اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
در طول نمایشگاه بازی توکیو امسال، جان لینمن توانست به صورت حضوری PlayStation 5 Pro را تجربه کند. او دیده است که چگونه بهبودهایی که سیستم جدید اپسکیلینگ پلی استیشن یعنی PSSR به ارمغان می‌آورد حتی بهتر از تصاویری است که تاکنون به اشتراک گذاشته است. به‌ویژه در Final Fantasy VII Rebirth، پیشرفت‌های ارائه‌شده توسط سیستم PSSR مانند «برداشتن لکه از روی صفحه است» که به نسبت کیفیت تصویر وحشتناک در مود پرفرمنس مدل پایه برتری محض دارد و با ارتقاء دهنده مجهز به هوش مصنوعی، این بازی اکنون تصاویر 4K تمیزی با کیفیت تصویر واضح ارائه میدهد.

در قسمت دیگری از این پادکست الکس بتالیا از DF می‌گوید که بهترین مکان برای بازیهای مولتی پلتفرم که بدون دردسر و بدون استاتر بازی کنید PS5 Pro است.

View attachment VID_20241016_184654_539.mp4


در پادکست این هفته Digital Foundry درباره این بود که چگونه PS5 Pro می‌تواند خریدی مناسب حتی برای PC گیمرها حتی آنهایی که سیستم های فوق‌العاده پیشرفته دارند باشد و برای آنهایی که به سادگی می‌خواهند از پورت‌های بد یا استاتر دائمی اجتناب کنند.

الکس بتالیا:

"اگر به دنبال جلوگیری از عدم تجربه واقعا بد بر روی رایانه شخصی هستید، من می گویم که بازیها روی PC عمدتاً دارای استاتر PSO هستند (منظور از PSO استاتر هایی است که ناشی از Shader Compilation به وجود می آیند) به همین خاطر من استدلال می کنم که می توانید از نظر فنی تجربه نرم تری روی کنسول داشته باشید."

الکس در ادامه می گوید:

"اگر بازی پر از استاتر PSO باشد، در این صورت PS5 Pro مکان بهتری برای بازی خواهد بود، با فرض اینکه نرخ فریم در آن ثابت بماند."

استاتر دائمی چیزی بوده است که الکس تقریباً با هر نسخه رایانه شخصی Unreal Engine در چند سال گذشته از آن شکایت کرده است.

به گفته الکس بتالیا:

"هر بازی Unreal Engine این مشکل را دارد"

"موتور Unreal واقعاً در این لحظه بلای من است"

حتی نسخه‌های اخیر مانند Silent Hill 2 و Black Myth WuKong از استاتر پیمایشی مداوم رنج می‌برند، در حالی که عناوین قبلی اغلب از استاتر ثابت PSO رنج می‌برند.

الکس بتالیا:
اغلب مادها و غیره می‌توانند برخی از این مسائل را محدود یا با آن‌ها مقابله کنند، اما نه همیشه با موفقیت کامل، و اینکه همه نمی خواهند مجبور باشند وقت خود را برای آزمایش یا استفاده از مادها برای حذف مسائلی که در ابتدا نباید وجود داشته باشند، تلف کنند.


View attachment VID_20241016_190028_278.mp4


در قسمت دیگری از پادکست هفتگی Digital Foundry، جان لینمن گزارش داد که در جریان نمایشگاه بازی توکیو امسال، با یکی از نمایندگان سونی صحبت کرد و در مورد هرگونه تغییر در VRR برای اجازه دادن به کارکرد LFC، (جبران نرخ فریم پایین) پرسید. متأسفانه، این نماینده تأیید کرد که هیچ تغییری در نحوه عملکرد VRR به نسبت مدل پایه ایجاد نخواهد شد، اما آنها اضافه کردند که از بازخورد در مورد این موضوع آگاه هستند و ممکن است در آینده به دنبال ایجاد تغییرات باشند. اگر تغییری ایجاد شود، انتظار می رود که آنها در مدل پایه نیز اعمال شوند، اگرچه بزرگترین مانعی که باید بر آن غلبه کرد خروجی 60 هرتز است که از قابلیت درست LFC جلوگیری می کند. بنابراین، در زمان لانچ پرو، VRR همچنان به محدوده 48-120 هرتز محدود می شود.
 
در طول نمایشگاه بازی توکیو امسال، جان لینمن توانست به صورت حضوری PlayStation 5 Pro را تجربه کند. او دیده است که چگونه بهبودهایی که سیستم جدید اپسکیلینگ پلی استیشن یعنی PSSR به ارمغان می‌آورد حتی بهتر از تصاویری است که تاکنون به اشتراک گذاشته است. به‌ویژه در Final Fantasy VII Rebirth، پیشرفت‌های ارائه‌شده توسط سیستم PSSR مانند «برداشتن لکه از روی صفحه است» که به نسبت کیفیت تصویر وحشتناک در مود پرفرمنس مدل پایه برتری محض دارد و با ارتقاء دهنده مجهز به هوش مصنوعی، این بازی اکنون تصاویر 4K تمیزی با کیفیت تصویر واضح ارائه میدهد.

در قسمت دیگری از این پادکست الکس بتالیا از DF می‌گوید که بهترین مکان برای بازیهای مولتی پلتفرم که بدون دردسر و بدون استاتر بازی کنید PS5 Pro است.

View attachment 353729


در پادکست این هفته Digital Foundry درباره این بود که چگونه PS5 Pro می‌تواند خریدی مناسب حتی برای PC گیمرها حتی آنهایی که سیستم های فوق‌العاده پیشرفته دارند باشد و برای آنهایی که به سادگی می‌خواهند از پورت‌های بد یا استاتر دائمی اجتناب کنند.

الکس بتالیا:

"اگر به دنبال جلوگیری از عدم تجربه واقعا بد بر روی رایانه شخصی هستید، من می گویم که بازیها روی PC عمدتاً دارای استاتر PSO هستند (منظور از PSO استاتر هایی است که ناشی از Shader Compilation به وجود می آیند) به همین خاطر من استدلال می کنم که می توانید از نظر فنی تجربه نرم تری روی کنسول داشته باشید."

الکس در ادامه می گوید:

"اگر بازی پر از استاتر PSO باشد، در این صورت PS5 Pro مکان بهتری برای بازی خواهد بود، با فرض اینکه نرخ فریم در آن ثابت بماند."

استاتر دائمی چیزی بوده است که الکس تقریباً با هر نسخه رایانه شخصی Unreal Engine در چند سال گذشته از آن شکایت کرده است.

به گفته الکس بتالیا:

"هر بازی Unreal Engine این مشکل را دارد"

"موتور Unreal واقعاً در این لحظه بلای من است"

حتی نسخه‌های اخیر مانند Silent Hill 2 و Black Myth WuKong از استاتر پیمایشی مداوم رنج می‌برند، در حالی که عناوین قبلی اغلب از استاتر ثابت PSO رنج می‌برند.

الکس بتالیا:
اغلب مادها و غیره می‌توانند برخی از این مسائل را محدود یا با آن‌ها مقابله کنند، اما نه همیشه با موفقیت کامل، و اینکه همه نمی خواهند مجبور باشند وقت خود را برای آزمایش یا استفاده از مادها برای حذف مسائلی که در ابتدا نباید وجود داشته باشند، تلف کنند.


View attachment 353730


در قسمت دیگری از پادکست هفتگی Digital Foundry، جان لینمن گزارش داد که در جریان نمایشگاه بازی توکیو امسال، با یکی از نمایندگان سونی صحبت کرد و در مورد هرگونه تغییر در VRR برای اجازه دادن به کارکرد LFC، (جبران نرخ فریم پایین) پرسید. متأسفانه، این نماینده تأیید کرد که هیچ تغییری در نحوه عملکرد VRR به نسبت مدل پایه ایجاد نخواهد شد، اما آنها اضافه کردند که از بازخورد در مورد این موضوع آگاه هستند و ممکن است در آینده به دنبال ایجاد تغییرات باشند. اگر تغییری ایجاد شود، انتظار می رود که آنها در مدل پایه نیز اعمال شوند، اگرچه بزرگترین مانعی که باید بر آن غلبه کرد خروجی 60 هرتز است که از قابلیت درست LFC جلوگیری می کند. بنابراین، در زمان لانچ پرو، VRR همچنان به محدوده 48-120 هرتز محدود می شود.
این طرف قطعا جزو کارشناس های جدید همین فروم یا گیمفا هستش :))
میگه کنسول بگیرید تا تجربه رون تری نسبت به pc داشته باشید
مانیتور 360 هرتز و سخت افزار چند برابر قوی تر pc پس چی میگه !!!
بخواهیم با گرافیک کنسول بازی کنیم که یک دونه 3080 با اون گرافیک فریم بهتری روی پی سی میده
 
  • Like
Reactions: GPSY
این طرف قطعا جزو کارشناس های جدید همین فروم یا گیمفا هستش :))
میگه کنسول بگیرید تا تجربه رون تری نسبت به pc داشته باشید
مانیتور 360 هرتز و سخت افزار چند برابر قوی تر pc پس چی میگه !!!
بخواهیم با گرافیک کنسول بازی کنیم که یک دونه 3080 با اون گرافیک فریم بهتری روی پی سی میده
آدم یاد اینهای که ماشین چینی تبلیغ میکنن می افته
 
  • Like
Reactions: ortegoli
این طرف قطعا جزو کارشناس های جدید همین فروم یا گیمفا هستش :))
میگه کنسول بگیرید تا تجربه رون تری نسبت به pc داشته باشید
مانیتور 360 هرتز و سخت افزار چند برابر قوی تر pc پس چی میگه !!!
بخواهیم با گرافیک کنسول بازی کنیم که یک دونه 3080 با اون گرافیک فریم بهتری روی پی سی میده
داره در مورد shader compilation stutter صبحت می‌کنه و بازی‌هایی که از این مشکل روی PC رنج می‌برند، روی کنسول این مشکل رو نخواهند داشت و بهترین CPU و GPU بازار هم این مشکل رو نمی‌تونه حل کنه. این مسئله رو فقط سازنده بازی می‌تونه حل کنه و برای این کار shaderها قبل از شروع بازی باید compile بشن.

خب شما همین الان هم بازی های جدید رو میگیرید خودشون قبل از بازی شیدر کامپایل دارن
از فورتنایت و کال آف بگیر تا بازی های داستانی
کلا من هنوز تجربه ی روون تر از پی سی ندیدم
الان تیکن هشت روی پی سی بازی میکنم گرافیک که جای خودش ، روی پی سی بشدت تصویر شارپ هستش روی ps5 کلی فریم دراپ دارم
من خودم بیشتر بخاطر Image Quality و DLSS سمت PC اومدم، ولی یه بازی مثل Star Wars Jedi: Fallen Order رو با اینکه خیلی دوست دارم تمومش کنم، برام غیر قابل بازیه. این مشکل Shader Compilation Stutter رو هم تا قبل از اینکه DF انقدر به بازی‌سازها گیر بده، توی اکثر بازی‌های UE4 سال‌های گذشته بود. البته الآن باز وضع بهتره، اما با قابلیت‌های فراوانی که پلتفرم PC داره، واقعا حیفه که سازندگان تنبل یا ناشی (و بعضا هر دو) تجربه بازی رو برامون خراب می‌کنند.
 
آخرین ویرایش:
داره در مورد shader compilation stutter صبحت می‌کنه و بازی‌هایی که از این مشکل روی PC رنج می‌برند، روی کنسول این مشکل رو نخواهند داشت و بهترین CPU و GPU بازار هم این مشکل رو نمی‌تونه حل کنه. این مسئله رو فقط سازنده بازی می‌تونه حل کنه و برای این کار shaderها قبل از شروع بازی باید compile بشن.
خب شما همین الان هم بازی های جدید رو میگیرید خودشون قبل از بازی شیدر کامپایل دارن
از فورتنایت و کال آف بگیر تا بازی های داستانی
کلا من هنوز تجربه ی روون تر از پی سی ندیدم
الان تیکن هشت روی پی سی بازی میکنم گرافیک که جای خودش ، روی پی سی بشدت تصویر شارپ هستش روی ps5 کلی فریم دراپ دارم
 
آخرین ویرایش:
این طرف قطعا جزو کارشناس های جدید همین فروم یا گیمفا هستش :))
میگه کنسول بگیرید تا تجربه رون تری نسبت به pc داشته باشید
مانیتور 360 هرتز و سخت افزار چند برابر قوی تر pc پس چی میگه !!!
بخواهیم با گرافیک کنسول بازی کنیم که یک دونه 3080 با اون گرافیک فریم بهتری روی پی سی میده
این طرف "الکس بتالیا" ابر سوپر PC فنبوی که تاریخ به خودش دیده :D و من شخصا خودم تعجب کردم که این حرفو زده. ولی معلومه کارد رسیده به مغز و استخونش.
بحث قدرت سخت افزاری نیست بحث اینه که طرف با کارت ۱۸۰۰ دلاری 4090 هم طرف بخاطر تجربه استاتر تجربه آزار دهنده ای داره بخصوص تو بازیهای انریل انجین
 
این طرف "الکس بتالیا" ابر سوپر PC فنبوی که تاریخ به خودش دیده :D و من شخصا خودم تعجب کردم که این حرفو زده. ولی معلومه کارد رسیده به مغز و استخونش.
بحث قدرت سخت افزاری نیست بحث اینه که طرف با کارت ۱۸۰۰ دلاری 4090 هم طرف بخاطر تجربه استاتر تجربه آزار دهنده ای داره بخصوص تو بازیهای انریل انجین
والا این استاتر رو تا بخوای من توی بازی های ps5 و xbox دیدم
بیشتر از استاتر دینامیک رزولوشن هست که من رو خیلی اذیت میکنه روی کنسول
بازم میگم طرف میتونه با تنظیمات شبیه کنسول فریم بهتر و بدون استاتر رو داشته باشه
مشکل اینجاست طرف توقع 4k 240 هرتز داره بدون لگ و استاتر که هنوز زوده
 
والا این استاتر رو تا بخوای من توی بازی های ps5 و xbox دیدم
بیشتر از استاتر دینامیک رزولوشن هست که من رو خیلی اذیت میکنه روی کنسول
بازم میگم طرف میتونه با تنظیمات شبیه کنسول فریم بهتر و بدون استاتر رو داشته باشه
مشکل اینجاست طرف توقع 4k 240 هرتز داره بدون لگ و استاتر که هنوز زوده
:eek::eek::blink1:
 
  • Cool
Reactions: HIGH VOLTAGE

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or