اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
خدا رو شکر تقصیر افتاد گردن یوروگیمر وگرنه میوفتاد گردن ما :دی

آخرش نوشته ماکرو دیگه بیش از این نمیخاد موج منفی رزولوشن ادامه پیدا کنه حتی به بهای فدا کردن فریم :دی ینی گیمرا اینقدر کودن هستن؟ دور از حضور :دی
خودت میتونی ویدئو رو نگاه کنی!
http://mohammadfro.dl.rapidpars.com...20One%201080p%20Patch%20Frame-Rate%20Test.mp4
 
تقصیر کار نه مایکروسافته نه یوروگیمر, دولوپر مقصره. بازیای با گرافیک بالاتر از دیابلو داره روی X1 راحت ۶۰ فریم و 1080p اجرا میشه. مشکل اینه که دولوپرا وقت نمیذارن تا از سخت افزار X1 کار بکشن (مثل نس قبل که با معماری PS3 مکل داشتن یه عده از دولوپرا و برا وقت نمذاشتن) نه که بخوام بگم X1 قویتر از PS4 هست, منظورم اینه که اگه دولوپر بخواد خیلی راحت این قضیه ی 1080p و ۶۰ فریم شدنیه. به نظرم MS باید بیشتر روی بازیسازا فشار بیاره...
بنظرم همین هم خوبه:d بهر حال انجین های نسل قبلی با unified memory سازگار ترن و راحت تر هم هست براشون. اینا اگه بخوان از X1 بهترین خروجی رو بگیرن باید تغییراتی تو حافظه شون بدن.
 
خب سخت‌افزار ضعیف‌تره. سازنده که نمی‌تونه معجزه کنه. هر کاری هم بکنه، در آخر بازی روی سخت‌افزار قوی‌تر، بهتر اجرا می‌شه (با جزئیات گرافیکی مشابه).
 
مساله 5۰ شدن فریم نیست البته 1۰ فریم کم نیست :دی مساله اینه که الان فریم مهم تره و اولویت داره یا رزولوشن :دی
حتی 1 لحظه از این تست ویدئو فریم رو 50 نمیاد، فقط 1 بار میاد رو 52، بقیه جاها هم که افت فریم داره همون طور که گفتم بین 54 تا 60 هست. متوسط فریم هم به نظرم بالای 55 هست :دی گفتم که اگه فریم ثابت رو 50 بود آره مشکل داشت، ولی اون تست ویدئو که من دیدم مشکل خیلی حاد نبود، برخلاف همون Sniper Elite که واقعا مشکل داشت و اگه 30 فریم ثابت میکردن خیلی بهتر بود.
 
این ویدیویی که من دیدم 30 فریم کپچر شده بود،نمیشد چیزی از روی ویدیو تشخیص داد به جز اینکه حداکثر 7-8 فریم دراپ میشد! براساس چیزی که تو بازیهای دیگه تجربه کردم میتونم بگم که 7-8 فریم اونم تو صحنه های شلوغ آنچنان به چشم نمیاد!
 
خب سخت‌افزار ضعیف‌تره. سازنده که نمی‌تونه معجزه کنه. هر کاری هم بکنه، در آخر بازی روی سخت‌افزار قوی‌تر، بهتر اجرا می‌شه (با جزئیات گرافیکی مشابه).

به این زودی نمیشه راجب ضعف سخت افزار قضاوت کرد . همون PS3 هم که این قدر روی قدرت سخت افزاریش مانور می دادن اگه یادت باشه مشکل داشت در اجرای عناوین اولیه ای مثل Orange box . و بعدها هم Crysis 2 .
 
@ممد
بابا همون low 50s که منبع گفته همون. منظور اون نبود که. منظور اینه که اگه واسه شما فریم مهم تره و میشه فریم رو رو 60 قفل کرد چرا نباید این کارو کرد؟ دلیلش رو یوروگیمر فککنم قشنگ توضیح داده :دی
 
بنظرم همین هم خوبه:d بهر حال انجین های نسل قبلی با unified memory سازگار ترن و راحت تر هم هست براشون. اینا اگه بخوان از X1 بهترین خروجی رو بگیرن باید تغییراتی تو حافظه شون بدن.

البته معماری XB1 هم یکپارچه به حساب میاد چون نیازی نیست دیتاها یکبار از DDR3 به eSRAM کپی بشن (در این حالت پهنای باند پایینتر DDR3 پهنای باند بالاتر eSRAM رو خنثی میکنه) و بعد از eSRAM برای GPU فرستاده بشن (اینطوری زمان بیشتری هم طول میکشه نسبت به خوانده شدن دیتاها بطور مستقیم از DDR3). مگر دیتاهایی که همواره استفاده میشن و بازیساز بخواد مدام ازشون استفاده کنه رو بخوان داخل eSRAM نگه دارن که باز اون رو هم من خیلی نشنیدم استفاده کنن. eSRAM بیشتر برای فریم بافر و چیزهای این مدلی که به پهنای باند بالا نیاز دارن استفاده میشه.

مساله 5۰ شدن فریم نیست البته 1۰ فریم کم نیست :دی مساله اینه که الان فریم مهم تره و اولویت داره یا رزولوشن :دی

البته اون 10 فریم افت به ندرت پیش میاد و میانگین افت فریمها حدود 5 هست که اون هم اگر ویدئو رو دیده باشید مقطعی هست (بیشتر مواقع روی 60 هست). من فکر میکنم با توجه به استانداردهای جدید بازیهای 60fps روی کنسولها که مثلا میگن فریم بطور میانگین روی 50fps هست و بیشترین افت فریمش مثلاً به 25 فریم میرسه (مثل TR) و باز هم بازی رو 60fps حساب میکنن یا CoD و BF4 که که 60fps به حساب میان یا ولفاشتاین که 1080p و 60fps هست با رزلوشن داینامیک؛ میشه گفت D3 نسخه XB1 هم 1080p و 60fps هست.

در هر صورت این موضوع یکم عجیب هست برای من. اختلاف 1080p و 900p حدود 44% هست در صورتی که اگر میانگین فریم رو 55fps در نظر بگیریم (که البته میانگین فریم بالاتر هست) به اختلافی زیر 10% (در واقع 9%) میرسیم. احتمالاً بازی با توان پردازشی GPU مشکلی نداشته و بیشتر با CPU یا مدیریت داده‌هاشون روی eSRAM مشکل داشتن.
 
خب سخت‌افزار ضعیف‌تره. سازنده که نمی‌تونه معجزه کنه. هر کاری هم بکنه، در آخر بازی روی سخت‌افزار قوی‌تر، بهتر اجرا می‌شه (با جزئیات گرافیکی مشابه).

هیچ ربطی به سخت افزار نداره ....من یه مثال میزنم : X 1 تونست Ryse رو با اون همه تکسچر و جزئیات و فیزیک بالای کاراکتر با اون نورپردازی افسانه ای و ..... 900p براحتی اجرا کنه اونوقت چطور نیمتونه یه بازی مثل diablo که نه تکسچر درست و حسابی داره و نه نور پردازی انچنانی رو روی 1080p اجرا کنه ؟؟؟اینها همش از بی حوصلگی خود سازنده هاست که نمی تونن با esram کار کنن . چون قبلا اگه اشتباه نکنم تهیه کننده ی sniper elite هم اشاره ای کرده بود به اینکه کار با esram برای بدست اوردن رزلوشن 1080 پیچیده هست!
 
هیچ ربطی به سخت افزار نداره ....من یه مثال میزنم : X 1 تونست Ryse رو با اون همه تکسچر و جزئیات و فیزیک بالای کاراکتر با اون نورپردازی افسانه ای و ..... 900p براحتی اجرا کنه اونوقت چطور نیمتونه یه بازی مثل diablo که نه تکسچر درست و حسابی داره و نه نور پردازی انچنانی رو روی 1080p اجرا کنه ؟؟؟اینها همش از بی حوصلگی خود سازنده هاست که نمی تونن با esram کار کنن . چون قبلا اگه اشتباه نکنم تهیه کننده ی sniper elite هم اشاره ای کرده بود به اینکه کار با esram برای بدست اوردن رزلوشن 1080 پیچیده هست!

ببینید منظور من این نیست که گرافیکی مثل Diablo III رو نمیشه روی One با کیفیت 1080p/60fps اجرا کرد. شاید گرافیک بهتر از این رو هم بشه فول اچ دی و 60 فریم اجرا کرد.
ولی یه سازنده Third Party که وقت کافی واسه بهینه سازی بازی رو نداره، در یه حدی میتونه روی یه نسخه کار کنه، در این شرایط مساوی کنسولی که سخت افزار قویتری داره، خروجی بهتری میده. به همین سادگی.
اگه سازنده قصد داشت یک سال دیگه روی نسخه One کار کنه و بازی رو 60 فریم بدون هیچ افت فریمی دربیاره، ازون طرف توی یه سال میشد کلی جزئیات گرافیکی به نسخه 4 اضافه کرد.
در کل PS4 سخت افزار قویتری داره، و اگه سازنده به اندازه مساوی روی دو نسخه کار کنه، همیشه نسخه 4 بهتر از آب در میاد. این حقیقتیه که وجود داره و باید پذیرفت.
 
ببینید منظور من این نیست که گرافیکی مثل Diablo III رو نمیشه روی One با کیفیت 1080p/60fps اجرا کرد. شاید گرافیک بهتر از این رو هم بشه فول اچ دی و 60 فریم اجرا کرد.
ولی یه سازنده Third Party که وقت کافی واسه بهینه سازی بازی رو نداره، در یه حدی میتونه روی یه نسخه کار کنه، در این شرایط مساوی کنسولی که سخت افزار قویتری داره، خروجی بهتری میده. به همین سادگی.
اگه سازنده قصد داشت یک سال دیگه روی نسخه One کار کنه و بازی رو 60 فریم بدون هیچ افت فریمی دربیاره، ازون طرف توی یه سال میشد کلی جزئیات گرافیکی به نسخه 4 اضافه کرد.
در کل PS4 سخت افزار قویتری داره، و اگه سازنده به اندازه مساوی روی دو نسخه کار کنه، همیشه نسخه 4 بهتر از آب در میاد. این حقیقتیه که وجود داره و باید پذیرفت.

اصولا فقط بحث وقت و اینا هم مطرح نیست. مسئله بودجه خیلی مهمه. یه مقدار محدودی بودجه برای هر بازی در نظر میگیرن حالا هر چقدر وقت و انرژی صرف بشه مسلما بودجه بالاتری هم نیازه. Diablo III کلا بازی نیست که که وان و PS4 از پسش برنیان منتها سازنده بیشتر از این براشون انرژی نمیزاره. من مطمئنم که PS4 از این جهت میون بازیسازا اینقدر محبوب شده که هزینه و وقت کمی براش میزارن باز هم نتیجه بهتر از وانی میشه که با مشارکت مایکرو و تحت نظارتش بازی سازا دارن روش کار میکنن.

به هر حال همیشه قدرت کنسولا توی انحصاریاشون مشخص میشه. اونجاست که بودجه زیاد با تیمهای قوی واقعا اون چیزی رو کنسولا توانایی انجامش رو دارن نشون میده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or