اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
DF نسخه ی PS4 بازی TRINE 3 رو از لحاظ فریمریت ارزیابی کرده بازی نیتیو 1080 هست و در کل تستهایی که انجام دادن متوجه حتی افت یک فریم هم نشدن چه در مبارزات و چه در گشت و گذار در بازی 60 فریم کاملا ثابت ارائه میشه فرمودن با توجه به گرافیک کلی بازی و Post Processing خوبی که در بازی وجود داره این سطح از ثبات فریم دست آورد بزرگیه البته مقایسه با ورژن PC هم در راهه

https://www.youtube.com/watch?v=y0cpn46SMGk
 
بتای Division روی Xbox one با رزولوشن 1080 اجرا میشه (منبع فروم Beyond3D)

uoot_tctd_testimonial_22547_uk.mp4_snapshot_00.25_[2016.01.25_10.41.46].jpg
w2ej_tctd_testimonial_22547_uk.mp4_snapshot_00.22_[2016.01.25_10.41.39].jpg
**************************************************************************
Plants VS Zombies 2 روی Xbox one 900p و روی PS4 1080p اجرا میشه مواقعی که افت فریم اتفاق میوفته PS4 بعضی وقتها تا 10% بهتر فریم ریت رو حفظ میکنه.
**************************************************************************
بازی Ark: Survival Evolved روی Xbox one با رزولوشن 1088x612 اجرا میشه که حتی از 720p هم کمتر هست البته بازی تو فاز Pre Alpha هست.
**************************************************************************
بازی The Crew: Wild Run روی دو کنسول 1080 اجرا میشه نسخه قبلی (قبل از آپدیت) روی PS4 بهتر بود ولی تو این نسخه اختلاف کیفیت تصویر از بین رفته و بازی با فاصله کمی روی Xbox one بهتر اجرا میشه.
 
DF بازی RotTR رو روی PC با XO مقایسه کرده سیستمی با CPU Core i3 و کارت گرافیک GTX750 روی ستینگی با کیفیت قابل قیاس با XO بازی رو بین 13 تا 25 فریم اجرا میکنه و اوضاع روی کارت گرافیکی مثل R7 360 حتی بدتر هم هست.
برای اجرای روون بازی با کیفیتی تقریبا برابر همراه با برتریهایی نسبت به Xbox one (شبیه سازی ستینگ Xbox one با PC به خاطر بسته بودن پلتفرم بازی روی کنسول تقریبا مشکل هست) به CPU Core i5 و کارت گرافیک GTX960 نیاز هست (1080p/30fps High Setting)


ستنیگ بازی روی Xbox one این هست:
Resolution: 1920x1080 (though cut-scenes render at 1440x1080)
Texture quality: high
Anisotropic ******ing: looks like 2x
Shadow quality: high (in terms of resolution but missing details)
Sun soft shadows: off
Ambient occlusion: BTAO (not available on PC)
Depth of field: very high
Level of detail: high
Tessellation: off (but adaptive tessellation is used for snow deformation)
Screen-space reflections: on
Dynamic foliage: medium
Bloom: on
Vignette blur: on
Motion blur: on
Purehair: on
Lens flares: on
Screen effects: on

The Xbox One version of the game was clearly optimised to operate at its best on a closed platform and as such, it's not actually possible to fuly duplicate console settings here. The closest match requires a meaty system to get the job done - an i5 quad with something along the lines of a GTX 960 to hit 1080p30 on high settings.

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_011.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_011.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_004.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_004.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg


XO:
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_012.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_012.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_008.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_008.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_003.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/ar...ryhigh_003.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_009.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_009.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_007.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_007.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_005.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_005.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

XO
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/XO_006.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
PC Very High
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/7/8/5/0/pc_006.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
 
آخرین ویرایش:
Face-Off: Rise of the Tomb Raider on PC • Eurogamer.net

digitalfoundry در بررسی نسخه PC بازی Rise of the Tomb Raider، از پورت بازی بسیار تعریف کرده و برای توصیف پورت از لفظ فوق العاده (great) استفاده کرده.

گفته شده که برای تجربه بهتر از نسخه کنسولی (Xbox One) یه GTX 960 و پردازنده Core i5 quad-core کفایت می کنه، این سیستم در 1080p30 ثبات بسیار بیشتری نسبت Xbox One داره و رزولوشن میان پرده ها هم کاهش پیدا نمیکنه (رزولوشن میان پرده ها در Xbox One به 1440x1080 کاهش پیدا می کرد)، علاوه بر فریم، با این سیستم میشه برخی تنظیمات گرافیکی رو هم بالاتر از نسخه Xbox One قرار داد و نتیجه مثبتی دریافت کرد (بعنوان مثال گفته شده که anisotropic ******ing روی 16x قرار داده شده.)

در ادامه بازی رو با یه سیستم به صرفه تر رو تنظمیات گرافیکی مشابه نسخه Xbox One (که گفته شده تو یه سری تنظمیات گرافیکی نزدیک به High هست و یه سری دیگه پایین تر)، تست کرده، سیستم مجهز به GTX 750 Ti و پردازنده i3 بوده و گفته شده که فریم ریت بین 13 تا 25 بوده. البته در ادامه ذکر شده که به این دلیل که بازی تنظمیات گرافیکی بسیاری زیادی رو در اختیار بازیکن قرار داده، میشه با تغییر تنظمیات (رو medium) رو این سیستم به ثبات فریم رسید و خروجی خوبی دریافت کرد. گرافیک بازی رو تنظیمات گرافیکی medium هم فوق العاده هست.

در مورد نسخه Xbox One هم که گفتم نزدیک به High رو PC هست هم اشاره کنم که گفته شده نزدیک به تنظیمات گرافیکی High اما با کاهش تو یه سری بخش ها مثل anisotropic ******ing که تو نسخه XO بسیار بی کیفیت هست، dynamic foliage که رو XO تو تنظمیات medium قرار داره، tessellation به تغییر شکل برف ها محدود شده و همچنین soft sun shadows که ظاهرا تو نسخه XO اصلا وجود نداره. تنظمیات دیگه مثل depth of field, texture quality, scene detail و shadow quality با High نزدیک به PC هست.
 
Division روی کنسول گرافیک ستینگهای قابل تنظیم داره.
2.png


DF در مورد بازی نوشته که نسخه بتا روی Xbox one خیره کننده هست و افکت مه ولیومتریک بازی برخی از قابل توجه ترین افکتهای مه رو که روی هر پلتفرمی تا به امروز دیدیم به ارمغان میاره و ...
توی ویژوال ستینگ بازی میتونید بعضی تنظیمات گرافیکی بازی رو دستکاری کنید.
Chromatic aberration که اثر لنز دوربین رو روی سنسور در نواحی با کنتراست بالا شبیه سازی میکنه (دوستانی که عکاسی میکنن احتمالا میدونن چون توی عکاسی بهش میگن انحراف فامی) این افکت که درواقع یه Post Process افکت هست ممکنه برای بعضی جالب نباشه برای همین خبر خوب اینه که تو بازی قابل تنظیم کردن به دو حالت روشن و خاموش هست.
با CA:
http://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/0/8/4/1/8/CA_001.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg
بدون CA:
http://images.eurogamer.net/2015/ar...8/noCA_001.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

مورد بعدی Sharpness هست که در واقع AA بازی رو کنترل میکنه:
0%
http://images.eurogamer.net/2015/ar...arpen0_000.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

50%
http://images.eurogamer.net/2015/ar...rpen50_000.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

100%
http://images.eurogamer.net/2015/ar...pen100_000.bmp.jpg/EG11/quality/90/format/jpg

The Division has graphics settings we're not used to seeing on console • Eurogamer.net
 
Division روی کنسول گرافیک ستینگهای قابل تنظیم داره.
البته اینها که یه سری تنظیمات ابتدایی هست که روی اکثر بازیها هست ولی برای من همیشه سوال بوده چرا بازیهای کنسول نباید تنظیمات گرافیکی پیشرفته مثل PC داشته باشن ! شاید توان کنسول ها یکی باشه و PC ها متفاوت ولی خب بازم اینکه انتخاب بین کیفیت و فریم دست بازیکن باشه خیلی بهتره.
 
DF پرفورمنس بتا دیویژن روی کنسولها آنالیز کرده

گرافیک تکنیکی بازی فوق العادست ، با نورپردازی بسیار عالی و volumetric fog درجه یک و ...

پرفورمنس بازی تقریبا بی نقص عه ، ماموریت های اصلی و ماموریت های جانبی همه 30 فریم دد فیکس بر روی پلی 4 اجرا میشن ، بر روی Xone هم شرایط همینطوره به غیر از چند جای خاص که افت فریم خیلی کمی تا 28 فریم مشاهده میشه

پارگی تصویر هم بسیار کم مشاهده میشه و بازی Vsync Adaptive داره که اگر جایی فریم بخواد پایین بیاد ، Vsync غیر فعال میشه تا فریم ثابت بمونه ( که بیشتر در نسخه One این اتفاق میوفته )

بازی رو هر دو کنسول 1080p اجرا میشه با SMAA 1x آنتی آلیازینگ

از لحاظ گرافیکی هر دو نسخه کاملا مثل هم هستند

تنظیمات Chromatic aberration و Sharpness هم رو هر دو کنسول وجود داره که گیمر ها نسبت به سلیقشون میتونن ازشون استفاده کنن
 
Order 1886 موفق شد جایزه VES که یه جورایی اسکار دنیای گرافیک محسوب میشه رو ببره

The Order 1886 wins VES realtime graphics price - NeoGAF


خبر بعدی اینکه به گزارش DF بازی Division بر روی Xbox one رزولوشنش برخلاف گفته های قبلیشون 1080 کامل نیست و متغیره البته فقط در فضاهای باز پایین میاد و حداقل رزولوشن هم 84 در صد 1080 بوده که از 900p خیلی بیشتره. البته PS4 هم همچین موردی رو در خودش داره ولی به هیچ وجه در تمامی تستهاشون به موردی بر نخوردن که رزولوشن یا فریم دراپ شه
 
۸۴ درصد 1080 ؟؟؟؟ یعنی دقیقا چقدر؟؟ این Df هم تو این نسل جوریی بازی رو موشکافی میکنه که خود بازی ساز هم این اطلاعات رو از بازیش نداره
دیگه فکر کنم اختلاف دو کنسول به ۵ درصد رسیده :d
 
۸۴ درصد 1080 ؟؟؟؟ یعنی دقیقا چقدر؟؟ این Df هم تو این نسل جوریی بازی رو موشکافی میکنه که خود بازی ساز هم این اطلاعات رو از بازیش نداره
دیگه فکر کنم اختلاف دو کنسول به ۵ درصد رسیده :d

مثلاً 990×1760. البته ممکنه عرض تصویر رو ثابت نگه دارن روی 1080 و طولش رو متغییر طراحی کرده باشن که باعث میشه پیکسلها فقط در یک راستا افت کیفیت داشته باشن که در این صورت میشه 1080×1613.
 
Dirt Rally روی Xbox one رزولوشن متغیر داره از 1080p الی 900p سازنده گفته که کار کردن با PS4 راحت تر از Xbox one ـه برای همین اونا روی PS4 زودتر به هدفشون که 1080p/60fps بوده رسیدن و همچنان دارن روی نسخه Xbox one کار میکنن.
 
DF ورژن Ps4 و PC بازی Division رو با هم مقایسه کرده و ورژن PS4 برابر با آخرین تنظیمات PC ست. البته بجز مقدار بسیار کمی تفاوت در draw distance و سایه زنی بهتر در PC ولی تکسچرینگ نور پردازی والیومتریک که خیلی مورد تحسین قرار گرفته و..... برابر با آخرین تنظیمات PC ست
 
آخرین ویرایش:
DF ورژن Ps4 و PC بازی Division رو با هم مقایسه کرده و ورژن PS4 برابر با آخرین تنظیمات PC ست. البته بجز مقدار بسیار کمی تفاوت در draw distance و سایه زنی بهتر در PC ولی تکسچرینگ نور پردازی والیومتریک که خیلی مورد تحسین قرار گرفته و..... برابر با آخرین تنظیمات PC ست
برابر با آخرین تنظیمات PC یعنی 8x aa و 16x af به همراه تسلیشن الترا و .... ؟
 
DF ورژن Ps4 و PC بازی Division رو با هم مقایسه کرده و ورژن PS4 برابر با آخرین تنظیمات PC ست. البته بجز مقدار بسیار کمی تفاوت در draw distance و سایه زنی بهتر در PC ولی تکسچرینگ نور پردازی والیومتریک که خیلی مورد تحسین قرار گرفته و..... برابر با آخرین تنظیمات PC ست

راجب به XB1 هم صحبت شده و تفاوت در DD رو هم نگفته کمه گفته وقتی در خیابانها راه میرید تفاوت رو کمتر احساس میکنید. در مورد نور حجم دار (والیومتریک) هم صحبتی نشده در این قسمت، بلکه در مورد افکت دود والیومتریک و یکسان بودنش در این نسخه ها صحبت کرده.

However, there's still a lot of commonality between PC and console overall; texture quality, plus the distinctive volumetric fog effect appear to run at a similar quality on each. It's an impressive-looking game on all formats, but for PC the boosts in draw distance, shadow and reflection quality, and also the use of higher quality SMAA, are the main plus points. Away from the visual points though, PC enjoys clear gameplay advantages - the jump to 60fps makes the game feel better to play, and controller response is tighter as well

در مورد تفاوتها هم از بهبود کلی DD سایه ها و بازتابها و همینطور AA بهتر به عنوان نکات متمایز کننده اصلی صحبت کرده و در کنارش هم به آزاد بودن فریم ریت (و رزلوشن) اشاره داشته. در قسمت پایانی هم گفته که برای اجرای بازی روی High و برای فریم دهی بالاتر از 30fps در مناطق شلوغ و پر زد و خورد در فضای آزاد هم به یک GTX 960 یا R9 380 (یا معادل اینها) نیاز خواهد بود. در جای دیگه هم از دو افکت عمق دید و نورپردازی حجم دار به عنوان افکتهای سنگین برای 980 ti نام برده که نمیذارن بازی رو روی High و 4k@30fps ثابت اجرا کنه.

We also took some time to try The Division on a GTX 980 Ti. Unfortunately, Fury X wasn't available for equivalent testing but regardless, results on the Nvidia hardware at top-end settings are better than expected. 4K resolution is doable at 30fps with judicious settings tweaks, dropping down from ultra to high, but computationally expensive effects like depth of field and lavish use of volumetric lighting can still see frame-rates dip beneath 30fps.

من متنشو نخوندم ویدئویی که منتشر کرده بودن رو دیدم و تو ویدیو همین موارد بود

آها، اوکی. معمولاً ویدئویی که پخش میکنن توضیحات و ... کمتری داره. اگر که هر کدوم از اینها (مقاله و ویدئو) توسط افراد مختلفی کار شده باشن هم که باز ممکنه تفاوتهایی در نظراتشون یا نوع نگاهشون وجود داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or