اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
راجب به XB1 هم صحبت شده و تفاوت در DD رو هم نگفته کمه گفته وقتی در خیابانها راه میرید تفاوت رو کمتر احساس میکنید. در مورد نور حجم دار (والیومتریک) هم صحبتی نشده در این قسمت، بلکه در مورد افکت دود والیومتریک و یکسان بودنش در این نسخه ها صحبت کرده.



در مورد تفاوتها هم از بهبود کلی DD سایه ها و بازتابها و همینطور AA بهتر به عنوان نکات متمایز کننده اصلی صحبت کرده و در کنارش هم به آزاد بودن فریم ریت (و رزلوشن) اشاره داشته. در قسمت پایانی هم گفته که برای اجرای بازی روی High و برای فریم دهی بالاتر از 30fps در مناطق شلوغ و پر زد و خورد در فضای آزاد هم به یک GTX 960 یا R9 380 (یا معادل اینها) نیاز خواهد بود. در جای دیگه هم از دو افکت عمق دید و نورپردازی حجم دار به عنوان افکتهای سنگین برای 980 ti نام برده که نمیذارن بازی رو روی High و 4k@30fps ثابت اجرا کنه.

من متنشو نخوندم ویدئویی که منتشر کرده بودن رو دیدم و تو ویدیو همین موارد بود
 
DF ورژن Ps4 و PC بازی Division رو با هم مقایسه کرده و ورژن PS4 برابر با آخرین تنظیمات PC ست. البته بجز مقدار بسیار کمی تفاوت در draw distance و سایه زنی بهتر در PC ولی تکسچرینگ نور پردازی والیومتریک که خیلی مورد تحسین قرار گرفته و..... برابر با آخرین تنظیمات PC ست
این چه طرز اطلاع رسانی هست آخه؟

الان من می خواستم برم تو منبعی که شما ازش گفتی اما اصلا چیزی نمی ببینم، این چهار تا جمله ای که نوشتید هم اصلا نمیشه چیزی ازش متوجه شد، "برابر با آخرین تنظیمات PC ست" یعنی چی؟
 
مسئله ای که برام جالبه اینه که آیا دیجیتال فاندری قصد داره یه مقایسه از کیفیت اولیه بازی و الانی انجام بده یا نه، همینجوری میخواد واسه بازی غش و ضعف بره؟ خیلی ترو تمیز دارن از حافظه ها پاک میکنن داون گرید شدید بازی رو.
 
مسئله ای که برام جالبه اینه که آیا دیجیتال فاندری قصد داره یه مقایسه از کیفیت اولیه بازی و الانی انجام بده یا نه، همینجوری میخواد واسه بازی غش و ضعف بره؟ خیلی ترو تمیز دارن از حافظه ها پاک میکنن داون گرید شدید بازی رو.

تو همون اولین مقالاتشون در مورد بتای بازی یه اشاراتی داشتن بازی مثل اغلب بازیهای یوبی نسبت به نمایش اولیش افت داشته ولی به هیچ وجه به اندازه ی مثلا WD نبوده و در نهایت هم دانگریدش خیلی نیست
 
تو همون اولین مقالاتشون در مورد بتای بازی یه اشاراتی داشتن بازی مثل اغلب بازیهای یوبی نسبت به نمایش اولیش افت داشته ولی به هیچ وجه به اندازه ی مثلا WD نبوده و در نهایت هم دانگریدش خیلی نیست

بازی واقعا داون گرید شدید داره از نظر گرافیکی. اینو میشه تو تمامی ویدئوهای پخش شده دید. برای میزان داون گرید هم میتونید ویدئوی مقایسه ای که گیم رادار داده رو ببینید. اصلا قابل قیاس نیستن. حالا جالبه ویدئو به غیر از چند صحنه اول، بقیه اش رو از دموی E3 گرفته و نه اولین نمایش. بازی حتی نسبت به اون هم داونگرید شده.
 
مسئله ای که برام جالبه اینه که آیا دیجیتال فاندری قصد داره یه مقایسه از کیفیت اولیه بازی و الانی انجام بده یا نه، همینجوری میخواد واسه بازی غش و ضعف بره؟ خیلی ترو تمیز دارن از حافظه ها پاک میکنن داون گرید شدید بازی رو.

منبع اعتبارش اندازه DF نیست ولی خب یه مقایسه کوچک از تریلرهای گذشته با بتای بازی انجام شده.
تو نسخه بتا افکت های "dynamic material shaders" و "dynamic global illumination lighting" و "procedural destruction" سطح پایین تر هستن نسبت به گذشته ولی این افکت ها کامل حذف نشدن. بلکه نسبت به گذشته دارای سطح پایین تر هستن و در مورد افکت "procedural destruction" این اختلاف بیشتر از گذشته مشهوده.
تو ویدیویی که لینک یوتیوبش را پایین تر میذارم هم اختلافات نسبت به گذشته نشان داده میشه.
در آخر هم گفته بازی نسبت به گذشته downgrade یا scale back شده ولی ویژگی هایی که نشون داده شده بودن هنوز در بازی وجود داره و هست.
بعد گفته قبل از اینکه massive entertainment را به خاطر دانگرید نفرین بکنین، Division به راحتی یکی از بهترین بازی هایی هست که دیده میشه (از نظر گرافیکی) و دانگرید گرافیکی به بدی Watch_Dogs و حتی Witcher3 نیست.

این هم لینک ویدیو یوتیوب که توش مقایسه گرافیکی انجام شده:
https://www.youtube.com/watch?v=KNP1z4OEzKA

منبع
 
منبع اعتبارش اندازه DF نیست ولی خب یه مقایسه کوچک از تریلرهای گذشته با بتای بازی انجام شده.
تو نسخه بتا افکت های "dynamic material shaders" و "dynamic global illumination lighting" و "procedural destruction" سطح پایین تر هستن نسبت به گذشته ولی این افکت ها کامل حذف نشدن. بلکه نسبت به گذشته دارای سطح پایین تر هستن و در مورد افکت "procedural destruction" این اختلاف بیشتر از گذشته مشهوده.
تو ویدیویی که لینک یوتیوبش را پایین تر میذارم هم اختلافات نسبت به گذشته نشان داده میشه.
در آخر هم گفته بازی نسبت به گذشته downgrade یا scale back شده ولی ویژگی هایی که نشون داده شده بودن هنوز در بازی وجود داره و هست.
بعد گفته قبل از اینکه massive entertainment را به خاطر دانگرید نفرین بکنین، Division به راحتی یکی از بهترین بازی هایی هست که دیده میشه (از نظر گرافیکی) و دانگرید گرافیکی به بدی Watch_Dogs و حتی Witcher3 نیست.

این هم لینک ویدیو یوتیوب که توش مقایسه گرافیکی انجام شده:
https://www.youtube.com/watch?v=KNP1z4OEzKA

منبع


این الآن درسته خوبه ولی E3 چیزی که نشون دادن با این تفاوت در حدی داره که با چشم راحت میشه دید.
 
بازی واقعا داون گرید شدید داره از نظر گرافیکی. اینو میشه تو تمامی ویدئوهای پخش شده دید. برای میزان داون گرید هم میتونید ویدئوی مقایسه ای که گیم رادار داده رو ببینید. اصلا قابل قیاس نیستن. حالا جالبه ویدئو به غیر از چند صحنه اول، بقیه اش رو از دموی E3 گرفته و نه اولین نمایش. بازی حتی نسبت به اون هم داونگرید شده.

خوب فردین یه مقدار این تفاوت هم شاید بر گرده به سیستم داینامیک آب و هوای بازی خود DF اشاره کرده بود مقایسه جز به جز بخاطر اینکه پارامترا خیلی عوض میشن قابل انجام نیست.. ممکنه میگم ممکنه این حس دانگرید که تو خیلیا وجود داره ناشی از این مسئله باشه
 
خوب فردین یه مقدار این تفاوت هم شاید بر گرده به سیستم داینامیک آب و هوای بازی خود DF اشاره کرده بود مقایسه جز به جز بخاطر اینکه پارامترا خیلی عوض میشن قابل انجام نیست.. ممکنه میگم ممکنه این حس دانگرید که تو خیلیا وجود داره ناشی از این مسئله باشه

نه به خدا اینایی که میگی ربطی نداره. بیا چندتا اسکرین شات بدم ببین خودت قضاوت کن. حالا اینکه تو یکیش آتیش در عرض چند ثانیه غیب میشه و چه میدونم کلا کار دمیج نداره و هوش مصنوعی در حد جلبک و ... بماند :دی

 
نه به خدا اینایی که میگی ربطی نداره. بیا چندتا اسکرین شات بدم ببین خودت قضاوت کن. حالا اینکه تو یکیش آتیش در عرض چند ثانیه غیب میشه و چه میدونم کلا کار دمیج نداره و هوش مصنوعی در حد جلبک و ... بماند :دی


شرایط عکس هایی که با هم مقایسه شدن، با هم یکی نیست.
من الان از بتا می تونم عکس بیارم که از عکس هایی سمت راستی هم بهترن و هم بدترن!
مثلا این سه تا عکس از افکت آتش :


نمی گم عکس های بالا از E3 2013 بهتره ولی از اون عکس سمت راستی (مربوط به 2016) که واسه مقایسه استفاده شده، با اختلاف بهتره.
یا در موردعکس اولی که واسه مقایسه محیط و environment هست، می تونم عکس هایی از بتا بیارم که کاملا متفاوت از عکس استفاده شده برای مقایسه است.

پ.ن: یه مطلبی بگم که جلوتر سوء برداشت نشه.
من کاملا با دانگرید بازی موافقم. به راحتی هم قابل تشخیصه. ولی به نظرم: 1-هنوز گرافیک بازی خوبه و به نظرم در سطح قابل قبول هست. 2-شدت دانگرید اندازه واچ داگز و یا ویچر3 نیست.
 
کیفیت بازی نسبت به نمایش های سال 2013 و 2014 تغییر کرده، اما نمی دونم داستان چی بوده که بازی هایی که اون سال ها به این صورت معرفی شدن همه دچار این مشکل شدن. بازی همین الان هم اگه خودتون بازی کنید یکی از بهترین هاست توی زمینه گرافیک ، اما واقعا اونی نیست که اون سال ها دیدیم، و هنوز هم هیچ کدوم از شرکت ها توضیحی برای این کار ندادن.

البته یک موردی هم من توی پیش نمایش سایت PC Gamer بهش بر خوردم که اینجا اشاره می کنم بهش:

Phil: The environments look great, and I can confirm that the beta doesn't contain all of The Division's graphics. The preview build had many more graphics, all of which should make it into the final release.
منبع این مورد هم The Division beta impressions - PC Gamer

ولی بازم اشاره می کنم که بازی واقعا گرافیک خوب و جزییات فوق العاده ای داره، همه ی پیش نمایش ها این جزییات رو مورد تحسین قرار دادند، اما تفاوت ها با نمایش های اول کاملا مشخصه.
 
مسئله ای که برام جالبه اینه که آیا دیجیتال فاندری قصد داره یه مقایسه از کیفیت اولیه بازی و الانی انجام بده یا نه، همینجوری میخواد واسه بازی غش و ضعف بره؟ خیلی ترو تمیز دارن از حافظه ها پاک میکنن داون گرید شدید بازی رو.

فردین اون تریلرِ اول بازی یه توهم بود، بیخیالش شو :دی شدنی نیست با سخت افزارِ کنونی :دی
کلِ بازی رو با اون گرافیک می‌ساختن فقط اونایی که Titan/980 SLI داشتن می‌تونستن با فریمِ مناسب بازی کنن.

اگر هم بحثت بر سرِ دروغ‌های یوبی هست که هیچی، سرِ واچ داگز خودشونو به خوبی نشون دادن. بازی قشنگ یک نسل افت گرافیکی کرد. حالا حداقل دیویژن گرافیکش خوبه، واچ داگز که از یه گرافیکِ فک برانداز تبدیل شه به یه آشغالِ گرافیکی که فقط موقع بارون اومدن یه مقدار قشنگ می‌شد :دی
 
بازی واقعا داون گرید شدید داره از نظر گرافیکی. اینو میشه تو تمامی ویدئوهای پخش شده دید. برای میزان داون گرید هم میتونید ویدئوی مقایسه ای که گیم رادار داده رو ببینید. اصلا قابل قیاس نیستن. حالا جالبه ویدئو به غیر از چند صحنه اول، بقیه اش رو از دموی E3 گرفته و نه اولین نمایش. بازی حتی نسبت به اون هم داونگرید شده.
الان دارن نسخه های pc در حد خود کنسول دانگرید میکنن اونوقت شما توقع داری نسخه کنسولی یوبی سافت در حد نمایش اولیه بسازه
نمایش اولیه بازی های یوبی فقط برای هایپ و سر زبون انداختنه
ولی خدایی بهترین نمونه ای که تلاششون کردن روش و گرافیک و npc زیاد داشت ، همون assassins creed unity بود ولی خوب اونم با اون همه خوبی فریمش به 15 نمیرسید و مجبور شدن پچ حجیم بدن
 
اتفاقی هست که اوایل نسل معمولا متوجه اکثر بازیها میشه. بنظرم میتونه خارج از جنبه تبلیغاتی دلایل دیگه ای هم میتونه باشه بهرحال، اتفاقی که اوایل نسل قبل هم باهاش مواجه شدیم E3 فراموش نشدنی سال 2005 با نمایش عجیب بازیهایی مثل BIA : HH , Killzone یا نمایش تماشایی Eight Days (بخاطر هزینه ی بالای ساختش که البته بعدا کنسل شد و فهمیدیم فقط جنبه نمایشی داشته و هایپ نمایشگاه بود) یا حتی Gears of War 1 هم داون گرید داشته Half Life 2 هم جز این دسته بود و مرتب داون گرید میشد یا خیلی های دیگه که تا چند سال بعد مرتب بحثش ادامه داشت. ولی چیزی که مشخص شد کیفیت نهایی تقریبا قابل قبول بود و یه جورایی همه کنار اومدیم البته به اجبار.. الانم همین قضیه تکرار میشه.
 
بحث دانگرید شد واقعا میخوام ببینم وقتی U4 عرضه شد کیفیت نهایی چقدر به این نزدیکه.اصلا کاری به هیچ کجای بازی ندارم فقط همین سکانس باهاش برابر باشه واسه من کافیه:dهر موقع رو TV نگاش میکنم به چشمام شک میکنم/:)

Uncharted-4.jpg

یادش بخیر! اون موقع میگفتن قراره این 60 فریم اجرا بشه!
biggrin1.gif
ای کاش میشد یه کاری کنن که بشه بازیها رو از طریق فضای ابری روی کنسولها با حداکثر گرافیک و فریم اجرا کرد.مشخص نیست اون gaikai هم مثل ویتا گور به گور شد رفت یا هنوز تو برنامشونه!8-|
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or