اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
این gpgpu پتانسیل خیلی خوبی داره. امیدوارم بیشتر ازش استفاذه کنن تو بازیهای اینده. تقریبا هیچ کدوم بازیهای امسال کامل ازش استفاده نکردن. فقط یوبیسافت گفته برا فیزیک لباس تو بازیهای امسال ازش استفاذه کرده.

تو بازیهای مولتی هم نمیشه خیلی ازش استفاده کرد بخاطر اینکه قدرت gpu داخل 2 کنسول برابر نیست و همچنین پهنای باندها هم فرق میکنه و مسئله سوم کلا ساختار متفاوت pc هست نه از نظر معماری ولی کلا از نظر راطه پردازندها با هم و چیدمان سخت افزار.
gpgpu حداکثر راندمانش میره برای انحصاریهای ps4. و خود ایکس باکس وان .
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
این pdf مربوط به ساخت الگوریتمهای حرکت لباس تو شبیه سازی لباس بازی AC Unity و چندتا دیگه از بازیهای یوبی سافت هست.
درباره سل پروسسور و قیاسش با CPU در PS4:
اگر یادتون باشه سونی اوایل که PS3 رو معرفی کرد و مشخصات رسمی کنسول رو بیرون داد میخواست تو PS3 به جای GPU از دوتا پردازنده سل استفاده کنه چون سل پروسسور در واقع CPU نبود و بیشتر SOC بود که SPUـها خودشون در حقیقت CPUـهای ساده ای بودن که Local storage داشتن.

The basic architecture of the Cell is described by IBM as a "system on a chip" (SoC) design

منبع:
Introducing the IBM/Sony/Toshiba Cell Processor — Part II: The Cell Architecture | Ars Technica

سل پروسسور 154 گیگافلاپس FP32 روی SPU ها و PPE داشت (تقریبا یک دوازدهم قدرت خام GPU در PS4) که میتونست حتی بدون کارت گرافیک بخش بزرگی از محاسبات سه بعدی رو انجام بده البته مشکلاتی هم بود مثلا این که قدرت محاسباتی فلوتینگ پوینت روی هسته های SPU به صورت پراکنده پخش بود و برنامه نویس باید زمانبندی خیلی خیلی دقیقی انجام میداد تا ازش استفاده کنه ، برای همین سونی تصمیم گرفت به جای دوتا پردازنده سل در PS3 یکی رو حذف کنه و به جاش از یک GPU استفاده کنه و باقی قضایا ...
در کل قیاس سل از نظر قدرت محاسبات شناور یا اعداد ممیزی (Floating point) با CPU های متعارف و کارکردی که ازشون توقع داریم زیاد جالب نیست چون شاید سل به خاطر هدفی که طراحی شده بود از نظر فلوتینگ پوینت که اتفاقا تو سناریو بالا هم کاربرد وسیع داره تقویت شده و به CPU ـهای متعارف نسل جدید نزدیک باشه ولی از نظر باقی قضایا مثل محاسبات Integers (اعداد ثابت) و نوع و تعداد و پیچیدگی Instructions و .... که تو کاربرد متعارف از یک CPU کلاسیک خیلی موثره متفاوت هستن.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
این pdf مربوط به ساخت الگوریتمهای حرکت لباس تو شبیه سازی لباس بازی AC Unity و چندتا دیگه از بازیهای یوبی سافت هست.
درباره سل پروسسور و قیاسش با CPU در PS4:
اگر یادتون باشه سونی اوایل که PS3 رو معرفی کرد و مشخصات رسمی کنسول رو بیرون داد میخواست تو PS3 به جای GPU از دوتا پردازنده سل استفاده کنه چون سل پروسسور در واقع CPU نبود و بیشتر SOC بود که SPUـها خودشون در حقیقت CPUـهای ساده ای بودن که Local storage داشتن.



منبع:
Introducing the IBM/Sony/Toshiba Cell Processor ***8212; Part II: The Cell Architecture | Ars Technica

سل پروسسور 154 گیگافلاپس FP32 روی SPU ها و PPE داشت (تقریبا یک دوازدهم قدرت خام GPU در PS4) که میتونست حتی بدون کارت گرافیک بخش بزرگی از محاسبات سه بعدی رو انجام بده البته مشکلاتی هم بود مثلا این که قدرت محاسباتی فلوتینگ پوینت روی هسته های SPU به صورت پراکنده پخش بود و برنامه نویس باید زمانبندی خیلی خیلی دقیقی انجام میداد تا ازش استفاده کنه ، برای همین سونی تصمیم گرفت به جای دوتا پردازنده سل در PS3 یکی رو حذف کنه و به جاش از یک GPU استفاده کنه و باقی قضایا ...
در کل قیاس سل از نظر قدرت محاسبات شناور یا اعداد ممیزی (Floating point) با CPU های متعارف و کارکردی که ازشون توقع داریم زیاد جالب نیست چون شاید سل به خاطر هدفی که طراحی شده بود از نظر فلوتینگ پوینت که اتفاقا تو سناریو بالا هم کاربرد وسیع داره تقویت شده و به CPU ـهای متعارف نسل جدید نزدیک باشه ولی از نظر باقی قضایا مثل محاسبات Integers (اعداد ثابت) و نوع و تعداد و پیچیدگی Instructions و .... که تو کاربرد متعارف از یک CPU کلاسیک خیلی موثره متفاوت هستن.
توضیحات فوق العاده کامل و عالی بود ، ولی عزیز میشه یکم دیپلمی صحبت کنی ؟ :D مغز بنده گیرپاژ کرد عملا :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دم سل گرم:d+خاک بر سر AMD
چرا 4 که 8 تا ACE داره فقط دوبرابر پرفورمنس داده؟:-/

این تست یا آزمایش و ... ربطی به ACE نداره. ACE برای Async Compute هست، یعنی زمانی که بازی داره رندر میشه و بخشی از قدرت محاسباتی GPU بخاطر یسری محدودیتهای سخت افزاری (Fixed Functionها) بیکار هستن ACEها میتونن کارهایی رو خارج از روند کلی پردازشهای گرافیکی به بخشهای محاسباتی GPU محول کنن. اما توی این تست از تمام GPU برای همین کار پردازشی استفاده کردن. از طرف دیگه پرفورمنس 2 برابری رو میشه به دو عامل (احتمالاً ترکیبشون) ربط داد. 1) توی این کار از DirectCompute/HLSL ورژن DX11 برای XB1 استفاده کردن ولی برای PS4 کامپیوت شیدرها رو به PSSL برگردوندن که در نهایت به پرفورمنس بالاتر ختم میشه. 2) پهنای باند برای این تست خیلی مهم بوده (در واقع یکی از عوامل محدود کننده بوده) و برای همچین تستی احتمالاً برتری در پهنای باند برای PS4 خواهد بود و البته مشخص نشده که از پهنای باند DDR3 و eSRAM چطور استفاده کردن.

====

مثل اینکه یکی از یوبیسافت بصورت ناشناخته ایمیلی به Giantbomb فرستاده و مدعی شده که بازی روی PS4 نمیتونه 1080p اجرا بشه و دلیلش رو هم در وافع نور پردازی از پیش رندر شده بازی عنوان کرده و گفته که حدود 50% از قدرت CPU رو صرف این کار کردن و Giantbomb هم گویا با منابعی که داشته تأیید کرده ایمیل رو و راجب بهش صحبت کردن. گفته مایکروسافت دو بار امکان استفاده از CPU رو افزایش داده و از رزروهاش روی CPU کم کرده و برای همین هم اختلاف دو ورژن در حد 1-2 فریم هست:

[LTR]
"I'm happy to enlighten you guys because way too much bullshit about 1080p making a difference is being thrown around. If the game is as pretty and fun as ours will be, who cares? Getting this game to 900p was a BITCH. The game is so huge in terms of rendering that it took months to get it to 720p at 30fps. The game was 9fps 9 months ago. We only achieved 900p at 30fps weeks ago. The PS4 couldn't handle 1080p 30fps for our game, whatever people, or Sony and Microsoft say. Yes, we have a deal with Microsoft, and yes we don't want people fighting over it, but with all the recent concessions from Microsoft, backing out of CPU reservations not once, but twice, you're talking about a 1 or 2 fps difference between the two consoles. So yes, locking the framerate is a conscious decision to keep people bullshiting, but that doesn't seem to have worked in the end. Even if Ubi has deals, the dev team members are proud, and want the best performance out of every console out there. What's hard is not getting the game to render at this point, it's making everything else in the game work at the same level of performance we designed from the start for the graphics. By the amount of content and NPCs in the game, from someone who witnessed optimization for lots of Ubisoft games in the past, this is crazily optimized for such a young generation of consoles. This really is about to define a next gen like no other game before. Mordor has next gen system and gameplay, but not graphics like Unity does. The proof comes in that game being cross gen. Our producer (Vincent) saying we're bound with AI by the CPU is right, but not entirely. Consider this, they started this game so early for next gen, MS and Sony wanted to push graphics first, so that's what we did. I believe 50% of the CPU is dedicated to helping the rendering by processing pre-packaged information, and in our case, much like Unreal 4, baked global illumination lighting. The result is amazing graphically, the depth of field and lighting effects are beyond anything you've seen on the market, and even may surpass Infamous and others. Because of this I think the build is a full 50gigs, filling the bluray to the edge, and nearly half of that is lighting data."
[/LTR]

Giant Bombcast - Giant Bombcast 10/14/2014 - Giant Bomb

در واقع از 50% CPU برای پردازش نور پردازی در بازی کمک گرفتن.
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
این تست یا آزمایش و ... ربطی به ACE نداره. ACE برای Async Compute هست، یعنی زمانی که بازی داره رندر میشه و بخشی از قدرت محاسباتی GPU بخاطر یسری محدودیتهای سخت افزاری (Fixed Functionها) بیکار هستن ACEها میتونن کارهایی رو خارج از روند کلی پردازشهای گرافیکی به بخشهای محاسباتی GPU محول کنن. اما توی این تست از تمام GPU برای همین کار پردازشی استفاده کردن. از طرف دیگه پرفورمنس 2 برابری رو میشه به دو عامل (احتمالاً ترکیبشون) ربط داد. 1) توی این کار از DirectCompute/HLSL ورژن DX11 برای XB1 استفاده کردن ولی برای PS4 کامپیوت شیدرها رو به PSSL برگردوندن که در نهایت به پرفورمنس بالاتر ختم میشه. 2) پهنای باند برای این تست خیلی مهم بوده (در واقع یکی از عوامل محدود کننده بوده) و برای همچین تستی احتمالاً برتری در پهنای باند برای PS4 خواهد بود و البته مشخص نشده که از پهنای باند DDR3 و eSRAM چطور استفاده کردن.

====

مثل اینکه یکی از یوبیسافت بصورت ناشناخته ایمیلی به Giantbomb فرستاده و مدعی شده که بازی روی PS4 نمیتونه 1080p اجرا بشه و دلیلش رو هم در وافع نور پردازی از پیش رندر شده بازی عنوان کرده و گفته که حدود 50% از قدرت CPU رو صرف این کار کردن و Giantbomb هم گویا با منابعی که داشته تأیید کرده ایمیل رو و راجب بهش صحبت کردن. گفته مایکروسافت دو بار امکان استفاده از CPU رو افزایش داده و از رزروهاش روی CPU کم کرده و برای همین هم اختلاف دو ورژن در حد 1-2 فریم هست:



Giant Bombcast - Giant Bombcast 10/14/2014 - Giant Bomb

در واقع از 50% CPU برای پردازش نور پردازی در بازی کمک گرفتن.
The game was 9fps 9 months ago
was 9fps 9 months ago
WTF i just read :d
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
تازه به حرف های دو پهلو یوبیسافت پی بردم! :| بدبخت مایکروسافت یه عده اینجا داشتن واسه 900p و 30 فریم شدن AC:U درســته سرش رو می بریدن! :d فک کنم هنوز اون عده قانع نشدن که CPU کنسول X1 از PS4 قوی تره.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
تازه به حرف های دو پهلو یوبیسافت پی بردم! :| بدبخت مایکروسافت یه عده اینجا داشتن واسه 900p و 30 فریم شدن AC:U درســته سرش رو می بریدن! :d فک کنم هنوز اون عده قانع نشدن که CPU کنسول X1 از PS4 قوی تره.

دقیقا این قویتر بودن cpu ایکس 1 از کدوم منبعی منتشر شده ؟؟؟؟

گفته مایکروسافت دو بار امکان استفاده از CPU رو افزایش داده و از رزروهاش روی CPU کم کرده
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دقیقا این قویتر بودن cpu ایکس 1 از کدوم منبعی منتشر شده ؟؟؟؟

قویتر بودن CPU XB1 از همون ابتدا مشخص بود. کلاک CPUـش 9% بیشتر از PS4 هست یعنی 1.75GHz در برابر 1.6GHz که به این 1.6GHz غیر مستقیم در PDF مربوط به کیلزون SF، اکانت توییتر سونی و همینطور PDF یوبیسافت که چند پست بالاتر دوستان گذاشتن اشاره شده. از طرف دیگه پرفورمنس CPUـه XB1 توی تست یوبیسافت 15% بیشتر از CPUـه PS4 بوده و بنظر میرسه Latency رم و کش L2 برای CPUـه XB1 کمتر از PS4 باشه (یسری اطلاعات هستن که اختلاف 50% رو پیشنهاد میدن ولی چون مشخص نیست دقیقاً تحت چه شرایطی بدست اومدن و نشون دهنده چی هستن خیلی تمیشه بهشون استناد کرد) که این هم باز خودش میتونه به بیشتر شدن پرفورمنسش کمک کنه. در سایر موارد و قابلیتها نباید خیلی تفاوتی در CPU دو تا کنسول وجود داشته باشه.

مایکروسافت علاوه بر GPU مقداری از CPU رو هم برای کینکت رزرو کرده بوده و اون منابع رو آزاد کرده.
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
دقیقا این قویتر بودن cpu ایکس 1 از کدوم منبعی منتشر شده ؟؟؟؟
دوست من چندتا پست بالاتر اون همه عکس گذاشتن ، با اون همه توضیح از یکی از اعضای یوبیسافت !
چند پست پایینترشم ، بازی یکی دیگه از اعضای یوبیسافت اینو گفته :
The PS4 couldn't handle 1080p 30fps for our game, whatever people, or Sony and Microsoft say. Yes, we have a deal with Microsoft, and yes we don't want people fighting over it, but with all the recent concessions from Microsoft, backing out of CPU reservations not once, but twice, you're talking about a 1 or 2 fps difference between the two consoles
کنسول PS4 توانایی اجرا بازی AC:U رو به صورت 1080P و 30FPS نداشت ، مردم هرچی هم بگن یا سونی و مایکروسافت فرقی نداره ، بله ما با مایکروسافت قراری گذاشت ، و نمی خواستم مردم در موردش بجنگن ! در آخرم میگه بین 1 یا 2 FPS بازی روی کنسول X1 می تونست بهتر اجرا بشه.
در حقیقت اون خبری چند روزه پیش آمدش ، منظورش این بوده که بازی روی کنسول X1 بهتر می تونست اجرا بشه نه PS4
:D
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
قویتر بودن CPU XB1 از همون ابتدا مشخص بود. کلاک CPUـش 9% بیشتر از PS4 هست یعنی 1.75GHz در برابر 1.6GHz که به این 1.6GHz غیر مستقیم در PDF مربوط به کیلزون SF، اکانت توییتر سونی و همینطور PDF یوبیسافت که چند پست بالاتر دوستان گذاشتن اشاره شده. از طرف دیگه پرفورمنس CPUـه XB1 توی تست یوبیسافت 15% بیشتر از CPUـه PS4 بوده و بنظر میرسه Latency رم و کش L2 برای CPUـه XB1 کمتر از PS4 باشه (یسری اطلاعات هستن که اختلاف 50% رو پیشنهاد میدن ولی چون مشخص نیست دقیقاً تحت چه شرایطی بدست اومدن و نشون دهنده چی هستن خیلی تمیشه بهشون استناد کرد) که این هم باز خودش میتونه به بیشتر شدن پرفورمنسش کمک کنه. در سایر موارد و قابلیتها نباید خیلی تفاوتی در CPU دو تا کنسول وجود داشته باشه.
مایکروسافت علاوه بر GPU مقداری از CPU رو هم برای کینکت رزرو کرده بوده و اون منابع رو آزاد کرده.
منظور شما همون اورکلاکی هست که MS انجام داده؟یعنی MS دوبار Overclock کرده؟
واسم سواله که چرا سونی اورکلاک نمیکنه
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
منظور شما همون اورکلاکی هست که MS انجام داده؟یعنی MS دوبار Overclock کرده؟
واسم سواله که چرا سونی اورکلاک نمیکنه
دوست من، اسم آزاد کردن قسمتی از پردازنده که به وسیله دیگه اختصاص داده شده بود، اورکلاک نیس، معمولاً رو کنسول اورکلاک صورت نمی گیره، بنا به هر دلایلی یه مقدار از کلاک پردازنده رزروه، حالا هر موقع دوست داشتن آزادش می کنن.
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
منظور شما همون اورکلاکی هست که MS انجام داده؟یعنی MS دوبار Overclock کرده؟
واسم سواله که چرا سونی اورکلاک نمیکنه
اون بوست بود ! اورکلاک یک بحث دیگست ...
اون بوست به صورت فیزیکی رو CPU کنسول X1 ّبود که در نهایت فشاری روی CPU وارد نمی کنه ! اما الان که کنسول ها عرضه شدند ، اگر PS4 سرعت هسته هارو ببره بالا اورکلاک حساب میشه.و اورکلاکم اسمش روشه دیگه ! فشار میاره در نهایت.
فقط خواستم فرق بوست و اورکلاک رو توضیح بدم.
در ضمن فکرشو بکن ، پس اگر اینطوره مایکروسافتم باید GPU کنسولشو اورکلاک کنه :d
خوب پس همینطوری نمیشه الکی بی گدار به آب زد ! این کار خیلی چیزا میخواد ، کیت جدید برای سازنده ها و ...
 

nathan mckane

کاربر سایت
Jul 14, 2009
979
نام
عباس
در مقابل این ادعا مقاله ی تحلیلی این وبسایت تخصصی سخت افزار هستش که نتیجه گیری میکنه اینکه پلی ۴ نتونسته رزولوشن ۱۰۸۰ پی رو رندر کنه به خاطر cpu نیس و علت اصلی این به خاطر قدرت کمتر GPU اکسباکس هستش.

the FOV is drastically increased and the elements on screen increase along with it. This increases the work of the CPU because it has to calculate more entities, and the GPU, because it has to render more polygons. I.e resolution has almost no effect*on the load of a CPU*but has a major effect on the load of a GPU. Therefore decreasing the resolution of Assassins Creed Unity, if its fully CPU Bound is pointless. But like I said before AC:U is also GPU Bound, which is why its locked to 900p. The reason for this could be that*both consoles*perform poorly at 1080p but*the probable reason is that it performs poorly in 1080p only on the Xbox One*and the original reason provided by Pontbriand was infact, the real reason.


برای جزییات بیشتر میتونید به مقاله ی زیر مراجعه کنید

http://wccftech.com/article/assassins-creed-unity-900p-resolution-lock-analysis-due-cpu-ps4-xbox/
 
آخرین ویرایش:

farsham

کاربر سایت
Sep 12, 2014
378
سلام،خبر خوب اينه كه برخلاف انتظار و شايعات
Assassins creed unity با رزولوشن full hd (1080p اجرا ميشه روي ps4
منبع: psn قسمت توضيحات بازي
و تاريخ انتشارش 11.11.2014
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر