اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
تو GT ماشین مثل یک چوب خشک سر پیچ ها فقط چپ و راست میشه آدم یاد بازی ماشین آتاری دستی می افته اما از اون ور خوب به حرکت ماشین FM دقیت کنید چقدر حس واقعی تری به آدم میده
این مورد قابل تنظیم هست.



قبل از پست دادن یه ذره در این مورد تحقیق میکردی
 
این ویدیو همون مشکل گاما رو داره که ign پاکش کرد
View attachment 313589
یه لایه نور سفید بازی series x رو تبدیل میکنه به نسخه ۳۶۰
ادیت :
واقعا نور پردازی تو بازی خیلی مهمه فقط بافت و جزئیات دیگه نیست
اینجا هم منظورم اینه که مشکل (گاما) تاثیری منفی زیادی گذاشته
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: Solidsnake_1
یه لایه نور سفید بازی series x رو تبدیل میکنه به نسخه ۳۶۰
شما میتونی تصاویر درست و فیلم های درستش رو ببینی و قضاوت کنی. چند صفحه قبل ازGT7 با همون گاما هم عکس گذاشتم تا ببینی چقدر تاثیر داره.
 
شما میتونی تصاویر درست و فیلم های درستش رو ببینی و قضاوت کنی. چند صفحه قبل ازGT7 با همون گاما هم عکس گذاشتم تا ببینی چقدر تاثیر داره.
بله اتفاقا منظورم همین بود کلا این مشکل نور پردازی بازی رو داغون کرده بوده
 
این مقایسه جالبی هست حتما ببینید

خوبه این باگ واشد اوت شدن بود که ضعف بقیه موارد را بشه انداخت گردنش.

بهرحال ،فکر نکنم کسی باشه و چنل قدیمی و معتبر MotoGamesTV در یوتیوب رو نشناسه
یه ویدیو مقایسه گذاشته اون مشکل باگ تصویر هم خداراشکر نداره.
شرایط مقایسه مثل یکسان بودن پیست مسابقه ، آب و هوا و مدل ماشین و رنگ ماشین حفظ شده
فکر میکنم بخوبی دیگه همه چی مشخصه من دیگه وارد اینکه،مدل ماشینها ،رفلکشن ها،کیفیت تکسچرها و نورپردازی کدوم بهتر به نظر میرسه وارد نمیشم هرکسی خودش ببینه متوجه میشه.





این هم صحنه ای از آخر مقایسه. که تایید میکنه عکسایی که صفحات قبل گذاشتم نه ترول بود نه دروغ. بازی فورزا کلا تو Lod بخصوص رندر دوردست مشکل اساسی داره. تو رندر ماشینهای AI هم همینطور.‌

Screenshot_2023-10-08-18-28-36-01_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg
 
بررسی عملکرد Assassin's Creed Mirage بر روی کنسولهای نسل نهم توسط دیجیتال فاندری

لینک



- انجین بازی Anvil نام دارد.

- دنیای کوچکتر از والهالا اما پر از جزئیات.

- کنسول های نسل فعلی همه در دو مود کوالیتی و مود پرفورمنس (30 در مقابل 60) اجرا می‌شوند.


بررسی رزولوشن:

مود کوالیتی :
- هر دو کنسول PS5/SX با 2160p داینامیک که حداکثر تا 1944p افت دارند.

- سری اس با رزولوشن 1620p داینامیک که حداکثر تا 1512p افت دارد‌‌.

- هر دو PS5/SX دارای تنظیمات گرافیکی بصری یکسان هستند اما سری S دارای کاهش جزئی کیفیت بصری است. جئومتری و کیفیت پوشش گیاهی در دوردست‌ها پایین تر از SX است بخصوص وقتی از مکان های مرتفع (برج ها) نگاه کنید.

- کنسول سری اس کیفیت سایه پایین تری دارد که در حالت Performance حتی پایین تر می آید، اما باز هم، اینها عموما به سختی قابل توجه هستند.

مود پرفورمنس :

- هر دو کنسول PS5/SX بصورت 1800p داینامیک که حداکثر تا 1440p افت دارد‌‌.

- سری اس 1080p داینامیک که تا 864p افت دارد.


- در PS5/SX و مود پرفورمنس میزان کمی در جئومتری و LoD نسبت به مود کوالیتی کاهش می یابد.

- تنظیمات دیگر مانند کیفیت تکسچرها، تعداد NPC و غیره بین مود پروفومنس و کوالیتی یکسان است.


بررسی فریم ریت کنسولها:

- حالت کوالیتی: هر 3 کنسول بصورت پایدار 30 فریم هستند بدون اینکه حتی یک فریم افت دیده شود و بدون مشکل فریم پیسینگ.

- در حالت 60 فریم تقریبا 99٪ اوقات قفل شده روی 60 فریم در ثانیه می‌باشد اما با حرکت سریع دوربین از آسمان به شهر می تواند باعث اسکرین تیرینگ و افت تک فریم شود (زمانی که DRS به سرعت تحت فشار قرار می گیرد)

- هر دو PS5/SX می توانند از این مشکل رنج ببرند، اما در SX این افت فریم بیشتر اتفاق می افتد.

سری S صحنه های کات سین را تا 30 فریم در ثانیه قفل می کند ولی PS5/SX آنها را با سرعت 60 در حالت عملکرد اجرا می کند. این بزرگترین تفاوت است.

نتیجه:
- تجربه بازی در مود 60FPS در هر 3 کنسول توصیه می شود.

چنل IGN هم هم عملکرد این بازی رو بررسی کرده در ویدیو زیر میتونید ببینید ضمنا این چنل کنسول‌های نسل هشتم را هم بررسی کرده برای کسانی که می‌خواهند ببینند



ضمنا چنل IGN هم به افت فریم بیشتر در سریز اکس به نسبت PS5 اشاره کرد.

View attachment VID_20231008_182405_021.mp4
 
آخرین ویرایش:
خب ویدیو جدید DF یه سری از بحث های اخیر که بعضی دوستان شدیدا انکار میکردن رو پوشش میده



دانگرید شدید FM که عملا تایید میشه و حتی یکی از تیترهای صحبت هاشون هست

20231009_214348.jpg

اول بحث دانگرید بازی رو مطرح می کنن
بعد RT بازی اینطوری که مشخصه اگر ماشین یا هر جسم و پوشش گیاهی یکم فاصله داشته باشه با cubemap و ssr جایگزین می شه و پیست های بارانی که همش ssr هست

View attachment VID_20231009_224528_809.mp4

اینجا هم اشاره میکنن که RT در بازی اینقدر مبهمه که از اینکه چرا اصلا به خودشون زحمت دادن و در بازی گذاشتن گیج شدن و در ادامه هم میگن که ری تریسینگ در GT7 در ریپلی بسیار کاملتر و بهتر به نظر می‌رسد

View attachment VID_20231009_224739_848.mp4

همچنین می گن که بازی منتشر شده Forza فاقد محیط های پرجزییاتی است که در تریلر معرفی نشان دادند (دقیقا همون عکس مقایسه ای که گذاشته بودم رو هم گذاشتن) محیط‌ها فاقد جزئیات زیادی هستند که حتی بازی‌های قدیمی‌تر Forza داشتند و این موضوع برای آنها بسیار گیج کننده است .

View attachment IMG_20231009_225942_925.mp4

خلاصه که معنی RT در گیم پلی هم فهمیدیم ولی قطعا این نیست

IMG_20231009_212422_609.jpg
تریلر 2022هم که سوپر فیک بود و DF تعجب کرده که چطوری رو PC هم به اون نزدیک نشده
 

Attachments

آخرین ویرایش:
خب ویدیو جدید DF یه سری از بحث های اخیر که بعضی دوستان شدیدا انکار میکردن رو پوشش میده



دانگرید شدید FM که عملا تایید میشه و حتی یکی از تیترهای صحبت هاشون هست

View attachment 313767

اول بحث دانگرید بازی رو مطرح می کنن
بعد rt بازی اینطوری که مشخصه اگر ماشین یا هر جسم و پوشش گیاهی یکم فاصله داشته باشه با cubemap و ssr جایگزین می شه و پیست های بارانی که همش ssr هست

View attachment 313774

اینجا هم میگن ری تریسینگ در GT7 در ریپلی بسیار کاملتر و بهتر به نظر می‌رسد

View attachment 313769

همچنین می گن که بازی منتشر شده Forza فاقد محیط های پرجزییاتی است که در تریلر معرفی نشان دادند (دقیقا همون عکس مقایسه ای که گذاشته بودم رو هم گذاشتن) محیط‌ها فاقد جزئیات زیادی هستند که حتی بازی‌های قدیمی‌تر Forza داشتند و این موضوع برای آنها بسیار گیج کننده است .

View attachment 313777

خلاصه که معنی RT در گیم پلی هم فهمیدیم ولی قطعا این نیست

View attachment 313778
تریلر 2022هم که سوپر فیک بود و DF تعجب کرده که چطوری رو PC هم به اون نزدیک نشده
قبل اینکه DF بگه من همون روز اول گفتم
اینا اومدن یه وعده ای دادند بعد توش موندن.
شاید هم به دلایلی که الان حس بحثش نیست کلا قید کار بر روی وعده هاشون را زدند. بعد به من گفتن تو هیتری من اگه هیتر بودم چهار نسخه اول فورزا هورایزن رو زندگی نمیکردم باهاش.
الان DF رسما داره میگه اینا وعده هاشون الکی بود.

اینکه T10 بیاد به هرنحوی شده ری تریس بذاره اونم در حالیکه فقط رو بدنه ماشین اصلی فقط کار میده.
نه کف جاده نه حتی سایر سرفیس های ماشین و نه حتی ماشین های AI رو پوشش نمی‌ده. بعد بیای 4k native بودن بازیو از دست بدی. جزییات محیطی پیست رو که انقدر روش وعده دادند بودند را از دست بدی .
بدتر از همه ری تریس حتی تو ریپلی یا مود ۳۰ فریم هم کامل نمیشه بازم محدویت هاش پا برجاس.
بعد ری تریسی بذاری فقط یک متر جلوتر رو پوشش میده . بعد بازم بدتر از این حتی رو PC هم که محدودیت سخت افزاری نداره بازم RT اونی نباشه که DF می‌خواسته.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or