قراره کسی دیگه evil within نساززه. چرا نفروختن بره، استودیو رو.
فروختنش که بهتر از انحلالشه. حتی امبریسر هم فروخت.
تصمیم خلق الساعه بورد بیشتر بهش میخوره که خواستن تو گزارش مالی سال، اعمال نشه، این تصمیم بهش نمیخوره، خیلی به گیم ربط داشته باشه، چون آپدیت ردفال میگن برا عرضه تو همین ماه برنامه ریزی شده بوده.جف گراب تو اوریل پارسال گفته بود که از درآمد های فای راش راضی نبودن و قاعدتا بعد عرضه گوست که قرارداد سونی هم داشته و بعید میدونم زنیمکسم با قرارداد پایینی انحصاری کرده باشش، تیم دیگه دو ساله رفته بوده رو بازی بعد، اگه تو توسعه اون مشکل خورده بودن تا حدی بازم منطقی تر میشه ولی عدم فروش های فای راش، مگه چقدر هزینه بازی بوده که رو همه پلتفرما اومده بجز نینتندو و بازم نتونسته
____________
یه روزی همین بحث فروشو و سود رو هم در مورد سونی و هم ماکرو گفتم و خیلیا آمار فروش و ... میدادن.
ماکرو در ظاهر یه محدوده سود در سطح خودش که بیش از 30 درصده میخواد و سونی هم کاملا شاکیه از حاشیه سود 5-6 درصدی.
عادت کنید به پایین آوردن گارد انحصار طلبی، چون وضعیت صنعت گیمینگ با این سهامدارا خطرناک میشه و دنبال سودن، سود خوب و درست
 
  • Like
Reactions: z2s sas
الان دو هفته بیشتر به انتشار هلبلید ۲ نمونده ! مثلاً یکی از بازی های مهم اکس باکسه اما مارکتینگ به شدت ضعیفه یعنی یه دونه تبلیغ درست حسابی دیده نمیشه ! تیم مدیریتی اکس باکس حداقل ۹۰ درصشون باید اخراج بشن وضعیت فاجعه باره . یعنی هیلو که یکی از بازی های مورد علاقه خودمم هستو کاملا نابود کردن و حالا دارن به سمت نابودی خود برندم پیش میرن با این سرعتی که دارن میرن جلو تا ۳ ۴ سال دیگه اکس باکس یه پابلیشر میشه مثل امبریسر
 
بنظرم تو حوزه اولویت بندی، حق تنگو بیشتر از آستینه.اون دو تا که کلا پشتیبانی بودن که یکیشونم مرج شد و حتی آستین یکسری از کارمنداش جذب سایرین شدن.
تنگو کلا رفته رو هوا. چون لیون صحبت از دو عنوان در دست ساخت داشت، پس ممکنه یه ایمرسیو سیم باشهف البته گفته بودن دیسانرد نیست، پس در حال با توجه به اتفاقاتی که پس از جدایی از لیون افتاده و نتایج، و ماحصل کار که باز هم موندن بخشی از کارکنانه، رفتاری که با آستین معقولتره. با بخش تانگو موافقم که میشد فرصت داد و یا حداقل ادغام کرد با rare
_______
شبیه فارکرای شدن بد نیس، خیلی از بازیا شبیه فارکرای و اساسین هستن ولی دو نکته مهمه، یکی بحث داستان و دوم زیاده روی، همین هورایزن دقیقا تو لوپ تکراری بود
هیلو زیاده روی نکره بود و تو بحث داستانم قشنگ عمل کرده بود، در مورد سریال، چون بیننده مناسبی جذب کرده، نقطه منفی نیست، دقیقا ضعف مولتی هیلو همین بود که پلیر دنبال یه کالاف و فورتنایت بود ولی با یه مولتی متفاوت که توش کشتن مهم نبود مواجه شدن و در کنارش مشکلات مختلف ساپورت رو داشتن.همون هیلو الان 295 هست، که داری میکوبیش. برا همینه میگم، وضعیت هلبلید خوب نمیزنه.


خب. میرسیم به حرف اول. اگه قراره کسی دیگه evil within نساززه. چرا نفروختن بره، استودیو رو.
فروختنش که بهتر از انحلالشه. حتی امبریسر هم فروخت.
تصمیم خلق الساعه بورد بیشتر بهش میخوره که خواستن تو گزارش مالی سال، اعمال نشه، این تصمیم بهش نمیخوره، خیلی به گیم ربط داشته باشه، چون آپدیت ردفال میگن برا عرضه تو همین ماه برنامه ریزی شده بوده.جف گراب تو اوریل پارسال گفته بود که از درآمد های فای راش راضی نبودن و قاعدتا بعد عرضه گوست که قرارداد سونی هم داشته و بعید میدونم زنیمکسم با قرارداد پایینی انحصاری کرده باشش، تیم دیگه دو ساله رفته بوده رو بازی بعد، اگه تو توسعه اون مشکل خورده بودن تا حدی بازم منطقی تر میشه ولی عدم فروش های فای راش، مگه چقدر هزینه بازی بوده که رو همه پلتفرما اومده بجز نینتندو و بازم نتونسته
____________
یه روزی همین بحث فروشو و سود رو هم در مورد سونی و هم ماکرو گفتم و خیلیا آمار فروش و ... میدادن.
ماکرو در ظاهر یه محدوده سود در سطح خودش که بیش از 30 درصده میخواد و سونی هم کاملا شاکیه از حاشیه سود 5-6 درصدی.
عادت کنید به پایین آوردن گارد انحصار طلبی، چون وضعیت صنعت گیمینگ با این سهامدارا خطرناک میشه و دنبال سودن، سود خوب و درست
اخه فروش که به همین سادگی نیست. در ثانی اولین چیزی که برای فروش نیازه، یک مشتریه.
یعنی یکی باید باشه که بیاد بابت تانگو و آیپی هاش پول بده. کی میاد استودیویی رو میخره که 2 تا بازی شکست خورده تو کارنامشه و یه ip که فاندر و سازنده اصلیش استودیو رو ترک کرده.
تانگو واقعن استودیوی نیست که ارزش این همه بحث داشته باشه :D وزنه اصلی این استودیو میکامی بود که اونم رفت.

در مورد بودجه هایفای راش هم من واقعن دیتایی ندارم. ولی مشخصن قرارداد فرست پارتی ها با تردپارتی ها اختلافات زیادی داره. هایفای درسته که موشن کپچر و برون سپاری و دیگر مسایل هزینه بر رو نداشته، ولی خب کل استودیو مشغول ساخت این بازی بودن و این خودش یعنی هزینه. ولی خب واقعن نمیدونم که آیا اگر به جای هایفای راش روی evil within کار میکردن هزینه ها چقدر بالاتر میرفت یا اساسن مایکروسافت با بازیسازهای فرست پارتی چطوری قرارداد بسته.

در مورد ردفال شما خیلی خوشبین هستی. این بازی کاملن مرد. نه کسی منتظر آپدیتش هست و نه این آپدیت قرار تاثیری روی فروش و موفقیت بازی بزاره. تو لیست دوستان ایکس باکس من که فکر کنم بیش از 50 نفره، حتی 1 نفر. تاکید میکنم. حتی 1 نفر هم این بازی 1 بار هم بازی نکرده.
حالا اینکه استین میخاسته آپدیت بده فکر کنم صرفن برای اعتبار از دست رفته خودش بوده. وگرنه نمیشه یک مرده رو زنده کرد.
 
اخه فروش که به همین سادگی نیست. در ثانی اولین چیزی که برای فروش نیازه، یک مشتریه.
یعنی یکی باید باشه که بیاد بابت تانگو و آیپی هاش پول بده. کی میاد استودیویی رو میخره که 2 تا بازی شکست خورده تو کارنامشه و یه ip که فاندر و سازنده اصلیش استودیو رو ترک کرده.
تانگو واقعن استودیوی نیست که ارزش این همه بحث داشته باشه :D وزنه اصلی این استودیو میکامی بود که اونم رفت.

در مورد بودجه هایفای راش هم من واقعن دیتایی ندارم. ولی مشخصن قرارداد فرست پارتی ها با تردپارتی ها اختلافات زیادی داره. هایفای درسته که موشن کپچر و برون سپاری و دیگر مسایل هزینه بر رو نداشته، ولی خب کل استودیو مشغول ساخت این بازی بودن و این خودش یعنی هزینه. ولی خب واقعن نمیدونم که آیا اگر به جای هایفای راش روی evil within کار میکردن هزینه ها چقدر بالاتر میرفت یا اساسن مایکروسافت با بازیسازهای فرست پارتی چطوری قرارداد بسته.

در مورد ردفال شما خیلی خوشبین هستی. این بازی کاملن مرد. نه کسی منتظر آپدیتش هست و نه این آپدیت قرار تاثیری روی فروش و موفقیت بازی بزاره. تو لیست دوستان ایکس باکس من که فکر کنم بیش از 50 نفره، حتی 1 نفر. تاکید میکنم. حتی 1 نفر هم این بازی 1 بار هم بازی نکرده.
حالا اینکه استین میخاسته آپدیت بده فکر کنم صرفن برای اعتبار از دست رفته خودش بوده. وگرنه نمیشه یک مرده رو زنده کرد.
بدون ایپی هم استودیوها فروش میره چه برسه به بقیه. فروشای امبریسر نشون میده،خیلی هم سخت نیست.
_______
تیم اصلی داشت گوست میساخت، گوست ریلیز 2022 هست و های فای راش ریلیز 2023
هر دو هم از 2018 شروع کردن به ساخت.
______________
در مورد رد فال، وقتی یه بازی ریلیز نزدیک داشته و کنسل میشه و استودیو بسته میشه، یعنی تصمیم خلق الساعه هست. بعد ریلیز ماکرو برا درست کردن ردفال استخدام کرده و نتیجه نهایی نزدیک بوده و حتی قرار بوده تو آپدیت، نیاز به آنلاین بودن رفع بشه و یدفعه استودیو بسته میشه و ریلیز نمیشه. اینکه اجازه ساپورتو بدی و یدفعه ببندی، میشه تصمیم خلق الساعه
یعنی قرار بوده کار دیگه ای بکنن و چنین تصمیمی نداشتن و یدفعه تغییر میدن برنامه ها رو. آگهی های استخدامی آستین بعد ریلیز ردفال دادن و گفتن برای یه آیپی دیگه.
کارگردان و ... بود، همه اینها نشون میداد پروژه بعد چراغ سبز گرفتهف شواهد چند ماه پیش و اخیر، نشانی از بسته شدن استودیو نمیداد.
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or