اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
فکر میکردم مقایسه ها سال دیگه با ps5 pro دیدنی میشه ولی مثل اینکه با همین ps5 هم تماشایی8->
اون xss الان که وسط نسلیم شرایطش اینه اخرای نسل میخواد چی بشه ؟؟!!
بازی که رو pc,ps5,series x مشکل پرفورمنس داره توقع داری رو کنسول ضعیفتر چه شکلی باشه؟

هر بازی که رو کنسولها و پی سی اپتیمایز بوده و مشکل نداشته رو ss هم درست درمون اجرا شده.
 
وضعیت اجرایی Rise of the Ronin، بازی انحصاری PS5:

سه مود کوالیتی، پرفورمنس و ری تریسینگ داره.

کوالیتی: داینامیک 1440p با متوسط رزولوشن 1260p

پرفورمنس: داینامیک 1080p با متوسط 1044p

ری تریسینگ: global illumination رو به صورت محدود اضافه میکنه. رزولوشن داینامیک 1080p و متوسط کمتر از پرفورمنس مود

مودهای کوالیتی و ری تریسینگ دائما stuttering دارن و فقط مود پرفورمنس پیشنهاد شده.
 
بررسی و مقایسه Dragon's Dogma 2 توسط دیجیتال فاندری:

- تمام تنظیمات گرافیکی بین Series X و PS5 یکسان هستند. کیفیت سایه ها، draw distance و تکسچرها کیفیت مشابهی دارند.

- در این بازی همانند RE های اخیر، از تکنیک چکربورد برای رزولوشن استفاده شده. در نسخه فعلی که لانچ شده، پلتفرم های Xbox در این تکنیک آرتیفکت هایی روی تصویر پیدا میکنن و کیفیت تصویر رو خراب کردند. امیدوارند که در نزدیک ترین زمان این مشکل حل بشه.

- میگه به خاطر این مشکل فعلی چکربورد روی Xbox، پیکسل شماری خیلی سخت هست ولی با توجه به اینکه روی PS5 به 4k آپ اسکیل میشه، انتظار نتیجه مشابهی رو برای Series X هم دارند.

- فریم ریت به صورت آنلاکد و عموما بین ۳۰ تا ۴۵ هستش. اما در شهر به دلیل cpu limit بودن، میتونه به شدت پایین بیاد و به ۲۰ برسه.

- در مقایسه مستقیم، Series X حدود ۱۰ درصد برتری داره نسبت به PS5 و بطور متوسط ۳-۴ فریم در صحنه های یکسان بیشتر از PS5 میده. اما برتری Series X در صحنه های gpu limited هست. در بخش هایی مثل شهر که استفاده cpu بدلیل تعداد npc زیاده، PS5 برتری فریم ریت داره.

- VRR کنسول Series X به دلیل اینکه میتونه با خروجی 120hz در فریم ریت های پایین هم نتیجه بده، وضعیت رو تغییر داده و فریم ریت بسیار ثابت تری رو با VRR ارائه میده. VRR در کنسول PS5 این قابلیت رو برای فریم ریت های پایینتر نداره و به همین دلیل تاثیر خاصی نداره.
 
طبق بررسی IGN از Dragon Dogma 2 برتری فریم ریت سری اکس به PS5 بطور متوسط فقط ۲ فریمه.
چنل IGN تنها چنلی هست که مقایسه یک یه یک بین PS5 و سری اکس میذاره.

ویدیوی زیر از IGN:

View attachment VID_20240323_095327_819.mp4

حتی با اینکه گفته میشه پردازنده سریز اکس توی کلاک ۱۰ درصد قویتر از PS5 عه اما در صحنه های سنگین و CPU محور، PS5 تو فریم ریت برتری مطلق داره

ویدئوی زیر:

View attachment VID_20240323_100009_602.mp4


ایمیج کوالیتی سری اکس نسبت به PS5 پایین تره و تصاویر کاملا بلور بنظر میاد.
 
وضعیت اجرایی Rise of the Ronin، بازی انحصاری PS5:

سه مود کوالیتی، پرفورمنس و ری تریسینگ داره.

کوالیتی: داینامیک 1440p با متوسط رزولوشن 1260p

پرفورمنس: داینامیک 1080p با متوسط 1044p

ری تریسینگ: global illumination رو به صورت محدود اضافه میکنه. رزولوشن داینامیک 1080p و متوسط کمتر از پرفورمنس مود

مودهای کوالیتی و ری تریسینگ دائما stuttering دارن و فقط مود پرفورمنس پیشنهاد شده.

تجربه و نظر شخصی:
در مورد اینکه stuttering داره deny نمی کنم اما دائمی نیستن. بیشتر تو محیط های شلوغ و رو حالت RT نمایان میشن البته اونم همیشگی نیست.
در کل بازی با توجه به اینکه تازه عرضه شده و فقط یه آپدیت اولیه گرفته مشکلات آنچنانی که دست و پا گیر باشن نداره.
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii
عنوان Stellar Blade یکی از بهینه شده ترین بازی های Unreal Engine 4 است | بررسی فنی دمو توسط Digital Foundry

سرانجام پس از عرضه دمو عنوان مورد انتظار Stellar Blade، دیجیتال فاندری به سراغ بررسی این دمو یک ساعته از بازی رفته و همانطور که از تریلر های بازی انتظار می‌رفت با یکی از بهترین بازی های UE4 از لحاظ فنی طرف هستیم.

• دارای سه مود گرافیکی Balanced و Performance و Resolution

مود Balanced دارای رزولوشن 4K که رزولوشن داخلی معمولاً 1296p با استفاده از تکنیک های Upscaling به 4K می‌رسد. فریم ریت 60 ولی در همه مواقع 60 نیست و بین 50 و 60 اجرا می‌شود.

مود Performance دارای رزولوشن 1440p و 60FPS

مود Resolution دارای رزولوشن 4K و‌ 30FPS

با اینکه تفاوت رزولوشن بین مود های گرافیکی شاهد هستیم اما تمامی تنظیمات گرافیکی بین این مود ها یکسان است که شامل کیفیت سایه های یکسان، رزولوشن بازتاب های از پیش تعیین شده (SSR) یکسان، تکسچر های یکسان و اجسام از فاصله دور (LOD) یکسان است.

کیفیت فوق‌العاده نورپردازی ها، بافت های صورت، جزییات لباس و اندام شخصیت اصلی و فیزیک بدن و موهای آن از جمله مواردی است که دیجیتال فاندری را متقاعد کرده است که در کاتسین ها کیفیت تصویر شبیه به انیمیشن های CGI از پیش رندر شده است.

دیجیتال فاندری مود Performance را به دلیل 60FPS کامل و کیفیت بصری قابل قبول بهترین مود برای تجربه این عنوان ذکر کرده است. از دیدگاه آنالیزور این رسانه مود Quality با 30FPS به نوعی مناسب این قبیل از عناوین نیست.


فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
بررسی Alone in the dark توسط دیجیتال فاندری :

- PS5 و XSX از ستینگ یکسان استفاده میکنند و series s از تکسچرا پایین تری استفاده میکند .
- مود کوالیتی PS5 و XSX اکثرا به صورت native 4k هست و ۳۰ فریم ثابت میده ( ولی مشکل فریم پیسینگ داره )
- مود پرفونمنس PS5 و XSX بین 4k و 1080p ( میانگین 1440p ) هست و اکثر اوقات ۶۰ فریم ثابت میده ولی افت فریم های XSX بیشتره .
- مود کوالیتی سری اس 900p هست .
- رزولوشن در مود پرفورمنس سری اس تا 450P کاهش پیدا میکنه .



 
دیجیتال فاندری اعلام کرد نسخه PS5 عنوان Sea Of Thieves نسخه بهتری از لحاظ ظاهری است.

• تاکنون تمامی ۳ بازی پورت شده ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن، حداقل در زمان عرضه، نسخه برتر بودند.

• به عقیده برخی، چنین رفتاری از سوی مایکروسافت نوعی توهین به شأن کاربران ایکس‌باکس است.
 
دیجیتال فاندری اعلام کرد نسخه PS5 عنوان Sea Of Thieves نسخه بهتری از لحاظ ظاهری است.

• تاکنون تمامی ۳ بازی پورت شده ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن، حداقل در زمان عرضه، نسخه برتر بودند.

• به عقیده برخی، چنین رفتاری از سوی مایکروسافت نوعی توهین به شأن کاربران ایکس‌باکس است.
البته ماکروسافت تو این مورد درست عمل کرده.وقتی بازیت رو کنسول دیگه داره بهتر ران میشه چرا باید با دستکاری بیاریش پایین ؟! به این کارش میگن صداقت :)
 
البته ماکروسافت تو این مورد درست عمل کرده.وقتی بازیت رو کنسول دیگه داره بهتر ران میشه چرا باید با دستکاری بیاریش پایین ؟! به این کارش میگن صداقت :)
بحث دستکاری و پایین آوردن نسخه PS5 نیست. بحث اینه همین بهبود هایی که انجام شده هرچند خیلی جزئی باید قبل از انتشار نسخه PS5 برای کنسول خودش هم آپدیت میداد. pentiment پچ دادن بعدش حتی بهتر هم شد ولی دیگه چه فایده وقتی با کاربر خودت مثل شهروند درجه دو برخورد میکنی.
البته من فکر میکنم فیل اسپنسر اینکارا و عمدا داره انجام میده که مثلا حسن نیتـش رو به سونی نشون بده و اونارو برای انتشار بازیاشون برای xbox نرم کنه...
 
آخرین ویرایش:
بحث دستکاری و پایین آوردن نسخه PS5 نیست. بحث اینه همین بهبود هایی که انجام شده هرچند خیلی جزئی باید قبل از انتشار نسخه PS5 برای کنسول خودش هم آپدیت میداد. pentiment پچ دادن بعدش حتی بهتر هم شد ولی دیگه چه فایده وقتی با کاربر خودت مثل شهروند درجه دو برخورد میکنی.
البته من فکر میکنم فیل اسپنسر اینکارا و عمدا داره انجام میده که مثلا حسن نیتـش رو به سونی نشون بده و اونارو برای انتشار بازیاشون برای xbox نرم کنه...
وقتی بازی سالها بعد از ریلیز باید واسه یه پلتفرم دیگه پورت بشه فرصت دستکاری هایی به وجود میاد که بدون بودجه و فرصت ساخت پورت جدید نه وقتش هست نه پولش

یه ذره بهبود کیفیت سایه هم واسه فن بوی هاست، نه شرکت به جاییش میگیره نه کاربر عادی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or