اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
این همه تلاش کردن که بتونن ویژوالی نزدیک به جی تی بشن ولی خب هنوز خیلی فاصله اس
این نکته رو هم در نظر بگیریم بازی روی سریز اکس حتی نیتیو هم اجرا نمیشه در صورتی که جی تی با گرافیک و جزئیات و فیزیک بهتر روی فایو نیتیو اجرا میشه
توی مدل سازی که قشنگ یه نسل فاصله اس
فقط جی تی بعدی می تونه جی تی ۷ رو از هر نظر شکست بده 🔥

جی تی ، آر تی داره آیا ؟!
 
جی تی ، آر تی داره آیا ؟!
اگه تعریف شما از آر تی صرفا داشتن تگ rt عه ؟! بله تگش رو نداره 😁 ! بستگی داره rt رو چی تعریف کنید ! چیزی که جی تی ارائه میده به قول شما فیک یا هر چی خروجیش بهتره بوده ! پس دنبال اسم نباشید
خود جی تی تو ریپلای rt به مراتب بهتری داره ! نکته اینه که یه بازی ویدئویی تو بحث ویژوالی پرامتر های زیادی واس مقیاسه داره که اگه حداقل مقایسه ها رو دنبال کرده باشید متوجه میشید جی تی به عنوان یه بازی بین نسل تو خیلی از موارد بهتره
 
آخرین ویرایش:
دیجیتال فاندری توی پادکست اخیرش استودیو ترن ۱۰ رو به در‌وغگویی متهم کرده
توی پادکست هفتگی اخیر، بیان شد که بازتاب های بازی روی کنسول ها در واقع بیشتر SSR هستند در حالی که نمایش بازی ادعا میکرد این بازی از ری تریسینگ کامل‌ حین گیم پلی پشتیبانی میکنه و حتی گفته بودن ریترسینگ حتی روی آسفالت خشک هم اعمال میشه بازتاب حرارت و گرمای خورشید روی زمین با استفاده از اونه تازه روی گیم پلی و چسبندگی لاستیک هم تاثیر داره فیزیک چرخ ها هم ۴۰۰ برابر شده

همچنین دیحیتال فاندری معتقده ری تریسینگ نسخه پیسی هم به شکل درستی اجرا نمیشه
 
مقایسه AC: Mirage توسط VG Tech

PS5 و Series X در مود پرفورمنس از رزولوشن داینامیک استفاده میکنن که بالاترینش 4k و پایینترینش 1368p هستش.

- برای مقایسه، در برخی صحنه ها هر دو در رزولوشن مشابهی رندر میشن. اما در برخی صحنه های دیگه Series X کمی رزولوشن بالاتری رو اجرا میکنه.
به عنوان مثال در یک صحنه PS5 در 2588x1456 اجرا میشه، در حالیکه Series X در رزولوشن 2716x1528 اجرا کرده. در یک صحنه دیگه هم PS5 دوباره در 2588x1456 اجرا شده ولی Series X روی 2858x1608 رندر کرده.

- در مود کوالیتی هر دو 4k هستند.

- Series S هم در پرفورمنس مود بین 765p و 1080p هست. در مود کوالیتی هم 1440p و 1620p هستش. کیفیت سایه ها هم کمی نسبت به دو کنسول دیگه پایینتره.

- مود کوالیتی هر سه کنسول کیفیت سایه بهتری نسبت به مود پرفورمنس داره.
در مود کوالیتی PS5 و Series X کیفیت draw distance و LoD هم بالاتر از پرفورمنس هست.

- افکت آتیش در PS5 مود پرفورمنس پیکسلی هستش و خوب نیست. لینک مقایسه

- وضعیت فریم ریت هم بسیار پایداره. فقط در چند صحنه روی پرفورمنس مود، Xbox ها یک فریم افت میکنن، ولی از ۵۹ پایینتر نمیرن.
 
مقایسه AC: Mirage توسط VG Tech

PS5 و Series X در مود پرفورمنس از رزولوشن داینامیک استفاده میکنن که بالاترینش 4k و پایینترینش 1368p هستش.

- برای مقایسه، در برخی صحنه ها هر دو در رزولوشن مشابهی رندر میشن. اما در برخی صحنه های دیگه Series X کمی رزولوشن بالاتری رو اجرا میکنه.
به عنوان مثال در یک صحنه PS5 در 2588x1456 اجرا میشه، در حالیکه Series X در رزولوشن 2716x1528 اجرا کرده. در یک صحنه دیگه هم PS5 دوباره در 2588x1456 اجرا شده ولی Series X روی 2858x1608 رندر کرده.

- در مود کوالیتی هر دو 4k هستند.

- Series S هم در پرفورمنس مود بین 765p و 1080p هست. در مود کوالیتی هم 1440p و 1620p هستش. کیفیت سایه ها هم کمی نسبت به دو کنسول دیگه پایینتره.

- مود کوالیتی هر سه کنسول کیفیت سایه بهتری نسبت به مود پرفورمنس داره.
در مود کوالیتی PS5 و Series X کیفیت draw distance و LoD هم بالاتر از پرفورمنس هست.

- افکت آتیش در PS5 مود پرفورمنس پیکسلی هستش و خوب نیست. لینک مقایسه
افکت آتیش در PS5 پیسکلی هست منبع تراست می برو..
من تو پستی که راجب بررسی بازی گذاشتم هیچ حرف اضافه ای از خودم نذاشتم هرچی بود رو ترجمه کردم.


Screenshot_2023-10-10-19-00-51-37_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg Screenshot_2023-10-10-19-00-57-69_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg


الان من هیچ تفاوتی تو این دو تا عکس نمیبینم . نه خود این چنل و نه IGN و DF هم به این اشاره نکردند. اگر بنا بر اینه که هرچی عشقت میکشه بذاری اتفاقا منم تو ویدیو IGN دقت کردم lod و دراو دیتسنس تو نسخه SX از PS5 بدتره. هرکی خواست ویدیو IGN که تو پست قبل بررسی این بازی گذاشتم بره بیینه مشخصه

IMG_20231010_190348_597.jpg

IMG_20231010_190350_569.jpg

خب بیام سروقت رزولوشن حداقل که برات شده تنها چیزی که هنوز فکر میکنی PS5 هفتاد درصد از SX ضعیف تره‌.
اول بگم نمیخوام vg tech را زیر سوال ببرم ولی کلا وقتی صحبت از DRS میشه و بخصوص صحبت از اختلاف 50p~150p میشه و بخصوص وقتی کلی تکنیک ریکانستراکشن هست اصلا با چشم هرگز نمیتونی اختلاف رو متوجه بشی. اینها فقط با دستگاه مخصوص مشخص میشه. انقدر هم به ندرت هست این قضیه که نه DF و نه IGN و نه حتی اسپانیایی به این 100p~ اشاره نکردند.
بخصوص که vgtech میگه در صحنه های کمی این اتفاق میفته نمیدونم چرا به خودت القا میکنی واقعا بازی داره دائم تو اون رزولوشن اجرا میشه 😂

ولی در مورد فریم ریت. هم DF و هم IGN به افت فریم های مکرر تو نسخه SX اشاره کردند.
اشاره شد که این باعث اسکرین تیرینگ هم میشه. فریم تایم رو بالا میبره و موجب استاتر میشه. چیزی که قطعا رو تجربه بازی اثرگذاره.
و مورد آخر

- وضعیت فریم ریت هم بسیار پایداره. فقط در چند صحنه روی پرفورمنس مود، Xbox ها یک فریم افت میکنن، ولی از ۵۹ پایینتر نمیرن.
من فکر میکردم واقعا اطلاعات سخت افزاری داری.

IMG_20231010_191101_897.jpg

پس فقط یک فریم افت میکنن!! وقتی فریم ریت اینطوری روی PS5 شصت ثابته این یعنی مشخص نیست چند فریم داره بالاتر از ۶۰ اجرا میشه ما متوجه نمیشیم تو کنسول چون ۶۰ لاکه ..
مگر VRR بذارن که متاسفانه نداره. پس میشه ادعا کرد اختلاف فریم بیش از یک فریم هست تو صحنه های سنگین.

این مقایسه فریم ریت هم از همون چنل open suprise که تو و دوستات خیلی قبولش دارم مقایسه فریم ریت میذارم

View attachment VID_20231010_191759_922.mp4
 
فورزا ۸ - سریز اکس - مود RT

واقعی واقعی بدون هیچ دستکاری

View attachment 313930View attachment 313931View attachment 313932View attachment 313934
یه سوال جدی دارم ازت

من به عنوان مخاطب کشفیات ۵ دقیقه ۱ بار شما رو قبول کنم یا سایتهای گیمینگ رو؟

ZTGD: 8
This reboot of Forza Motorsport is impressive visually. This is genuinely the best-looking game I have seen in a while.

----------------

Press Start AU: 8
. There are visual flourishes here that would be an afterthought in most racing games but are absolutely nailed in Forza Motorsport.
---------------
COG Connected: 8
. I imagine anyone would be hard-pressed to find a video game with better looking vehicle models.
-----------

DailyStar: 10
- it’s all an amazing feast for the eyes and about as realistic a video game as I’ve ever seen on console.
-------------

Gaming Trend: 9.5

Forza Motorsport leverages the full power of the Xbox Series X, featuring unmatched visual fidelity and performance.
---------------


IGN France: 9

[ترجمه شده از گوگل]
Laguna Seca, Suzuka, Le Mans, Mugello, Indianapolis, Miami and the rest of these 20 circuits are masterfully modeled. They offer real driving sensations and above all, they have never been as beautiful as in Forza Motorsport. They are magnified by a technique mastered in every way and most impressive!

In reality, it's already one of the most beautiful games that can exist
----------------

GamingBible: 9

Forza Motorsport is one of the best-looking games that you’ll play on modern consoles.
----------------

Gameinformer: 8.75

Even in a field full of stellar-looking racing games, Forza Motorsport is a visual feast
--------------

Digital Trends: 8.5

Forza Motorsport remains one of the best-looking games of the current console generation, no matter which graphics setting, car, or track I picked
--------------

Gamesradar: 7

Turn 10's new Forza Motorsport for Xbox Series X is arguably the smoothest-feeling racing sim ever made. You're looking at not just a showcase for Xbox Game Studios, but for gaming as a whole.

--------------

3DJuegos (نمره نداده)

[ترجمه شده از گوگل]
. I think Forza Motorsport is the best car game graphically , especially because of the lighting .
-------------------

Gamingbolt هم که به بازی ۹ داده و کلا یک مقاله کامل برای گرافیک FM نوشته.

Forza Motorsport is a strong debut for Turn10 and stands tall as an impressive graphics showcase for the power of the Xbox Series X. Almost every aspect of the visual presentation has seen minor to major changes, and that results in what is arguably the most realistic looking racer on the market.
 
View attachment 313942

View attachment 313943
لازمه بگم کدوم بهتره یا با چشم قابل دیدنه؟

در مورد نسخه بعدی... Sorry baby! این نسخه گس هس و تا سال ها قراره آپدیت بشه و محتوا اضافه بشه بهش. پس ما نسخه بعدی GT رو خواهیم دید، اما فورزا موتوراسپورت رو خیر 😬
دوست دارم جواب تو رو هم بدونم.
اگه gt7 بهتر از فورزاست پس تعریف و تمجید سایتها از گرافیک فورزا واسه چیه؟

Games radar
Turn 10's new Forza Motorsport for Xbox Series X is arguably the smoothest-feeling racing sim ever made. You're looking at not just a showcase for Xbox Game Studios, but for gaming as a whole.
 
افکت آتیش در PS5 پیسکلی هست منبع تراست می برو..
من تو پستی که راجب بررسی بازی گذاشتم هیچ حرف اضافه ای از خودم نذاشتم هرچی بود رو ترجمه کردم.


View attachment 313935View attachment 313936


الان من هیچ تفاوتی تو این دو تا عکس نمیبینم . نه خود این چنل و نه IGN و DF هم به این اشاره نکردند. اگر بنا بر اینه که هرچی عشقت میکشه بذاری اتفاقا منم تو ویدیو IGN دقت کردم lod و دراو دیتسنس تو نسخه SX از PS5 بدتره. هرکی خواست ویدیو IGN که تو پست قبل بررسی این بازی گذاشتم بره بیینه مشخصه

View attachment 313937

View attachment 313938

خب بیام سروقت رزولوشن حداقل که برات شده تنها چیزی که هنوز فکر میکنی PS5 هفتاد درصد از SX ضعیف تره‌.
اول بگم نمیخوام vg tech را زیر سوال ببرم ولی کلا وقتی صحبت از DRS میشه و بخصوص صحبت از اختلاف 50p~150p میشه و بخصوص وقتی کلی تکنیک ریکانستراکشن هست اصلا با چشم هرگز نمیتونی اختلاف رو متوجه بشی. اینها فقط با دستگاه مخصوص مشخص میشه. انقدر هم به ندرت هست این قضیه که نه DF و نه IGN و نه حتی اسپانیایی به این 100p~ اشاره نکردند.
بخصوص که vgtech میگه در صحنه های کمی این اتفاق میفته نمیدونم چرا به خودت القا میکنی واقعا بازی داره دائم تو اون رزولوشن اجرا میشه 😂

ولی در مورد فریم ریت. هم DF و هم IGN به افت فریم های مکرر تو نسخه SX اشاره کردند.
اشاره شد که این باعث اسکرین تیرینگ هم میشه. فریم تایم رو بالا میبره و موجب استاتر میشه. چیزی که قطعا رو تجربه بازی اثرگذاره.
و مورد آخر


من فکر میکردم واقعا اطلاعات سخت افزاری داری.

View attachment 313939

پس فقط یک فریم افت میکنن!! وقتی فریم ریت اینطوری روی PS5 شصت ثابته این یعنی مشخص نیست چند فریم داره بالاتر از ۶۰ اجرا میشه ما متوجه نمیشیم تو کنسول چون ۶۰ لاکه ..
مگر VRR بذارن که متاسفانه نداره. پس میشه ادعا کرد اختلاف فریم بیش از یک فریم هست تو صحنه های سنگین.

این مقایسه فریم ریت هم از همون چنل open suprise که تو و دوستات خیلی قبولش دارم مقایسه فریم ریت میذارم

View attachment 313940
توی هر ویدیو یوتیوب، پایینش یک بخشی هست بنام description. اگه نگاه کنی متوجه میشی که دقیقا همونی که نوشته شده رو ترجمه کردم :-/

Screenshot_20231010_130918_YouTube.jpg

برای فریم ریت هم ممنون که اون چارت رو گذاشتی و کار من رو راحت تر کردی. همونطور که مشخصه، مینیموم فریم ریت در اکس باکس ۵۹ هست.

راجع به بقیه صحبت هات هم از جمله اینکه شما تو عکس تفاوتی میبینی یا نه، رزولوشن بالاتر تشخیص داده نمیشه، فریم ریت PS5 تو تصور شما بالاتر از ۶۰ هست و ... من کامنتی نمیتونم بدم و شما میتونی هر جور دوست داری فکر کنی. من صرفا ترجمه کردم فقط :-??
 
مقایسه از چنل GamingTech

View attachment Rain.mp4

اینم مقایسه Replay دو بازی (تنها جایی GT هم ری تریسینگ داره). افت فریم در GT7 کاملا مشخصه. توی خود ویدیو هم اشاره میکنن که با افکت بارون، فریم ریت افت میکنه در حالیکه در فورتزا روی ۶۰ قفله.

 
رفیق پیست های Gran Turismo سیستم آب جمع کن دارند؟خیلی جالب هست چون با وجود بارش شدید باران هیچ آبی روی آسفالت باقی نمی ماند و به نظر می آید یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری آب ابداع کرده اند تا ماشین ها لیز نخورند.مورد بعدی در مورد خاموشی محیط در GT7 این هست که بنده احساس می کنم این تاریکی برای این هست که ماشین هایی که از بقیه عقب می افتند بدون اینکه کسی متوجه بشود بتوانند از پیست خارج شوند تا آبرویشان نرود.به نظر GT7 اولین بازی ریسینگ هست که از سیستم Honor بهره می برد که واقعا جای تقدیر دارد.
 
مقایسه از چنل GamingTech

View attachment 313958

اینم مقایسه Replay دو بازی (تنها جایی GT هم ری تریسینگ داره). افت فریم در GT7 کاملا مشخصه. توی خود ویدیو هم اشاره میکنن که با افکت بارون، فریم ریت افت میکنه در حالیکه در فورتزا روی ۶۰ قفله.


تو ریپلی فورزا ری تریسینگ رو مواردی مثل کف زمین ، مابقی سرفیس ها اعمال نمیشه.
تو گیمپلی و ۶۰ فریم هم که نصف 2160p روزلوشن داره.
اصلا فرق اینارو میدونی؟


در مورد افت فریم GT7 که میگی مرد حسابی خبر داری این بازی تو همون بارون که میگی بالای ۱۰۰ فریم اجرا میشه . چیه این منابع داغون که میذاری ؟؟ :-j


بررسی مود ۱۲۰ فریم از چنل vgtech :

مود فریم ریت (1440)

View attachment VID_20231010_215456_684.mp4



مود رزولوشن (2160)

View attachment VID_20231010_215800_053.mp4


IMG_20231010_215812_182.jpg

IMG_20231010_220818_834.jpg
 
آخرین ویرایش:
رفیق پیست های Gran Turismo سیستم آب جمع کن دارند؟خیلی جالب هست چون با وجود بارش شدید باران هیچ آبی روی آسفالت باقی نمی ماند و به نظر می آید یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری آب ابداع کرده اند تا ماشین ها لیز نخورند.مورد بعدی در مورد خاموشی محیط در GT7 این هست که بنده احساس می کنم این تاریکی برای این هست که ماشین هایی که از بقیه عقب می افتند بدون اینکه کسی متوجه بشود بتوانند از پیست خارج شوند تا آبرویشان نرود.به نظر GT7 اولین بازی ریسینگ هست که از سیستم Honor بهره می برد که واقعا جای تقدیر دارد.
رفیق فکر کنم شما یا کلا تو عمرتون مسابقه واقعی ندیدی یا دیگه خیلی بی طرفی :D
GT مثل پیست واقعی در racing line آب جمع نمیشه چون ماشین رد میشه ٬ آب در کناره های جاده که ماشین رد نمیشه جمع میشه .

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or