اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
مثل اینکه وقتی DF در حال آنالیز Diablo بودن متوجه شدن که در کمال تعجب فریم توی PS4 دچار افت می‌شه(توی X1 هم میشه اما کمتر) که بلیزارد گفته که این یک باگ هست و در حال بررسیه
به قول یکی از کامنت ها دیگه نمیشه بازی رو تا موقع اومدن Patch روز اول آنالیز کرد
Diablo 3 on console: when is 60fps not really 60fps? • Eurogamer.net
 
CPU ضعیف دوباره وارد عمل شده و باعث افت فریمه
Evidently, this isn't just down to the PS4's GPU struggling to render multiple enemies on-screen or complex scenes. Even with huge bursts of alpha effects and dozens of enemies flying from all angles, the console regularly proves it can hold up at 60fps where it counts - even in co-op multiplayer. This suggests a GPU bottleneck from running at 1080p is, in all likelihood, unlikely to be the cause. As a possibility, these dips may come down to Diablo 3's managing of background processes; CPU-side calculations, or asset streaming beyond the player's field of view.

Based on its PC incarnation, this theory has merit. The engine has shown a limitation in support for multi-threaded CPUs, which has become a core facet of new-wave console design. It's conceivable that parts of the engine are hitting a bottleneck here, where the boost to the Xbox One's CPU clock speeds (up 1.75GHz per core, as opposed to the 1.6GHz on PS4) could possibly make an impact. But in truth, this is just speculation for now.
ylz9yjvm1ubdkuf6zhrs.png
 
مثل اینکه وقتی DF در حال آنالیز Diablo بودن متوجه شدن که در کمال تعجب فریم توی PS4 دچار افت می‌شه(توی X1 هم میشه اما کمتر) که بلیزارد گفته که این یک باگ هست و در حال بررسیه
به قول یکی از کامنت ها دیگه نمیشه بازی رو تا موقع اومدن Patch روز اول آنالیز کرد
Diablo 3 on console: when is 60fps not really 60fps? • Eurogamer.net
درسته افت فریم تو ps4 بیشتره اما تو خود متن هم اشاره شده که موقع این مقایسه ورژن ps4 تو رزولوشن p1080 داره اجرا میشه ولی xbox one تو رزولوشن 900p
قراره برا هر دو patch بیاد که ورژن xbox one هم رزولوشنش 1080 بشه و ورژن ps4 هم مشکل افت فریمش حل بشه و چیزی که باز تو متن اشاره شده اینه باید ببینیم ورژن xbox one بعد 1080 شدن وضعیت فریمش همینجور میمونه یا بالا رفتن رزولوشن ممکنه افت فریمش بیشتر شه !?یا این که اصلا مشکل افت فریم ps4 حل میشه با اپدیت یا نه؟
 
آخرین ویرایش:
این کمتر بودن فریم PS4 در حالی هست که هنوز رزولوشن Xo همون 900 هست و هنوز رزولوشن بالا نرفته. در عین حال خود بلیزارد بیانه ای داده که یوروگیمر هم مقالشو آپدیت کرده.


UPDATE 14/8/14 6:28pm: Yesterday, Blizzard contacted Eurogamer to say that the dual frame-rate issue we uncovered in Diablo 3 was a bug it was looking into patching as soon as possible, and offered to talk us through it one-on-one at Gamescom. Thomas Morgan met up with production director John Hight in Cologne earlier today for a quick chat.

"First off, I want to thank you for going through it, digging through it. As it turns out we do have an interesting bug in the game," Hight explains. "Essentially what's going on is we're updating at 60 frames per second, except on the consoles it's 59.94. Effectively it's like a round-off here - we're updating 59 frames on the first second, and 61 frames on the next [meaning] we're literally double-writing a frame."
So it appears as though elements of the renderer operate at a pure 60fps, while the HDMI standard actually incorporates the legacy NTSC drop-frame standard, running at 59.94fps. The discrepancy is apparent on both versions, but according to Hight differences in the way they handle the rendering account for the more pronounced hit to PS4 performance.
"After we we read your article we went back through, looked at the code, and determined that we made mistake on, essentially, updates. So we're now at full 60 frames. We're now posting an update that will go up before the day one patch, and will be part of the day one patch," Hight continues.
"As soon as we saw your article I sent it over to our core engineering lead, and I'm saying 'hey what's this this about?' Those guys are awesome - they jumped right on it, looked through the code, and were like 'I'll be darned we actually have a problem here with the way we're updating'... So our goal is to have that out day one, so on the 19th. We actually put the Sony [PS4 patch] into format today, and Sony's going to give us a pretty quick turnaround on it. I don't think we're going to have a problem getting it day one
."


خیلی خلاصه

اولا از DF بخاطر دقتشون تشکر کرده بعد هم گفته ما موضوع رو با برنامه نویسامون در میون گذاشتیم. اونا هم مورد رو بررسی کردن و متوجه باگی شدن. حالا قراره پچی همون روز اول رلیز بشه که مشکل رو کلا حل کنه. البته صحبت تا اینجا فقط در رابطه با پچ برای PS4 هست و صحبتی من در رابطه با One ندیدم. گرچه احتمالا برای هر دو پچ رلیز میشه


کلا این مسئله CPU چرت و پرتی بیش نبوده
 
بازی Project CARS روی PS4 با فریم 60fps کاملا پایدار اجرا میشه اما نسخه X1 مشخص نیست که به این هدف برسه.ماشینها روی کنسولها 60000 پولیگان دارن اما نسخه PC در تنظیمات Ultra چیزی بالغ بر 200 تا 300 هزار پولیگان رو نمایش میده.بد نیست اشاره کنیم که در DC عنوان انحصاری PS4 ماشینها دارای 250000 پولیگان هستند

نکته پایانی مطلب:
DC ماشالا هزار ماشالا (:دی) جزئیات محیط اطرافش خیلی خفنه، من هنوز تو کف اون سیم برقم که چطور هیچ Aliasingـی نداشت:دی
 
خیلی جالبه بلیزارد وقتی اعلام کرده رزولوشن ورژن وان 900 هست ماکرو باهاشون نماس گرفته و گفته باید بازی رو 1080 کنین اینام با هزار مصیبت این کار رو کردن و اختلاف گرافیک بصری رو هم به حداقل رسوندن ولی این کارشون به افت فریم بدل شده ولی با 900p این مشکلات وجود نداشت.

خوب چه کاریه بزار 900 بمونه دیگه حالا خوبه اسپنسر داره میگه فریم مهمتر هست (آره جون خودت :دی)
 
ویدئو تست فریم رو نگاه کردم، خیلی جاها فریم رو 60 هست ولی جاهایی که خیلی شلوغ میشه بین 54 تا 60 در نوسانه. مثل Sniper Elite نیست که فریم بین 40 تا 50 بود همیشه :دی
 
این یوروگیمر هم خوب بلد کرم بریزه:d خوراک یسری هیتر رو جور میکنه با بعضی نتیجه گیریاش:d افت فریم داریم تا افت فریم... این افت فریم Diablo هم اونقدری ناچیز هست که نشه احساسش کرد.

- - -ویرایش - - -

ویدئو تست فریم رو نگاه کردم، خیلی جاها فریم رو 60 هست ولی جاهایی که خیلی شلوغ میشه بین 54 تا 60 در نوسانه. مثل Sniper Elite نیست که فریم بین 40 تا 50 بود همیشه :دی
اصلا مهم نیست که چقدر ناچیز هست این افت فریم، مهم اینه افت فریم داره:d میدونی که...
یه نکته دیگه که من دقت کردم تو همون صحنه های شلوغ هم روی 60 میمون ولی یهو چند فریم میاد پایین دوباره میشه 60. نمیدونم شاید نیاز داره بیشتر اپتیمایز بشه
 
آخرین ویرایش:
خدا رو شکر تقصیر افتاد گردن یوروگیمر وگرنه میوفتاد گردن ما :دی

آخرش نوشته ماکرو دیگه بیش از این نمیخاد موج منفی رزولوشن ادامه پیدا کنه حتی به بهای فدا کردن فریم :دی
 
آخرین ویرایش:
خدا رو شکر تقصیر افتاد گردن یوروگیمر وگرنه میوفتاد گردن ما :دی

آخرش نوشته ماکرو دیگه بیش از این نمیخاد موج منفی رزولوشن ادامه پیدا کنه حتی به بهای فدا کردن فریم :دی
مسئله اینه که این جریان اینقدر بزرگ جلوه داده میشه بدلایلی که یکیش که شما باشی میای میگی "خوب چه کاریه بزار 900 بمونه"
در بدترین حالت 8 فریم افت میکنه...
 
تقصیر کار نه مایکروسافته نه یوروگیمر, دولوپر مقصره. بازیای با گرافیک بالاتر از دیابلو داره روی X1 راحت ۶۰ فریم و 1080p اجرا میشه. مشکل اینه که دولوپرا وقت نمیذارن تا از سخت افزار X1 کار بکشن (مثل نسل قبل که با معماری PS3 مشکل داشتن یه عده از دولوپرا و براش وقت نمیذاشتن) نه که بخوام بگم X1 قویتر از PS4 هست, منظورم اینه که اگه دولوپر بخواد خیلی راحت این قضیه ی 1080p و ۶۰ فریم شدنیه. به نظرم MS باید بیشتر روی بازیسازا فشار بیاره...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or