اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
مصاحبه IGN با توسعه دهندگان Remedy

View attachment VID_20231006_201130_219.mp4

"توسعه بازیها با Series S یک مشکل عظیم است.CPU آن شبیه Series X است و مشکلی ندارد ولی GPU و کمبود حافظه رم Series S یک دردسر عظیم است. زحمت زیادی کشیدیم تا Alan Wake 2 بتواند ۳۰ فریم اجرا شود. این کنسول با PC هم رده قابل قیاس نیست چون PC مشکل مموری ندارد . مسأله فقط با کاهش رزولوشن و فریم ریت حل نمی‌شود برای حفظ ویژوال قابل قبول زحمت زیادی باید کشیده شود که البته بین دولوپرهای مختلف این میزان متفاوت است.
 
مصاحبه IGN با توسعه دهندگان Remedy

View attachment 313254

"توسعه بازیها با Series S یک مشکل عظیم است.CPU آن شبیه Series X است و مشکلی ندارد ولی GPU و کمبود حافظه رم Series S یک دردسر عظیم است. زحمت زیادی کشیدیم تا Alan Wake 2 بتواند ۳۰ فریم اجرا شود. این کنسول با PC هم رده قابل قیاس نیست چون PC مشکل مموری ندارد . مسأله فقط با کاهش رزولوشن و فریم ریت حل نمی‌شود برای حفظ ویژوال قابل قبول زحمت زیادی باید کشیده شود که البته بین دولوپرهای مختلف این میزان متفاوت است.
یادش بخیر علمای bc میگفتن یه دکمه میزنن بازی برای سریز اس آماده میشه 🤣
........
رسما یه نسل بازی های مولتی پلتفرم رو با این حرکت سوزوندن ... گرافیک بازی های فرست پارتی سونی به لطف اکس باکس وان یک نسل چند سر و گردن سرتر بود .... این نسل دیگه اولین بازی های نسل بعدی سونی بیاد ، اختلاف بازی های سونی با باقی ناشر ها اختلاف عجیب غریبی خواهد داشت
 

ویدیو طولانی تر با کیفیت های بالا

:)
نظر ملت تو کامنت ها هم جالبهO:-)
لطفا از هرجایی چیزی میبینید اینجا پست نکنید سطح تاپیک رو پایین نیارید !
این منبع هم لو رفته از عمد تصاویر gt7 ادیت میکرده و اب و هوا رو اشتباه نشون میداده که gt7 رو بدتر نشون بده...

مثلا تو این تصویر هم کنتراست تصویر رو عوض کرده هم جای heavy rain از light drizzle استفاده کرده که gt7 رو بدتر نشون بده ( تصویر بالا مقایسه ویدیو که گزاشتی ٬ تصویر پایین direct feed از gt7 )



اینجا هم دوباره از اب و هوا اشتباه برا مقایسه gt7 استفاده کرده

 
لطفا از هرجایی چیزی میبینید اینجا پست نکنید سطح تاپیک رو پایین نیارید !
این منبع هم لو رفته از عمد تصاویر gt7 ادیت میکرده و اب و هوا رو اشتباه نشون میداده که gt7 رو بدتر نشون بده...

مثلا تو این تصویر هم کنتراست تصویر رو عوض کرده هم جای heavy rain از light drizzle استفاده کرده که gt7 رو بدتر نشون بده ( تصویر بالا مقایسه ویدیو که گزاشتی ٬ تصویر پایین direct feed از gt7 )



اینجا هم دوباره از اب و هوا اشتباه برا مقایسه gt7 استفاده کرده

چنلشو بری 10 ثانیه بچرخی و محتواشو ببینی مشخص میشه طرف چیکارس ... البته این دوستان عاشق نوبادی های رندوم گای و نمایش های فیک و دروغن
راضی دارن هر کاری کنن فقط حقیقت رو انکار کنن
 

ویدیو طولانی تر با کیفیت های بالا

:)
نظر ملت تو کامنت ها هم جالبهO:-)
چرا تو فورزا خورشید پشتش به ماس؟ :D
جونش در میاد یه انعکاس نور از ماشین ببینیم ، تازه خیر سرش Rt هم داره!اینور چشممون در میاد از انعکاس نور اونور انگار نه انگار اون بدبخت هوا رو روشن کرده :))
 
چنلشو بری 10 ثانیه بچرخی و محتواشو ببینی مشخص میشه طرف چیکارس ... البته این دوستان عاشق نوبادی های رندوم گای و نمایش های فیک و دروغن
راضی دارن هر کاری کنن فقط حقیقت رو انکار کنن
چوپان دروغگو هم میتونه مدعی حقیقت باشه ولی شمایی که ۲۴ ساعت هیت و خبر نصفه نیمه و نقل قولهای کات شده میزارید بیخیال دفاع از حقیقت شید.
 
لطفا از هرجایی چیزی میبینید اینجا پست نکنید سطح تاپیک رو پایین نیارید !
این منبع هم لو رفته از عمد تصاویر gt7 ادیت میکرده و اب و هوا رو اشتباه نشون میداده که gt7 رو بدتر نشون بده...

مثلا تو این تصویر هم کنتراست تصویر رو عوض کرده هم جای heavy rain از light drizzle استفاده کرده که gt7 رو بدتر نشون بده ( تصویر بالا مقایسه ویدیو که گزاشتی ٬ تصویر پایین direct feed از gt7 )



اینجا هم دوباره از اب و هوا اشتباه برا مقایسه gt7 استفاده کرده

شمایی که از console warrior های توییتر ویدیو میذاری با چه رویی دیگه این حرف رو میزنی؟:D چنلی که گذاشتم 174k مشترک داره و خیلی از ویدیوهاش میلیونی view خورده و قطعا اعتبارش از زوم های ۴۰۰ درصدی و اکانت های رندوم توییتری که شما فالو میکنی بالاتره ;)
 
فکر کنم کسی نذاشت اینو واسه همین میزارم



بررسی Lies of P از DF :

- بازی با UE4 ساخته شده.
- سه تا مد گرافیکی ۳۰، ۴۰ و ۶۰ فریم داره. - - این سه مد روی هر سه پلتفورم XSX، XSS و PS موجوده.

مد ۳۰ فریم:
- رزولوشن برای XSX و PS5 عمدتا 2160p به همراه DRS ولی تقریبا DRS کاری نمیکنه و رزولوشن ثابته.
- برای XSS هم 1440P
- جزئیات گرافیکی بین سه نسخه تقریبا یکسانه

- سری اس AO محدودتر و volumetric fog کمتری داره. (در بعضی از صحنه های بازی)

- بازی توی این مد مشکل فریم پیسینگ داره ولی ۳۰ فریم flatیی داره (همه پلتفورمها)

مد ۴۰ فریم :
-این مد برای کسایی که تی وی ۱۲۰ هرتز دارن قابل استفاده است ولی روی هر سه پلتفورم مشکل فریم پیسینگ رو داره. هرچند نسبت به مد ۳۰ فریم این مشکل خیلی کمتره.

-رزولوشن برای XSX و PS5 بین 1872p تا 2160p متغیره و برای سری اس بین 1200p تا 1440p متغیره.

مد ۶۰ فریم :
-مد دیفالت بازی هست برای هر سه کنسول. مشکل فریم پیسینگ نداره. بعضی از آبجکت ها توی این مد، انیمیشن ۳۰ فریم دارن.

- توی این مد، فریم ریت عالیه و روی همه پلتفورمها، به صورت پرفکت ۶۰ فریم flatیی میگیرید

- رزولوشن توی این مد برای PS5 و XSX بین 1512p تا 1800p متغیره. برای سری اس هم بین 972p تا 1080p

توی این مد، روی PS5 و XSX افکت های volumetric fog و shading در حد مد کوالیتی سری اس هست.

در کل بازی یکی از بهینه ترین بازیهای امساله بخصوص که با انجینی ساخته شده که کم مشکل نداره. مد ۶۰ فریم بازی مد پیشنهادی DF هست.

نکته خنده دار : سازنده در کنار الهامات زیاد از بازیهای فرام سافتور، حتی مشکل فریم پیسینگ مربوط به bloodbourne رو هم الهام گرفته. که البته مد ۶۰ فریم این مشکل رو نداره. :))
 
نظر برخی سایت ها راجع به گرافیک FM همراه با امتیازشون:
پ.ن: لازم به ذکره اینها همه سایت هایی هستند که امتیازشون در متاکریتیک ثبت میشه O:-)

ZTGD: 8

So, with this game being only on current consoles it has the chance to take full advantage of the Xbox Series consoles. I will say when I first booted it up, I was in awe. This game looks incredible. The RT lighting and reflections look outstanding in motion, and while maintaining the 60fps mode

This reboot of Forza Motorsport is impressive visually. This is genuinely the best-looking game I have seen in a while.
-------------------

Metro: 8

A fabulously detailed racing game with a huge car roster and engrossing single-player modes, slightly marred by forcefully encouraging you to perform practise laps before races.

The most involved handling model of any racing game ever
. Spectacularly detailed cars and tracks, and rival AI that doesn’t feel as though it’s cheating
----------------

Press Start AU: 8

Forza Motorsport’s tracks feel more alive than ever and sport an incredible ambience compared to most racers, with fog on-track, dust kicking up and details in the world around the racing itself adding to the effect. There are visual flourishes here that would be an afterthought in most racing games but are absolutely nailed in Forza Motorsport. The dynamic weather in particular looks gorgeous on the Xbox Series X running in its 4K/ray tracing mode and it’s often hard to believe that this is a game running smoothly on a console – again, those first moments in the game’s introduction are a stunning showcase of what’s to come.
--------------

COG Connected: 8

با وجود اینکه انتقاداتی هم از بعضی بخش های گرافیک داشته، راجع به کیفیت مدل ماشین ها اینو نوشته:

Let’s get one thing straight, the vehicles in this game are absolutely stunning. I imagine anyone would be hard-pressed to find a video game with better looking vehicle models. In fact, the overall visual package of Forza Motorsport is top notch. One of the highlights for me was racing a late evening track, and as each lap was finished, the night sky became more and more dark and the stars became more and more bright. It was beautiful. Unfortunately, some of the background scenery can look a bit stale. The crowds and some of the greenery, such as trees, looked a bit… bland. It’s a minor issue, especially since you’ll spend most of the time zooming past, you’d hardly notice.
-----------

DailyStar: 10

From the glistening lights of cars behind you trying to catch up at night, to the dusty kick-up of a sandy dirt road, to the beautiful splendour of an Italian sunset - it’s all an amazing feast for the eyes and about as realistic a video game as I’ve ever seen on console.
-------------

Gaming Trend: 9.5

Forza Motorsport leverages the full power of the Xbox Series X, featuring unmatched visual fidelity and performance. You’ll see the full effects of things like ray tracing and global illumination, while also taking note of how detailed everything is.
---------------

But Why Tho?: 9

So, did Turn 10 push the envelope yet again on their graphical prowess? Absolutely. Forza Motorsport 8 is nearly photo-realistic. The cars feel like they were ripped from real life and plopped onto the different racetracks. Plus, with dynamic lighting and weather, seeing a race change from sunset and the sun glaring into your eyes to a rainy night were breathtaking moments
------------

IGN France: 9

[ترجمه شده از گوگل]
Laguna Seca, Suzuka, Le Mans, Mugello, Indianapolis, Miami and the rest of these 20 circuits are masterfully modeled. They offer real driving sensations and above all, they have never been as beautiful as in Forza Motorsport. They are magnified by a technique mastered in every way and most impressive!

In reality, it's already one of the most beautiful games that can exist
and one of the biggest slaps we've taken on PC. There it is said. We tested the game on PC, Xbox Series X and Xbox Series S

It is so impressive that we can already see the Turn 10 teams capitalizing on the title for years and offering it constant support and remastered versions for the next Xbox since the PC version is proof that the game is already ready for the future of Xbox. Wow!
----------------

GamingBible: 9

Everything from the exterior and interior of each car to on-track damage looks and feels great. Even the particle effects look amazing whether it be smoke from a tyre, dust off the track, or rain splashing onto your windscreen. Forza Motorsport is one of the best-looking games that you’ll play on modern consoles. What’s more, the dynamic weather effects and time of the day during a race not only look pretty, but it can change the course of a race on the fly, in particular when the heavens pour and night falls forcing you to switch your strategy.
----------------

Gameinformer: 8.75

Even in a field full of stellar-looking racing games, Forza Motorsport is a visual feast
. Each of the 20 tracks features intricate details and weather that make it feel like a lived-in world, but the cars are the true stars of the show. Whether you’re driving around in common street cars from Honda and Ford, supercars from Ferrari and McLaren, or the various racing-tuned speed machines on offer, each vehicle’s impressive look and sound match the uncompromised feel of the on-the-track action
--------------

Digital Trends: 8.5

Forza Motorsport remains one of the best-looking games of the current console generation, no matter which graphics setting, car, or track I picked

--------------

Gamesradar: 7

Turn 10's new Forza Motorsport for Xbox Series X is arguably the smoothest-feeling racing sim ever made
. At its best, when you're driving a grippy, fast car designed for the racetrack, hounding an online opponent at 60fps or shaving tenths off your times in Rivals mode, it's fantastic. Greater, in fact, than its predecessor, Forza Motorsport 7, thanks to the new dynamic weather/time of day cycles and noticeably slicker rendering. You're looking at not just a showcase for Xbox Game Studios, but for gaming as a whole.

--------------

3DJuegos (نمره نداده)

[ترجمه شده از گوگل]
Games like Assetto Corsa Competizione are already a graphic marvel, but the new Forza has amazed me . I think Forza Motorsport is the best car game graphically , especially because of the lighting . It's so good that you don't believe what you're seeing. I'm still surprised by how dazzling the sun is when it hits you, to give you a simple example.
-------------------

Gamingbolt هم که به بازی ۹ داده و کلا یک مقاله کامل برای گرافیک FM نوشته.

Forza Motorsport is a strong debut for Turn10 and stands tall as an impressive graphics showcase for the power of the Xbox Series X. Almost every aspect of the visual presentation has seen minor to major changes, and that results in what is arguably the most realistic looking racer on the market.

به نظر میاد بازیسنتر این وسط یک Anomaly باشه... :-"
 
جای اینا تو تاپیک امتیازات هست... از ‌‌‌شوق زیاد تاپیک هارو گم کردی داداش 😂

راجع به GT هم همین صحبتا رو میکنن و به نظر میرسه بازیسنتر این وسط یک Anomaly باشه
وسط nتا نقد از این صحبتا تو نقدای خیلی از بازی ها راحت میشه پیدا کرد و نکته خیلی عجیبی نیست ، میشه کلی نقد مثلا از FF16 پیدا کرد که گفتن از بهترین بازی های تاریخه پس هست به نظرشون ؟ راجب GT7 هم همینطور یه تعداد کمی از نقدا رو دیدم میشه راحت از اینجور تعریف ها پیدا کرد

hardcoregamer :
Gran Turismo 7 is the best-looking version to date. Car models, both exterior and interior, are the most detailed and beautiful cars ever seen in a game

gameonaus :
Normally this is traditionally the point where I go on about how amazing the game looks and how there’s literally 400 cars to drive in it etc, but instead I’m going to tell you about possibly the most significant innovation to date in driving game history
In fact, the entire game just looks stunning and plays absolutely flawlessly – it really is quite remarkable just how good it looks.

Eurogamer.pt :
On a visual, artistic level, there would not even be a need to mention anything after observing the images and videos already revealed. Gran Turismo 7 is even better live, videos cannot convey the beauty achieved. It's an example of what the PlayStation 5 is capable of delivering, especially when we look at the level of visual quality of the cars.

Metro GameCentral :
Making full use of PlayStation 5's DualSense controller to convey an incredibly deep and satisfying driving model, everything from weather to reflected sound effects have been modelled to perfection – making Gran Turismo 7 easily the world's most complete driving game.

GamingBolt :
On the roster front, Gran Turismo 7 features over 400 car models that have been stunningly recreated with the utmost attention to detail. The vehicles in Gran Turismo Sport already looked superb, so the improvements here are mostly down to how the lighting is handled, and the improved texture materials. Thanks to the PlayStation 5’s processing power, cars look much closer to reality
It will be hard to find a game that is as lovingly crafted as Gran Turismo 7. The king of racers is back, and what a triumphant return it is.

COGconnected :
Gran Turismo 7 is a gorgeous game. Sure the cafe and the hub are fun to explore and are pretty to look at, but it’s all dressing for the stunning visuals while you’re on a track. Each location is masterfully crafted, each vehicle is designed with the utmost attention to detail. The dynamic weather effects are stunning, at times lighting up the sky in oranges, reds, and blues that you can almost feel. Transitions from dark areas to bright areas (like coming out of a tunnel) look like real life, and I have to give special props to the situations where it’s almost pitch black outside, and the piercing headlights of the car behind me cascade through my back windshield. All of this adds up to being one of the most graphically impressive games I’ve ever seen.
Gran Turismo 7 is the best driving game I’ve ever played.


وقتی میخوایید مقایسه کنید باید ویدیو هر دوتا بازی رو قشنگ ببینید و بررسی کنید (البته واقعی نه فیک) وگرنه اینکه یه تیکه از یه سری نقد جدا کنیم چیزیو اثبات نمیکنه جز ناتوانی در بحث کردن ‌، مثلا یه مدل ماشین رو در هر دو بازی مقایسه کنید ببینید کدوم مدلینگ و دیتیلز بهتری دارن . جالبه هنوزم DF میخواد از نورپردازی یه بازی مثال بزنه GT رو مثال میزنه
 
تصاویر از گیم پلی ( نه فوتومود ) GT7 به صورت 4k native و ۶۰ فریم :
لول کار Polyphony Digital با بقیه فرق داره ٬ هیچکدوم از ریسینگ های بازار به این درجه از Photo-realism نرسیدن .
gt7 رو سخت افزار ۲۰۱۳ ps4 محدود کرده اینطوریه خدا میدونه gt next gen only چی میشه :x


حجم تصاویر زیاده صبر کنید
 
تصاویر از گیم پلی ( نه فوتومود ) GT7 به صورت 4k native و ۶۰ فریم :
لول کار Polyphony Digital با بقیه فرق داره ٬ هیچکدوم از ریسینگ های بازار به این درجه از Photo-realism نرسیدن .
gt7 رو سخت افزار ۲۰۱۳ ps4 محدود کرده اینطوریه خدا میدونه gt next gen only چی میشه :x


حجم تصاویر زیاده صبر کنید
البته با پچ 120hz و VRR که به پادشاه و بنچمارک ریسینگ نسل نهم اضافه شد درکنار 120 فریم بودن حالت پرفورمنس، توی حالت رزولوشن 4K نیتیو هم بین 70 تا 100 فریم خروجی میده ^:)^ جوری که پشمای دیجیتال فاندری هم ریخته بود و گفته بود Game Changer
Gran Turismo's four new 120Hz performance modes are game-changers
 
این افسانه‌ای که در مورد چراغ‌های GT7 راه افتاده هم در نوع خودش جالبه! :D نمی‌دونم ماجرا از کجا شروع شده، ولی نورپردازی شبانه GT7 هم مثل روزانه‌ش عالیه و البته توی هر پیست شرایط خاص خودش رو داره و یه جا بیشتره و یه جا کمتر.
توی این ویدیو می‌تونین ببینین که هم پیست در تاریکی مطلق نیست، هم تک‌تک ماشین‌ها چراغ دارن و هم تأثیر نور چراغ‌ها روی تشکیل سایه‌ها خیلی قشنگ از آب در اومده:

9ee907_23a1.jpg


مثلاً اینجا می‌شه دید که نور ماشین طرف، به ماشین جلویی خورده و سایه بخش‌هایی از ماشین جلویی مثل اسپویلر، روی تبلیغ Dunlop افتاده:

a07307_23a2.jpg


یا مثلاً پیست توکیو رو داریم که وسط شهر هست و پُر از چراغه و خبری از ظلمات محض نیست:

dce207_23a4.jpg


کلاً هر پیست شرایط خاص خودش رو داره و یه جا نور کمتره و یه جا بیشتر، ولی مفهومش این نیست که وسط پروسه تولید بازی، باتری تموم شده و نور به فلان پیست نرسیده! :D
این قضیه فقط مربوط به GT7 هم نمی‌شه و مثلاً این عکس رو قدیما از GTS (بازی ۶ سال پیش روی سخت‌افزار ۱۰ سال پیش) گرفته بودم که برای یه پیست نورانی توی شب هست و می‌شه نورهای محیطی و نور چراغ بقیه ماشین‌ها رو دید. کیفیت خود بازی از این بالاتره و چون عکس به جای PNG در حالت Jpeg گرفته شده، یه ذره تار شده ولی هدفم نشون دادن نور هست که نگران صرفه‌جویی‌های PD نباشین. :D

a81a07_23Gran-Turismo™SPORT-20171127084920.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or