اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
نسل ۹ خیلی زودتر از چیزی کن فکر میکنید تمام میشه و احتمالا عمر کنسولهای مایکروسافت و سونی پنج سال خواهد بود.
این باعث میشه که دیگه اصلا کنسول میان نسلی نداشته باشیم
پس خیالتون راحت باشه که سری اس به راحتی تا آخر نسل جواب شما رو خواهد داد

اتفاقا به نظرم در خوش بینانه ترین حالت ۷ تا ۸ سال اگه قرار باشه نسل بعدی وجود داشته باشه و در بدبینانه ترین حالت اگه به سمت کلود حرکت کنیم ۱۰-۱۱ سال تا پایان نسل کنسول ها فاصله داریم

علت اون ۱۰-۱۱ سال هم اینه که مثلا قرار نباشه کنسولی دیگه ساخته بشه و سر همین موضوع نسل طولانی تر بشه
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,826
بنظرم اگر کنسولهای میان نسلی ps5 pro و ایکس باکس عرضه بشن کار برای سری اس سخت میشه چون اونموقع اگر فرض کنیم کنسول میان نسلی 18 ترافلاپس هست که قدرتش ۵ برابر بیشتر از سری اس هست ، البته درسته سازنده ها میتونن بازیشون رو روی کنسولهای ضعیف هم عرضه کنن
ولی فرض کنید استدیو گرافیک یه بازی نسل ۹ کیفیتش رو پایین بیاره و روی ps4 اجراش کنه . یا اصلا گرافیک رو پایین بیاره روی ps3 هم اجارش کنه ، اونموقع شما ps3 میخری ؟

سری اس هم با داشتن توانایی به اندازه یک سوم سری ایکس نمیتونه برای من گزینه مناسبی باشه .

البته که این کنسول برای گیمر های معمولیه و برای بازی کردن فرتنایت براشون خوبه البته برای این جماعت بازی های موبایلی مناسبتره .
من اگر خارج بودم 100 دلار روش میذاشتم بجای سری اس ps5 دیجیتال میگرفتم .
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,639
نام
alireza
اتفاقا به نظرم در خوش بینانه ترین حالت ۷ تا ۸ سال اگه قرار باشه نسل بعدی وجود داشته باشه و در بدبینانه ترین حالت اگه به سمت کلود حرکت کنیم ۱۰-۱۱ سال تا پایان نسل کنسول ها فاصله داریم

علت اون ۱۰-۱۱ سال هم اینه که مثلا قرار نباشه کنسولی دیگه ساخته بشه و سر همین موضوع نسل طولانی تر بشه

اولین مرحله اینه که ببینیم کلا سیاست مایکروسافت در قبال کلاود چیه...فعلا فقط گفتن که سخت افزار سری اکس رو کاستمایز کردن و تو سرورهاشون گذاشتن

۱ سال پیش اقای اسپنسر گفتن که میشه به سخت افزار کلاود gpu اضافه کرد یعنی مثلا مایکروسافت میتونه برای تقویت کلاود از ۲ تا gpu سری اکس استفاده کنه

اما بالاخره مجبوره این سخت افزار رو عوض کنه...شاید (اینده خیلی گزینه هست) مجبور بشه سخت افزار کاملا جدید رو جایگزین کنه...پس احتمالا مثلا ۵ سال دیگه اکس باکس جدیدی خواهیم دید که هم کنسولش اومده و هم تو سرورها جایگزین سری اکس شده

تصور ۵ سال دیگه خیلی سخته این چیزهایی که گفتم کلا احتمالاته... معماری ارم رو نباید فراموش کنیم و کلی بحثهای دیگه
 
  • Like
Reactions: ravi

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
اولین مرحله اینه که ببینیم کلا سیاست مایکروسافت در قبال کلاود چیه...فعلا فقط گفتن که سخت افزار سری اکس رو کاستمایز کردن و تو سرورهاشون گذاشتن

۱ سال پیش اقای اسپنسر گفتن که میشه به سخت افزار کلاود gpu اضافه کرد یعنی مثلا مایکروسافت میتونه برای تقویت کلاود از ۲ تا gpu سری اکس استفاده کنه

اما بالاخره مجبوره این سخت افزار رو عوض کنه...شاید (اینده خیلی گزینه هست) مجبور بشه سخت افزار کاملا جدید رو جایگزین کنه...پس احتمالا مثلا ۵ سال دیگه اکس باکس جدیدی خواهیم دید که هم کنسولش اومده و هم تو سرورها جایگزین سری اکس شده

تصور ۵ سال دیگه خیلی سخته این چیزهایی که گفتم کلا احتمالاته... معماری ارم رو نباید فراموش کنیم و کلی بحثهای دیگه

به نظرم وقتی قرار باشه همه چیز بر اساس کلود طراحی بشه دیگه ساخت Apu سفارشی تا حدی بی معنی میشه چون میتونن خیلی راحت تر و با هزینه کمتر از پردازنده های توی بازار استفاده کنن و خرید انجام بدن

به همین دلیل ارتقا سرور کار خیلی راحت تری خواهد بود و نیازی هم به عرضه کنسول ندارن وقتی بازار کلود به اندازه کافی رشد کرده باشه

الان چون قراره ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون عدد کنسول بفروشن میرن پردازنده رو سفارشی میسازن تا بهترین کارایی مد نظرشون رو داشته باشن ولی توی سرور این تعداد به نهایت یک صدم این عدد میرسه که دیگه توجیه نداره خرج تحقیق و توسعه کردن و سفارشی ساختن

البته من نمیگم ۵ سال دیگه کنسولی وجود نداره و نظرم اینه همه چیز به گسترش کلود و یوزرهاش مربوط میشه و اگه خیلی رشد نکنه ما همچنان نسل بعد خواهیم داشت و منم نظرم همون ۷-۸ سال فاصله هست ولی اگه به اواخر نسل نزدیک بشیم و کلود رشد خوبی داشته باشم به نظرم شرکت ها نسل فعلی رو بازهم ادامه میدن تا کلود رشد بیشتری کنه و با حذف کنسول ها وارد دنیای کلود گیمینگ میشیم
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,344
وقتی دارید یه کنسولی می‌خرید که قیمتش از PS4 Slim دست دوم هم کمتره، متناسب با همون هم باید ازش توقع داشته باشید. و خوب احتمالا تا آخر نسل هم خروجی گرافیکی بهتری از PS4 میده.
یه تناسب خیلی ساده است بین قیمت و کارایی که در مورد سریز اس، نسبت خوبی از قیمت و کارایی رو داره ارائه میده.
ps4 که از یکی دو سال دیگه ارور 404 میده کلا :D
مسئله ای که تو این نسل بوجود اومده اینه که این کنسول هدفش رز 1080 که به عنوان یه استاندارد وضوح تصویر شناخته شده چیزی که در نسل های قبل نداشتیم
یعنی تو نسل های قبل ما به یه سطح استاندارد تو رزولوشن نرسیده بودیم که بشه همچین کاری کرد و کنسولی بر اساس استاندارد رز نسل قبل داد
امار کاربر های استیم هم که نگاه کنید فک کنم نزدیک 90 درصد 1080 ، 7 درصد 2k و 2 درصد 4k باشن

ولی از نظر نسبت قیمت به کارایی فقط نسبت به کنسول های نسل قبل بهتره و بنظر من ضعیف ترین بین کنسول های نسل حاضر هست
یه اس اس دی 500 گیگ صد دلار و با صد دلار دیگش سه برابر قدرت سخت افزاری بهتر رو عاید مصرف کننده میکنه که برای عمر هفت ساله ی کنسول توجیه پذیره
تازه اگر در نظر بگیریم اختلاف فقط محدود به رزولوشن باشه و منجر به اختلاف های دیگه نشه مثلا بخاطر نصف بودن رم یا قدرت گرافیکی پایین تر
بنظرم ترکیب استاندارد شدن 1080p + گیمپس و سیاست مایکروسافت برای دسترس پذیری بیشتر ریشه های بوجود اومدن این کنسول هستن
همونطور که بعد از سه سال میان نسلی ها برای 4k دار ها اومدن و احتمال اومدن میان نسلی های جدید برای فریم و ری تریسینگ بهتر (تازه برای سونی کارایی بهتر در vr2) هم هست
میشه برای نسل بعد هم کنسول ضعیف تر رو متصور بود مثلا فرض بگیریم نسل بعد 4k 60 فریم استاندارد بشه و کنسول ضعیفتری برای فریم و رز کمتر ساخته بشه

==========================
در مورد کلاود هم من اونو خیلی دور میبینم یعنی برای حداقل سال فاصله هم دیگه میگم این نسل ، هشت تا ده سال و نسل بعدی هم که قطعا وجود داره اینم به همین مقدار حداقل یه بیست سالی با حذف کنسول ها فاصله داریم
تازه این حداقلشه . . . سر خود حذف شدنش هم خیلی بحث هست . . . یعنی حتی تو سینما هم فک کنم هنوز درایو بلوری فیلم ها میاد حالا بازارش شاید 5 درصد باشه کلا
تازه تو فیلم و سریال و موزیک دسترس پذیری خیلی بالاست یعنی روی موبایل و تلویزیون هم قابلیت اجرا دارن که الان اکثرا به سمت استریم رفته . . . ولی برای گیم اینطور نیست
بحث بعدی زیرساخت شبکه اینترنت هست که بصرفه نیست یعنی شبکه های اینترنت الان کشش اینو ندارن که این حجم عظیم داده همزمان توسط عده ی زیادی مصرف بشه (استدیا میگه 4k ساعتی 20 گیگ مصرف داره)
یه بازی اگه صد گیگ باشه شما بخوای با کلاود اینو 4k بازی کنی 5 ساعته اون صد گیگ رو مصرف کردی حالا تو خارج حجم مصرفیش به نسبت ما خیلی مهم نیست ولی بعضی جاها من دیدم محدودیت یک ترا دارن
متاسفانه هر چی سرچ کردم خبرشو پیدا نکردم ولی یادم هست مثلا موقع ریلیز cod چند بار افت شبکه( فک کنم برای انگلیس بود) اینترنت خبرش میومد تازه این فقط دانلودش بود
به هر حال فعلا درصد دانلود دیجیتالی نهایت 60 به 40 باشه تو کنسولا استریم پیشکش
دلیل های دیگه هم شاید بشه اورد من یکمش رو گفتم
ولی از اونور شایعه ورود شرکت های بزرگ به صنعت گیم و این خرید هایی که این چند وقته اتفاق افتاده که هیچ تناسبی با اندازه فعلی صنعت گیم نداره اضافه بر اون صحبت های نادلا و جیم رایان در مورد میلیارد ها گیمر غیر از کلاود گزینه ای دیگه ای برای دسترسی بهش وجود نداره و بنظر اینا در مورد اینده خیلی نزدیکتری حرف میزنن نه حداقل بیست سال دیگه ...
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
سایبرپانک ۲۰۷۷، تفاوت بین ورژن های Xbox One و Xbox Series:

Xbox One S: داینامیک 900p (معمولا روی 720p) و ۳۰ فریم
Xbox One X: داینامیک 1440p (معمولا روی 1440p) و ۳۰ فریم

Xbox Series S: داینامیک 1440p (معمولا روی 1440p) و ۳۰ فریم
Xbox Series X performance mode: داینامیک 4K ( معمولا روی 1440p) و ۶۰ فریم
Xbox Series X RT mode: داینامیک 4k (معمولا روی 1440p) و ۳۰ فریم

لودینگ ها:

Screenshot_20220216-113942_YouTube.jpg
- Shading و نورپردازی کلی در Xbox Series بهبود داشته.
- در مود ری تریسینگ Series X، سایه ها باز هم ارتقا پیدا کردند و Contact shadow هم اضافه شده. برای بازتاب ها و global illumination ری تریسینگ اعمال نشده.
- مشکلات pop-in با وجود اینکه کاملا از بین نرفته اما بهبود قابل توجهی داشته.
- در بعضی قسمت های ورژن Series X، بافت ها بهتر از بقیه ورژن ها هست.
- در کل بازی بسیار پایدارتر و stable تر هست، البته ورژن Xbox One S هنوز مشکلاتی داره و فریم ریت خیلی پایدار نیست.
- کنسول های Xbox Series در draw distance و Anisotropic filtering بهتر از کنسول های نسل قبل هستند.
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
816
نام
Reza

بررسی پچ 1.5 cyberpunk 2077 از nxgamer :

- ps5 و series x دو مود Ray Tracing و Performance دارن ولی series s فقط یه مود داره . رزولوشن ps5 و xsx هردو مود یکیه dynamic 1620p که کمترینش 1440p هست .

- مود Ray Tracing فقط ray-traced shadows اضافه میکنه که تفاوتش بیشتر تو محیط های داخلی حس میشه .



- قبل پچ لودینگ ps5 از همه کند تر بود ولی الان ps5 از همه سریع تر لود میکنه . لودینگ هم نسبت به قبل 5 برابر سریع تر شده .



- سری اس 1440p و 30fps و بدون ری تریسینگ هست . 30fps ثابت نیست و مشکل frame pacing هم داره .



- مود RT ی ps5 و series x هردو 30fps ثابته فقط series x موقع گشت و گذار تو شهر افت فریم و استاتر پیدا میکنه .



- مود performance روی ps5 شصت فریمه ولی series x توی محیط های شلوغ و گشت و گذار تو شهر افت فریم داره .

 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
- مود performance روی ps5 شصت فریمه ولی series x توی محیط های شلوغ و گشت و گذار تو شهر افت فریم داره .

لطفا اطلاعات اشتباه ندید. دقیقه ۸:۱۲ توضیح میده که هر دو identical هستند و حتی در بعضی صحنه های نبرد Series X بهتر از PS5 هستش (دقیقا عین جمله ای که گفت).

Screenshot_20220219-195612_YouTube.jpg
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
816
نام
Reza
لطفا اطلاعات اشتباه ندید. دقیقه ۸:۱۲ توضیح میده که هر دو identical هستند و حتی در بعضی صحنه های نبرد Series X بهتر از PS5 هستش (دقیقا عین جمله ای که گفت).

View attachment 245393
دقیقه ۸:۱۲


" almost identical "

 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,826

بررسی پچ 1.5 cyberpunk 2077 از nxgamer :

- ps5 و series x دو مود Ray Tracing و Performance دارن ولی series s فقط یه مود داره . رزولوشن ps5 و xsx هردو مود یکیه dynamic 1620p که کمترینش 1440p هست .

- مود Ray Tracing فقط ray-traced shadows اضافه میکنه که تفاوتش بیشتر تو محیط های داخلی حس میشه .



- قبل پچ لودینگ ps5 از همه کند تر بود ولی الان ps5 از همه سریع تر لود میکنه . لودینگ هم نسبت به قبل 5 برابر سریع تر شده .



- سری اس 1440p و 30fps و بدون ری تریسینگ هست . 30fps ثابت نیست و مشکل frame pacing هم داره .



- مود RT ی ps5 و series x هردو 30fps ثابته فقط series x موقع گشت و گذار تو شهر افت فریم و استاتر پیدا میکنه .



- مود performance روی ps5 شصت فریمه ولی series x توی محیط های شلوغ و گشت و گذار تو شهر افت فریم داره .

با این حساب پرفورمنس بهتره و ری تریسینگ تفاوت خاصی نداره .
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
آنالیز دیجیتال فاندری از Cyberpunk 2077 نسخه نسل نهم

تفاوت PS5 و Series X
بازه رزولوشن ها در مود پرفورمنس:

Screenshot_20220220-210400_YouTube.jpg Screenshot_20220220-210604_YouTube.jpg

در مجموع بین ۵ تا ۲۲ درصد رزولوشن در Series X بالاتر از PS5 هست.

در مود ری تریسینگ هر دو همیشه 1440p هستند که برای DF کمی عجیب بوده چون CDPR گفته 4K داینامیک هستش ولی هیچوقت از 1440p بالاتر ندیدند.

در کل مود پرفورمنس رو پیشنهاد کردند.

در Series S که فقط یک مود ۳۰ فریم داره، بازه رزولوشن به این صورت هست:

Screenshot_20220220-211653_YouTube.jpg

تفاوت های مود RT و پرفورمنس دو کنسول قویتر، در همه صحنه ها مشهود نیست و در محیط های بیرونی تقریبا هیچ فرقی وجود نداره. اما در محیط های داخلی به دلیل سایه های ری تریس شده سایه ها بسیار دقیقتر و طبیعی تر ایجاد میشن.
از طرف دیگه، با وجود اینکه بازتاب های ری تریس شده اصلا اعمال نشدند، اما در عوض برای جبرانش، تنظیمات تکنیک SSR رو در مود RT بالاتر بردند و بازتاب ها کمی کیفیت بهتری پیدا میکنند.

تفاوت ثبات فریم ریت بین Series X و PS5 هم بررسی شده و در اکثر صحنه ها فریم ریت هر دو روی ۶۰ قفل هست و افتی مشاهده نمیشه. اما در چند منطقه خاص مثل مارکت که تعداد npc ها زیاده، PS5 برتری واضحی در فریم دهی داره.

در مود ری تریسینگ و همینطور Series S تقریبا همیشه روی ۳۰ قفل هستند و افتی به اون صورت مشاهده نمیشه.

در سرعت لودینگ هم به دلیل استفاده از PS5 app، از SSD این کنسول استفاده کامل شده و سرعت لودینگ بهبود قابل توجهی داشته و الان در مقایسه با Series X برابر هست.

Screenshot_20220220-213659_YouTube.jpg
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,373
آنالیز دیجیتال فاندری از Cyberpunk 2077 نسخه نسل نهم

تفاوت PS5 و Series X
بازه رزولوشن ها در مود پرفورمنس:

View attachment 245543View attachment 245544

در مجموع بین ۵ تا ۲۲ درصد رزولوشن در Series X بالاتر از PS5 هست.

در مود ری تریسینگ هر دو همیشه 1440p هستند که برای DF کمی عجیب بوده چون CDPR گفته 4K داینامیک هستش ولی هیچوقت از 1440p بالاتر ندیدند.

در کل مود پرفورمنس رو پیشنهاد کردند.

در Series S که فقط یک مود ۳۰ فریم داره، بازه رزولوشن به این صورت هست:

View attachment 245545

تفاوت های مود RT و پرفورمنس دو کنسول قویتر، در همه صحنه ها مشهود نیست و در محیط های بیرونی تقریبا هیچ فرقی وجود نداره. اما در محیط های داخلی به دلیل سایه های ری تریس شده سایه ها بسیار دقیقتر و طبیعی تر ایجاد میشن.
از طرف دیگه، با وجود اینکه بازتاب های ری تریس شده اصلا اعمال نشدند، اما در عوض برای جبرانش، تنظیمات تکنیک SSR رو در مود RT بالاتر بردند و بازتاب ها کمی کیفیت بهتری پیدا میکنند.

تفاوت ثبات فریم ریت بین Series X و PS5 هم بررسی شده و در اکثر صحنه ها فریم ریت هر دو روی ۶۰ قفل هست و افتی مشاهده نمیشه. اما در چند منطقه خاص مثل مارکت که تعداد npc ها زیاده، PS5 برتری واضحی در فریم دهی داره.

در مود ری تریسینگ و همینطور Series S تقریبا همیشه روی ۳۰ قفل هستند و افتی به اون صورت مشاهده نمیشه.

در سرعت لودینگ هم به دلیل استفاده از PS5 app، از SSD این کنسول استفاده کامل شده و سرعت لودینگ بهبود قابل توجهی داشته و الان در مقایسه با Series X برابر هست.

View attachment 245551
البته خود توماس هم اشاره می کنه که اختلاف رزولوشن فقط روی کاغذ و به لطف اپ اسکیل انجین و drs عملا تفاوتی در خروجی دو کنسول نیست
چند منطقه خاص که نه
در تمام مناطق بیرونی / مارکت / رانندگی ps5 برتری کامل داره
1645383605014.png
1645382869637.png
Screenshot 2022-02-20 210249.jpg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,107
در تمام مناطق بیرونی / مارکت / رانندگی ps5 برتری کامل داره
تمام مناطق بیرونی و رانندگی؟ چرا از خودت درمیاری؟:D

Screenshot_20220220-220849_YouTube.jpg
Screenshot_20220220-220919_YouTube.jpg

اسم اون چند تا منطقه هم میاره اتفاقا:
market
رانندگی در منطقه tom's diner تا alley shootout

بقیه صحنه ها:

Screenshot_20220220-221501_YouTube.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر