اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
رفیق پیست های Gran Turismo سیستم آب جمع کن دارند؟خیلی جالب هست چون با وجود بارش شدید باران هیچ آبی روی آسفالت باقی نمی ماند و به نظر می آید یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری آب ابداع کرده اند تا ماشین ها لیز نخورند.مورد بعدی در مورد خاموشی محیط در GT7 این هست که بنده احساس می کنم این تاریکی برای این هست که ماشین هایی که از بقیه عقب می افتند بدون اینکه کسی متوجه بشود بتوانند از پیست خارج شوند تا آبرویشان نرود.به نظر GT7 اولین بازی ریسینگ هست که از سیستم Honor بهره می برد که واقعا جای تقدیر دارد.
توی واقعیت هم نسبت به شرایط، بعضی وقت‌ها آب بیشتری جمع می‌شه و بعضی وقت‌ها کمتر و بعضی وقت‌ها هم انعکاس بیشتره یا کمتر و لزوماً همیشه جوری نیست که اندازه یه استخر آب جمع بشه و تصویر همه چیز روش منعکس بشه. :D
مثل این دو تصویر از مسابقات واقعی که تصویر ماشین‌ها و محیط در اون حد روی زمین منعکس نشده و بیشتر از همه، نور چراغ‌ها انعکاس داره:

582010_23z1.jpg

3cbc10_23z2.jpg


در مورد سیستم آب‌جمع‌کن هم اتفاقاً خیلی از پیست‌ها در واقعیت همچین سیستمی دارن که پیست در اثر بارندگی بیش از حد خیس نشه! :D

470410_23sdxclp.jpg

--------------------
در مورد تاریکی هم قبلاً یه پست زدم. یا مثلاً این ویدیوی واقعی از Le Mans رو ببینین، بعضی جاها شبیه ژانر وحشت می‌شه. این عکس رو از بخشی از همون ویدیو گرفتم (اون قسمت معروف Circuit de la Sarthe که یه مسیر طولانی هست) که از داخل ماشین گرفته شده و رسماً هیچی معلوم نیست. ربطی هم به برنامه‌نویسی و امکانات نرم‌افزاری/سخت‌افزاری نداره و توی واقعیت داره اتفاق می‌افته. :D

642310_23sadsa3d.jpg


یا این ویدیوی نوربرگرینگ که خیلی از جاهای پیست اصلاً چراغی نداره و فقط با نور ماشین روشن می‌شه:

efff10_233d.jpg
 
بررسی مود ۱۲۰ فریم از چنل vgtech :

مود فریم ریت (1440)

View attachment 313969



مود رزولوشن (2160)

View attachment 313967


View attachment 313970

View attachment 313971
درسته هیچوقت لینک ویدیوهاتون نمیذارید، ولی میدونی که خیلی راحت میشه سرچ کرد همه چی رو؟:D

از VG Tech:

Screenshot_20231010_150153_YouTube.jpg

در حالت ۱۲۰ هرتز مود رزولوشن با چکربورد 1440p هست. در مود فریم ریت هم با چکربورد 1260p
اینا با چکربورده تازه:D

چیزی که شما گذاشتی و ادعا کردی با VRR هست و از قصد چیزی ازش نمیگی فکر میکنی ما نمیفهمیم، ولی دو سوته میشه سرچش کرد:دی VRR چیزیه که از روز اول رو اکس باکس بوده و کلا تو مقایسه‌ مستقیم محاسبه نمیشه چون هرکسی ندارتش (دقیقا حرف خودتونه).
 
توی واقعیت هم نسبت به شرایط، بعضی وقت‌ها آب بیشتری جمع می‌شه و بعضی وقت‌ها کمتر و بعضی وقت‌ها هم انعکاس بیشتره یا کمتر و لزوماً همیشه جوری نیست که اندازه یه استخر آب جمع بشه و تصویر همه چیز روش منعکس بشه. :D
مثل این دو تصویر از مسابقات واقعی که تصویر ماشین‌ها و محیط در اون حد روی زمین منعکس نشده و بیشتر از همه، نور چراغ‌ها انعکاس داره:

582010_23z1.jpg

3cbc10_23z2.jpg


در مورد سیستم آب‌جمع‌کن هم اتفاقاً خیلی از پیست‌ها در واقعیت همچین سیستمی دارن که پیست در اثر بارندگی بیش از حد خیس نشه! :D

470410_23sdxclp.jpg

--------------------
در مورد تاریکی هم قبلاً یه پست زدم. یا مثلاً این ویدیوی واقعی از Le Mans رو ببینین، بعضی جاها شبیه ژانر وحشت می‌شه. این عکس رو از بخشی از همون ویدیو گرفتم (اون قسمت معروف Circuit de la Sarthe که یه مسیر طولانی هست) که از داخل ماشین گرفته شده و رسماً هیچی معلوم نیست. ربطی هم به برنامه‌نویسی و امکانات نرم‌افزاری/سخت‌افزاری نداره و توی واقعیت داره اتفاق می‌افته. :D

642310_23sadsa3d.jpg


یا این ویدیوی نوربرگرینگ که خیلی از جاهای پیست اصلاً چراغی نداره و فقط با نور ماشین روشن می‌شه:

efff10_233d.jpg
رفیق نکته باران در GT7 این هست که تقریبا تمام مسیر پیست خشک هست نه بعضی وقت ها.اتفاقا همین دو تصویری که گذاشتید پیست کاملا خیس هست ولی در GT7 پیست هیچ وقت خیس نیست.در‌ مورد تاریکی هم شما تو یک جاده کاملا تاریک که هیچ منبع نوری وجود ندارد هم اگر کنار ۴ تا ماشین دیگر رانندگی کنید حداقل چند تا انعکاس نور از طریق چراغ ماشین ها می بینید،غیر از این هست؟ولی چیزی که در GT7 به نظر می آید انگار منابع نور ماشین ها هیچ تاثیری بر هیچ بخشی از محیط ندارند.اگر‌ فقط ۱ ماشین در اون نقطه باشد حرف شما درست ولی وقتی چندین ماشین در یک نقطه حضور دارد نمی شود این موضوع رو نادیده گرفت.
 
رفیق پیست های Gran Turismo سیستم آب جمع کن دارند؟خیلی جالب هست چون با وجود بارش شدید باران هیچ آبی روی آسفالت باقی نمی ماند و به نظر می آید یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری آب ابداع کرده اند تا ماشین ها لیز نخورند.مورد بعدی در مورد خاموشی محیط در GT7 این هست که بنده احساس می کنم این تاریکی برای این هست که ماشین هایی که از بقیه عقب می افتند بدون اینکه کسی متوجه بشود بتوانند از پیست خارج شوند تا آبرویشان نرود.به نظر GT7 اولین بازی ریسینگ هست که از سیستم Honor بهره می برد که واقعا جای تقدیر دارد.
مشکل شماها اینه که فکر میکنید تو مسابقات واقعی هم از بارون وسط جاده دریاچه درست میشه یا مسیر مسابقه مثل روز روشنه :D :))

تصاویر واقعی از مسابقات ریسینگ در باران و در شب:


vallelunga-italy-6-december-2020-2853888.jpg vallelunga-italy-6-december-2020-2853882.jpg Formation_lap_2009_WTCC_Race_of_Japan_(Race_2).jpg flatten.jpeg gung5azk6qh41.jpg

اتفاق خنده دار دیگه ای که در مورد رفلکشن های فورزا وجود داره این هاله رفلکشن عجیب غریبه که اینطوری میفته کف جاده . آدمو یاد نئون های کف ماشین NFS میندازه به جای رفلکشن واقعی .

View attachment VID_20231010_231336_687.mp4


جالبه گاهی اوقات این هاله رنگش با رنگ خود ماشین متفاوت میشه. خار دقت رفلکشن

IMG_20231010_231508_770.jpg
 
درسته هیچوقت لینک ویدیوهاتون نمیذارید، ولی میدونی که خیلی راحت میشه سرچ کرد همه چی رو؟:D

از VG Tech:

View attachment 313974

در حالت ۱۲۰ هرتز مود رزولوشن با چکربورد 1440p هست. در مود فریم ریت هم با چکربورد 1260p
اینا با چکربورده تازه:D

چیزی که شما گذاشتی و ادعا کردی با VRR هست و از قصد چیزی ازش نمیگی فکر میکنی ما نمیفهمیم، ولی دو سوته میشه سرچش کرد:D VRR چیزیه که از روز اول رو اکس باکس بوده و کلا تو مقایسه‌ مستقیم محاسبه نمیشه چون هرکسی ندارتش (دقیقا حرف خودتونه).

حالا چرا همه دیسکرپبشن رو نمی‌ذاری ؟:-j

بازی چند تا مود داره عزیز.

FRAME RATE MODE :
VRR with 120hz outputs (1260p)

With 120hz output and without VRR (1440p)


RESOLUTION MODE:
VRR On with 120hz output (2160p checkerboard)

120hz off and without VRR (2160p native)


Screenshot_2023-10-10-21-52-57-72_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

اینکه میگی با VRR هست منظورت چیه؟ اصلا میدونی قابلیت VRR چیکار میکنه؟ چه ربطی به بحث داره که میگی اول رو اکسباکس بوده. VRR باعث میشه اون هدروم فریم ریت مثل همون مثل اساسین میراژ که گفتم انلاک و قابل دسترسی باشه. واسه همین فریم ریت میره بالاتر از اون چیزی که شما در حالت non-VRR بهش اجازه دسترسی نداری. برای همین فریم ریت در حالت 2160p میره بالا ۹۰ تا ۱۱۵ فریم
 
حالا چرا همه دیسکرپبشن رو نمی‌ذاری ؟:-j

بازی چند تا مود داره عزیز.

FRAME RATE MODE :
VRR with 120hz outputs (1260p)

With 120hz output and without VRR (1440p)


RESOLUTION MODE:
VRR On with 120hz output (2160p checkerboard)

120hz off and without VRR (2160p native)


View attachment 313985

اینکه میگی با VRR هست منظورت چیه؟ اصلا میدونی قابلیت VRR چیکار میکنه؟ چه ربطی به بحث داره که میگی اول رو اکسباکس بوده. VRR باعث میشه اون هدروم فریم ریت مثل همون مثل اساسین میراژ که گفتم انلاک و قابل دسترسی باشه. واسه همین فریم ریت میره بالاتر از اون چیزی که شما در حالت non-VRR بهش اجازه دسترسی نداری. برای همین فریم ریت در حالت 2160p میره بالا ۹۰ تا ۱۱۵ فریم
عزیزم من راجع به رزولوشن گفتم، نه فریم ریت. کسی که VRR نداره رزولوشن بازی 1260p و 1440p هست، تازه با چکربورد. اون رزولوشنی که نوشتی برای کسیه که VRR داره. منبعی که میذاری رو میخونی اصلا؟:دی
کسی که VRR داره بحثش جداست و چیزیه که از همون روز لانچ روی سریز اکس وجود داشته. مثلا AC Valhalla که مسخره میکردید با VRR کوچکترین افتی نداشت رو سریز اکس، ولی شما میگفتید VRR مهم نیست. حالا به همون دارید استناد میکنید. کلا جماعت عجیبی هستید:دی
 
پیست Watkins glen

FM8
View attachment 313986

GT7
View attachment 313987

FM8
View attachment 313988

GT7
View attachment 313989

حالا باز میاد میگه این عکسارو از کجا آوردی. بازی انلاک شده شما برو دقیقا از همین لوکیشن عکس بیار ببینم با این فرقی داره

شب و روزگار خوش
مقایسه اش با جی تی به کنار ! برید تریلر های اولیه از بازی رو ببینید و مقایسه کنید با این عکس ها
این کمتر از کلاهبرداری نیست 😐
 
رفیق پیست های Gran Turismo سیستم آب جمع کن دارند؟خیلی جالب هست چون با وجود بارش شدید باران هیچ آبی روی آسفالت باقی نمی ماند و به نظر می آید یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری آب ابداع کرده اند تا ماشین ها لیز نخورند.مورد بعدی در مورد خاموشی محیط در GT7 این هست که بنده احساس می کنم این تاریکی برای این هست که ماشین هایی که از بقیه عقب می افتند بدون اینکه کسی متوجه بشود بتوانند از پیست خارج شوند تا آبرویشان نرود.به نظر GT7 اولین بازی ریسینگ هست که از سیستم Honor بهره می برد که واقعا جای تقدیر دارد.
واقعا باران FM یه چیز دیگه س. لامصب عاشقش شدم :D
من هیچکدوم بازی نکردم ولی توی این ویدیوها و یوتیوب دیدم همه FM خیلی کیفیتش بهتر بود
من بحث دوستان اینجا دیدم همش به چشام شک میکردم

پ.ن: الان یکی ریپلی میزنه برو دکتر:))
 
IMG_20231011_001245_912.jpg

🔵 بازی Forza Motorsport با واکنش‌های منفی زیادی در استیم مواجه شده است

🔸️ بازی فورتزا موتوراسپورت هم‌اکنون تنها چندین ساعت پس از عرضه رسمی، با بیش از ۶۰۰ بررسی ثبت شده توسط کاربران دارای درصد رضایت کمتر از ۵۰ می‌باشد.
از عمده موارد ذکر شده در بررسی‌های منفی کاربران می‌توان به پرفورمنس ناپایدار،‌ محتوای ناکافی و طریقه بد و زمان‌بر آپگرید و کسب ماشین‌های جدید اشاره کرد.
 
ما که مثل یسری دوستان به کانال های مافوق معتبر کشور دوست و همسایه خیلی خیلی دور (ژاپن) دسترسی نداریم؛ گفتم حداقل چندتا عکس فیک از این channel های در پیت یوتوب بذارم تا سیمین و کیلزون بیشتر از این آبرو FM رو به حراج نذاشتن!
پ.ن: محض اطلاع اون دوست باهوش و مچ گیرمون؛ آره خودم در جریانم FM رو pc / RT ultra هست.
 

Forza Motorsport vs Gran Turismo 7 Graphics, Physics, and FPS Comparison​


تعجب کردم هیچکدوم از سوپر فنبوی ها چیزی راجع به این مقایسه که ۷-۸ ساعته اومده نگفتن، بعد که ویدیو رو دیدم فهمیدم چرا:دی

---------------

IGN بخاطر انتقادات مختلف که از سمت فن بیس هر دو بازی مطرح بود، مقایسه دوباره ای انجام داده و نتیجه گیری کرده از نظر خودش.
ترجمه مستقیم از چیزهایی که گفته شد:

- در طول روز و روشنایی دو بازی تقریبا برابر هستند. در هنگام غروب آفتاب GT7 سایه های خیلی بیشتری داره ولی هر دو عالی هستند.

- در پیست Nurburgring توی هوای بارونی و نمای سوم شخص، فورتزا موتوراسپورت فرسنگ ها بهتر هست. هرچند در نمای کاکپیت اختلاف کمتر هست، با این حال در این نما هم فورتزا رو ترجیح میده.

- مقایسه ای هم برای شب انجام داده که در پیست Suzuka هست و در اون GT7 تاریکی کامل هست و هیچ منبع نوری در جاده نیست که این رو متوجه نمیشده. در گوگل سرچ کرده و دیده چیز شناخته ای شده ای هست در کامیونیتی GT و این night-time driving یک تصمیم artistic توسط سازنده بوده. اما در هر صورت در این مورد هم به شدت فورتزا رو ترجیح میده.

- رفلکشن شیشه جلوی ماشین در حالت کاکپیت رو هم از لحاظ کیفی برابر میدونه.

- پیست Le Mans هم تست کرده و باز هم فورتزا رو برتر میدونه به خاطر نورپردازی زیبا در هنگام طلوع آفتاب.

پ.ن: منتظر زیر سوال رفتن IGN هم هستیم. Can't wait:bash:
 
100درصد جدی میگم، ای کاش مدیران از این انگیزه دوستان (ورسس) در بحث و گفتگو استفاده کنند و تاپیک هایی برای این کار تدارک ببینند که هم کل کل (مقایسه های تخصصی/فان) درش انجام بشه هم محتوای گیمینگ سایت و فروم هم افزایش پیدا کنه،

الان واقعا تاپیک عکس ها و فوتومد جی تی 7 (و تاپیک های فورتزا و باقی) رو میبینی دلت میگیره اینقدر که گاهی سوت و کوره، اما اینجا بینید چه خبره، البته من عشق میکنم این عکس هارو میبینم، اما به هر حال ای کاش این پتانسیل به شکل درستی در فروم خرج شه، شده مثل این سیستم های قدیمی که انرژی زیادی وجود داره ولی به علت قدیمی و مناسب نبودن زیرساخت های سیستم (اینجا میشه: تاپیک های مناسب و خلاقانه)، این انرژی بخش زیادیش تلف میشه و به کاربرد نمیرسه...

(منظور لزوما تاپیکم ورسس و احیای اون نیست، منطور لزوما استفاده از این انگیزه بی پایان در کل کل برای رونق بخشیدن به فرومه، که نیاز به فکر و خلاقیت و تاپیک های رو برنامه با مسئولین این کاره (این مهمه) داره)
 
  • Like
Reactions: Sepi_60 and m.a.t

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or