اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
منم این ویدیو رو دیدم تو این قسمت نسخه PS4 سایه های self-shadowing نداره که به احتمال زیاد باگ باشه چون قسمت های دیگه به نظر میرسه این مشکل رو نداره

منم ویدئو رو چک کردم توی این ویدئو داخل کات سین PS4 ظاهرا Self shadowing نداره البته معلوم نیست ویدئو برای کدوم پچ بازی هست چون ظاهرا دو سه تا پچ تا حالا اومده باید صبر کرد دید تو Face off نهایی DF هم همین مشکل وجود داره یا باگی بوده و رفع شده.

j8b3aeqcwy7tdbybwydy.jpg

t7vv8neozk1fgqbqad37.jpg
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
البته هر نسخه هر دو کنسول یه جاش میلنگه. نسخه Xone بین دو رزولوشن سویچ میکنه و همیشه روی 1920*1080 نیست. تو بخش مولتی پلیر هم رزولوشن One روی 1360*1080 هست و خبری از سویچ کردن نیست در حالی که PS4 همچنان روی 1080 هستش. و از اونور v-sync ظاهرا همیشه روی PS4 فعاله که از نظر رزولوشن برتری کاملی به PS4 میده. اما خوب همونطور هم که گفتید تو بخش کمپین گاهی فریم ریت نسخه PS4 افت میکنه که طبق گفته دیجیتال فاندری زمانی بوده که داشتن از اون نارنجک های مخصوص شناسایی استفاده میکردن! اما فریم ریت One همیشه روی 60 بوده و افت نداشته.

در مورد سایه زنی هم فعلا چیزی ندیدم بگن، منتظر تست نهایی میشیم.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
همه چیزو باید خودمون بخونیم و به ترجمه دوستان هیچوقت نمیشه بسنده کرد :D همچنین گفته با توجه به اینکه توی کالاف Multiplayer is King :D نسخه PS4 بر خلاف X1 تو مولتی همیشه به صورت کامل 1080/60 اجرا میشه. مشکل فریم تو چپترای اول هم فککنم نیاز به پچ داره و ایراد فیکس ناپذیر نیست :D ولی بازم عجیبه خود یوروگیمر هم تعجب کرده.
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
البته هر نسخه هر دو کنسول یه جاش میلنگه. نسخه Xone بین دو رزولوشن سویچ میکنه و همیشه روی 1920*1080 نیست. تو بخش مولتی پلیر هم رزولوشن One روی 1360*1080 هست و خبری از سویچ کردن نیست در حالی که PS4 همچنان روی 1080 هستش. و از اونور v-sync ظاهرا همیشه روی PS4 فعاله که از نظر رزولوشن برتری کاملی به PS4 میده. اما خوب همونطور هم که گفتید تو بخش کمپین گاهی فریم ریت نسخه PS4 افت میکنه که طبق گفته دیجیتال فاندری زمانی بوده که داشتن از اون نارنجک های مخصوص شناسایی استفاده میکردن! اما فریم ریت One همیشه روی 60 بوده و افت نداشته.

در مورد سایه زنی هم فعلا چیزی ندیدم بگن، منتظر تست نهایی میشیم.
در مورد v-sync:
The only concession on Microsoft's platform, besides its variable resolution, is the use of adaptive v-sync. In practice, this causes frames to tear during spikes in concurrent alpha effects, or scenes involving multiple allies on-screen. While very rare, this helps the platform avoid any delay in getting the next frame on screen, in cases where the hardware's resources are unexpectedly pressed. By comparison, the PS4's approach is to engage v-sync permanently, waiting until the next frame is rendered in its entirety, causing a touch more stutter.
با اینکه خیلی کم اتفاق می افته ولی فقط روش ها فرق میکنه و هر کدوم ایراد خودشو داره
در مورد افت فریم:
the PS4 version's constant 1080p output comes at a price. We catch dips between the 50-60fps lines during battles through Seoul's streets - with drops to the high 40s caught when throwing the 'threat' grenades to scan the area for enemies. Even in perfectly matched scenes, the Xbox One's performance tends to hold at a perfect 60fps by comparison.
یورو گیمیر میگه زمان استفاده از نارنجک ها فریم تا 40 هم افت میکنه وگرنه کل اون مرحله رو فریم بین 50 تا 60 اجرا میشه روی PS4

در مورد مولتی پلیر هم گفته هنوز همه جای مپ ها رو تست نکردیم ولی تست های اولیه فریم ریت بدون مشکل بوده و توی مقاله بعدی بطور کامل و دقیق تر آنلالیز میکنیم
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
خلاصه مقایسه یوروگیمر:
بازی بر خلاف COD قبلی بین 1360x1080 و 1920X1080 روی XO اجرا میشه که یک آپگرید بزرگ نسبت به COD G به حساب میاد که روی XO به صورت 720p اجرا میشده و باعث شده که بازی به رزولوشن 1080 واقعی که روی PS4 اجرا میشه نزدیک باشه و بتونن از این نظر لذت ببرن.
تو صحنه های شلوغ و درگیریهای سنگین بازی با رزولوشن 1360x1080 روی XO اجرا میشه که باعث میشه صحنه بلوری تر و بعضی لبه ها مثل درختا و گیاهها زمخت تر دیده بشن یه نمونشم اوایل مرحله سئول رو مثال زده که لبه پنجره های ساختمون تو PS4 تمیزتر هست:
PS4

http://images.eurogamer.net/2013/ar.../5/PS4_002.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

Xbox One

http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/1/7/8/4/5/XO_002.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

گفته اما اینها تفاوت تو تصویرهای ثابت هستن موقع بازی تو صحنه های اکشن به خاطر استفاده از موشن بلور آبجکت و کمرا و افکت DOF این تفاوتها کمتر به چشم میاد.
XO بازی رو به صورت 1920x1080 هم اجرا میکنه ولی فقط وقتی تو محیط بازی درگیری کم باشه و NPC ها زیاد نباشن به همین خاطر رزولوشن دائما در حال تغییر هست.
به صورت کلی کیفیت سایه ها و تکسچرها تو بازی یکسان هست و بعدا تو مقایسه کامل گفته بهتر بررسی میکنیم.
پچ 1.04 روی PS4 رزولوشن همیشه 1080 هست ولی این مسئله برای کنسول سونی ارزون به دست نمیاد فریم ریت بازی تو قسمت خیابونهای سئول دائما بین 50 و 60 در نوسانه و تو بعضی قسمتها تا 40 میاد پایین اما تو همون قسمتها فریم ریت XO همیشه 60 به صورت ثابت هست.
نسخه XO علاوه بر رزولوشن متغییر از V Sync انطباقی هم استفاده میکنه یعنی هرجا که استرس بازی زیاد باشه خودش خود به خود V sync رو خاموش میکنه ولی توی نسخه PS4 اینجوری نیست و V sync همیشه روشنه که باعث شده بازی لکنت بیشتری هم پیدا کنه.
بازی بعضی جاها روی هر دو نسخه لکنت داره که مربوط به چک پوینتها هست و فریم ریت هم گاهی وقتها روی هر دو کنسول تا 30 پایین میاد که موقعی که بازی صحنه آهسته میشه اتفاق میوفته که اصلا روی گیم پلی تاثیر نداره.
بازی تو قسمت مولتی پلیر به صورت 1080 واقعی روی PS4 اجرا میشه و با رزولوشن 1360x1080 به صورت ثابت روی XO ولی خبر خوب اینه که فریم ریت ثابت هست.
بعد گفته که XO نسبت به نسخه های قبلی که نمایش دادن پیشرفت خوبی کرده ولی اجرا شدن بازی به صورت 1080 به طور ثابت روی PS4 یک معما هست در حالیکه فریم ریت پادشاه COD به حساب میاد به نظر DF سازنده باید تغییر رزولوشن رو به صورت پویا روی PS4 هم اعمال میکرد.
در انتها گفته بازی روی هر دو پلتفرم چشمگیر هست و تفاوتها و مقایسه دو نسخه با PC رو هم بعدا بررسی میکنن.

http://www.eurogamer.net/articles/d...of-duty-advanced-warfare-performance-analysis
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
منم ویدئو رو چک کردم توی این ویدئو داخل کات سین PS4 ظاهرا Self shadowing نداره البته معلوم نیست ویدئو برای کدوم پچ بازی هست چون ظاهرا دو سه تا پچ تا حالا اومده باید صبر کرد دید تو Face off نهایی DF هم همین مشکل وجود داره یا باگی بوده و رفع شده.

تو همون ویدئو که بالا ازش عکس انداختم چند ثانیه بعد سایه ها درست میشه!! احتمالا مشکل روی PS4 یه باگ هست چون یه ویدئو دیگه از نسخه PS4 رو چک کردم اون همچین مشکلی رو نداشت:

kp3cngh3rixkr2inj6iy.jpg

zmmw9x5egy3p67tgf76b.jpg
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
در مورد v-sync:
The only concession on Microsoft's platform, besides its variable resolution, is the use of adaptive v-sync. In practice, this causes frames to tear during spikes in concurrent alpha effects, or scenes involving multiple allies on-screen. While very rare, this helps the platform avoid any delay in getting the next frame on screen, in cases where the hardware's resources are unexpectedly pressed. By comparison, the PS4's approach is to engage v-sync permanently, waiting until the next frame is rendered in its entirety, causing a touch more stutter.
با اینکه خیلی کم اتفاق می افته ولی فقط روش ها فرق میکنه و هر کدوم ایراد خودشو داره
در مورد افت فریم:
the PS4 version's constant 1080p output comes at a price. We catch dips between the 50-60fps lines during battles through Seoul's streets - with drops to the high 40s caught when throwing the 'threat' grenades to scan the area for enemies. Even in perfectly matched scenes, the Xbox One's performance tends to hold at a perfect 60fps by comparison.
یورو گیمیر میگه زمان استفاده از نارنجک ها فریم تا 40 هم افت میکنه وگرنه کل اون مرحله رو فریم بین 50 تا 60 اجرا میشه روی PS4

در مورد مولتی پلیر هم گفته هنوز همه جای مپ ها رو تست نکردیم ولی تست های اولیه فریم ریت بدون مشکل بوده و توی مقاله بعدی بطور کامل و دقیق تر آنلالیز میکنیم
امانت در ترجمه هم خوب چیزیه !!! کجا گفته تا 40 فریم هم افت میکنه؟! منظورش از High 40s، مثلا 48، 49 فریم بر ثانیه است.

شما گفتی تا 40 فریم هم میاد پایین، اون رو نشون بده.من ویدئو رو ندیده بودم، طبق گفته منبع (40s high) گفتم مثلا 48، 49. این شما بودی که متن رو تحریف کردی.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
یعنی 60 فریم ثابته x1 حتی تو صحنه های شلوغ ؟
به جز یکی دو صحنه فریم دائم رو 60 قفله، تو ویدئویی که من دیدم فقط 2 جا فریم کم شد، یکی تو کات سین بود یکی هم تو گیم پلی، تقریبا 95% مواقع روی 60 ثابت بود :D البته تو صحنه آهسته ها فریم 45 یا 35 یا 30 میشد که اونا رو حساب نمیکنم چون نمی دونم تو صحنه آهسته هم میشه 60 فریم گرفت یا نه :D
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
تست فریم ریت Halo 4 Remaster:



Halo 4 Remaster frame rate test

نورپردازی بازی به قول DF همچنان مبهوت کننده هست.:p

باورم نمیشه این گرافیک نسل قبلیه! رسماً میشه گفت نورپردازیش نسل بعدیه! :d واقعا باید به 343 ایمان اورد!
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
امانت در ترجمه هم خوب چیزیه !!! کجا گفته تا 40 فریم هم افت میکنه؟! منظورش از High 40s، مثلا 48، 49 فریم بر ثانیه است.


شما گفتی تا 40 فریم هم میاد پایین، اون رو نشون بده.من ویدئو رو ندیده بودم، طبق گفته منبع (40s high) گفتم مثلا 48، 49. این شما بودی که متن رو تحریف کردی.
بیخیال بابا:d شاید منظورمو بد رسوندم از ترجمه ولی چیزی که تو متن اصلی هم میگه رزولوشن به محوطه! 40 هم میرسه:d نه اینکه به عدد 40 میرسه.
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
تست فریم ریت Halo 4 Remaster:

[video=aparat;d6bFC]http://www.aparat.com/v/d6bFC[/video]

Halo 4 Remaster frame rate test

نورپردازی بازی به قول DF همچنان مبهوت کننده هست.:p
بقیه قسمت های ویدئو هم بزار نه اونجایی که دوست داری و افت فریمش حداقل ـه :))

ویدئو 7دقیقه ست اونایی که دوست دارن میتونن از اینجا مشاهده کنن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر