اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
نکته اول: با توجه به اینکه تو قوانین تاپیک اشاره شده که :
“مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.”
ولی بعضی دوستان و مدیران هم دقیقا همین کار رو انجام می دن، پس شاید من هم بتونم یک نکته ای در این خصوص بنویسم
-با توجه به اینکه دوستان نقش بهینه سازی سازنده بازی برای کنسول های مختلف رو در عملکرد بازی طبق صحبت ها ناچیز می دونن و افت فریم سری ایکس در برخی مکان های خاص سایبرپانک رو نشان از ضعف کنسول هنگام تحت فشار قرار گرفتن انجین می دونند ،پس با این منطق موارد دیگه رو هم همینطور میشه مقایسه کرد.
یک: ناتوانی ps5 در رسیدن به بازه ی رزولوشنی که ایکس باکس ارائه می ده. هر چند هیچ چیزی جز برتری های ps5 اصلا قابل دیدن نیست برای دوستان.مثل زمان های قدیم که طرفداران گوشی های آیفون می گفتن pixel/inch بیشتر اصلا با چشم انسان قابل تشخیص نیست.
دو: سرعت ssd کنسول مورد علاقه دوستان که ۵.۴gb/s و دو برابر کنسول رقیب اعلام شده می بینیم که در عمل سرعت لودینگ بازی ۰.۷ ثانیه با رقیب مستقیم خود و ۲.۴ ثانیه با کنسول ضعیفتر و ارزان رقیبش اختلاف دارد.پس چون بهینه سازی بازی موثر نیست در عملکرد، لابد دروغ تبلیغاتی شرکت مورد علاقه دوستان بوده.
 
چیزی که توی ویدئو گفته به صورت فکت همینه ! دقیقا اشاره میکنه که در این چندتا منطقه که گفته (3 تا اگر اشتباه نکنم) افت فریم توی XSX و برتری فریم با PS5 هست ، اگر در این مناطق نبود مثل همیشه میگفت در همه بازی نه اینکه حتی اسم مناطق هم بیاره ! در مورد رزلوشون هم بین 5 تا 22 درصد رزلوشون روی XSX بیشتر از PS5 هست.حالا اینکه شما رزولوشن بیشتر 5 تا 22 درصدی رو ترجیح میدین یا فریم بیشتر در سه تا منطقه ، به نظر شخصی مربوطه دیگه.سرعت لودینگ XSX هم کمی سریعتره که البته فکر نکنم اصلا مشهود باشه. برای RT گفتن روی هر دوتا کنسول یک شکله.
فریم دهی بیشتر ps5 یک مقدار نیست دربعضی صحنه ها بیشتر از 30 % هست که کاملا تاثیر گذاره و هرکسی راحت متوجهش میشه
مشکل اصلی اینه که این افت فریم شدید در سریز اکس جایی هست که زمان زیادی از بازی رو اونجا هستی
در مورد رزولوشن هم قبلا گفته شد که آپ اسکیل میشه و اگه تی وی 4k دارید عملا قابل تشخیص نیست
 
بیش از 50 درصد بازی در مناطق بسته و داخلیه که روی 60 قفل
بحث اینجا بر سر هر زمان انجین تحت فشار قرار میگیره

نکته اول: با توجه به اینکه تو قوانین تاپیک اشاره شده که :
“مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.”
ولی بعضی دوستان و مدیران هم دقیقا همین کار رو انجام می دن، پس شاید من هم بتونم یک نکته ای در این خصوص بنویسم
-با توجه به اینکه دوستان نقش بهینه سازی سازنده بازی برای کنسول های مختلف رو در عملکرد بازی طبق صحبت ها ناچیز می دونن و افت فریم سری ایکس در برخی مکان های خاص سایبرپانک رو نشان از ضعف کنسول هنگام تحت فشار قرار گرفتن انجین می دونند ،پس با این منطق موارد دیگه رو هم همینطور میشه مقایسه کرد.
یک: ناتوانی ps5 در رسیدن به بازه ی رزولوشنی که ایکس باکس ارائه می ده. هر چند هیچ چیزی جز برتری های ps5 اصلا قابل دیدن نیست برای دوستان.مثل زمان های قدیم که طرفداران گوشی های آیفون می گفتن pixel/inch بیشتر اصلا با چشم انسان قابل تشخیص نیست.
دو: سرعت ssd کنسول مورد علاقه دوستان که ۵.۴gb/s و دو برابر کنسول رقیب اعلام شده می بینیم که در عمل سرعت لودینگ بازی ۰.۷ ثانیه با رقیب مستقیم خود و ۲.۴ ثانیه با کنسول ضعیفتر و ارزان رقیبش اختلاف دارد.پس چون بهینه سازی بازی موثر نیست در عملکرد، لابد دروغ تبلیغاتی شرکت مورد علاقه دوستان بوده.
بهینه سازی روی هر دو کنسول انجام می شه
1.5 سال از عرضه کنسول ها گذشته و دوستان منتظر معجزه تولز هستن
ناتوانی ps5 در رسیدن به بازه ی رزولوشنی که ایکس باکس ارائه می ده :))
هدف DRS چیه ؟ رسیدن به فریم هدف
اینجا هدف 60 فریم
سازنده ها محدوده رزولوشن بر اساس فریم هدف تعیین می کنن / هر زمان که نیاز بود رزولشون به حداقل می رسه تا فریم افت نکنه
اما اینجا رزولوشن نسخه سری X بیش از حد بالاست و برای جبران افت فریم کافی نیست
وقتی سری X در خیابان تا 40 فریم افت می کنه , نشون می ده سری X توان اجرایی این رزولوشن نداره
چرا رزولوشن تا این حد بالا بردن :-??روی کاغذ دوستان شاد بشن :))
خوب اگه قابل تشخیص یه اسکرین شات بیار 8->

مشابه این روند پارسال در نسخه سری X بازی assassin's creed valhalla داشتیم
در نهایت یوبی در اپدیت رزولوشن نسخه سری X پایین اورد و به 60 فریم رسید

استفاده از سرعت بیشتر SSD مثل رزولوشن نیست که با بالا و پایین کردن چند تا تنظیمات بهینه بشه , باید کل انجین تغییر بدن

Resident Evil Village Loads 600% Faster on PS5 Compared to Xbox Series X
 
آخرین ویرایش:
بیش از 50 درصد بازی در مناطق بسته و داخلیه که روی 60 قفل
بحث اینجا بر سر هر زمان انجین تحت فشار قرار میگیره


بهینه سازی روی هر دو کنسول انجام می شه
1.5 سال از عرضه کنسول ها گذشته و دوستان منتظر معجزه تولز هستن
ناتوانی ps5 در رسیدن به بازه ی رزولوشنی که ایکس باکس ارائه می ده :))
هدف DRS چیه ؟ رسیدن به فریم هدف
اینجا هدف 60 فریم
سازنده ها محدوده رزولوشن بر اساس فریم هدف تعیین می کنن / هر زمان که نیاز بود رزولشون به حداقل می رسه تا فریم افت نکنه
اما اینجا رزولوشن نسخه سری X بیش از حد بالاست و برای جبران افت فریم کافی نیست
وقتی سری X در خیابان تا 40 فریم افت می کنه , نشون می ده سری X توان اجرایی این رزولوشن نداره
چرا رزولوشن تا این حد بالا بردن :-??روی کاغذ دوستان شاد بشن :))
خوب اگه قابل تشخیص یه اسکرین شات بیار 8->

مشابه این روند پارسال در نسخه سری X بازی assassin's creed valhalla داشتیم
در نهایت یوبی در اپدیت رزولوشن نسخه سری X پایین اورد و به 60 فریم رسید

استفاده از سرعت بیشتر SSD مثل رزولوشن نیست که با بالا و پایین کردن چند تا تنظیمات بهینه بشه , باید کل انجین تغییر بدن

Resident Evil Village Loads 600% Faster on PS5 Compared to Xbox Series X

پس از این به بعد 720 بسازن بازیارو DSR و فلانم بیار اپ اسکیل میشه فرقی نداره دیگه حالا :D
 
پس از این به بعد 720 بسازن بازیارو DSR و فلانم بیار اپ اسکیل میشه فرقی نداره دیگه حالا :D

نسل 7 و ابتدای نسل 8 رزولوشن اهمیت داشت
زمانی که رزولوشن ثابت بود و تفاوت 720P و 900P هم قابل تشخیص بود
امروز دیگه رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره و مهم خروجی تصویر
اگه فک می کنی خروجی تصویر CP2077 سری X بهتر , اسکرین شات بیار

دموی ماتریکس هم روی کاغذ نزدیک 1080 بود
1645439708783.png 1645439785390.png

سری S هم 533P
1645440143401.png

تمام بازی های نسل بعدی هم مثل همین دمو روی PS5 / سری X نزدیک 1080 اجرا می شن و با روش های مختلف مثل TSR اپ اسکیل می شن
 
نسل 7 و ابتدای نسل 8 رزولوشن اهمیت داشت
زمانی که رزولوشن ثابت بود و تفاوت 720P و 900P هم قابل تشخیص بود
امروز دیگه رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره و مهم خروجی تصویر
اگه فک می کنی خروجی تصویر CP2077 سری X بهتر , اسکرین شات بیار

دموی ماتریکس هم روی کاغذ نزدیک 1080 بود
View attachment 245654View attachment 245655

سری S هم 533P
View attachment 245656

تمام بازی های نسل بعدی هم مثل همین دمو روی PS5 / سری X نزدیک 1080 اجرا می شن و با روش های مختلف مثل TSR اپ اسکیل می شن

اسکرین شات لازم نیست بیارم ، همین صحبت های DF کافیه ! در ضمن حرفی که دارین میزنین کاملا وجود این تاپیک و این مدل صبحت ها رو زیر سوال میره ! حالا اگر بگین عقب و جلو بشینین یا فاصلتون با تی وی زیاد باشه رز بالا مشهود نیست میشه قبول کرد ! ولی این مدلی به نظرم دیگه کمپانی ها در آینده بیان کلا کنسول در حد قدرت سگا بسازن با تکنولوژی ها روز جبرانش کنن :D ترجیح میدم در این مورد دیگه چیزی نگم چون فکت هست دیگه نیازی به توضیح نیست.
 
اسکرین شات لازم نیست بیارم ، همین صحبت های DF کافیه ! در ضمن حرفی که دارین میزنین کاملا وجود این تاپیک و این مدل صبحت ها رو زیر سوال میره ! حالا اگر بگین عقب و جلو بشینین یا فاصلتون با تی وی زیاد باشه رز بالا مشهود نیست میشه قبول کرد ! ولی این مدلی به نظرم دیگه کمپانی ها در آینده بیان کلا کنسول در حد قدرت سگا بسازن با تکنولوژی ها روز جبرانش کنن :D ترجیح میدم در این مورد دیگه چیزی نگم چون فکت هست دیگه نیازی به توضیح نیست.
DF چی می گه ؟
1645443144823.png 1645443166605.png

با وجود روش های مختلف اپ اسکیل رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره یه فکت
اعضای DF هم بار ها اشاره کردن که دیگه رزولوشن روی کاغذ اهمیتی نداره



Digital Foundry to stop counting Pixels in 2022.

قدرت کنسول ها هم در همین حد 1080 و 900P در بازی های نسل بعدی
3090 (حداقل 3 برابر قوی تر از کنسول هاست) در بازی های نسل بعدی بین 1440P / 1080 و به لطف DLSS به 60 فریم خواهد رسید
 


در RT
PS5 بین 2368x1332 تا 2560x1440 معمولا 1440
سری X بین 2304x1296 تا 2560x1440 معمولا 1440

Performance Mode
PS5 بین 2062x1160 تا 3840x2160
سری X بین 2062x1160 تا 3840x2160
سری S بین 2062x1160 تا 2560x1440 معمولا 1440
همه کنسول ها از FSR برای اپ اسکیل رزولوشن استفاده شده
به نظر میاد کنسول های XBOX از تکنیک VRS استفاده می کنن

PS5 in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2368x1332. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Ray Tracing Mode
Xbox Series X in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2304x1296. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Ray Tracing Mode
Xbox Series S uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2062x1160. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series S

PS5 in Performance Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 2062x1160. Pixel counts at 3840x2160 seem to be very rare on PS5 in Performance Mode.
Xbox Series X in Performance Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being approximately 2062x1160. Pixel counts at 3840x2160 seem to be very rare on Xbox Series X in Performance Mode.
Below are some example pixel counts for certain scenes on PS5 and Xbox Series X in Performance Mode. Note that these figures are approximate and not necessarily representative of how the entirety of a given area will render.
Kabuki Entrance - PS5 2176x1224, Series X 2304x1296
Near Police Station - PS5: 2435x1370, Series X: 2560x1440
Outside Tom's Diner - PS5: 2506x1410, Series X: 2631x1480
Corpo Start Building - PS5: 2656x1494, Series X: 2744x1544
Streetkid Start - PS5: 2062x1160, Series X: 2062x1160
The Xbox Series consoles appear to be using VRS
FSR appears to be used to upscale the image to 3840x2160 on PS5 and Series X in both modes and 2560x1440 on Series S. The UI resolution is also rendered at 3840x2160 on PS5 and Series X in both modes and
2560x1440 on Series S
1645446220465.png
بر خلاف DF که یه عددی اعلام میکنه
VG TECH برای تک تک رزولوشن ها اسکرین شات از خود کنسول اپلود کرده
این دو تا اسکرین شات 400 زوم
Corpo Start Building - PS5: 2656x1494, Series X: 2744x1544
1645444528696.png 1645444676566.png
کدوم اسکرین شات سری X :D 8->
 
آخرین ویرایش:
خب در بررسی VG Tech از بازی سایبرپانک، بازه رزولوشنی یکسان هستش، اما در صحنه های مشابه اکثرا رزولوشن Series X به مقدار کمی بالاتره.

در Kabuki Entrance حدود ۱۲ درصد بالاتر
کنار Police Station حدود ۱۰ درصد بالاتر
بیرون Tom's Diner حدود ۱۰ درصد بالاتر
در Corpo start building حدود ۸ درصد بالاتر
در Streetkid Start یکسان هست.

در مورد فریم ریت هم طبق داکیومنت VG Tech، مینیموم فریم ریت PS5 هست ۴۷. مینیموم فریم ریت Series X هست ۴۵

میانگین فریم ریت PS5 هست ۵۹.۳۲
میانگین فریم ریت Series X هست ۵۸.۷۳
در نتیجه PS5 حدودا 1 درصد میانگین فریم ریت بالاتری داره.
 
آخرین ویرایش:
PS5 در مارکت تا 25 درصد برتری فریم داره
1645463371202.png
PS5 در خیابان تا 30 درصد برتری فریم داره
1645463431657.png

خب در بررسی VG Tech از بازی سایبرپانک، بازه رزولوشنی یکسان هستش، اما در صحنه های مشابه همیشه رزولوشن Series X به مقدار کمی بالاتره.

در Kabuki Entrance حدود ۱۲ درصد بالاتر
کنار Police Station حدود ۱۰ درصد بالاتر
بیرون Tom's Diner حدود ۱۰ درصد بالاتر
در Corpo start building حدود ۸ درصد بالاتر
در Streetkid Start یکسان هست.

در مورد فریم ریت هم طبق داکیومنت VG Tech، مینیموم فریم ریت PS5 هست ۴۷. مینیموم فریم ریت Series X هست ۴۵

میانگین فریم ریت PS5 هست ۵۹.۳۲
میانگین فریم ریت Series X هست ۵۸.۷۳
در نتیجه PS5 حدودا 1 درصد میانگین فریم ریت بالاتری داره.
VG TECH برای تک تک رزولوشن ها اسکرین شات از خود کنسول اپلود کرده
این اسکرین شات های که اختلاف 12 درصد رزولوشن نشون می ده اپلود نکردی ؟ :))
 
خب در بررسی VG Tech از بازی سایبرپانک، بازه رزولوشنی یکسان هستش، اما در صحنه های مشابه همیشه رزولوشن Series X به مقدار کمی بالاتره.

در Kabuki Entrance حدود ۱۲ درصد بالاتر
کنار Police Station حدود ۱۰ درصد بالاتر
بیرون Tom's Diner حدود ۱۰ درصد بالاتر
در Corpo start building حدود ۸ درصد بالاتر
در Streetkid Start یکسان هست.

در مورد فریم ریت هم طبق داکیومنت VG Tech، مینیموم فریم ریت PS5 هست ۴۷. مینیموم فریم ریت Series X هست ۴۵

میانگین فریم ریت PS5 هست ۵۹.۳۲
میانگین فریم ریت Series X هست ۵۸.۷۳
در نتیجه PS5 حدودا 1 درصد میانگین فریم ریت بالاتری داره.
شما که زحمت کشیدید درصد گرفتید اسکرین شات ها هم آپلود میکردین
مقایسه اسکرین شات ها زوم شده Tom's Diner :



یدونه ازینا ۱۰ درصد رزولوشنش بیشتره شما میتونی تشخیص بدی کدومه ؟ :)
همونطور که DF گفت با تکنیک های upscaling که استفاده میکنند شارپی تصویر نهایی دوتا کنسول مشابه هم هست ده درصد پیکسل بیشتر xsx تفاوتی ایجاد نمیکنه ولی قطعا 14فریم بیشتر ps5 (سی درصد) توی بازی تفاوت ایجاد میکنه .
 
آخرین ویرایش:
شما که زحمت کشیدید درصد گرفتید اسکرین شات ها هم آپلود میکردین
مقایسه اسکرین شات ها زوم شده Tom's Diner :



یدونه ازینا ۱۰ درصد رزولوشنش بیشتره شما میتونی تشخیص بدی کدومه ؟ :)
همونطور که DF گفت با تکنیک های upscaling که استفاده میکنند شارپی تصویر نهایی دوتا کنسول مشابه هم هست ده درصد پیکسل بیشتر xsx تفاوتی ایجاد نمیکنه ولی قطعا 14فریم بیشتر ps5 (سی درصد) توی بازی تفاوت ایجاد میکنه .
این اختلاف ۱۴ فریم بیشتر بین این دستگاها همیشه تو بازی برقراره؟
یعنی تو کل بازی فریم ps 60 و x 46 ه؟
 
  • Like
Reactions: samijavid
این اختلاف ۱۴ فریم بیشتر بین این دستگاها همیشه تو بازی برقراره؟
یعنی تو کل بازی فریم ps 60 و x 46 ه؟
نه فریم و نه رزولوشن درطول بازی ثابت نیست و این اعدادی که اعلام میشه حداقل و حداکثر هستن
اینم نمونه اش:

در RT
PS5 بین 2368x1332 تا 2560x1440 معمولا 1440
سری X بین 2304x1296 تا 2560x1440 معمولا 1440
البته رزولوشن با آپ اسکیل در طول بازی ثابت میشه و تی وی شما تصویر 4k نشون میده، ولی فریم خیر.
 
نه فریم و نه رزولوشن درطول بازی ثابت نیست و این اعدادی که اعلام میشه حداقل و حداکثر هستن
اینم نمونه اش:


البته رزولوشن با آپ اسکیل در طول بازی ثابت میشه و تی وی شما تصویر 4k نشون میده، ولی فریم خیر.
په چطور نتیجه گرفتید که ps ۳۰٪ تو فریم برتری داره؟
احتمالا خودتون بهتر میدونید که اختلاف فریم رو با میانگین فریم میسنجن و اختلاف میانگین این ۲ دستگاه خیلی کمتر از اون 3۰٪ که شما گفتید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or