اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
digital foundry : مود پرفورمنس استارفیلد بر روی series s به صورت 432p اجرا میشود.
با این حال مود پرفورمنس به ۶۰ فریم ثابت نمیرسد و در بعضی از مناطق بازی تا ۳۰ فریم نیز کاهش پیدا میکند.
رزولوشن بیس 432p هست با FSR2 یا FSR3 به رزولوشن 1080p میرسه.
 
رزولوشن بیس 432p هست با FSR2 یا FSR3 به رزولوشن 1080p میرسه.
این تکنیک های اپ اسکیل اتفاقا به نظرم اصلا چیز خوبی نیست گند میزنه به کیفیت تصویر یه بهونه ای هم شده برای استودیو ها
GWQU344WIAE6rUu.jpeg
همون برای pc های هندهلد خوبه
 
این تکنیک های اپ اسکیل اتفاقا به نظرم اصلا چیز خوبی نیست گند میزنه به کیفیت تصویر یه بهونه ای هم شده برای استودیو ها
View attachment 348685
همون برای pc های هندهلد خوبه
شما قبل از اینکه دیجیتال فندری پیکسل شماری کنه می‌توانستی رزولوشن 432p رو تشخیص بدی ؟ این میم هم کاربرد دیگه ای داره. چیزی که من میگم استاندارد دیداری و شنیداری. وقتی چشم و ذهن شما به یه تصویر و فرمت بهتر صدا عادت کنه، برگشت به کیفیت قبلی سخت هست چون بهش عادت نداری. این میم هم، همین رو میگه.
 
رزولوشن بیس 432p هست با FSR2 یا FSR3 به رزولوشن 1080p میرسه.
جدی میفرمایین ؟! :D
تو تحلیل ها رزولوشن بیس رو میگن وگرنه این تاپیک نیاز نبود اصن اکثر بازیا ps5 و xsx اپسکیل میشن به 4k .
برای اینکه عمق فاجعه رو درک کنید ، witcher 3 روی سوییچ حالت docked به صورت 720p و حالت handheld به صورت 540p اجرا میشه . حتی بازیا ps2 هم رزولوشن بالاتری دارن !
 
جدی میفرمایین ؟! :D
تو تحلیل ها رزولوشن بیس رو میگن وگرنه این تاپیک نیاز نبود اصن اکثر بازیا ps5 و xsx اپسکیل میشن به 4k .
برای اینکه عمق فاجعه رو درک کنید ، witcher 3 روی سوییچ حالت docked به صورت 720p و حالت handheld به صورت 540p اجرا میشه . حتی بازیا ps2 هم رزولوشن بالاتری دارن !
در خبرگزاری باید چیزی که منبع گفته میشه رو بازگو کرد نه اینکه دست چین از چیزی که می‌خوای منتشر کنی.

رزولوشن رابطه مستقیمی با فریم ریت داره.‌ اگر ویچر در سوییچ 60FPS بود، بله فاجعه. غیر از اون چیزی که بالاتر گفتم تا وقتی پیکسل شماری دیجیتال فندری نبود کسی متوجه 400p بودن نمیشه.
 
  • Like
Reactions: AmirPh78
در خبرگزاری باید چیزی که منبع گفته میشه رو بازگو کرد نه اینکه دست چین از چیزی که می‌خوای منتشر کنی.

رزولوشن رابطه مستقیمی با فریم ریت داره.‌ اگر ویچر در سوییچ 60FPS بود، بله فاجعه. غیر از اون چیزی که بالاتر گفتم تا وقتی پیکسل شماری دیجیتال فندری نبود کسی متوجه 400p بودن نمیشه.
البته یه سری ها چشمشون زوم ۴ و ۸ برابر داره
95CB4D66-5108-4F2A-B4F8-9D20631E1D5A.jpeg
6D4AAA47-16B8-4C39-9BD0-B699903BC417.jpeg
و
E160DB9A-9D6D-4A76-BACE-82B6DF8EB209.jpeg
8CB85754-7616-4925-B811-ACD112CCEDC5.jpeg
 


توسعه دهندگان نحوه استفاده از فناوریهای جدید PS5 Pro را برای بهبود بازی های خود به اشتراک می گذارند




Polyphony Digital:


hq720 (1).jpg


«در حالی که Gran Turismo 7 قبلاً قادر به رندر کردن این عنوان با رزولوشن 4K نیتیو بود، قابلیت PSSR در PS5 Pro نیز روی منابع مؤثر است و جزئیات بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر از همیشه را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، اکنون می‌توانیم از ری تریسینگ در طول مسابقات پشتیبانی کنیم، که قبلا غیرممکن بود. این نه تنها به سطوح ماشین اجازه می دهد تا رفلکشنهای کامل ماشین های دیگر را نشان دهند، بلکه به یک ماشین نیز اجازه می دهد تا قطعات و اجرای خودش را منعکس کند و واقع گرایی و غوطه وری را در کل بازی افزایش دهد.

علاوه بر این، Gran Turismo 7 دارای پشتیبانی آزمایشی برای خروجی 8K/60fps خواهد بود. بازیکنان می‌توانند ماشین‌ها و مسیرهای دقیق مدل‌سازی شده را با جزئیات و وضوح بی‌سابقه و بصورت خیره‌کننده ای ببینند. به لطف این پیشرفت‌های پیشرفته، Gran Turismo 7 می‌تواند تجربه‌های هیجان‌انگیز و بصری خیره‌کننده‌تری نسبت به قبل از مسابقه ارائه دهد.

– Shuichi Takano، برنامه نویس اصلی




Guerrilla :

ps5proreveal_15_small.jpg


کنسول PS5 Pro قدرت اضافی زیادی را به ما می‌دهد که به ما اجازه می‌دهد تا سطح فیدلیتی گرافیکی را تقویت کنیم و در عین حال نرخ فریم بالایی را نیز حفظ کنیم . برای Horizon Forbidden West، این بدان معناست که اکنون می‌توانید از کیفیت بصری مطابق با حالت Quality در پلی‌استیشن 5 معمولی لذت ببرید، اما اکنون با سرعت 60 فریم در ثانیه – دو برابر نرخ فریم.

همچنین خوب است به این نکته اشاره کنیم که کیفیت بصری فقط مربوط به وضوح نیست، بلکه به موارد بسیار بیشتری نیز مربوط می شود. پیشرفت های زیادی در موتور Decima وجود دارد که اکنون به دلیل قدرت رندر PS5 Pro امکان پذیر شده است. شما شاهد بهبود سایه‌ها، DOF ، شیدرهای پوست و مو، کیفیت ابرها، God Rays و بسیاری موارد دیگر خواهید بود. امیدواریم از آن لذت ببرید.

ما همچنین بسیار خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که Horizon Zero Dawn Remastered با پشتیبانی کاملا نیتیو برای PlayStation 5 Pro عرضه می شود. این شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های گرافیکی است که برای استفاده از قدرت PS5 Pro بهبود یافته‌اند و در عین حال فیدلیتی فوق‌العاده‌ای را در نرخ فریم‌های فوق‌العاده بالا ارائه می‌کنند.

– Jan-Bart van Beek، مدیر استودیو و مدیر هنری Guerrilla






Naughty Dog

18290.png


ما اینجا در Naughty Dog مفتخریم که به‌روزرسانی‌های PS5 Pro را برای The Last of Us Part I و The Last of Us Part II Remastered ارائه کنیم، و تضمین می‌کنیم که بازیکنان PS5 Pro بهترین تجربه را برای هر دو عنوان دارند. هر کدام از عناوین فوق الذکر دارای یک مود Enhanced Render جدید مخصوص PS5 Pro ارائه هستند که پردازش گرافیکی بهبود یافته بهره میبرد. عناوین از 1440p رندر و سپس اپسکیل به 4K میشوند آن هم از طریق PSSR که این حالت هدف 60 فریم در ثانیه را حفظ می کند و تعادل ایده آلی از نرخ فریم و رزولوشن را ارائه می دهد.

مودهای رندر Performance و Fidelity همچنان در PS5 Pro موجود هستند و تجربه‌ای حتی روانتر از آنچه بازیکنان در PS5 اصلی می‌بینند ارائه میدهند و در صورتی که صفحه نمایش شما از آن پشتیبانی کند، نرخ فریم بالاتری را ارائه می‌دهد. چه این اولین باری باشد که این داستان‌ها را تجربه می‌کنید، یا فرصتی برای تجربه دوباره، امیدواریم همه طرفداران The Last of Us از تجربه این روش شگفت‌انگیز برای بازی لذت ببرند.»

– وینسنت مارکسن، برنامه نویس اصلی / Naughty Dog





Insomniac Games

Marvels-Spider-Man-2_20231009213714.jpg


«در Insomniac Games، ما چهار بازی را برای پلی‌استیشن 5 پایه منتشر کرده‌ایم و هیجان‌زده هستیم که هر چهار بازی را برای استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در PS5 Pro تقویت می‌کنیم.

همه ی عناوین :
Marvel's Spider-Man Remastered، Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Ratchet & Clank: Rift Apart
Marvel's Spider-Man 2

یک مود پیش فرض جدید Performance Pro را دریافت خواهند کرد که دارای رزولوشن 4K نیتیو و ویژگی های ردیابی پرتو مود Fidelity است که با مود Performance ترکیب میشوند و یک تجربه روان 60 فریم را ارائه می‌دهند.

اینها تجربیاتی باورنکردنی هستند که می‌دانیم طرفداران آن را دوست خواهند داشت، و ما هیجان‌زده هستیم که زمان بیشتری را صرف یافتن راه‌های جدیدی کنیم که بتوانیم از PS5 Pro در این عناوین موجود و بازی‌های آینده مانند Marvel’s Wolverine استفاده کنیم.

– مایک فیتزجرالد، مدیر فناوری هسته / Insomniac Games






Avalanche Software

a.jpg


ما خیلی هیجان‌زده هستیم که بالاخره به اشتراک بگذاریم که Hogwarts Legacy را برای PS5 Pro ارتقا داده‌ایم. به محض دسترسی به کنسول جدید، تصمیم گرفتیم تلاش خود را بر روی استفاده از فناوری های سخت افزار جدید متمرکز کنیم:

- افزایش قابلیت های Performance
- فناوری پیشرفته PSSR
- ویژگی های جدید Ray Tracing

با افزایش قابلیت های مربوط به Performance ما توانستیم کیفیت بصری مودهای Performance و Fidelity خود را بدون به خطر انداختن فریم ریت، افزایش دهیم .پلیرها می توانند گرافیک واضح تر، غنی تر و با وضوح بالاتر را تجربه کنند و از PSSR در تمام حالت های بصری استفاده کنند. قدرت عملکرد اضافی GPU به ما این امکان را داد تا مود بصری ری تریسینگ مود Fidelity را اصلاح کنیم تا بازی را با نورپردازی جدیدی ارائه کنیم. بازیکنان متوجه رفلکشنهای بصری جدید و سایه‌هایی که به وسیله ردیابی پرتو در همه محیط‌ها رندر میشود خواهند شد. از انعکاس‌های زیبای داخل ساختمان در اطراف تالار بزرگ قلعه هاگوارتز و کلاس‌های درس آن گرفته تا سایه‌های دقیق اطراف فروشگاه‌های هاگزمید و رفلکشن های آب در اطراف دریاچه سیاه، تا سایه‌های مرموز اطراف جنگل ممنوعه، میراث هاگوارتز همچنان نشان می‌دهد که جادو در همه جا وجود دارد. "

– Jose Villeta، مدیر مهندسی نرم افزار / نرم افزار WB Games Avalanchej







Capcom

GJ00JmUWEAAgi3A.jpg_large.jpg


«با سلام، از طرف همه ما در Capcom، ما از تجربه کار با PS5 Pro بسیار خوشحالیم.

عنوان Dragon’s Dogma 2 از قدرت PS5 Pro و فناوری (PSSR) و همچنین فناوری جدید Ray Tracing بهره می برد که امکان فریم ریت بهبود یافته تر را فراهم می کند.

برای کسانی که تازه وارد Dragon’s Dogma 2 شده‌اند، خود را برای بازی تک‌نفره، اکشن-RPG مبتنی بر روایت آماده کنید که بازیکنان را به چالش می‌کشد . با PS5 Pro ماجراجویی جدید خود را در آریسن آغاز کنید.

– جوزف بوستوس، مدیر رسانه‌های اجتماعی و کامیونتی Capcom در ایالات متحده

هنچنین از طرف تیم کپکام :

a-few-comparison-shots-of-the-two-graphics-modes-on-ps5-v0-zvxngnu1gtma1.jpg

برای Resident Evil Village، گیم پلی با سرعت 120 فریم بر ثانیه را اضافه کردیم تا بهترین تجربه کاربری ممکن را در PS5 Pro ارائه دهیم. به لطف این افزایش عملکرد بزرگ، پلیرها تجربه منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی با شخصیت‌ها خواهند داشت که اکنون حتی واقعی‌تر به نظر می‌رسند، و به شدت به عامل ترس‌آوری می‌افزایند، و صحنه‌های اکشن بیشتر از همیشه روان تر اجرا میشوند . دنیای زیبا و دلهره آور Resident Evil Village از قدرت PS5 Pro برای فناوری با وضوح فوق العاده بالا استفاده می کند و تصویری کاملا واقعی را ترسیم می کند که بالاترین حس غوطه وری را به شما می دهد.

همچنین باید بگوییم که Resident Evil 4 یک بازی ترسناک سبک بقا با تنوع زیادی از گیم پلی است که بر اساس مفهوم "بقا فقط آغاز است" ساخته شده است. این عنوان در PS5 Pro، بازی با نرخ فریم بالاتری اجرا می‌شود و اکشن پویا را روان تر می‌کند.
عنوان Resident Evil 4 همچنین از قدرت PS5 Pro و فناوری PSSR استفاده می‌کند، و تصاویری کاملا واقعی و پر از جزئیات از محیط‌ها و جلوه‌های بصری طبیعی و زیباتر از همیشه ترسیم می‌کند.

تیم اصلی Capcom







Electronic Arts

dragon-age-the-veilguard-arlathan-crater-1_6294923.jpg


ما هیجان زده هستیم که ببینیم Dragon Age: The Veilguard چگونه با قدرتی که PS5 Pro برای پلیرها فراهم می کند بهتر به نظر میرسد.
اگر عاشق پیشرفت عمیق، نبردهای استراتژیک یا شیرجه زدن در داستان های Dragon Age باشید، بلافاصله متوجه بهبود تجربه با PS5 Pro خواهید شد. حالت های Fidelity و Performance بازی هر دو شاهد بهبودهایی خواهند بود، از جمله بهبود رزولوشن در حالت های 30FPS Fidelity و 60FPS Performance خواهند بود. علاوه بر این، تنظیمات بصری بهبود یافته مختلفی در حالت Fidelity 30FPS و 60FPS Performance وجود خواهد داشت.

تیم BioWare به این افتخار می کند که بازیکنان در هنگام ورود به دنیای زیبای Thedas به لطف ارتقا دهنده های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی سونی یعنی PSSR چقدر غرق خواهند شد. ما Raytraced Ambient Occlusion (RTAO) را در حالت عملکرد 60 فریم بر ثانیه فعال کرده‌ایم که قبلاً فقط در پلی‌استیشن 5 پایه با حالت Fidelity 30 فریم در ثانیه در دسترس بود.

– Maciej Kurowski، مدیر فنی استودیو BioWare




تیم ریسپاون EA :

releasedate_screenshot_03_r01_v01_81f36142.jpeg


مهندسان ما از اینکه مرزهای جدیدی را با سخت‌افزار جدید پشت سر بگذارند بسیار هیجان‌زده شده‌اند و همکاری با SIE به ما این امکان را می‌دهد تا نسخه پیشرفته‌تری از Star Wars Jedi: Survivor را برای PlayStation 5 Pro ارائه دهیم.

در مود Quality، بالاترین رزولوشن یعنی 2160p را ارائه می‌کنیم. در عین حال، مود Performance به ارائه 60 فریم در ثانیه ثابت ادامه می دهد اما اکنون با رزولوشن بالاتر و عمق بصری بهتر ری تریسینگ برای رفلکشن ها و Ambient Occlusion و همچنین تکنولوژی جدید PSSR تجربه بصری واضح تری را در هر دو حالت تضمین می کند.

مود Performance در PS5 Pro پیشنهاد جدید مورد علاقه من برای بازی Star Wars Jedi: Survivor است. من نمی توانم صبر کنم تا شما آن را بازی کنید!»

– بابی ویلکینسون، مدیر فنی Respawn Entertainment







Konami Digital Entertainment


Fw7KQFKakAAog94_1.jpeg


در عنوان Metal Gear Solid Delta، فناوری نوآورانه PSSR اجازه می‌دهد تا درختان و پوشش گیاهی سرسبز روی زمین و جنگل نمادین بازی زنده‌تر شوند و حس واقع‌گرایی محیط طبیعی بازی را افزایش دهد. علاوه بر این، ما می‌توانیم یک تجربه گیم‌پلی روان‌تر با نرخ فریم بهتر در کل بازی ارائه دهیم.

– یوجی کورکادو / تهیه کننده خلاق / Konami








Nexon Games

the-first-descendant-bunny-key-art.jpg


در The First Descendant، ما تلاش زیادی برای گسترش ویژگی ری تریسینگ با استفاده از عملکرد عالی پردازنده گرافیکی PS5 Pro و معماری پیشرفته ردیابی پرتو انجام دادیم. در نتیجه، در مقایسه با پلی‌استیشن 5 استاندارد، به افکت‌های نور و سایه طبیعی و واقعی‌تری دست یافتیم.

علاوه بر این، با استفاده از PSSR , توانستیم وضوح بالاتر و کیفیت تصویر بهتری ارائه دهیم. همچنین در حال حاضر روی فعال کردن FSR 3.1 Frame Generation برای ارائه نرخ فریم بهبودیافته کار می کنیم. ما امیدواریم که بازیکنان The First Descendant از تجربه گیم پلی روان و پیشرفته با کیفیت تصویر و نرخ فریم برتر از طریق PS5 Pro لذت ببرند.

– جون هوان کیم، برنامه نویس موتور اصلی / استودیو مگنوم







Remedy

alanwake2thumb-1698165873946.jpg


مهندسان گرافیک ما در Remedy از بهبود کلی عنوان Alan Wake 2 برای PS5 Pro همراه با کار با تیم Sony بسیار لذت برده‌اند. با بازی مثل Alan Wake 2، که در آن داستان‌گویی محیطی ضروری است، ری تریسینگ به این بازی به عنوان یک ویژگی کاملاً جدید برای تجربه ی لایه دیگری از غوطه‌ور شدن اضافه میشود. ما همچنین از قدرت اضافی PS5 Pro برای بهبود جلوه‌های بصری و جلوه‌های گرافیکی در مود Performance که 60 فریم بر ثانیه است استفاده کرده‌ایم و نوانستیم وضوح خروجی را به 4K افزایش دهیم و تجربه پلیرها را حتی بهتر از قبل کنیم.

– توماس پوها، مدیر ارتباطات / Remedy Entertainment







Shift Up

stellarb_02.jpg


با PS5 Pro، بازیکنان می‌توانند از Stellar Blade در رزولوشن 4K نیتو با 50 فریم بر ثانیه یا بیشتر وبا گیم‌پلی روان‌تر لذت ببرند، و شما متوجه بهبود جزئیات بازی در حالت پیشرفته PSSR خواهید شد.

بعلاوه، گزینه HFR (با نرخ فریم بالا) پشتیبانی می‌شود که به شما امکان می‌دهد از یک تجربه بازی روان با سرعت 80 فریم در ثانیه لذت ببرید (پشتیبانی از صفحه نمایش 120 هرتزی مورد نیاز است).

– دانگکی لی /Stellar Blade، CTO / Shift Up






Ubisoft

How-to-play-The-Crew-Motorfest-for-free.jpg


از ابتدای توسعه The Crew Motorfest، تیم‌های Ivory Tower همیشه برای آزمایش ویژگی‌ها و قدرت ارائه‌شده توسط پلی‌استیشن 5 هیجان‌زده بوده‌اند: بازخورد لمسی پیشرفته کنترلر DualSense، زمان بارگذاری سریع‌تر و موارد دیگر از آن جمله ویژگی ها بوده است. ما همیشه به دنبال راه‌های جدیدی هستیم تا رانندگی در دنیای هاوایی را تاثیرگذارتر و همه‌جانبه‌تر از قبل کنیم.

کنسول PS5 قبلاً به The Crew Motorfest اجازه داده بود تا به سطح جدیدی از فیدلیتی گرافیکی و غوطه وری برسد و کنترلر دوال سنس را به پیوندی کامل بین پلیر و سطح زمین تبدیل کند حال با قدرت و ویژگی‌های جدید PS5 Pro، ما این فرصت را داشتیم که تنظیمات و جزئیات بصری را حتی بیشتر کنیم:
کیفیت تصویر واضح‌تر و تمیزتر به لطف PSSR، با تعداد آبجکتهت و مدلهای بیشتر بر روی صفحه ، همچنین فیچرهای گرافیکی بهتر در Decals , پوشش گیاهی و جمعیت که همه با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شوند. در مجموع، ما فکر می کنیم که بهترین راه را برای تجربه بازی پیدا کرده ایم."

– دیدیه بلانشه، مدیر فنی / Ubisoft Ivory Tower


Ubisoft Original

new-assassins-creed-shadows-screenshot-v0-yaxgu4ux691d1_1.jpeg


عنوان Assassin's Creed Shadows یک عنوان RPG اکشن ماجراجویی جهان باز آینده ما است که در ژاپن فئودال اتفاق می افتد. ما سخت تلاش کرده ایم تا بهبود تجربه پلیرها را در PS5 Pro به حداکثر برسانیم.

عنوان Assassin’s Creed Shadows با استفاده از افزایش قابلیت‌های ری تریسینگ در PS5 Pro نهایت استفاده را کرده است تا فناوری نورپردازی Global Illumination پیشرفته‌تری را به نمایش بگذارد. به لطف (PSSR) و همراه با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر، بازیکنان شاهد سیستم های رندر بهبود یافته و بهبود نورپردازی و غوطه وری در بازی خواهند بود. همانطور که بازیکنان در ژاپن فئودال کاوش می کنند، می توانند انتظار بهبود محیط، محیط و اتمسفر و همچنین جزئیات بیشتر را از نزدیک و از راه دور داشته باشند.

با PS5 Pro، بازیکنان می توانند یک بازی بصری خیره کننده را تجربه کنند که آنها را به طور کامل در ژاپن قرن شانزدهم غرق می کند.

- پیر فورتین، مدیر فناوری







Square Enix

WCCFfinalfantasy7remake20-1456x819.jpg

عنوان Final Fantasy VII Rebirth اکنون می‌تواند با استفاده از معماری جدید و قدرت سخت‌افزار برتر PS5 Pro به سطح جدیدی ارتقا یابد. مود Enhanced جدید که مخصوصاً برای PS5 Pro توسعه یافته است، ویژگی های مود Performance فعلی و مود Quality را ترکیب می کند تا تجربه بصری جدیدی را به بازیکنان ارائه دهد.

به طور خاص، مود Enhanced با نرخ فریم 60FPS اجرا می‌شود و از PSSR برای دستیابی به وضوحی همتراز و بهتر از با مود Quality پشتیبانی می‌کند.

این پیشرفت‌های بصری منجر به رندرهای غنی‌تر برای تمام جنبه‌های بازی، از جمله جهان، مبارزات و کات سینها شده، و غوطه‌ور شدن بازیکن را حتی بیشتر می‌کند. ما از شما دعوت می‌کنیم تا با PS5 Pro تولد دوباره Final Fantasy VII را هیجان‌انگیزتر و حتی زیباتر را تجربه کنید.

– نائوکی هاماگوچی، کارگردان / Square Enix​
 


توسعه دهندگان نحوه استفاده از فناوریهای جدید PS5 Pro را برای بهبود بازی های خود به اشتراک می گذارند




Polyphony Digital:


View attachment 351145


«در حالی که Gran Turismo 7 قبلاً قادر به رندر کردن این عنوان با رزولوشن 4K نیتیو بود، قابلیت PSSR در PS5 Pro نیز روی منابع مؤثر است و جزئیات بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر از همیشه را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، اکنون می‌توانیم از ری تریسینگ در طول مسابقات پشتیبانی کنیم، که قبلا غیرممکن بود. این نه تنها به سطوح ماشین اجازه می دهد تا رفلکشنهای کامل ماشین های دیگر را نشان دهند، بلکه به یک ماشین نیز اجازه می دهد تا قطعات و اجرای خودش را منعکس کند و واقع گرایی و غوطه وری را در کل بازی افزایش دهد.

علاوه بر این، Gran Turismo 7 دارای پشتیبانی آزمایشی برای خروجی 8K/60fps خواهد بود. بازیکنان می‌توانند ماشین‌ها و مسیرهای دقیق مدل‌سازی شده را با جزئیات و وضوح بی‌سابقه و بصورت خیره‌کننده ای ببینند. به لطف این پیشرفت‌های پیشرفته، Gran Turismo 7 می‌تواند تجربه‌های هیجان‌انگیز و بصری خیره‌کننده‌تری نسبت به قبل از مسابقه ارائه دهد.

– Shuichi Takano، برنامه نویس اصلی




Guerrilla :

View attachment 351135


کنسول PS5 Pro قدرت اضافی زیادی را به ما می‌دهد که به ما اجازه می‌دهد تا سطح فیدلیتی گرافیکی را تقویت کنیم و در عین حال نرخ فریم بالایی را نیز حفظ کنیم . برای Horizon Forbidden West، این بدان معناست که اکنون می‌توانید از کیفیت بصری مطابق با حالت Quality در پلی‌استیشن 5 معمولی لذت ببرید، اما اکنون با سرعت 60 فریم در ثانیه – دو برابر نرخ فریم.

همچنین خوب است به این نکته اشاره کنیم که کیفیت بصری فقط مربوط به وضوح نیست، بلکه به موارد بسیار بیشتری نیز مربوط می شود. پیشرفت های زیادی در موتور Decima وجود دارد که اکنون به دلیل قدرت رندر PS5 Pro امکان پذیر شده است. شما شاهد بهبود سایه‌ها، DOF ، شیدرهای پوست و مو، کیفیت ابرها، God Rays و بسیاری موارد دیگر خواهید بود. امیدواریم از آن لذت ببرید.

ما همچنین بسیار خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که Horizon Zero Dawn Remastered با پشتیبانی کاملا نیتیو برای PlayStation 5 Pro عرضه می شود. این شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های گرافیکی است که برای استفاده از قدرت PS5 Pro بهبود یافته‌اند و در عین حال فیدلیتی فوق‌العاده‌ای را در نرخ فریم‌های فوق‌العاده بالا ارائه می‌کنند.

– Jan-Bart van Beek، مدیر استودیو و مدیر هنری Guerrilla






Naughty Dog

View attachment 351148


ما اینجا در Naughty Dog مفتخریم که به‌روزرسانی‌های PS5 Pro را برای The Last of Us Part I و The Last of Us Part II Remastered ارائه کنیم، و تضمین می‌کنیم که بازیکنان PS5 Pro بهترین تجربه را برای هر دو عنوان دارند. هر کدام از عناوین فوق الذکر دارای یک مود Enhanced Render جدید مخصوص PS5 Pro ارائه هستند که پردازش گرافیکی بهبود یافته بهره میبرد. عناوین از 1440p رندر و سپس اپسکیل به 4K میشوند آن هم از طریق PSSR که این حالت هدف 60 فریم در ثانیه را حفظ می کند و تعادل ایده آلی از نرخ فریم و رزولوشن را ارائه می دهد.

مودهای رندر Performance و Fidelity همچنان در PS5 Pro موجود هستند و تجربه‌ای حتی روانتر از آنچه بازیکنان در PS5 اصلی می‌بینند ارائه میدهند و در صورتی که صفحه نمایش شما از آن پشتیبانی کند، نرخ فریم بالاتری را ارائه می‌دهد. چه این اولین باری باشد که این داستان‌ها را تجربه می‌کنید، یا فرصتی برای تجربه دوباره، امیدواریم همه طرفداران The Last of Us از تجربه این روش شگفت‌انگیز برای بازی لذت ببرند.»

– وینسنت مارکسن، برنامه نویس اصلی / Naughty Dog





Insomniac Games

View attachment 351131


«در Insomniac Games، ما چهار بازی را برای پلی‌استیشن 5 پایه منتشر کرده‌ایم و هیجان‌زده هستیم که هر چهار بازی را برای استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در PS5 Pro تقویت می‌کنیم.

همه ی عناوین :
Marvel's Spider-Man Remastered، Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Ratchet & Clank: Rift Apart
Marvel's Spider-Man 2

یک مود پیش فرض جدید Performance Pro را دریافت خواهند کرد که دارای رزولوشن 4K نیتیو و ویژگی های ردیابی پرتو مود Fidelity است که با مود Performance ترکیب میشوند و یک تجربه روان 60 فریم را ارائه می‌دهند.

اینها تجربیاتی باورنکردنی هستند که می‌دانیم طرفداران آن را دوست خواهند داشت، و ما هیجان‌زده هستیم که زمان بیشتری را صرف یافتن راه‌های جدیدی کنیم که بتوانیم از PS5 Pro در این عناوین موجود و بازی‌های آینده مانند Marvel’s Wolverine استفاده کنیم.

– مایک فیتزجرالد، مدیر فناوری هسته / Insomniac Games






Avalanche Software

View attachment 351133


ما خیلی هیجان‌زده هستیم که بالاخره به اشتراک بگذاریم که Hogwarts Legacy را برای PS5 Pro ارتقا داده‌ایم. به محض دسترسی به کنسول جدید، تصمیم گرفتیم تلاش خود را بر روی استفاده از فناوری های سخت افزار جدید متمرکز کنیم:

- افزایش قابلیت های Performance
- فناوری پیشرفته PSSR
- ویژگی های جدید Ray Tracing

با افزایش قابلیت های مربوط به Performance ما توانستیم کیفیت بصری مودهای Performance و Fidelity خود را بدون به خطر انداختن فریم ریت، افزایش دهیم .پلیرها می توانند گرافیک واضح تر، غنی تر و با وضوح بالاتر را تجربه کنند و از PSSR در تمام حالت های بصری استفاده کنند. قدرت عملکرد اضافی GPU به ما این امکان را داد تا مود بصری ری تریسینگ مود Fidelity را اصلاح کنیم تا بازی را با نورپردازی جدیدی ارائه کنیم. بازیکنان متوجه رفلکشنهای بصری جدید و سایه‌هایی که به وسیله ردیابی پرتو در همه محیط‌ها رندر میشود خواهند شد. از انعکاس‌های زیبای داخل ساختمان در اطراف تالار بزرگ قلعه هاگوارتز و کلاس‌های درس آن گرفته تا سایه‌های دقیق اطراف فروشگاه‌های هاگزمید و رفلکشن های آب در اطراف دریاچه سیاه، تا سایه‌های مرموز اطراف جنگل ممنوعه، میراث هاگوارتز همچنان نشان می‌دهد که جادو در همه جا وجود دارد. "

– Jose Villeta، مدیر مهندسی نرم افزار / نرم افزار WB Games Avalanchej







Capcom

View attachment 351136


«با سلام، از طرف همه ما در Capcom، ما از تجربه کار با PS5 Pro بسیار خوشحالیم.

عنوان Dragon’s Dogma 2 از قدرت PS5 Pro و فناوری (PSSR) و همچنین فناوری جدید Ray Tracing بهره می برد که امکان فریم ریت بهبود یافته تر را فراهم می کند.

برای کسانی که تازه وارد Dragon’s Dogma 2 شده‌اند، خود را برای بازی تک‌نفره، اکشن-RPG مبتنی بر روایت آماده کنید که بازیکنان را به چالش می‌کشد . با PS5 Pro ماجراجویی جدید خود را در آریسن آغاز کنید.

– جوزف بوستوس، مدیر رسانه‌های اجتماعی و کامیونتی Capcom در ایالات متحده

هنچنین از طرف تیم کپکام :

View attachment 351137

برای Resident Evil Village، گیم پلی با سرعت 120 فریم بر ثانیه را اضافه کردیم تا بهترین تجربه کاربری ممکن را در PS5 Pro ارائه دهیم. به لطف این افزایش عملکرد بزرگ، پلیرها تجربه منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی با شخصیت‌ها خواهند داشت که اکنون حتی واقعی‌تر به نظر می‌رسند، و به شدت به عامل ترس‌آوری می‌افزایند، و صحنه‌های اکشن بیشتر از همیشه روان تر اجرا میشوند . دنیای زیبا و دلهره آور Resident Evil Village از قدرت PS5 Pro برای فناوری با وضوح فوق العاده بالا استفاده می کند و تصویری کاملا واقعی را ترسیم می کند که بالاترین حس غوطه وری را به شما می دهد.

همچنین باید بگوییم که Resident Evil 4 یک بازی ترسناک سبک بقا با تنوع زیادی از گیم پلی است که بر اساس مفهوم "بقا فقط آغاز است" ساخته شده است. این عنوان در PS5 Pro، بازی با نرخ فریم بالاتری اجرا می‌شود و اکشن پویا را روان تر می‌کند.
عنوان Resident Evil 4 همچنین از قدرت PS5 Pro و فناوری PSSR استفاده می‌کند، و تصاویری کاملا واقعی و پر از جزئیات از محیط‌ها و جلوه‌های بصری طبیعی و زیباتر از همیشه ترسیم می‌کند.

تیم اصلی Capcom







Electronic Arts

View attachment 351139


ما هیجان زده هستیم که ببینیم Dragon Age: The Veilguard چگونه با قدرتی که PS5 Pro برای پلیرها فراهم می کند بهتر به نظر میرسد.
اگر عاشق پیشرفت عمیق، نبردهای استراتژیک یا شیرجه زدن در داستان های Dragon Age باشید، بلافاصله متوجه بهبود تجربه با PS5 Pro خواهید شد. حالت های Fidelity و Performance بازی هر دو شاهد بهبودهایی خواهند بود، از جمله بهبود رزولوشن در حالت های 30FPS Fidelity و 60FPS Performance خواهند بود. علاوه بر این، تنظیمات بصری بهبود یافته مختلفی در حالت Fidelity 30FPS و 60FPS Performance وجود خواهد داشت.

تیم BioWare به این افتخار می کند که بازیکنان در هنگام ورود به دنیای زیبای Thedas به لطف ارتقا دهنده های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی سونی یعنی PSSR چقدر غرق خواهند شد. ما Raytraced Ambient Occlusion (RTAO) را در حالت عملکرد 60 فریم بر ثانیه فعال کرده‌ایم که قبلاً فقط در پلی‌استیشن 5 پایه با حالت Fidelity 30 فریم در ثانیه در دسترس بود.

– Maciej Kurowski، مدیر فنی استودیو BioWare




تیم ریسپاون EA :

View attachment 351140


مهندسان ما از اینکه مرزهای جدیدی را با سخت‌افزار جدید پشت سر بگذارند بسیار هیجان‌زده شده‌اند و همکاری با SIE به ما این امکان را می‌دهد تا نسخه پیشرفته‌تری از Star Wars Jedi: Survivor را برای PlayStation 5 Pro ارائه دهیم.

در مود Quality، بالاترین رزولوشن یعنی 2160p را ارائه می‌کنیم. در عین حال، مود Performance به ارائه 60 فریم در ثانیه ثابت ادامه می دهد اما اکنون با رزولوشن بالاتر و عمق بصری بهتر ری تریسینگ برای رفلکشن ها و Ambient Occlusion و همچنین تکنولوژی جدید PSSR تجربه بصری واضح تری را در هر دو حالت تضمین می کند.

مود Performance در PS5 Pro پیشنهاد جدید مورد علاقه من برای بازی Star Wars Jedi: Survivor است. من نمی توانم صبر کنم تا شما آن را بازی کنید!»

– بابی ویلکینسون، مدیر فنی Respawn Entertainment







Konami Digital Entertainment


View attachment 351130


در عنوان Metal Gear Solid Delta، فناوری نوآورانه PSSR اجازه می‌دهد تا درختان و پوشش گیاهی سرسبز روی زمین و جنگل نمادین بازی زنده‌تر شوند و حس واقع‌گرایی محیط طبیعی بازی را افزایش دهد. علاوه بر این، ما می‌توانیم یک تجربه گیم‌پلی روان‌تر با نرخ فریم بهتر در کل بازی ارائه دهیم.

– یوجی کورکادو / تهیه کننده خلاق / Konami








Nexon Games

View attachment 351141


در The First Descendant، ما تلاش زیادی برای گسترش ویژگی ری تریسینگ با استفاده از عملکرد عالی پردازنده گرافیکی PS5 Pro و معماری پیشرفته ردیابی پرتو انجام دادیم. در نتیجه، در مقایسه با پلی‌استیشن 5 استاندارد، به افکت‌های نور و سایه طبیعی و واقعی‌تری دست یافتیم.

علاوه بر این، با استفاده از PSSR , توانستیم وضوح بالاتر و کیفیت تصویر بهتری ارائه دهیم. همچنین در حال حاضر روی فعال کردن FSR 3.1 Frame Generation برای ارائه نرخ فریم بهبودیافته کار می کنیم. ما امیدواریم که بازیکنان The First Descendant از تجربه گیم پلی روان و پیشرفته با کیفیت تصویر و نرخ فریم برتر از طریق PS5 Pro لذت ببرند.

– جون هوان کیم، برنامه نویس موتور اصلی / استودیو مگنوم







Remedy

View attachment 351138


مهندسان گرافیک ما در Remedy از بهبود کلی عنوان Alan Wake 2 برای PS5 Pro همراه با کار با تیم Sony بسیار لذت برده‌اند. با بازی مثل Alan Wake 2، که در آن داستان‌گویی محیطی ضروری است، ری تریسینگ به این بازی به عنوان یک ویژگی کاملاً جدید برای تجربه ی لایه دیگری از غوطه‌ور شدن اضافه میشود. ما همچنین از قدرت اضافی PS5 Pro برای بهبود جلوه‌های بصری و جلوه‌های گرافیکی در مود Performance که 60 فریم بر ثانیه است استفاده کرده‌ایم و نوانستیم وضوح خروجی را به 4K افزایش دهیم و تجربه پلیرها را حتی بهتر از قبل کنیم.

– توماس پوها، مدیر ارتباطات / Remedy Entertainment







Shift Up

View attachment 351144


با PS5 Pro، بازیکنان می‌توانند از Stellar Blade در رزولوشن 4K نیتو با 50 فریم بر ثانیه یا بیشتر وبا گیم‌پلی روان‌تر لذت ببرند، و شما متوجه بهبود جزئیات بازی در حالت پیشرفته PSSR خواهید شد.

بعلاوه، گزینه HFR (با نرخ فریم بالا) پشتیبانی می‌شود که به شما امکان می‌دهد از یک تجربه بازی روان با سرعت 80 فریم در ثانیه لذت ببرید (پشتیبانی از صفحه نمایش 120 هرتزی مورد نیاز است).

– دانگکی لی /Stellar Blade، CTO / Shift Up






Ubisoft

View attachment 351143


از ابتدای توسعه The Crew Motorfest، تیم‌های Ivory Tower همیشه برای آزمایش ویژگی‌ها و قدرت ارائه‌شده توسط پلی‌استیشن 5 هیجان‌زده بوده‌اند: بازخورد لمسی پیشرفته کنترلر DualSense، زمان بارگذاری سریع‌تر و موارد دیگر از آن جمله ویژگی ها بوده است. ما همیشه به دنبال راه‌های جدیدی هستیم تا رانندگی در دنیای هاوایی را تاثیرگذارتر و همه‌جانبه‌تر از قبل کنیم.

کنسول PS5 قبلاً به The Crew Motorfest اجازه داده بود تا به سطح جدیدی از فیدلیتی گرافیکی و غوطه وری برسد و کنترلر دوال سنس را به پیوندی کامل بین پلیر و سطح زمین تبدیل کند حال با قدرت و ویژگی‌های جدید PS5 Pro، ما این فرصت را داشتیم که تنظیمات و جزئیات بصری را حتی بیشتر کنیم:
کیفیت تصویر واضح‌تر و تمیزتر به لطف PSSR، با تعداد آبجکتهت و مدلهای بیشتر بر روی صفحه ، همچنین فیچرهای گرافیکی بهتر در Decals , پوشش گیاهی و جمعیت که همه با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شوند. در مجموع، ما فکر می کنیم که بهترین راه را برای تجربه بازی پیدا کرده ایم."

– دیدیه بلانشه، مدیر فنی / Ubisoft Ivory Tower


Ubisoft Original

View attachment 351129


عنوان Assassin's Creed Shadows یک عنوان RPG اکشن ماجراجویی جهان باز آینده ما است که در ژاپن فئودال اتفاق می افتد. ما سخت تلاش کرده ایم تا بهبود تجربه پلیرها را در PS5 Pro به حداکثر برسانیم.

عنوان Assassin’s Creed Shadows با استفاده از افزایش قابلیت‌های ری تریسینگ در PS5 Pro نهایت استفاده را کرده است تا فناوری نورپردازی Global Illumination پیشرفته‌تری را به نمایش بگذارد. به لطف (PSSR) و همراه با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر، بازیکنان شاهد سیستم های رندر بهبود یافته و بهبود نورپردازی و غوطه وری در بازی خواهند بود. همانطور که بازیکنان در ژاپن فئودال کاوش می کنند، می توانند انتظار بهبود محیط، محیط و اتمسفر و همچنین جزئیات بیشتر را از نزدیک و از راه دور داشته باشند.

با PS5 Pro، بازیکنان می توانند یک بازی بصری خیره کننده را تجربه کنند که آنها را به طور کامل در ژاپن قرن شانزدهم غرق می کند.

- پیر فورتین، مدیر فناوری







Square Enix

View attachment 351142

عنوان Final Fantasy VII Rebirth اکنون می‌تواند با استفاده از معماری جدید و قدرت سخت‌افزار برتر PS5 Pro به سطح جدیدی ارتقا یابد. مود Enhanced جدید که مخصوصاً برای PS5 Pro توسعه یافته است، ویژگی های مود Performance فعلی و مود Quality را ترکیب می کند تا تجربه بصری جدیدی را به بازیکنان ارائه دهد.

به طور خاص، مود Enhanced با نرخ فریم 60FPS اجرا می‌شود و از PSSR برای دستیابی به وضوحی همتراز و بهتر از با مود Quality پشتیبانی می‌کند.

این پیشرفت‌های بصری منجر به رندرهای غنی‌تر برای تمام جنبه‌های بازی، از جمله جهان، مبارزات و کات سینها شده، و غوطه‌ور شدن بازیکن را حتی بیشتر می‌کند. ما از شما دعوت می‌کنیم تا با PS5 Pro تولد دوباره Final Fantasy VII را هیجان‌انگیزتر و حتی زیباتر را تجربه کنید.

– نائوکی هاماگوچی، کارگردان / Square Enix​
دقیقا تمام این موارد هستن که به نظرم خرید پرو رو کاملا ارزشمند می‌کنه مود کوالیتی با 60 فریم چیزیه که اکثر گیمرا دنبالشان...
 


متخصصان فناوری Digital Foundry بالاخره از نزدیک با PS5 Pro آشنا شدند و نظر آنها بسیار مثبت است ،به خصوص اگر از آن دسته پلیرهایی هستید که از نرخ فریم بالا، تصاویری با فیدلیتی بالا و ری تریسینگ استقبال می‌کنید آنها در یک تجزیه و تحلیل جامع یک ساعته، به این نتیجه می‌رسند که از آنچه دیده‌اند تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و این کنسول به مانند یک خرید خوب به نظر می‌رسد.

اولیور مکنزی توضیح می‌دهد:
«اگر برای فیدلیتی ارزش قائل هستید و ری تریسینگ و نرخ فریم بالاتر در مود پرفورمنس را دوست دارید، PS5 Pro یک سرمایه‌گذاری واقعاً خوب است. بحثهایی بین ارزش خرید PS5 Pro و PC وجود دارد، اما برای یک تجربه ی بازی بدون دردسر که تصاویری با فیدلیتی بالا و بدون مشکل خاصی با به‌روزرسانی‌ها و ناسازگاری هایی که در PC وجود دارد ، کنسول PS5 Pro تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌کند که از نظر هزینه نیز نسبتاً مطلوب است.»

به نظر می‌رسد بسیاری از پردازش های سنگین به کمک راه‌حل جدید اپسکیلینگ سونی یعنی PlayStation Spectral Super Resolution (یا PSSR) در این کنسول قابل انجام است که قادر است تصاویر را بر اساس منابع موجود با وضوح پایین‌تر رندر و سپس بازسازی کند. البته هنوز مشکلاتی وجود دارد و کامل نیست، اما به طور کلی PS5 Pro می‌تواند کیفیت بصری بازیها را با حداقل هزینه به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به این معنی که میتوانید تصاویر 4K تمیز و با گرافیک زیبا و سایر پیشرفت‌ها را با این کنسول بدست آورید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or