اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
جان لینمن از DF: هل بلید ۲ یکی از بهترین تجربیات بصری است که تا بحال دیده ام.

View attachment 337954
دوباره توییت کرده و گفته کیفیت بصری بازی همچنان داره شگفت زدش میکنه.




چند تا شات هم از نسخه Series X بازی گذاشته:

20240521_150650.jpg 20240521_150652.jpg 20240521_150654.jpg 20240521_150656.jpg
 
بررسی اولیه df از تکنولوژی auto Sr شرکت مایکروسافت:


دوستان دقت کنید که auto Sr با direct Sr فرق داره...چیزی که به نظرم انقلابی هست direct Sr هست که مایکروسافت اومده با همکاری انویدیا و اینتل و amd, ماشین لرنینگ شرکت مایکروسافت و dlss و xessو fsr رو ادغام کرده
 
بررسی اولیه df از تکنولوژی auto Sr شرکت مایکروسافت:


دوستان دقت کنید که auto Sr با direct Sr فرق داره...چیزی که به نظرم انقلابی هست direct Sr هست که مایکروسافت اومده با همکاری انویدیا و اینتل و amd, ماشین لرنینگ شرکت مایکروسافت و dlss و xessو fsr رو ادغام کرده
عملکردش بد نبود. به خصوص این که یه تکنیک Post Process‌ـه و اینجا نشون میده با FSR یا هر چیز دیگه‌ای هم میشه ترکیبش کرد و نتیجه‌اش هم بد نبود.
 
بررسی اولیه df از تکنولوژی auto Sr شرکت مایکروسافت:


دوستان دقت کنید که auto Sr با direct Sr فرق داره...چیزی که به نظرم انقلابی هست direct Sr هست که مایکروسافت اومده با همکاری انویدیا و اینتل و amd, ماشین لرنینگ شرکت مایکروسافت و dlss و xessو fsr رو ادغام کرده
direct Sr برخلاف pssr یه متد upscaling نیست بلکه امکانی رو فراهم میکنه تا دولوپرها راحتتر بتونن تمام روش های آپسکیل مثل dlls , fsr تو بازیاشون پیاده سازی کنن . داخل ویدیو هم همین رو داره میگه
auto Sr هم input lag شدید ایجاد میکنه که عملا برای گیمینگ به درد نمیخوره ولی برای مثلا فیلم دیدن به نظرم کاربردیه
 
  • Like
Reactions: r.t.1.n
direct Sr برخلاف pssr یه متد upscaling نیست بلکه امکانی رو فراهم میکنه تا دولوپرها راحتتر بتونن تمام روش های آپسکیل مثل dlls , fsr تو بازیاشون پیاده سازی کنن . داخل ویدیو هم همین رو داره میگه
auto Sr هم input lag شدید ایجاد میکنه که عملا برای گیمینگ به درد نمیخوره ولی برای مثلا فیلم دیدن به نظرم کاربردیه
نسل اولش هست auto Sr و بعلاوه اینکه رو کامپیوتر های کوپایلوت پلاس فعال میشه .
به نظرم در نسل دومش که روی کنسول ها هم بیاد بتونه بهتر باشه.
نسل بعد ت. تاپیک کیفیت اجرایی باید pssr با autoSr هم مقایسه کنیم🤣
 
direct Sr برخلاف pssr یه متد upscaling نیست بلکه امکانی رو فراهم میکنه تا دولوپرها راحتتر بتونن تمام روش های آپسکیل مثل dlls , fsr تو بازیاشون پیاده سازی کنن . داخل ویدیو هم همین رو داره میگه
auto Sr هم input lag شدید ایجاد میکنه که عملا برای گیمینگ به درد نمیخوره ولی برای مثلا فیلم دیدن به نظرم کاربردیه
سلام
Director:

Screenshot_20240808_001946_Chrome.jpg


DirectSR Preview Available Now - DirectX Developer Blog

درمورد directsr:
فکر کنم ویدیو رو ندید...کامل توصیح داده که چی هست..فعلا هم نسل اولش هست و فعلا هم برای اسنپدراگون x هست
 
خب از خیلی از دوستان میشنیدم که میگفتن کیفیت اجرایی بازی Wukong رو PS5 به LOW پی سی نزدیکه یا رزولوشن 720 یا حتی زیر این عدده.

باید بگم که خیر، اینطور نیست، رزلوشن طبق بررسی های NX که در IGN فعالیت میکنه و همچنین DF ، در حالت پرفومنس و بالانس به طور ثابت 1080، و در حالت کوالیتی 1440 پی هستش.

photo_2024-08-23_18-46-50.jpg photo_2024-08-23_18-46-54.jpg

بگذریم.


در این ویدیو چیز های جالبی گفته شد.
مثلا در مورد تنظیمات PS5 گفتند که بسیار بسیار نزدیک به HIGH پی سی هست ، بجز برخی سایه ها و تکسچر ها.
بخشی از حرفاشون رو میذارم براتون :

photo_2024-08-23_17-27-56.jpg
photo_2024-08-23_17-28-17.jpg
photo_2024-08-23_17-29-16.jpg
photo_2024-08-23_17-29-39.jpg


و میتونید برای مقایسه بهتر به تصاویر زیر دقت کنید :
این وضعیت تصویر PS5 در مود کوالیتی هست (توجه داشته باشید که به دلیل کپچر Ps5 یک مقدار تصویر اصطلاحا washedout هست)

photo_2024-08-23_17-37-37.jpg


خب طبق گفته دوستان ، باید تصویر فایو شبیه چیزی که در تصویر پایین میبینید می بود، یعنی تنظیمات گرافیکی LOW در PC

photo_2024-08-23_17-39-34.jpg


ولی خب مثکه اینطور نیست :دی


به گفته ایشون همونطور که در ابتدای متن گفتم تنظیمات فایو بجز تکسچر و شادو ،
بسیار نزدیک به تنطیمات HIGH در PC هست :

photo_2024-08-23_17-37-58.jpg


که میتونید باز هم مقایسه ساید بای ساید انجام بدید و خودتون قضاوت کنید و برای قضاوت بهتر ، تنظیمات گرافیکی Cinematic در PC :


photo_2024-08-23_17-38-50.jpg


به طور کلی هم، هم DF و هم NX اعلام کردند که بازی به یک سری پچ فیکس های متعدد نیاز داره که مشکلاتی مثل : نبود HDR، تکسچر پاپ این، مشکلات صدا، استاتر های شدید در PC، شارپنس عجیب در حالت پرفومنس PS5، کپ کردن فریم در حالت کوالیتی، اضافه کردن مود 120Hz، تغییر تنظیمات عجیب کپ کردن روی 45FPS در حالت 60hz بر روی مود بالاس PS5 و... حل بشه.

در آخر هم باید در نظر گرفت که خیلی از این مشکلات ناشی از بی تجربگی این تیم در عرضه بازی بر روی کنسول بوده و تا همینجا هم کار بزرگی برای عرضه این بازی داشتند و طبیعتا با پچ هایی که عرضه میشه توسطشون این بازی روز به روز بهتر میشه.



مشکل تکسچر در ابر PC ها هم وجود داره، برای مثال امروز داشتم توی دیسکورد بازی میچرخیدم و به این مشکل این کاربر با این سیستم غول و کارت گرافیک 4080 بر خوردم :

photo_2024-08-23_19-04-41.jpg photo_2024-08-23_19-05-05.jpg
 

Attachments

  • photo_2024-08-23_17-29-39.jpg
    photo_2024-08-23_17-29-39.jpg
    17.1 KB · مشاهده: 13
آخرین ویرایش:
خب از خیلی از دوستان میشنیدم که میگفتن کیفیت اجرایی بازی Wukong رو PS5 به LOW پی سی نزدیکه یا رزولوشن 720 یا حتی زیر این عدده.

باید بگم که خیر، اینطور نیست، رزلوشن طبق بررسی های NX که در IGN فعالیت میکنه و همچنین DF ، در حالت پرفومنس و بالانس به طور ثابت 1080، و در حالت کوالیتی 1440 پی هستش.

View attachment 347403 View attachment 347404

بگذریم.


در این ویدیو چیز های جالبی گفته شد.
مثلا در مورد تنظیمات PS5 گفتند که بسیار بسیار نزدیک به HIGH پی سی هست ، بجز برخی سایه ها و تکسچر ها.
بخشی از حرفاشون رو میذارم براتون :

View attachment 347405
View attachment 347406
View attachment 347407
View attachment 347408


و میتونید برای مقایسه بهتر به تصاویر زیر دقت کنید :
این وضعیت تصویر PS5 در مود کوالیتی هست (توجه داشته باشید که به دلیل کپچر Ps5 یک مقدار تصویر اصطلاحا washedout هست)

View attachment 347410


خب طبق گفته دوستان ، باید تصویر فایو شبیه چیزی که در تصویر پایین میبینید می بود، یعنی تنظیمات گرافیکی LOW در PC

View attachment 347411


ولی خب مثکه اینطور نیست :دی


به گفته ایشون همونطور که در ابتدای متن گفتم تنظیمات فایو بجز تکسچر و شادو ، بسیار نزدیک به تنطیمات HIGH در PC هست :

View attachment 347412


که میتونید باز هم مقایسه ساید بای ساید انجام بدید و خودتون قضاوت کنید و برای قضاوت بهتر ، تنظیمات گرافیکی Cinematic در PC :


View attachment 347413


به طور کلی هم، هم DF و هم NX اعلام کردند که بازی به یک سری پچ فیکس های متعدد نیاز داره که مشکلاتی مثل : نبود HDR، تکسچر پاپ این، مشکلات صدا، استاتر های شدید در PC، شارپنس عجیب در حالت پرفومنس PS5، کپ کردن فریم در حالت کوالیتی، اضافه کردن مود 120Hz، تغییر تنظیمات عجیب کپ کردن روی 45FPS در حالت 60hz بر روی مود بالاس PS5 و... حل بشه.

در آخر هم باید در نظر گرفت که خیلی از این مشکلات ناشی از بی تجربگی این تیم در عرضه بازی بر روی کنسول بوده و تا همینجا هم کار بزرگی برای عرضه این بازی داشتند و طبیعتا با پچ هایی که عرضه میشه توسطشون این بازی روز به روز بهتر میشه.



مشکل تکسچر در ابر PC ها هم وجود داره، برای مثال امروز داشتم توی دیسکورد بازی میچرخیدم و به این مشکل این کاربر با این سیستم غول و کارت گرافیک 4080 بر خوردم :

View attachment 347414View attachment 347415
taxture و shadow دو اپشن فوق سنگین تو ستینگ pc هستن و میشه گفت 70 درصد کلمه high یا ultra مربوط به این دو اپشنه
 
digital foundry : مود پرفورمنس استارفیلد بر روی series s به صورت 432p اجرا میشود.
با این حال مود پرفورمنس به ۶۰ فریم ثابت نمیرسد و در بعضی از مناطق بازی تا ۳۰ فریم نیز کاهش پیدا میکند.
رزولوشن بیس 432p هست با FSR2 یا FSR3 به رزولوشن 1080p میرسه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or