اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,164
نام
Ehsan
The Ultimate Evil Edition of Diablo 3 - which includes the Reaper of Souls expansion - is much larger in terms of file size on PlayStation 4 than it is on Xbox One
The retail version Digital Foundry installed on Xbox One occupies 21.82GB - just over half the space required on PS4

Is it language packs that cause the discrepancy between Xbox One and PS4 ؟
Digital Foundry said there was no difference in game assets and textures to attribute any file-size discrepancy to

[EouroGamer]
 
آخرین ویرایش:

batman0

کاربر سایت
Sep 8, 2013
509
Intel’s DirectX 12 Demo
کارایی و کاهش مصرف انرژی در DX12 نشون میده(cpu و gpu)

7411.LockedFPS.png
7345.UnlockedFPS11.jpg

5355.UnlockedFPS12.jpg


DirectX 12 - High Performance and High Power Savings - DirectX Developer Blog - Site Home - MSDN Blogs
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
پس چرا میگن رو xboxone تاثیر خاصی نمیذاره؟اینکه 33 فریم برده بالا این همه تفاوت

اینجا صحبت از یک بنچمارک برای CPU هست. رندر کردن تعداد زیادی آبجکت نیاز به محاسبه مکان/جهت/سرعت حرکتشون توسط CPU داره، در واقع اینجا بیشتر CPU محدودیت ایجاد میکنه تا GPU. دسترسی پایین تر DX12 به سخت افزار میتونه کارایی CPU XB1 رو افزایش بده اما خیلی روی راندمان GPU اثر نمیذاره (البته شاید برای GPGPUهایی که به کمک CPU انجام میشن هم بتونه کمک کنه). در واقع توی یکسری بازیهایی که آبجکت‌های زیاد دارن میتونه مفید باشه.
 
آخرین ویرایش:

Schürrle

کاربر سایت
Jul 1, 2013
1,306
نام
مهران
Phil Spencer در مصاحبه با CVG گفته که فریم ریت خیلی مهم تر از رزولوشن است !:D
“We announced that Destiny will have the same resolution and frame rate on Xbox One as PS4. There are a long list of games. Reaching parity with our partners has been important,”
“But in the end I don’t want it to be about a number, because 1080p isn’t some mythical, perfect resolution. Frame rate to me is significantly more important to gameplay than resolution and the mix of those two which brings the right art style and freedom, whether it’s on PlayStation or our platform.”
Phil Spencer says ‘framerate is significantly more important than resolution.’ | VG247
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,993
نام
احمد
100% مهم تر هست اما نه اینکه رزولوشن کلا فدا بشه مثلا نمیشه گیم رو بکنن 480p بعد 60 فریم باشه دوزار هم جذابیت نداره ، رزولوشن هم همچین بی تاثیر نیست تو تجربه بازی کردن، شفافیت و کیفیتی که 1440p داره انصافا خیلی گیم رو جذاب میکنه
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
تو بعضی بازی ها مثل NFS (آرکید های سرعت بالا) و BF در کنار یه فریم خوب، رزولوشن خیلی خوبی هم باید داشته باشیم تا مسیر های دور رو به خوبی بتونیم ببنیم، نه که به خاطر پایین بودن رزولوشن منطقه های دور شکسته شکسته باشن و هیچی معلوم نشه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,520
نام
محمد
مسلما منظورش این نبوده که بازی 480P/60FPS باشه :D به نظر خودم اگه بتونن بازی ها رو 900P/60FPS بکنن که واقعا عالی میشه، اصلا تجربه 60 فریم خیلی عالی هست، تو همه سبک ها. همین FH2 من ترجیح میدادم 900P/60FPS باشه تا 1080P/30FPS، البته میدونم با کاهش رزولوشن فریم دو برابر نمیشه، به صورت کلی منظورم بود.
 

Rover

کاربر سایت
Oct 11, 2007
1,059
نام
Vahid
در حالتی که رزولوشن ها در دو کنسول برابر باشه و طبیعتا کنسول قوی تر فریم بهتری بدهد آیا ایشون باز هم حرفی از خوب بودن و برتری فریم خواهد زد؟ کلا MS زیر بار این نمیره که کنسولش ضعیف تره و هر روز سعی میکنه به یه بهونه مسجل شدن این قضیه رو برای طرفدارهاش به تاخیر بندازه.از کلود و DX و.... گرفته تا فریم...
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
در حالتی که رزولوشن ها در دو کنسول برابر باشه و طبیعتا کنسول قوی تر فریم بهتری بدهد آیا ایشون باز هم حرفی از خوب بودن و برتری فریم خواهد زد؟ کلا MS زیر بار این نمیره که کنسولش ضعیف تره و هر روز سعی میکنه به یه بهونه مسجل شدن این قضیه رو برای طرفدارهاش به تاخیر بندازه.از کلود و DX و.... گرفته تا فریم...
Destiny؟:d
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چند روز پیش این رو توی Neogaf دیدم، گفتم اینجا هم بذارمش. صحبت‌های یکی از کاربرهاش هست که به عنوان یک بازیساز (که مربوط به مایکروسافت نیست) تأیید شده از طرف مدیریت Neogaf:

Ehm. They do :) We are building our new game strongly with Azure in mind for physic calculations (currently for vegetation, grass, water being manipulated by wind and objects, which would not be easy [impossible] to do with local power only). We are so happy with it that we are currently thinking about going all-in and make the game kind of addicted to Azure. The benefits are huge. Especially for singleplayer there are some risks tho, so we really need to think about it first.

NeoGAF - View Single Post - Why don't MS offer dedicated servers to 3rd party MP games?

الان دارن روی اثر گذاری اجسام و باد روی گیاهان، چمن‌زارها و آب با استفاده از Azure کار می‌کنن (که گفته با استفاده از منابع خود کنسول خیلی سخت و غیر عملی هست).

I know GAF "in general" is very pessimistic about the cloud. And yes, somehow I can understand that - because so far, there weren't that much games that really took advantage of server calculations. To be honest, no new-gen so far really did (Titanfall touched 5% of the possibilities ...). And this is also why I try to be very careful about the words I choose.

No. You can not boost your games resolution with Azure. And no. You can not create better lighting effects with Azure. But, if you focus on it, you can still boost the overall graphical look of your game by a mile. We are currently creating a game. But in fact, we are kind of creating two-in-one. One with Azure available, and one for offline only. Everything you code, you need to code for two scenerarios. This is a ton of work. if online = dynamic grass; if offline=static grass ... To say it very simple. And so on.That's why we are currently thinking about going "online-only". But to be very open to you, we have some fear about that. Obviously. The gaming community is very careful when they hear "online-only" ... Games like Sim City simply ... Well, did it wrong.

If I could show you a screen comparison of our latest build right now - Azure on/off (no, sorry, I can't ...), you would understand what I am talking about. Wind, dynamically moving vegetations, footprints that
stay for hours and even wildlife nearly without losing any local CPU power. This is just awesome in the right situations.

I know MS has some own projects in the works, too, that will go all-in with the Azure servers. Crackdown is the already known example.

That's all I can say for now. Really. I'm out here! :)


NeoGAF - View Single Post - Why don't MS offer dedicated servers to 3rd party MP games?

در ادامه گفته که Titanfall فقط از 5% کارهایی استفاده کرده که امکان انجام دادنشون با Azure هست. امکان زیاد کردن رزلوشن با Azure وجود نداره و نمیشه با استفاده از اون نور پردازی رو بهتر کرد (هرچند nVidia تکنولوژی خودش رو برای نورپردازی GI با کلود نشون داده که خب شاید مایکروسافت قصد استفاده ازش رو نداشته باشه). اما اگر روی استفاده از اون متمرکز بشید خواهید توانست ظاهر گرافیکی بازی خودتون رو به مقدار زیادی بهبود بدید.

عنوان کرده که الان دارن یک بازی برای XB1 میسازن که در واقع 2 بازی در 1 بازی هست، به این معنی که یکی از اونها رو با در نظر گرفتن Azure دارن میسازن و دیگری رو بدون در نظر گرفتنش. هر کدی که برای بازی مینویسن باید برای هر دو حالت نوشته بشه و میتونه کارشون رو بیشتر کنه. اگر که آنلاین بودن به معنی چمن‌زار داینامیک هست آفلاین بودن به معنی چمن‌زار استاتیک خواهد بود که البته این فقط یک مثال ساده بود که میتونه برای موارد دیگه هم مصداق داشته باشه. برای همین هم تیمشون در این فکر هست که کلاً بازی رو برای حالت آنلاین بسازن، اما از بازخورد منفی احتمالی این کار میترسن و میخوان محتاطانه عمل کنن.

تفاوت دو نسخه آفلاین و آنلاین رو زیاد توصیف کرده و گفته اگر میشد این دو نسخه رو در کنار هم نمایش بده، حرفهاش رو بهتر درک میکردیم. گیاهان متحرک و داینامیک، رد پاهایی که ساعتها سر جای خودشون باقی میمونن و حیوانات وحشی که میتونن در محیط حرکت کنن بدون اینکه ذره‌ای از CPU خود کنسول استفاده کنن. همچنین به مایکروسافت و پروژه‌هاش اشاره کرده و گفته میدونه که اونها هم دارن روی همچین استفاده‌هایی کار میکنن که یک نمونش عنوان Crackdown هست که از سرورهای Azure برای تخریب پذیری محیط استفاده میکنه.

This is what I am allowed to share.

آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس (روی عکس کلیک کنید)


Running in real-time on XBO. Very early wip, so don't care for the lighting and so on. It is a very basic frequency test where the grass splines update 12 times a second. This is nothing special so far. The cool thing is tho that the start and endpoints of our splines influenced by wind and objects are being calculated by Azure. This means: the physic calculations you see are costing us pretty much no local power (excluding GPU ofc). We can use the saved power for other things - like AI, animations and so on. We are very proud of it - especially since we completely eliminated any chance of clipping. I just wanted to add that here.

And no, this won't be a golf/grass/whatever simulator - I just thought maybe it is interesting to see;)

NeoGAF - View Single Post - Why don't MS offer dedicated servers to 3rd party MP games?

در پست بعدیش هم یک نمونه از دموهای ساده‌شون که با استفاده از سرورهای Azure و روی یک XB1 به صورت ریل تایم انجام شده رو نمایش داده. گفته یک نمونه اولیه از کاری که انجام دادن هست و بنابراین روی نورپردازی و چیزهای دیگه کار نکردن. یک تست ساده هست که spline های مربوط به چمن‌ها رو هر ثانیه 12 بار آچذیت میکنه و چیز خیلی خاصی به حساب نمیاد. اما نکته جالب این هست که نقطه آغازی و پایانی این splineها و تغییر شکلهاشون توسط باد و سایر آبجکتها توسط Azure محاسبه میشه. این یعنی محاسبات فیزیکی که برای انجام این کار نیاز هست اثر خاصی روی منابع خود کنسول نمیذاره (البته بجز GPU که در هر صورت باید کار پردازشیش رو انجام بده برای رندر کردن). در عوض میتونن از منابع باقی مونده برای هوش مصنوعی و انیمیشنها و دیگر موارد مورد نیاز بازیشون استفاده کنن.

و در پایان گفته این یک بازی شبیه ساز یا مربوط به چمن و گلف و ... نیست.

=====

چند وقت پیش یک بازیساز که بازیش رو با استفاده از سرورهای مایکروسافت ساخته بود گفت که به ازای 1 ساعت استفاده 100,000 نفر در ساعت باید 75$ پرداخت کنه (البته اون بازیش آنلاین بود و برای PC). احتمالش هست که مایکروسافت برای XB1 تخفیف‌هایی رو هم در نظر بگیره و کار برای بازیسازها آسان تر بشه. از طرف دیگه مایکروسافت برای استفاده از سرویس Azure پهنای باند 1.5Mb/s رو پیشنهاد داده که احتمالا به این معنی هست که این بهترین و بیشترین پهنای باندی هست که بازیسازها اجازه استفاده ازش رو دارن و حجم اطلاعت ارسالی و دریافتی خیلی کم هست و شاید بشه در ایران هم با یک اینترنت 1Mb/s از این سرویس استفاده کرد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر