اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من که تصمیم رو گرفتم.

قراره بازیهای اکس باکس دی وان رو گیم پس بازی نکنم چون بعدها میتونم با ۶۰ دلار رو ps5 بخرمشون.

ماکروسافت یا هر شرکت دیگه ای تا روزی که سرویسی شبیه گیم پس داشته باشن طرفدارشم،
سود و ضرر بابام هم واسه من مهم نیست،شرکتهای میلیارد دلاری پیشکش
در بدترین شرایط مالی هم میشه به صورت قانونی ظرفیتی بگیری بعدش هم دوست داشتی بفروشی نهایت 100-200 تومن برات میفته :-" خیلی راحت
 
به نظر میاد شایعات واقعی باشن.
همه این شایعات که واقعی نخواهند بود
طبیعتا اسپسنر برای فروکش کردن خشم طرفدارا میاد میگه فقط چند تا بازی میان رو ps اونم با تاخیر و ما باز هم کلی بازی انحصاری داریم و نگران نباشید و ما عاشق همه گیمرای دنیا هستیم و ..... .
فعلا این استراتژی رو پیش خواهند برد تا ببینن چی میشه و اگر جواب بده بتدریج بازیهای بیشتری میاد رو ps - ولی پروسه زمانبری خواهد بود و احتمالا گیم پس هم دچار تغییراتی خواهد شد چون با این وضع دیگه صرفه مالیش حتی کمتر از قبل خواهد بود

.​
 
  • Like
Reactions: jdepp
در بدترین شرایط مالی هم میشه به صورت قانونی ظرفیتی بگیری بعدش هم دوست داشتی بفروشی نهایت 100-200 تومن برات میفته :-" خیلی راحت
نه عزیز دل اینطوری هم که میگی نیست،دردسر داره.

همه جوره تست کردم ولی بهترین و راحتترین راه واسه من:
Game pass رو series و اکانتهای ظرفیتی ps5.
 
در بدترین شرایط مالی هم میشه به صورت قانونی ظرفیتی بگیری بعدش هم دوست داشتی بفروشی نهایت 100-200 تومن برات میفته :-" خیلی راحت
تازه با کیفیت بهتر و سازگاری با دوال سنس
 
مطمئنی همشون روز اول میان رو گیم پس؟:D شرایط داره تغییر میکنه انگار...
ولی تو تریلر indiana حرفی از تغییر شرایط نبود
خود بتزدا هم تو جریان نیست.

تازه جیسون شرور به دوستش گفته که مایکروسافت انقدر بخشنده و مهربونه که با همون قیمت نسل قبل ۶۰ دلار روی psn بازی میفروشه
 
مایکرو با این گیم پس پل های پشت سرشو خراب کرد و حالا راه برگشت نداره و مجبوره یجورایی این اکوسیستم و ناشر بودن رو تو پلتفرمای مختلف تکثیر کنه

.​
این حرف درست نیست.
اسپنسر از همون ابتدا همواره روی گسترش دسترسی بازیها و مخالفتش با انحصارطلبی صحبت میکرد.
اونم نه فقط یکبار، یه مدتی هر تریبونی که گیر میاورد همین حرفها رو تکرار میکرد. هرچند بر خلاف یه سری چرندیات، هیچوقت در هچ کجا حرفی درباره آورد گیم پس در پلتفرم هایی به جز مایکروسافت نزده.
ولی در مورد بازیها خیلی واضح گفت که مورد به مورد بررسی میشه.
میخام بگم که اگر در اسکیل بزگتری به قضیه نگاه کنید، تصمیمات مایکروسافت نه از روی جبر بلکه برنامه ریزی شده داره پیش میره.
اینکه گیم پس و ایکس باکس ضررده هستن یا سودشون کمه هم پایه و اساسی نداره و میسلیدینگ هایی هست که ساخته کنسول واریور هاست.
حالا الان ما به قولی داریم بالا سر قبری گریه میکنیم که اصلن مرده ای توش نیست :D یعنی تمام این اخبار تا الان صرفن شایعه هستن و چیزی تایید نشده))
...........
یه جا هم دیدم که شما گفته بودید مایکروسافت پروژه شکست خورده زیاد داره.
هرچند یکسری از مثالهاتون مثل هولولنز در این چارچوب نیستند، ولی به هرحال میخاستم اینو بگم که برای کمپانی های بزرگ این موارد شکست محسوب نمیشه. شکست زمانی هستش که ارزش سهام یک کمپانی بعد از اون دچار یه ریزش اساسی بشه و به هر طریقی روی سیاست های کلی یک کمپانی تغییرات ایجاد کنه.
یک سری از پروژه هایی که شما به عنوان شکست ازش یاد کردید، در اصل سرمایه گذاری هایی با ریسک های مدیریت شده بودن که با علم اینکه احتمال شکست خوردنشون هست انجام شدن.
این قبیل سرمایه گذاری ها هم محدود به مایکروسافت یا حتی محدود به حوزه تکنولوژی هم نیست. کمپانی های بزرگ در صنایع گوناگون در برهه های مختلف همچین ریسک هایی میکنن که در بعضی مواقع موفق میشه و در اکثر مواقع بدون نتیجه به پایان میرسه.

به طور کلی حدودن 10 درصد از استارتاپ ها موفق میشن که حتی در بعضی صنایع تا 4 درصد هم کاهش پیدا میکنه. این موردیه که کمپانی های بزرگی مثل مایکروسافت ازش اطلاع دارن و با علم به این موضوع سرمایه گذاری میکنن.
 
مثل اینکه ساقی عروسی حلال خور نبوده.
بیا خودت گفتی جیسون شرور داره به دوستت اطلاعات میده و چون خبری از شایعات تو تریلر ایندیانا نیست پس همشون فیکن :-??:
طبق اطلاعاتی که جیسون شرور به نشریه دوستم گفته:

این بازی به دست موتور گیمز ساخته میشه و لیدپلتفرم بازی اندرویده.


وسط عروسی اکانت رسمی Bethesda یه تیزر از بازی گذاشته پلتفرم بازی رو pc,game pass معرفی کرده.
 
  • Smile
Reactions: cameronx65
پلاس هم کلی بازی داره درسته داغ و دی وان نیست و در کنارش کلی انحصاری مشتی داره
یه نگاه به لیست بازیهای هر دو سرویس بندازی فاصله شون مشخصه.

انحصاریا به کنار گیم پس تو بازیهای مولتی پلتفرم هم کم نمیزاره.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or