اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
واقعن مشکلتون رو با gears 4 درک نمیکنم.
بازی از همه لحاظ نسبت به 3 نسخه ابتدایی پیشرفت داشت.
گرافیکش همین الان از خیلی از بازیهای نسل 9 بهتره ))

داستان همون ایکس باکس تکس هستش. باور کنید اگر انحصار یه پلتفرم دیگه بود، الان از gears 4 یه قدیسه ساخته بودن ))
مشکلمون پروتاگونیست یخمک٬ هدر دادن نصف بازی به ربات‌ کشی های مسخره و تبدیل کردن آیکان اکس باکس مارکوس فینیکس به یه شخصیت فرعی هست :دی
 
آخرین بازی id، دووم اترنال بود که سال 2018 منتشر شد، 2020 یک DLC کوتاه به اسم The Ancient Gods ریلیز کردن نه یک بازی AAA.
بازی اوایل ۲۰۲۰ اومد dlc هم توی ۲ پارت یکی اواخر ۲۰۲۰ و پارت بعدشم ۲۰۲۱ اومد
 
به نظرم Gears 4 واقعا بازی خیلی خوبی بود و به خاطر مقایسه با سه گانه اصلی و عدم پیشرفت زیاد نسبت به اون بهش بیش از حد انتقاد شد.وگرنه برای بنده تنها ایراد جدی بازی شخصیت های نه چندان جالب بودند که بعضا رو اعصاب هم می رفتند!ولی اگر با سایر TPS های بازار مقایسه کنیم و با در نظر گرفتن این نکته که تقریبا هیچ TPS خوبی در بازار نیست،باید همین Gears رو هم غنیمت دانست!
 
هدر دادن نصف بازی به ربات‌ کشی های مسخره و تبدیل کردن آیکان اکس باکس مارکوس فینیکس به یه شخصیت فرعی هست :D
اتفاقن قسمت رباتها برای من به شدت جذاب بود.
اینکه یه تنوعی در ساختار دشمنان وجود داشته باشه، نه تنها نقطه ضعف نیست،بلکه نقطه قوته.
حالا ما بازی داریم که با تیرکمون باید ربات بکشی!! اونو ببینی چی میگی))

مارکوس هم یکی از کارکترهای یونیورس gears هستش. قرار نیست که هرچی بازی از gears بسازن مارکوس پرتگونیست باشه. این چه حرفیه آخه؟
این همه ما فرنچایز داریم که تو هر نسخه mc متفاوته. مثل gow نیست که کل دنیا و حتی اسم بازی هم حول محور یک شخصیت باشه.

الان در فرنچایزی مثل re تو هر نسخه پروتاگونیست عوض میشه. و باید هم این اتفاق بیوفته!

با کمال احترام به دیدگاه های شخصی دوستان ولی واقعن این ایرادها اکثرن سلیقه ای و در خیلی از موارد بی اساس و غیرمنطقی هستند.
 
به نظرم Gears 4 واقعا بازی خیلی خوبی بود و به خاطر مقایسه با سه گانه اصلی و عدم پیشرفت زیاد نسبت به اون بهش بیش از حد انتقاد شد.وگرنه برای بنده تنها ایراد جدی بازی شخصیت های نه چندان جالب بودند که بعضا رو اعصاب هم می رفتند!ولی اگر با سایر TPS های بازار مقایسه کنیم و با در نظر گرفتن این نکته که تقریبا هیچ TPS خوبی در بازار نیست،باید همین Gears رو هم غنیمت دانست!
پیشرفت که از همه لحاظ داشت ولی کلن دست و بال کوالیشن هم بستس. اگر در ساختار طراحی مراحل و گیم پلی تغییرات بدن میشه نسخه 5 که صدای ملت درمیاد. اگر مثل 4 بیان یه تنوعی در دشمنان و مکانیزم مبارزات بدن که بازهم یه سری شاکی میشن. هیچ تغییراتی هم ندن که اونم همه میگن چرا پیشرفتی نداشته و شبیه همون بازیهای قبلیه.
کلن با توجه به شرایط، میشه گفت gears در یک بن بست گرفتار شده و بهترین کار ساخت همون ریمیک از 3 نسخه ابتدایی بازیه و تمام.
 
  • Like
Reactions: RAFA_1992
بعد از ترک نویسنده ارشد، کارگردان و رهبر استودیو از ۳ سال گذشته تا الان بیشترین تغییر و تحولات تو تیمهای دیزاین و داستان/روایت انجام شده و میشه گفت تقریبا ۹۰ درصد این تیمها نسبت به گیرز ۵ دچار تغییر شده و افراد جدید به استودیو اضافه شدن که به عنوان مثال برای تیم دیزاین و گیمپلی از افراد سابق استودیوهای Relic, Capcom, EA, Bioware , Santa Monica هستند.
البته این تغییرات تضمین کننده کیفیت نیستن ولی تغییرات اساسی و مورد نیاز توی بخش های ضعیف استودیو و تغییر ساختار استودیو و اختصاص زمان و بودجه بیش از دوبرابری از نکاتی هست که امیدوار کننده است.
خیلی خوبه این تغییرات و امیدوارم ادمایی اضافه شده باشن که تفکر خلاق و پیشرو داشته باشن. اون فضای سمی و تاکسیک(درگیر شدن به ترندهای روز به جای کارکردن) تو استودیو هم امیدوارم با این تغییرات از بین رفته باشه
گیرز بازی هست که نظیر نداره و همیشه باید تو اوج باشه

اتفاقن قسمت رباتها برای من به شدت جذاب بود.
اینکه یه تنوعی در ساختار دشمنان وجود داشته باشه، نه تنها نقطه ضعف نیست،بلکه نقطه قوته.
حالا ما بازی داریم که با تیرکمون باید ربات بکشی!! اونو ببینی چی میگی))

مارکوس هم یکی از کارکترهای یونیورس gears هستش. قرار نیست که هرچی بازی از gears بسازن مارکوس پرتگونیست باشه. ا
هر تغییری که همیشه باحال نیس
وقتی همه حال میکنن با لوکاست کشی و لذت می برن از پاشیدن خون و تبدیل شده به نقطه قوت سری، تغییر نقطه قوت بازی و از بین بردنش ( از نظر خیلی از طرفدارای بازی) یه قدم رو به عقبه - همین بازی هورایزن که مثال زدی طرفدارا حال میکنن با ربات کشی(بیس بازی هم همین بوده و با همین طرفدار جمع کرده) ولی اینجا طرفدارا با خون و لوکاست کشی حال میکنن و قضیه فرق میکنه

در مورد کرکتر هم گیرز سه گانه خیلی به شخصیت مارکوس وابسته بود و بقیه شخصیتها اصلا در حد و اندازه مارکوس نبودن(تقریبا مثه قضیه کریتوس ) و از این حیث مثه RE نیس که چند تا شخصیت محبوب نزدیک به هم داشته باشه و بشه راحت سوییچ کرد بینشون. اگرم منظورت خلق شخصیت جدید در حد و اندازه های مارکوس برای گیرز 4 باشه متاسفانه هیچ کدوم از کرکترهای جدید که کوالیشن خلق کرد یک دهم مارکوس عظمت نداشتن.

تو بحث طراحی مراحل و داستان و شخصیت های نچسب هم گیرز 4 ضعیف عمل کرد واقعا

.
 
آخرین ویرایش:
رفقا یک نکته دیگر در مورد Gears این هست که با وجود کیفیت خیلی بالای سه گانه اصلی و اینکه یکی از پرچمدارهای صنعت تو نسل هفت بود ولی فروش خیلی خفنی نداشت.تا ابتدای سال ۲۰۱۴ کل سری ۲۲ میلیون نسخه فروش داشت که عدد خیلی خوبی هست ولی با توجه به فروش خوب Xbox 360 و اینکه Gears یکی از نمادهای این کنسول بود این عدد چندان چشمگیر نیست،فقط کافی هست با Halo مقایسه بشود که تو دوره مشابه بیشتر از دو برابر Gears فروش داشت.به هر حال این موارد روی بودجه بازی تاثیر زیادی می گذارد اون هم در شرایطی که Epic ده سال پیش گفته بود بودجه ساخت نسخه جدید ۱۰۰ میلیون دلار هست و قطعا الان خیلی بیشتر هم شده است.
 
آخرین بازی id، دووم اترنال بود که سال 2018 منتشر شد، 2020 یک DLC کوتاه به اسم The Ancient Gods ریلیز کردن نه یک بازی AAA.
دووم اترنال مارچ ۲۰۲۰ منتشر شد. کاری نداره سرچ کردنش که آخه... :|
 
دووم اترنال مارچ ۲۰۲۰ منتشر شد. کاری نداره سرچ کردنش که آخه... :|
اره من اشتباه دیدم ۲۰۲۰ درسته
ولی خب صبحت من چیز دیگه ای بود
و این مقاومت همچنان درک نمیکنم
یک فکت که id software و machine games به پرکاری نسل هشت نیستن هیچ، کوچکترین عکس یا تریلری از پروژه های بعدیشون نیست
مشین گیمز که بعیده حالا حالا ها از ایندیانا جونز معرفی کنه، برفرض بکنه هم می‌ره حداقل برای ۲۰۲۶-۲۰۲۷، id software هم طبق عادتش ۲-۳ سال قبل ریلیز Quake رو که دوستان روش کراش دارن معرفی کنه می‌ره برای ۲۰۲۶-۲۰۲۷، حالا مقایسه کن با نسل ۸...
این رو هم در نظر بگیر که مایکروسافت شاید تو بازه ۲۰۲۶-۲۰۲۷ کنسول بعدیش معرفی و منتشر می‌کنه و ممکنه هر کدوم از آی‌پی های بالا لانچ کنسول بعدی بشن و برای کنسول های فعلی ریلیز نشن
 
رفقا یک نکته دیگر در مورد Gears این هست که با وجود کیفیت خیلی بالای سه گانه اصلی و اینکه یکی از پرچمدارهای صنعت تو نسل هفت بود ولی فروش خیلی خفنی نداشت.تا ابتدای سال ۲۰۱۴ کل سری ۲۲ میلیون نسخه فروش داشت که عدد خیلی خوبی هست ولی با توجه به فروش خوب Xbox 360 و اینکه Gears یکی از نمادهای این کنسول بود این عدد چندان چشمگیر نیست،فقط کافی هست با Halo مقایسه بشود که تو دوره مشابه بیشتر از دو برابر Gears فروش داشت.به هر حال این موارد روی بودجه بازی تاثیر زیادی می گذارد اون هم در شرایطی که Epic ده سال پیش گفته بود بودجه ساخت نسخه جدید ۱۰۰ میلیون دلار هست و قطعا الان خیلی بیشتر هم شده است.
مایکروسافت با آگاهی از هزینه های ساخت گیرز تو سال 2014 امتیاز ip گیرز رو از اپیک خرید. پس میدونست که اگر میخواد کیفیت بازی رو حفظ کنه چقدر باید براش خرج کنه و بازیه پرخرجیه.
پس باید به فکر این موارد هم می بود.


.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or