اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
وقتی میگیم دنیاهای موازی، مصداقش همین پستها هستن.ملت دارن مقایسه میکنن اونوقت حواله میکنید نسل 10 که اگه راست میگید بیاید اونجا مقایسه کنیم
هر چند که اکثر پستهات حال و هوای دیگه ای دارن و فضا مکان نمیشناسن :)
خب GI نداره رو کنسول با هوا مقایسه کنی؟
RT از روز اول هیچ کدوم از فیچر هاش پرفورمنس/کاست نمی ارزید و اون نتیجه ای که رو اسکرین میدیدی ارزشش رو نداشت فقط یک اسم که ملت ذوق کنن
اینهمه زور زدن که بازی تگ RT بخوره که رزولوشن بیاد زیر 1440p یا حتی بعضی جاها 1080؟ خوب معلومه نمی ارزه
غیر ازRT GI که واقعا گیم چنجر هست و نتیجش رو میشه تو cyberpunk یا مترو pc دید نیاز به حواله دادن هم نداره.
برا همین میگم نسل بعد چون الان که رو ps5 نیست انگار کلا وجود خارجی نداره
 
همین الان هم رو pc بهترین رفلکشن ها رو تو بازیها insomniac داره
من به عنوان کسی میگم که با pc تست کرده
بازیهایی مثل سایبرپانک که حداقل 3080 میخواد که اصلا به کیفیتش نمیرسه تازه تو نسخه جدید با 4090 و هزار جور ترفند تونسته رفلکشن ها رو ارتقا بده
ue5 تونسته تمام مزیت های rt رو تقریبا به صورت نرم افزاری بیاره تنها جایی که لنگ میزنه همین رفلکشن ها هست
 
خب GI نداره رو کنسول با هوا مقایسه کنی؟
RT از روز اول هیچ کدوم از فیچر هاش پرفورمنس/کاست نمی ارزید و اون نتیجه ای که رو اسکرین میدیدی ارزشش رو نداشت فقط یک اسم که ملت ذوق کنن
اینهمه زور زدن که بازی تگ RT بخوره که رزولوشن بیاد زیر 1440p یا حتی بعضی جاها 1080؟ خوب معلومه نمی ارزه
غیر ازRT GI که واقعا گیم چنجر هست و نتیجش رو میشه تو cyberpunk یا مترو pc دید نیاز به حواله دادن هم نداره.
برا همین میگم نسل بعد چون الان که رو ps5 نیست انگار کلا وجود خارجی نداره
RTGI وجود خارجی نداره رو کنسولها؟؟؟؟
ویچر و مترو و استاروارز jedi survivor هر سه RTGI دارن رو کنسول .
اصلا با خودت معلوم هست چند چندی؟ :))

همین مترو که مثال زدی RT رفلکشن نداره رو کنسول. ویچر هم همینطور...

IMG_20231017_162337_512.jpg

اسپایدرمن تگ RT بخوره ؟ چه نیازی دارن با کلمات بازی کنن؟ برو خدا روزیت را جای دیگه برآورده کنه اومدی فقط هیت بدی دو کلمه از حرفات بر اساس اطلاعات درست و واقعی نیست

نظر DF در مورد RT اسپایدرمن ۲:

View attachment VID_20231017_161929_464.mp4
 
RTGI وجود خارجی نداره رو کنسولها؟؟؟؟
ویچر و مترو و استاروارز jedi survivor هر سه RTGI دارن رو کنسول .
اصلا با خودت معلوم هست چند چندی؟ :))
همین مترو که مثال زدی RT رفلکشن نداره رو کنسول. ویچر هم همینطور...
اسپایدرمن تگ RT بخوره ؟ چه نیازی دارن با کلمات بازی کنن؟ برو خدا روزیت را جای دیگه برآورده کنه اومدی فقط هیت بدی دو کلمه از حرفات بر اساس اطلاعات درست و واقعی نیست
مرد عنکبوتی حرفش بود، GI نداره دیگه، باید وایستی نسل بعد،
حالا اونایی که داره یه زحمت بکش عکس هاشون رو اینجا برامون بزار مقایسه خاموش/روشن gi و رفلکشن، باقی هم مثل خودت متوجه شن که GI هم سنگینتره هم خوشگلتر (by far)
ممنون
 
سنگینترین تکنیک RT:

reflection<AO<shadow<GI
این مقایسه ای که شما گذاشتی کلا غیر قابل استناد هستش
داره روی یه سخت افزار تاریخ مصرف گذشته که بصورت نرم افزاری RT رو ساپورت میکنه اجرا میشه
کارتای GTX اصلا چیزی به اسم RT Core ندارن پرفرمنسشون برای RT بشدت افتضاح هستش
مورد بعدی اینکه فضایی که تست داره توش انجام میشه زمین تا آسمون با فضای یه بازی متفاوته کلی بار اضافه رو دوش موتور بازی هست
مرحله بعدی بهینه سازی هر بازی با هم متفاوته ولی مسلما RT Ref به خاطر باری که رو دوش پردازنده میزاره بسته به وضوح و سطح جزییات یا متریال سطح و اینکه چطور اون سطح میتونه رفلکت داشته باشه و مواردی مثل رفلکشن داخل رفلکشن میتونه بشدت سنگین باشه
 
آخرین ویرایش:
این مقایسه ای که شما گذاشتی کلا غیر قابل استناد هستش
داره روی یه سخت افزار تاریخ مصرف گذشته که بصورت نرم افزاری RT رو ساپورت میکنه اجرا میشه
کارتای GTX اصلا چیزی به اسم RT Core ندارن پرفرمنسشون برای RT بشدت افتضاح هستش
مورد بعدی اینکه فضایی که تست داره توش انجام میشه زمین تا آسمون با فضای یه بازی متفاوته کلی بار اضافه رو دوش موتور بازی هست
مرحله بعدی بهینه سازی هر بازی با هم متفاوته ولی مسلما RT Ref به خاطر باری که رو دوش پردازنده میزاره بسته به وضوح و سطح جزییات یا متریال سطح و اینکه چطور اون سطح میتونه رفلکت داشته باشه و مواردی مثل رفلکشن داخل رفلکشن میتونه بشدت سنگین باشه
الان سوال اینه:
rt GI و ref کدوم سنگینترن؟
سخت افزار تاریخ گذشتس؟ rt core نداره؟ مهم اینه شرایط تو تست یکسانه، فقط میخوایم بدونیم کدوم تکنیک سنگینتره
تنها گزینه تاثیر گذار ستینگ اینها هستش، رفلکشن میتونی رزولوشن و فاصله رو تا جایی که میشه بالا ببری، GI هم تعداد منابع نوری و تعدادی که بانس میشن
تو یه شرایط نرمال و دیفالت و یکسان مثل این ویدیو مشخصه GI سنگینتره
حالا این ویدیو رو قبول ندارید، اینهمه بازی رو pc برید رفلکشن/gi خاموش روشن تست کنید نتیجه رو ببینین
من الان فقط darktide رو نصب دارم که GI , ref داره، رفلشکن 17 و gi 36 فریم میاره پایین
سنگینی تنها هم که شرط نیست، مهم نتیجه تو تصویر، تو تمام بازیها خودم بشخصه reflect رو خاموش و GI رو روشن میذارم چون اثرش رو میبینی
موقع بازی کردن حواس و تمرکز روی وسط صفحه و کارکتر/اسلحه جمع میشه نه رفلکت های در و دیوار، اما نور همه جای صفحه پخشه و بازتابش روی کاکتر/اسلحه خیلی بیشتر به چشم میاد و همه جا همراهته، نه اینکه بری زل بزنی تو شیشه ببینی رفلکت افتاده یا نه
 
الان سوال اینه:
rt GI و ref کدوم سنگینترن؟
سخت افزار تاریخ گذشتس؟ rt core نداره؟ مهم اینه شرایط تو تست یکسانه، فقط میخوایم بدونیم کدوم تکنیک سنگینتره
تنها گزینه تاثیر گذار ستینگ اینها هستش، رفلکشن میتونی رزولوشن و فاصله رو تا جایی که میشه بالا ببری، GI هم تعداد منابع نوری و تعدادی که بانس میشن
تو یه شرایط نرمال و دیفالت و یکسان مثل این ویدیو مشخصه GI سنگینتره
حالا این ویدیو رو قبول ندارید، اینهمه بازی رو pc برید رفلکشن/gi خاموش روشن تست کنید نتیجه رو ببینین
من الان فقط darktide رو نصب دارم که GI , ref داره، رفلشکن 17 و gi 36 فریم میاره پایین
سنگینی تنها هم که شرط نیست، مهم نتیجه تو تصویر، تو تمام بازیها خودم بشخصه reflect رو خاموش و GI رو روشن میذارم چون اثرش رو میبینی
موقع بازی کردن حواس و تمرکز روی وسط صفحه و کارکتر/اسلحه جمع میشه نه رفلکت های در و دیوار، اما نور همه جای صفحه پخشه و بازتابش روی کاکتر/اسلحه خیلی بیشتر به چشم میاد و همه جا همراهته، نه اینکه بری زل بزنی تو شیشه ببینی رفلکت افتاده یا نه
شما اصلا پست منو درست نخوندی
با سخت افزاری که حتی RT رو در حد RDNA2.0 هم ساپورت نمیکنه چیزی به اسم مقایسه منطقی وجود نداره
کیس به کیس تکنیک های RT توی گیم ها فرق میکنه
در مورد RT ref اگه گیمی بخواد بازتاب رو با کیفیت واقعی بدون کاهش کیفیت و جزییات و نمایش تمام موارد و افکت ها اجرا کنه فریمی که میگیری نابود میشه چون باید هر چیزی که میبینی نمایش داده بشه. اون RT ref که شما تو گیمای فعلی میبینی هر بازی سطح جزییاتش متفاوته و عملا از سر تا ته جزییاتش زدن یا خیلی چیزا نشون داده نمیشه توش یا رزولوشن بسیار پایینی داره و بشدت نویز داره یا با فریم ریت پایین تری نمایش داده میشه ساده تر بهت بگم بازتاب رو قشنگ کچل کردن تا قابل اجرا شدن رو سخت افزار فعلی باشه، گیم یه دمو نمایشی نیست که بخوای با اون تست مقایسش کنی کلی موارد دیگه غیر از RT داره توش اجرا میشه. به غیر از اینا هر سطحی یه مدل بازتاب داره که بار پردازشی متفاوتی هم دارن
مرحله بعدی بسته به سبک گیم و فضا و محیط گیم میتونه بار پردازشی این تکنیک ها متفاوت باشه
 
آخرین ویرایش:
موقع بازی کردن حواس و تمرکز روی وسط صفحه و کارکتر/اسلحه جمع میشه نه رفلکت های در و دیوار، اما نور همه جای صفحه پخشه و بازتابش روی کاکتر/اسلحه خیلی بیشتر به چشم میاد و همه جا همراهته، نه اینکه بری زل بزنی تو شیشه ببینی رفلکت افتاده یا نه
تمام زیبایی نیویورک در اسپایدرمن با اون همه آسمانخراش و اتومبیل به اینه که رفلکشن ها تو دقیق ترین حالت خودشون باشن. با Cubemaps و SSR ویژوال بازی چند سطح پایین میومد.

Spider-Man-2-Analysis.mov_snapshot_00.15.830.jpeg Spider-Man-2-Analysis.mov_snapshot_00.29.596.jpeg Spider-Man-2-Analysis.mov_snapshot_13.54.898.jpeg Spider-Man-2-Analysis.mov_snapshot_12.57.770.jpeg Spider-Man-2-Analysis.mov_snapshot_12.50.199 (1).jpeg

اگر بازی بود که تو یه محیط جنگلی بود چندان نیاز زیادی به RT Reflection نمی بود ولی این بازی فرق داره و بیشتر تو محیط شهریه.
 
آخرین ویرایش:
شما اصلا پست منو درست نخوندی
با سخت افزاری که حتی RT رو در حد RDNA2.0 هم ساپورت نمیکنه چیزی به اسم مقایسه منطقی وجود نداره
منم میگم ستینگ
Gi هم اینکه چه تعداد منبع چنبار بانس کنن مهمه،
قبول دارم ref رو کچل میکنن، همین عنکبوت از این رزولوشن و فریم که دیگه نمیشد پاییتر بیان
اما تو یک بازی که هر دو تا رو داره بزار کنار هم نتیجه مشخصه
تمام زیبایی نیویورک در اسپایدرمن با اون همه آسمانخراش و اتومبیل به اینه که رفلکشن ها تو دقیق ترین حالت خودشون باشن. با Cubemaps و SSR ویژوال بازی چند سطح پایین میومد.
اگر بازی بود که تو یه محیط جنگلی بود چندان نیاز زیادی به RT Reflection نمی بود ولی این بازی فرق داره و بیشتر تو محیط شهریه.
قبول دارم، بازی ای که توش رفلکشن rt بیشترین تاثیر رو داره همینه،
اون حرفیم که زدی که چون محیط ورتیکال و همش شیشست rt ref مهتر میشه از محیط تخت نمیدونم خودت گفتی یا از جایی ولی حرف قشنگیه
اما اسپایدی رو با gi باید دید تا به مقایسه درست رسید
همه بازی داری با سرعت تار میزنی غیر از وقتی که از ساختمون بالا میری رفلکشن ها اصلا اونقدر تو چشم نیستن که منابع برای ریل تایم کردنش هدر بره
اما gi اصن سینری رو دگرگون میکنه لامصب همه جا به نسبت شدت و رنگِ نور، روشن میشه و چون اصولا نوره که باعث میشه هرچیزیو ببینی پس gi رو هر چیزی که میبینی اثرش رو میذاره نه فقط شیشه و چاله آب
در صورتی که رفلکشن همون تکنیکهای بیکد کیوب و srr در این حد که سطح شفاف یه بازتابی بده و مات نباشه کار رو انجام میده و باید وایستی زل و زور بزنی که مثلا رفلکت تو رفلکت شیشه رو ببینی که تو سرعت گیم پلی گم میشه
اما gi همیشه همراهته
 
فست تراول در کرو موتورفست (ویدیو مربوط به سریزایکس)
View attachment 315200
الان هدف از گذاشتن این ویدئو این بود که بگید فست تراول سریع تر از اسپایدرمن هم داریم، تازه اونم روی سریز ایکس که یه SSD معمولی داره؟

خدایی یه کم خلاق باشید، تو اون گروهای تلگرام چیزی برای گیر دادن به اسپایدرمن پیدا نکردید، یکیو می‌فرستید از اجرا روی HDD میگه، یکی از متد سنگین رفلکشن روی کارت 1060، الانم که این...

کاش، ای کاش یوبی سافت به بتسدا مشاوره میداد حداقل نه در این حد، ولی سرعت فست تراول استارفیلد کمتر میکردن که یاد و خاطره لودینگ اسکرین زنده نشه برای آدم!

هر چند همین مقایسه هم از بیس غلطه و هیچ شباهتی بین Crew و SM2 نه توی دنیا و نه توی جزئیات و نه هیچ کجای دیگه نیست تو هیچ بخشی. ولی خب... خوب میشد روی انحصاری های خودتون از اینا میدیدیم :D
 
آخرین ویرایش:
طرف لوگوی اسپایدر من 2 sam raimi رو گذاشته یه لحظه واقعا فک کردم یه شات از فیلمو داره با بازی مقایسه میکنه بعد دیدم خود بازیه :|
رسما نزدیک ترین کار به دموی ماتریکس آنریل هست از نظر گرافیک.
 
تمام زیبایی نیویورک در اسپایدرمن با اون همه آسمانخراش و اتومبیل به اینه که رفلکشن ها تو دقیق ترین حالت خودشون باشن. با Cubemaps و SSR ویژوال بازی چند سطح پایین میومد.

View attachment 315135View attachment 315136View attachment 315137View attachment 315138View attachment 315139

اگر بازی بود که تو یه محیط جنگلی بود چندان نیاز زیادی به RT Reflection نمی بود ولی این بازی فرق داره و بیشتر تو محیط شهریه.
اینطور که پیداس با چیزی در سطح دموی ماتریکس طرفیم بالاخره نسل ۹ واقعی رو میبینیم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or