اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
در مورد 60 فریم حرفش درست نیست به نظرم. 60 فریم تو هر بازی و هر سبکی که باشه یه چیز عالی هست، اتفاقا تو یه بازی مثل AC که همه چیز سریع پیش میره (بالا رفتن از در و دیوار و فرار کردن و این چیزها)، 60 فریم خیلی ضروری هست و ربطی به حس سینمایی و اینا نداره.
 

A l i N T 7 7

کاربر سایت
May 3, 2014
764
نام
Ali
دوستان یه سوال :

چرا بازیها رو روی کنسولها فقط رو 30 یا 60 فریم قفل میکنن؟؟

آخه من خودم اساسین4 رو رو پی سی م با 35-40 فریم بازی میکنم ولی وقتی v-sync رو روشن میکنم بازی رو 30فریم قفل میشه و خییییلی با 35-40 فریم فرق میکنه و اصلا بهم حال نمیده

سوال من اینه که چرا مثلا نمیان بازی رو روی مثلا 35 یا 40 یا 45 فریم قفل کنن؟؟

آیا بخاطر ه screen tearing ه؟
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
در مورد 60 فریم حرفش درست نیست به نظرم. 60 فریم تو هر بازی و هر سبکی که باشه یه چیز عالی هست، اتفاقا تو یه بازی مثل AC که همه چیز سریع پیش میره (بالا رفتن از در و دیوار و فرار کردن و این چیزها)، 60 فریم خیلی ضروری هست و ربطی به حس سینمایی و اینا نداره.

به نظر منکه جز شوتر و ریسینگ ضرورت چندانی نداره ....اگر باشه چه بهتر ولی من ترجیح میدم به جای 60 فریم کردن افکت های بیشتری به گرافیک اضافه کنن ...
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
به نظر منکه جز شوتر و ریسینگ ضرورت چندانی نداره ....اگر باشه چه بهتر ولی من ترجیح میدم به جای 60 فریم کردن افکت های بیشتری به گرافیک اضافه کنن ...
نه اخه مسئله ضرورت داشتن نیستش .....
مسئله اینه که تجربه بهتری با 60 فریم ارائه میده.
جدای از این:
به نظرم اگه کنسولا از شر multitasking مسخرشون(فکر کنم سیستم عاملشون خیلی رمو اشغال میکنه) خلاص بشن خیلی راحت جفتشون 60 فریم و 1080 بازیا رو اجرا میکنن...
ولی خوب محدودیت هم خلاقیت سازنده رو به چالش میکشه که متاسفانه اکثرا به خودشون زحمت نمیدن....
 
آخرین ویرایش:

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
بدتر که نمیشه ، مسلما بهتر میشه !! :D

ولی مسئله اینجاست که وقتی ضرورت نداره به هیچ وجه ارزش نداره از گرافیک بازی کلی بزنی و درب و داغونش کنی که برسی به 60 فریم !
30 فریم تو این بازیها کوچکترین مشکلی ایجاد نمیکنه .

ولی تو بازی مثل فایتینگ باید 60 باشه ، اصلا باید با هدف 60 ساخته بشه حالا گرافیک هر چی شد ! 60 نباشن بازی کردنشون در حد غیر ممکن میشه !
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
نه اخه مسئله ضرورت داشتن نیستش .....
مسئله اینه که تجربه بهتری با 60 فریم ارائه میده.
جدای از این:
به نظرم اگه کنسولا از شر multitasking مسخرشون(فکر کنم سیستم عاملشون خیلی رمو اشغال میکنه) خلاص بشن خیلی راحت جفتشون 60 فریم و 1080 بازیا رو اجرا میکنن...
ولی خوب محدودیت هم خلاقیت سازنده رو به چالش میکشه که متاسفانه اکثرا به خودشون زحمت نمیدن....

مولتی تسکینگ که بیشتر توی XB1 هست تا PS4 ولی در عین حال PS4 انعطاف پذیری XB1 رو نداره در این زمینه (از نظر سخت افزاری و روشی که بکار بردن). قابلیتهای تعاملی کنسول هم برای یک تجربه خوب مهم هستن و بطور کلی نمیشه از این بخشها زد چون تجربه کاربر رو خراب میکنه، شاید نسل ششم میشد ولی الان نه.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
منم تا قبل از تجربه tlou remastered مي گفتم واسه اين سبك 60 فريم ضروري نيست و حالت سينمايي رو از بين ميبره ولي بعد تجربش فهميدم همه اين حرفا كشك:d
تفاوت و لذتي كه 60 فريم داره اصلا 30 فريم نداره هيچ تاثيري هم رو سينماتيك بودن نداره

اينا نميتونن بازي رو 60 فريم بسازن اين حرفاي عجيب و غريب رو به گيمرها القا مي كنن

.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
منم تا قبل از تجربه tlou remastered مي گفتم واسه اين سبك 60 فريم ضروري نيست و حالت سينمايي رو از بين ميبره ولي بعد تجربش فهميدم همه اين حرفا كشك:d
تفاوت و لذتي كه 60 فريم داره اصلا 30 فريم نداره هيچ تاثيري هم رو سينماتيك بودن نداره

اينا نميتونن بازي رو 60 فريم بسازن اين حرفاي عجيب و غريب رو به گيمرها القا مي كنن

.

دقیقا همین حرفی که منم بعد از تجربه TLOU Remasterd زدم :D بعد از تجربه این قضیه فهمیدم که کلا این جریان سینمایی بودن کشکی بیش نیست و هیچ تاثیری هم نداره :D
 

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
منم یه عمره همین حرف ساده رو میزنم که یا پستهام پاک میشه یا همه میشن دشمن
ظاهرا باید دوستان خودشون تجربه کنن تا باورشون بشه و بیان تجربه اینجا اشتباهه.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
دوستان خواهشن این بحث مقایسه قدرت کنسول با pc رو تمومش کنین.که فقط خودتون اذیت میشین.سخت افزار کنسول ثابت هست و سازنده مجبوره برای ارتقائ گرافیک از فریم ریت و رزلوشن بزنه و راه دیگری نداره.
فلسفه ساخت کنسولها اصلا هیچ ربطی به فریم ریت و رزلوشن نداره.
گیم پلی و جذابیت و داستان و موارد دیگه باید روی یک سخت افزار ثابت ملاک قرار بگیره.نمیگم گرافیک مهم نیست .گرافیک خیلی هم مهمه .ولی وقتی قراره فقط روی یک سخت افزار ثابت بمونی و حریفت دائم داره اپگرید میشه چاره ایی نداری.
همین الان رزیدنت اویل ریمیک که میخواد بیاد ایا گرافیک داره؟
گرافیکش مال سال 2002 هست با یه اپدیت تو رزلوشن و نورپردازی و کمی تکسچرها بالا رفتن ولی خدایی .....خودتون بازی میکنید و میفهمید.
کنسول همیشه به بازیهای انحصاریش زنده هست.کورس بیخود گذاشتن تو بازیهای مولتی پلتفرم با سخت افزارهای هیولا در مقابل کنسولها فقط ضعف سخت افزار کنسول بخاطر ثابت بودنش رو اثبات میکنه طوری که الان یه cpu i3 سری هاسول اینتل براحتی cpu هشت هسته ایی کنسولها رو قورت میده حالا با هر کلاکی.در مورد gpu که دیگه بماند بحصش نکنم بهتره.

منتها کنسولها موقع طراحی مخصوصا کنسولهای سونی روی یک موارد تمرکز بسیار خاصی میکنن تا بتونن تو اون موارد حداقل خودنمایی کنن.
مثلا گذاشتن رم یکپارچه 8 گیگ gddr5 بشما این امکان رو میده براحتی 6 گیگش رو برای gpu استفاده کنی و همون بازی پرتش برای pc چون کارت گرافیکها اکثرا دارای 2 گیگ رم هستن و باس pci express3 x16 دارای محدودیت پهنای باند هست که بخواد به رم سیستم دسترسی کامل داشته باشه کارت گرافیک .به همین دلیل شما نیاز به کارت گرافیکی دارید که حداقل 4 گیگ رم خودش {vram} داشته باشه.
گفتهای سازنده اویل وید این رو داشته باشید:
در ادامه Bethesda اضافه کرد:

۴GB VRAM پیشنهادی در برابر ۸GB Ram کنسول های نسل بعد می باشد. چون که پورت بازی بر روی PC یک پورت عالی و یکسان با کنسول ها است ما ۴GB VRAM را پیشنهاد کرده ایم.


یه مورد دیگه راجب ps4 اینه که سونی روی فیزیک و همچنین شبیه سازی انیمیشن بازیهای انحصاریش حساب ویژه ایی باز کرده.به همین منظور اومده از 8 عدد Asynchronous Compute Engines استفاده کرده که مخففش میشه ACE.
ACE با این تعداد فقط در سری کارتهای جدید AMD که سری R9 290 و R9290X هستن استفاده شده. هدف از استفاده ACE بالا بردن سطح استفاده GPGPU هست بطوریکه مثلا عملیات تخریب پذیری و یا شبیه سازی دود و افکتهای دیگه و انیمیشنها همراه با پردازش GPU برای کمک به CPU استفاده میشه و مورد بسیار مهمه چون GPU کمک بسیار زیادی به CPU میکنه تو این مورد و گفته شده حتی سرعت عمل در قیاس با CPU تنها شاید تا 50 برابر هم افزایش پیدا میکن.ولی سطح معمولش 10 برابر هست.برای همین منظور هم یک کانال جدا بین cpu و gpu در نظر گرفته شده که حداقل 20gb\s هست و همینطور معماری یکپارچه رم و hsa و دسترسی cpu و gpu به هم از طریق بلوکهای رم کنسول.
AMD در واقع این دستاورد جدیدش رو به سونی داد قبل معرفی سری R9 290.
همچنین این رو هم بگم XBOXONE فقط 2 تا ACE داره و از این نظر ماکروسافت سرمایه گذاری کمی کرده رو کنسولش.
در مورد بک گراند و موارد دانلود حین بازی کردن و کلا کارهایی که ربطی به گیم ندارن داخل PS4 این وظایف به یه چیپ دیگه محول شده و خودش 256 مگ رم جدا داره برای این کار.و با توجه به معماری RISC اون پردازنده میزان رمش اندازه رم PS3 هست فقط برای همین کارهای بک گراند .
PS4 همچنین برای پردازش صدا خودش یه پردازنده جدا داره که اونم گفته شده همون AMD TRUE AUDIO هست.

در کل ps4 در قیاس با pc از نظر رزلوشن و فریم ریت و بعضی افکتهای گرافیکی شاید قدرت کمتری نشون بده ولی سونی روی انیمیشنها و فیزیک بازیهاش حساب ویژه ایی باز کرده که شاید همین کارها روی pc احتیاج به یک cpu بسیار نیرومند داره.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یه مورد دیگه راجب ps4 اینه که سونی روی فیزیک و همچنین شبیه سازی انیمیشن بازیهای انحصاریش حساب ویژه ایی باز کرده.به همین منظور اومده از 8 عدد Asynchronous Compute Engines استفاده کرده که مخففش میشه ACE.
ACE با این تعداد فقط در سری کارتهای جدید AMD که سری R9 290 و R9290X هستن استفاده شده. هدف از استفاده ACE بالا بردن سطح استفاده GPGPU هست بطوریکه مثلا عملیات تخریب پذیری و یا شبیه سازی دود و افکتهای دیگه و انیمیشنها همراه با پردازش GPU برای کمک به CPU استفاده میشه و مورد بسیار مهمه چون GPU کمک بسیار زیادی به CPU میکنه تو این مورد و گفته شده حتی سرعت عمل در قیاس با CPU تنها شاید تا 50 برابر هم افزایش پیدا میکن.ولی سطح معمولش 10 برابر هست.برای همین منظور هم یک کانال جدا بین cpu و gpu در نظر گرفته شده که حداقل 20gb\s هست و همینطور معماری یکپارچه رم و hsa و دسترسی cpu و gpu به هم از طریق بلوکهای رم کنسول.
AMD در واقع این دستاورد جدیدش رو به سونی داد قبل معرفی سری R9 290.
همچنین این رو هم بگم XBOXONE فقط 2 تا ACE داره و از این نظر ماکروسافت سرمایه گذاری کمی کرده رو کنسولش.
در مورد بک گراند و موارد دانلود حین بازی کردن و کلا کارهایی که ربطی به گیم ندارن داخل PS4 این وظایف به یه چیپ دیگه محول شده و خودش 256 مگ رم جدا داره برای این کار.و با توجه به معماری RISC اون پردازنده میزان رمش اندازه رم PS3 هست فقط برای همین کارهای بک گراند .
PS4 همچنین برای پردازش صدا خودش یه پردازنده جدا داره که اونم گفته شده همون AMD TRUE AUDIO هست.

در کل ps4 در قیاس با pc از نظر رزلوشن و فریم ریت و بعضی افکتهای گرافیکی شاید قدرت کمتری نشون بده ولی سونی روی انیمیشنها و فیزیک بازیهاش حساب ویژه ایی باز کرده که شاید همین کارها روی pc احتیاج به یک cpu بسیار نیرومند داره.

شما تصور درستی از ACE نداری. 8 تا ACE (یا 64 تا Compute Queue) به هیچ عنوان سطح استفاده از GPGPU رو افزایش نمیده و فقط میتونه در طراحی برنامه‌هایی که میخوان از GPGPU استفاده کنن کمک کنه (در صورت استفاده درست). بیشتر بودن ACEها الزاماً به معنی استفاده بهتر از منابع محاسباتی (CUها) نیست. ACE فقط وظایف پردازشی رو بین واحدهای پردازشی (CUها) که باید پردازش رو انجام بدن تقسیم میکنه و چیزی به قدرت پردازشی کنسول اضافه نمیکنه.

باقی مطالبتون هم (بخشیشون) یه بازبینی میخوان. اگر علاقمند بودید در بخش مقایسه سخت افزاری کنسولها در خدمتتون هستم.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
این حس سینماتیک و کلا این سبک جک ها رو اول سازنده های TO 1886 باب کردند، اما اون زمان خیلی ها نخواستند قبول کنند و خداروشکر الان یوبیسافت باعث شد که همه این بهونه هارو درک کنند ....
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
دقیقا همین حرفی که منم بعد از تجربه TLOU Remasterd زدم :D بعد از تجربه این قضیه فهمیدم که کلا این جریان سینمایی بودن کشکی بیش نیست و هیچ تاثیری هم نداره :D

منکه رو 30 فریم بازی میکردم همش نمیدونم چرا زیاد از 60 فریمش خوشم نیومد :d
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
شما تصور درستی از ACE نداری. 8 تا ACE (یا 64 تا Compute Queue) به هیچ عنوان سطح استفاده از GPGPU رو افزایش نمیده و فقط میتونه در طراحی برنامه‌هایی که میخوان از GPGPU استفاده کنن کمک کنه (در صورت استفاده درست). بیشتر بودن ACEها الزاماً به معنی استفاده بهتر از منابع محاسباتی (CUها) نیست. ACE فقط وظایف پردازشی رو بین واحدهای پردازشی (CUها) که باید پردازش رو انجام بدن تقسیم میکنه و چیزی به قدرت پردازشی کنسول اضافه نمیکنه.

باقی مطالبتون هم (بخشیشون) یه بازبینی میخوان. اگر علاقمند بودید در بخش مقایسه سخت افزاری کنسولها در خدمتتون هستم.

خیلی خلاصه میگم:
اون تیکه قرمز رنگ تناقض داره.

بیشتر بودن ACEها الزاماً به معنی استفاده بهتر از منابع محاسباتی (CUها) نیست

بستگی به برنامه نویس داره که چقدر بخواد از gpgpu بهره ببره.شاید یه سازنده استفاده نکنه{مثل اکثر بازیهای مولتی} شاید یه استدیویی مثل سانتامونیکا و ناتی داگ استفاده کامل کنن.{order1866}

فقط وظایف پردازشی رو بین واحدهای پردازشی (CUها) که باید پردازش رو انجام بدن تقسیم میکنه و چیزی به قدرت پردازشی کنسول اضافه نمیکنه.

خواهشن قبل از نظر دادن اینطوری اول متن نوشتم رو کامل بخوون.من گفتم قدرت پردازش رو افزایش میده؟
ps4 هیجده تا cu داره که برای فیزیک بهتر و انیمیشن بهتر میتونه هر تعداد که دل سازنده بازی بخواد cu رو بخدمت بگیره برای gpgpu .
ace های بیشتر با تقسیم کار بهتر بین cu ها میتونن این امکان رو فراهم کنن.
وقتی ace ها بیشتر باشن یک cu هم میتونه عملیات محاسبات گرافیکی رو انجام بده و به محض اینکه کارش تمام شد بلافاصله و بدون وقفه عملیات gpgpu رو شروع کنه.اگر تعداد ace ها کم باشه تو عملیات gpgpu وقفه ایجاد میشه برای یک cu و اونطور که باید بازده نداره کار.
برای همینه که سطح یا بازده gpgpu بالا میره.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
دقیقا همین حرفی که منم بعد از تجربه TLOU Remasterd زدم :D بعد از تجربه این قضیه فهمیدم که کلا این جریان سینمایی بودن کشکی بیش نیست و هیچ تاثیری هم نداره :D

بازی های نسل بعدی ، شاید تعدادشون که 60 فریم باشن خیلی اندک باشه از الان مشخصه،، کاملا.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر