اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
اول جواب این قسمتو بدم. اصلا در زمینه دیتیل پیست و تسکچر آسفالت و چمن وارد نشو که اصلا نتیجه خوبی نداره

در مورد باران هم دوستان بالا توضیح دادند برای فورزا کل تصویر پر شده از افکت قطرات. تمام سطح زمین رو خیس کردند . این تکینک رو من تو ماد زدن GTA V زیاد استفاده میکردم شما وقتی کف زمینو خیس میکنی که مثل آینه رفلکشن بده یکجور حس گرافیک بالا بهت دست میده ولی واقعیت اینه که پیست اتومبیلرانی جوری طراحی شده که آب جمع نشه و فقط یه قسمتایی از کناره جاده پادلز داره که GT7 هم دقیقا همینه. من بازم میپرسم هیچ کس جواب نداد چرا ماشین ها هیچ اثری از خیسی ندارن تو باران؟ چرا رفلکشنها اینطوریه ؟

من یه تصویر میذارم از لوکیشن یکسان بقیه قضاوت کنند کدوم نورپردازی شب واقعی تره
مکزیکی جان دلبندم گفتم فرق متریال نه تکسچر؛ انشالله فرقشون که میدونی؟ حالا اینکه تو عکس زیر بین آسفالت، چمن، قسمت های خاکی،ضربه گیر و به طور کلی پیست خیس یا خشک . . . ( حس عجیبی میده این دوتا عبارت کنار هم!:D) تفاوتی میبینی یا نه به خودت مربوطه ولی شخصا از GT یه حس مقوایی از یسری آبجکتا میگیرم ولی تو فورزا چمن آسفالت حتی بدنه ماشین هرکدوم یه حس متفاوت میدن! حداقل تو این کلیپ و شرایط آب هوایی.
2.jpg
در مورد اون رفلکشن ها که توضیح دادی ببین اصلا کاری ندارم کی با کدوم استایل گرافیکی بیشتر حال میکنه یا از نظرش کدوم بازی به لحاظ بصری به واقعیت نزدیک تره! مسئله اینه بین بازی که تو پیست سرجمع 2 تا منبع نوری داره اونم بدون بازتاب با بازی که20 تا منبع نوری داره + رفلکشن مسلماً به لحاظ تکنیکی تفاوت هست. ( تعداد منابع نوری فرضی گفتم :D )
 

رفقا این لینک ویدیویی هست در مورد مقایسه رانندگی در وضعیت بارانی و شب(البته ممکن هم هست تکراری باشد،بنده در ریست ارا دیدم).اصلا هیچ چیز قابل مقایسه ای وجود ندارد و FM به وضوح در اکثر موارد حداقل یک نسل جلوتر هست.یعنی شرایط به جای اینکه قابل مقایسه باشد بیشتر غم انگیز هست!ولی یک نکته غم انگیزتر وجود دارد که بنده خواستم از گیم پلی عکس با کیفیت بگذارم ولی دیدم حتی نیازی به همین کار هم نیست و کاور ویدیو خودش همه چیز رو واضح نمایش می دهد.

IMG-20231006-141359.jpg


سونی از پس مخارج سیستم‌ نورپردازی موتور بازی بر نیامده که همه جا تاریک هست؟تقریبا هیچ منبع نوری در هیچ جای پیست وجود ندارد،اگر The Real Driving Simulator این باشد منطقی ترین حالت این هست که پول قبض برق رو پرداخته نکرده اند برای همین همه جا تاریکی مطلق هست!!!
 
رفیق این به خاطر این هست که آخرین نسخه Gran Turismo که متای بالای ۹۰ گرفت برای دوران پارینه سنگی هست!
GT5 عرضه در سال ۲۰۱۰ و متای ۸۴
GT6 عرضه در سال ۲۰۱۳ و متای ۸۱
GTS عرضه در سال ۲۰۱۷ و متای ۷۵
خب کاملا مشخص هست یک بازی با این وضعیت به صورت پیش فرض کسی انتظار ندارد امتیازات چندان بالایی بگیرد و حتی اون ۲۰ درصد که بالای ۸۷ زده اند هم خیلی عجیب هست.خوشبختانه خود شما هم قبول کردید که این دو بازی اصلا قابل قیاس نیستند و برای همین اصلا کسی انتظار نمرات بالا از GT7 رو نداشت و حالا که شگفتی ساز شده سونی فن ها از شدت شادی در پوست خود نمی گنجند.به هر حال همیشه از این جور موارد در صنعت وجود دارد و برخی عناوین فراتر از حد تصور کار می کنند.فقط امیدوارم وضعیت بازی مثل نسخه قبل نشود که فقط بعد از چند سال سرورهای بخش آنلاین تعطیل خواهند شد!
Gran Turismo Sport's online servers are being shut down in January
فیلیپ جان رفیق شما به نظر میرسید تو جنگ های کنسولی هم تا حد زیادی بالانس رو رعایت میکنی و حقیقتا زیاد دیدم پست های منطقی دادی، اما گاهی اوقات هم اون وسطا خوب لایی میکشی ها :D (البته میفهمم و شوخی میکنم، چون وقتی زیر بمباران تیم مقابل قرار داری ناچارا مجبوری خودتم یک مقدار حالت ورسس (و در نتیجه => بی منطق یا کم منطق) بگیری و این قابل فهمه)

اما ببین همونطور که فورتزا باز ها یا بهتر بگیم ریسینگ/شبیه ساز باز های اکس باکسی، بدون توجه "زیاد از حد" به متا، قرار هست از موتور اسپورت لذتشون رو ببرن، GT باز ها و شبیه ساز دوست های پلی استیشنی هم اگه بگم مثل "بمب" از GTS و 6 و 5 لذت بردن، واقعا اپسیلون اغراق نکردم، همین بازی (GT) که بر اساس "متا" تو این بحث ها بهش میگید 2 نسل زیر فورتزا بوده ( و این میشه ناقض اون همه فلسفه بافی که همگی از جمله خودم، تو تاپیک استارفیلد در مورد غیر الزامی بودن توجه بیش از حد متا کردیم) باز هم رکورد های فروش رو جابجا کرده، حتی در زمانی که چرخ بازار PS3 هرگز مثل چرخ PS4 و 5 نمیچرخید، حتی در نسخه گذشته "بالاترین استاندارد رقابت های انلاین ریسینگ های کنسولی" رو همراه خودش داشت و نهایتا تونست سطح خودش رو به نمایندگی موتوراسپورت در مسابقات المپیک Esports برسونه، اگه اشتباه نکنم GT7 هم این راه رو ادامه داده.. دلیل خاموشی سرور های اسپورت هم باید در همین ادامه داده شدن راه توسط GT7 پیدا کرد...

یا مثلا GTS در روز انتشار با 1-2 سال بعد از اون، به شدت متفاوت بود، طوری که با اطمینان بهت میگم برای یک علاقه مند به شبیه سازی رانندگی، حتی یک ثانیه هم GTS تداعی کننده یک بازی با متا 85 هم نبوده، چه برسه به 75، مطمئنم برای مخاطبین اصلیش، منهای اسکیل کوچکتر محتوا، در حد 95 یا حتی بالاتر بوده، کسی که میره سراغ GT یا حتی فورتزا، قبل از این که دنبال گرافیک خفن و به شدت واقع گرایانه باشه (که البته مولفه بسیار مهمی در یک شبیه ساز است) اما قبل از هرچیزی دنبال "فیزیک" و بازتاب اون در گیم پلی میره، این شاید مهم ترین تفاوت بین یک ارکید و شبیه ساز باشه... موردی که نسخه به نسخه در GT به شکل عجیبی پیشرفت میکنه و در واقع شاخ GT، همین فیزیکش هست...

GTS در زمان انتشار محتوای به شدت کمی داشت، بازی اولین گرن توریزمو PS4 و نسل هشت پلی استیشن بود، اونم پلی استیشنی که نسل های قبلیش دارای GT 1-2 و GT3 -4 و GT 5-6 بوده، دلیل کم شدن نمرات در درجه اول لزوما ایرادات ساختاری نبود، کوچک تر بودن اسکیل بازی و محتوا بود، حتی بازی مدل های استاندارد معروف هم کنار گذاشته بود، مجموع این شرایط + اعتماد بسیار بالای فن بیس پولی فونی به خروجی کار = باعث شد کسی واقعا برای متای GT7 خیلی سر و دست نشکونه، اگرم اهمیتی وجود داشت به بازخورد طبیعی متا در صنعت و فایده اش برای ادامه راه استودیو بود، وگرنه با اطمینان بهت میگم، مخاطب GT منتظر "متا" برای سر و دست شکوندن برای GT، نبود و نیست...

موتوراسپورت هم همینه، هر پیشرفتی بهایی داره، GTS با کنسل کردن استاندارد ها و محدود کردن مدل ها به نسل جدید، دچار کمبود محتوا شد و در انتظار ضربه خورد (متا) اما در مقابل فن بیسش از کیفیت بالای خودرو و پیست ها لذت برد، موتور اسپورت هم وقتی دامنه تغییرات رو به "پیشرفت نسلی در تمام جوانب" گسترش داده، شاید طبیعی باشه که در زمان انتشار، یک سری کمبود یا ایرادات جزئی داشته باشه، قطعا بازی در نهایت به شدت فیکس و تر و تمیز تر از حالت فعلی میشه، و این نه به این معغنی هست که انتظار از فورتزا کمه، نه GTS و 7 به معنی کم بودن انتظار از GT بودن،

*یک حرفی هم به نظرم یادمون نره، کسی برای نسخه جدید NFS جوش نمیزنه، ترول نمیکنه، اگه پارت 2 یک عمر ترول شد، استارفیلد به دلیل "بهترین حالت BGS نبودن و عدم متای +93" بمباران شد، فورتزا به دلیل یک سری ایرادات بولد میشه، GT با دلیلی چون "متا" سال هاست ترول میشه، دلیلش انتظار بالایی هست که از این بازی ها میره، در واقع، ترول های پارت 2 اگر نشون دهنده عظمت و بزرگی بازی (=> تاثیر گذاریش) هست؛ ترول های استارفیلد و فورتزا هم همینه، به نظرم اینطوری نگاه کنیم، هم عزت نفسمون در مواجه با بازی ها حفط میشه، هم جنگ های کنسولی تا حد زیادی رقیق و قابل تحمل برای طرفین...
 
آخرین ویرایش:

رفقا این لینک ویدیویی هست در مورد مقایسه رانندگی در وضعیت بارانی و شب(البته ممکن هم هست تکراری باشد،بنده در ریست ارا دیدم).اصلا هیچ چیز قابل مقایسه ای وجود ندارد و FM به وضوح در اکثر موارد حداقل یک نسل جلوتر هست.یعنی شرایط به جای اینکه قابل مقایسه باشد بیشتر غم انگیز هست!ولی یک نکته غم انگیزتر وجود دارد که بنده خواستم از گیم پلی عکس با کیفیت بگذارم ولی دیدم حتی نیازی به همین کار هم نیست و کاور ویدیو خودش همه چیز رو واضح نمایش می دهد.

IMG-20231006-141359.jpg


سونی از پس مخارج سیستم‌ نورپردازی موتور بازی بر نیامده که همه جا تاریک هست؟تقریبا هیچ منبع نوری در هیچ جای پیست وجود ندارد،اگر The Real Driving Simulator این باشد منطقی ترین حالت این هست که پول قبض برق رو پرداخته نکرده اند برای همین همه جا تاریکی مطلق هست!!!
برای چی تو فورتزا هندلینگ ماشین ها اینطوریه ؟! هیچ فرقی با پیست خشک نداره :|
دقیقه 2:45 ماشین میره رو چمن ولی هیچ تغییری تو سرعت و هندلینگ ایجاد نمیشه انگار نه انگار چیزی شده دو ثانیه بعد به ماشین جلویی هم میرسه :|
دقیقه 6:30 رو ببینید ٬ نگاه کنید چطور تو gt7 مثل واقعیت با یه برخورد کوچیک جفت ماشین ها سر میخوردن . اون دوستمون فیلمش گذاشت تو فورزا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر زیر بارون شدید به جلویی بخوری هیچی نمیشه هیچکدوم از ماشینا سر نمیخورن !
چند تا ریو هم دیدم میگفتن فیزیک ماشین ها تو فورتزا در بارون و بقیه شرایط زیاد تغییری نمیکنه اب و هوا بیشتر افکته رو فیزیک بازی تغییری ایجاد نمیکنه .

فکر کنم تو دنیا واقعی هم قبض برق پرداخت نمیکنن :D
درسته فورتزا از تکنیک ها بیشتری مثل RT و RTAO استفاده میکنه ولی شبیه واقعیت نیست ٬ انگاری نورافکن تو چشمته :D

 
خیس نبودن ماشین رو که توضیح ندادی.
مگه من باید راجع به همه چیز دروغی که شما مینویسی توضیح بدم؟:دی هی یه چیزی از خودت درمیاری و باهاش حمله میکنی به بازی، بعد من باید برم وقت بذارم تا ثابت کنم مثل بقیه چیزهایی که مینویسی اشتباهه؟

Screenshot_20231006_105335_YouTube.jpg Screenshot_20231006_105404_YouTube.jpg

راجع به فیزیک و تاثیر شرایط مختلف تو هندلینگ هم بهتره اصلا واردش نشید که اوضاع خیط تر از این حرفا میشه براتون:دی
به نظرم رو همون ۲ نمره متای بالاتر مانور بدید خیلی بهتره چون از لحاظ فنی GT اصلا در سطح این بازی نیست، مخصوصا تو همون فیزیک و هندلینگ و اینا.
 
به عنوان کسی که ریسینگ جزو سبک‌های مورد علاقه‌ش هست و صدها ساعت توی این بازی‌ها چرخیده، با اطمینان می‌تونم بگم هیچ سبک دیگه‌ای نداریم که به این اندازه بشه از یه بازی، ‌هم‌زمان خفن‌ترین و زباله‌ترین عکس‌ها رو گرفت. :D یعنی الآن کافیه هر کسی به FM/GT7 دسترسی داشته باشه تا به دلخواه خودش یکی رو منهدم کنه و اون یکی رو بالا ببره.
امیدوارم بحث‌های فنی بیشتری از طرف جاهای معتبر مثل DF شاهد باشیم که صحبتش برای من سند هست و اگه بگه FM یا GT7 توی فلان بخش بهتر از اون یکی هستن، حرفش رو قبول دارم. فقط دوست دارم رُک و شفاف صحبت کنن و مثل مقاله بررسی Forza Motorsport نباشه که طرف می‌گه «مطمئن نیستم بهترین گرافیک رو بین ریسینگ‌های پیستی داشته باشه»، ولی خجالت می‌کشه بگه بازی‌ای که از نظرش بهتره، Mario Kart هست یا یه چیز دیگه. :D

That said, I've definitely enjoyed what I've played of the game so far and I think Forza Motorsport will prove pleasing to series veterans. The visuals are a big part of that appeal as well of course, and this entry is a substantial upgrade over Forza Motorsport 7, with much better lighting, greatly improved PBR materials, high-fidelity foliage and more accurate reflections. I'm not sure if it's the best-looking track-based racer out there, but it's certainly in the mix. You do get the sense that the game could be pushed harder though, at least on higher-end platforms, with the RT reflections falling short of expectations and the promised RTGI for PC totally absent, at least at launch. What you get doesn't disappoint, but I'd hope to see improvement from Turn 10 as the game matures
 
به عنوان کسی که ریسینگ جزو سبک‌های مورد علاقه‌ش هست و صدها ساعت توی این بازی‌ها چرخیده، با اطمینان می‌تونم بگم هیچ سبک دیگه‌ای نداریم که به این اندازه بشه از یه بازی، ‌هم‌زمان خفن‌ترین و زباله‌ترین عکس‌ها رو گرفت. :D یعنی الآن کافیه هر کسی به FM/GT7 دسترسی داشته باشه تا به دلخواه خودش یکی رو منهدم کنه و اون یکی رو بالا ببره.
امیدوارم بحث‌های فنی بیشتری از طرف جاهای معتبر مثل DF شاهد باشیم که صحبتش برای من سند هست و اگه بگه FM یا GT7 توی فلان بخش بهتر از اون یکی هستن، حرفش رو قبول دارم. فقط دوست دارم رُک و شفاف صحبت کنن و مثل مقاله بررسی Forza Motorsport نباشه که طرف می‌گه «مطمئن نیستم بهترین گرافیک رو بین ریسینگ‌های پیستی داشته باشه»، ولی خجالت می‌کشه بگه بازی‌ای که از نظرش بهتره، Mario Kart هست یا یه چیز دیگه. :D

That said, I've definitely enjoyed what I've played of the game so far and I think Forza Motorsport will prove pleasing to series veterans. The visuals are a big part of that appeal as well of course, and this entry is a substantial upgrade over Forza Motorsport 7, with much better lighting, greatly improved PBR materials, high-fidelity foliage and more accurate reflections. I'm not sure if it's the best-looking track-based racer out there, but it's certainly in the mix. You do get the sense that the game could be pushed harder though, at least on higher-end platforms, with the RT reflections falling short of expectations and the promised RTGI for PC totally absent, at least at launch. What you get doesn't disappoint, but I'd hope to see improvement from Turn 10 as the game matures

من الان امدم دقیقا همین سوال رو بپرسم ازت:دی

به عنوان یک گیمر بی طرف در این بحث بخصوص (:دی) پست های دوستان رو که میدیدم یه چیزی به وضوح مشهوده، هم FH8 و GT7 تو یه سری عکس واقعا خوبن و تو یه سری جاها واقعا عین بازی های PS1 میمونن! مثلا کیفیت درخت ها یا اون چیزهایی که نمیدونم تماشاگرن یا چین و از بس بدن هویتشون دیگه قابل تشخیص نیست! داستان چیه کلا؟ چرا انقدر ویژوال اینا سینوسیه؟
 
به عنوان کسی که ریسینگ جزو سبک‌های مورد علاقه‌ش هست و صدها ساعت توی این بازی‌ها چرخیده، با اطمینان می‌تونم بگم هیچ سبک دیگه‌ای نداریم که به این اندازه بشه از یه بازی، ‌هم‌زمان خفن‌ترین و زباله‌ترین عکس‌ها رو گرفت. :D یعنی الآن کافیه هر کسی به FM/GT7 دسترسی داشته باشه تا به دلخواه خودش یکی رو منهدم کنه و اون یکی رو بالا ببره.
امیدوارم بحث‌های فنی بیشتری از طرف جاهای معتبر مثل DF شاهد باشیم که صحبتش برای من سند هست و اگه بگه FM یا GT7 توی فلان بخش بهتر از اون یکی هستن، حرفش رو قبول دارم. فقط دوست دارم رُک و شفاف صحبت کنن و مثل مقاله بررسی Forza Motorsport نباشه که طرف می‌گه «مطمئن نیستم بهترین گرافیک رو بین ریسینگ‌های پیستی داشته باشه»، ولی خجالت می‌کشه بگه بازی‌ای که از نظرش بهتره، Mario Kart هست یا یه چیز دیگه. :D

That said, I've definitely enjoyed what I've played of the game so far and I think Forza Motorsport will prove pleasing to series veterans. The visuals are a big part of that appeal as well of course, and this entry is a substantial upgrade over Forza Motorsport 7, with much better lighting, greatly improved PBR materials, high-fidelity foliage and more accurate reflections. I'm not sure if it's the best-looking track-based racer out there, but it's certainly in the mix. You do get the sense that the game could be pushed harder though, at least on higher-end platforms, with the RT reflections falling short of expectations and the promised RTGI for PC totally absent, at least at launch. What you get doesn't disappoint, but I'd hope to see improvement from Turn 10 as the game matures
والا سر فورزا 7 و گرن اسپورت که خود حرفشون رو خیلی واضح زدن. فورزا رو روی پی سی بررسی کردن و گرن رو روی 4 پرو. در نهایت هم بجز رزولوشون تو تقریبا تمامی موارد برتری با گرن اسپورت بود.

البته خود اونجا شرایط خیلی سر راستتر بود و هر دو در یک نسل رلیز شده بودن. مثل الان نبود یکی بین نسلی باشه و اونیکی کامل نسل بعدی. البته این نکته از اینجا اهمیت داره که که دوستان عکسای ورژن 4 گرن رو در کل کل هاشون استفاده می کنن. امیدوارم دی اف درگیر چنین اشتباهی نشه😂
 
من الان امدم دقیقا همین سوال رو بپرسم ازت:D

به عنوان یک گیمر بی طرف در این بحث بخصوص (:D) پست های دوستان رو که میدیدم یه چیزی به وضوح مشهوده، هم FH8 و GT7 تو یه سری عکس واقعا خوبن و تو یه سری جاها واقعا عین بازی های PS1 میمونن! مثلا کیفیت درخت ها یا اون چیزهایی که نمیدونم تماشاگرن یا چین و از بس بدن هویتشون دیگه قابل تشخیص نیست! داستان چیه کلا؟ چرا انقدر ویژوال اینا سینوسیه؟
حالا از آریا پرسیدی بزار من جوابتو بدم خود آریا هم حتما جواب میده. ببین بازیهای پیستی بر خلاف مثلا یه بازی اپن ورلد شما امکان رفتن به یه سری جا ها رو نداری مثلا قرار نیست بتونی بری لای تماشاگرا به همین خاطر منابع رو به اونجاها اختصاص نمی دن. منتها در بحث مقدس کل کل دقیقا همونا میشه عامل مقایسه. گرافیک اونا نیست واقعا چون مثلا اون تماشاگر رو شما از این فاصله نمی بینی در دور دست هاست.
ولی چیزی که خودم بخوام بی طرفانه بگم. جی تی در نورپردازی و مدلینگا بهتره. برتریشم بنظر من قابل توجهه. فورزا هم در زمینه پیستا یکیم برتری داره. احتمالا به دلیل ری تریسینگ هر چند ضعیف تو شراایط بارونی هم بهتر بنظر می رسه.
با توجه به اینکه گرن اصولا یه بازی نسل هشتیه بنظرم فورزا خیلی ضعیف عمل کرده

@Dinosaur
آقا اون ماریو کارتو اذیتش نکنین. بنظر من با توجه به سخت افزاری که روش اجرا میشه کم از شاهکار نداره. خیلی گرافیکش خوشگله. 1080/60 خیلی خیلی ثابتم اجرا میشه
 
View attachment 313174

غم انگیز یعنی این عکس دوست عزیز :D حیف چند سال پیش این عکس رو نداشتیم تو اون تاپیک کذایی بزاریم
تو این عکس GT4 و بازی بالا دارن تنه به تنه با هم رقابت میکنن :D
این همون نیسان معروفه که مدل سازیش برای چند نسل قبله! :D
Forza Motorsport players slam devs for using 14 year old car model - Dexerto
بعد اینجا فن هاش دارن میگن مدل سازیا تو فورزا بهتره! :D
 
من الان امدم دقیقا همین سوال رو بپرسم ازت:D

به عنوان یک گیمر بی طرف در این بحث بخصوص (:D) پست های دوستان رو که میدیدم یه چیزی به وضوح مشهوده، هم FH8 و GT7 تو یه سری عکس واقعا خوبن و تو یه سری جاها واقعا عین بازی های PS1 میمونن! مثلا کیفیت درخت ها یا اون چیزهایی که نمیدونم تماشاگرن یا چین و از بس بدن هویتشون دیگه قابل تشخیص نیست! داستان چیه کلا؟ چرا انقدر ویژوال اینا سینوسیه؟
کلاً شرایط محیط توی هر ساعت و حتی هر دقیقه ممکنه متفاوت باشه و مثلاً فلان ساعت که آفتاب از فلان زاویه می‌تابه، یه عکس واقع‌گرایانه ترتیب می‌ده و توی یه ساعت دیگه، شبیه بازی‌های Free to Play موبایلی می‌شه. :D این قضیه توی بقیه سبک‌ها هم به شکل خیلی خفیف‌تری وجود داره و حتی خفن‌ترین گرافیک‌ها هم ممکنه توی بعضی شرایط خاص افت کنن و نورپردازی/سایه‌زنی یه جوری باشه که حالت زشت‌تری به بازی بده. ولی این موضوع توی ریسینگ بیشتر به چشم می‌خوره و خیلی راحت‌تر می‌شه ازش سوژه درآورد. :D
به خاطر همینه که بعضی وقت‌ها عکس‌هایی از ماشین‌ها و محیط‌های FM/GT می‌بینیم که از نسل قبل هم داغون‌تر هستن، در حالی که این جور چیزها توی شرایط خاص پیش میاد. بحث کیفیت پیست و درخت و تماشاگر و اینا هم ماجراهای دیگه‌ای داره. همون‌طور که احسان گفت، معمولاً منابع زیادی صرف چیزهایی مثل تماشاگرها نمی‌شه، چون قرار نیست از نزدیک ببینیم‌شون. از فاصله خیلی زیاد و گاهی چند صد متری و با سرعت از کنارشون می‌گذریم و همین که حس حضور تماشاگر رو بدن، کافیه. یا درخت‌ها توی اکثر بازی‌های پیستی یه جوری هستن که اگه آدم بهشون گیر بده و بره توی شکم‌شون، ضایع به نظر می‌رسن چون بیشتر توان سخت‌افزار صرف چیزهای دیگه شده. وسط مسابقه هم که با سرعت ۲۰۰ تا از کنارشون می‌گذریم، مشکل خاصی به چشم نمیاد و توی گیم‌پلی تا حد خوبی جواب می‌ده. :دی
 
من اصلا موندم چرا دوستان دارن GT رو با FM مقایسه می کنن؟! و از اون مهم تر چرا تعجب کردن بازی که 18ماه قبل و برا یک نسل عقب تره، از یک بازی کاملا نسل نهمی تو اکثر موارد بهتره!!!
برندGT از لحاظ بزرگی تو لیگ دیگه ای هست اصلا! وقتی ضعیف ترین نسخه GT با اختلاف فاحش بیشتر از بهترین نسخه FM می فروشه، طبیعی هست PD از لحاظ تکنولوژی و امکانات خیلی جلوتر از T10 باشه! حالا جای 6 سال، 60 سال بهشون وقت میدادن، نتیجه تفاوتی نمی کرد!
 
من اصلا موندم چرا دوستان دارن GT رو با FM مقایسه می کنن؟! و از اون مهم تر چرا تعجب کردن بازی که 18ماه قبل و برا یک نسل عقب تره، از یک بازی کاملا نسل نهمی تو اکثر موارد بهتره!!!
برندGT از لحاظ بزرگی تو لیگ دیگه ای هست اصلا! وقتی ضعیف ترین نسخه GT با اختلاف فاحش بیشتر از بهترین نسخه FM می فروشه، طبیعی هست PD از لحاظ تکنولوژی و امکانات خیلی جلوتر از T10 باشه! حالا جای 6 سال، 60 سال بهشون وقت میدادن، نتیجه تفاوتی نمی کرد!
رفیق پس با این گودرز و شقایقی که به همدیگر پیوند خورده،بهترین گرافیک در صنعت مربوط به Fortnite به عنوان پردرآمدترین بازی و Call of Duty به عنوان پرفروش ترین بازی هست.ممنون به خاطر روشنگری!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or