اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Sony unlocks more CPU power for PS4 game developers • Eurogamer.net
بررسی خاصی نیست در درجه اول گفته که این تقریبا همون کاریه که مایکروسافت اوایل نسل برای کنسولش کرد.. نکته‌ی بعدی اینه که طبق گزارش یکی از منابعشون که کنسول رو با کیت Razor (برای آنالیز استفاده میشه) آزمایش کرده، هسته هفتم بین بازی و سیستم عامل تقسیم میشه که خب این خودش عامل مهمیه...
در نهایت گفته که منتظر نظر رسمی از سونی‌ان و این اتفاق رو هم خبر خوبی دونسته.
Right now it's not entirely clear whether similar conditions are in place at all on PlayStation 4, but one source informs us that PlayStation 4's debugging and analysis tool - called Razor - "splits the activity on that core between user and system", which does seem to suggest that the seventh processing core is shared to a certain extent between the OS and game.
 
فریمریت یه بازی و اینکه 60 فریم باشه یا نباشه ربطی به ضعف سخت افزار نداره بلکه یک انتخابه که بازیساز انجام میده. ما از زمان PSX بازی 60 فریم داشتیم نسل PS2 داشتیم نسل قبل هم داشتیم این نسل هم داریم. بازی 30 فریم هم در همه نسلها داشتیم. پس اینکه کنسولا توانایی 60 فریم ندارن یه حرف خیلی بی ربطیه. اون UC4 هم که مثال زده شد:


بازی 30 فریمه چون داره بهترین گرافیک بهترین فیزیک بهترین هوش مصنوعی رو به نمایش میزاره. الان PS4 سه برابر ابر کامپیوتر ناسا هم که قدرت داشت ناوتی داگ میخواست براش بازی بسازه باید بین گرافیک بیشتر یا فریم بیشتر یکی رو انتخاب میکرد.

قدرت کنسول ها به اندازه کافی هست و خیلی هم خوبه ولی متاسفانه بازی سازا به اندازه کافی برای بهینه کردن بازی وقت نمیزارن و سودجویی بیش از حدشون و عرضه سالیانه بازی ها باعث میشه تا بازیا کیفیتشون از حد انتظار بیاد پایین
شما بازی متال گیر رو ببین چقد بهینه هست و 60 فریم و 1080
یه بازی مثل Assasins creed هم نگاه کنید که سالانه عرضه میشه و 30 فریم و 900p
 
محمدرضا جان اول از همه 5-10 درصد در کل این اصلا قدرت کمی نیست شما این به میزان پردازش قبلی اضافه کن نه اینکه جدا حساب کنی بعدشم به خاطر اینکه پردازنده های کنسول ها الان به صورت موازی پردازش انجام میدن این 10-5 درصد خودش کلی بار پردازشی حساب میشه .
بیارن چی بیارن ؟ بازی که ساخته شده ساخته شده سازنده بدون هزینه زیادی قادر به 60فریم کردن بازی نیست از طرف دیگه با توجه به انجین و کیفیتی که میخواد ارائه کنه میتونه سازنده بازیش برای 1080p و 60 فریم برسونه اینکه 1080p باشه یا 60 فریم چیز محالی نیست روی هیچ کدام از کنسول ها .
مورد بعدی اینکه پردازنده کنسول PS4 دقیقا خود 7870 نیست که شما میگی یه 7870 زور نداره و داری با PC مقایسه میکنی در کنسول پردازش به صورت موازی بین CPU و GPU با هم انجام میشه این چیزی که شما داری در موردش صحبت میکنی در PC اتفاق میفته .
خوب به سلامتی پس بازی های که تا اینجا 1080p و 60 فریم بودن روی همین کنسول ها بوق تشریف دارن .

بهتر نیست قبل از پست دادن یکم خودتون 2*2=4 تا میکردی که ببینی اگه کنسول PS4 توانایی 1080p و 60 فریم نداشته پس این همه بازی 1080p و 60 فریم چی میگن این وسط ؟ من در کل نگفتم با این 5-10 % بازی ها کلا 1080p و 60 فریم میشن گفتم بسته به تلاش سازنده و خروجی که برای خودش در نظر میگیره میتونه 1080p و 60 فریم راحت بهش برسه اما همین سازنده میتونه بی خیال بشه بازم بازیش 900p و 30 فریم بسازه باز جزئیات بازی زیاد کنه اگه نمیخواین این متوجه بشین دیگه تقصیر من یا اینکه افرادی که این موضوع درک میکنن نیست .

ویرایش : یک موضوعی که یادم رفت در موردش صحبت کنم اینکه نمیدونم چرا برای شما افرادی که یک پست لایک میکنن انقدر مهم هستن ملت یک پست میدن افرادی که فکر میکنن اون صحبت درست هستش لایک میکنن بازم این دلیل بر درست و غلط بودن اون صحبت 100% نیست پس میشه شما که خودت قدمت زیادی داری الان هم مشخصا اومدی نظرت گفتی دلیل گیر دادنت به لایک ملت چیه ؟ من شما داریم با هم صحبت میکنیم شما با یک ملت پشت من که طرف نیستی داری با من صحبت میکنی از این موضوع خیلی بدم میاد که فکر میکنن کسی از پستی خوشش میاد لایک میکنه داره گرو کشی میکنه یا اینکه دهن بقیه ببنده که بقیه پستش نقل قول نکنن یا اینکه حرفش 100% Fact ما داریم مثل دو آدم بزرگ در مورد یک مطلب صحبت میکنیم نه این وسیله ها مال پدر ما هستش که از خوب بودنش یا فروشش چیزی به ما برسه بلکه تمامش تبادل افکار و اطلاعات بین افراد هستش شما دیگه به عنوان بزرگ بازیسنتر باید بهتر از هر کسی این موضوع درک کنی .;)
اقا ببخشید انقدر رک میگم شما با کلمات بازی میکنی و سفسطه میکنی. من ترجیح میدم وارد بحث باهات نشم چون خودتم فهمیدی چی گفتی...اینجا هم جای این بحث ها نیست بیشتر از این به اف تاپیک نمیکشونم تاپیک رو.
فقط دارم بهث میگم 5-10% یعنی 5 یا 10 درصد!(اصلا نمیدونم این مقدار رو از کجا اوردی:دی فقط روی حرف خودت دارم میگم) اینکه به قدرت کل و جز اضافه کنیم دیگه چه صیغه ایه.من هیچ وقت نگفتم کنسول ها نمیتونن 1080 و 60 فریم بدن! 4K و 60 فریم هم میتونن بدن ولی با فدا کردن IQ.بحث من این بود که یه Core ازاد بشه نمیتونه باعث این بشه بازی های بیشتری از 30 بیاد روی 60! باقیش رو زدی جاده خاکی و حاشیه.
راجع به 7870 هم روی PC قویتر ظاهر میشه حتی گاهی... همون MGS هم روی PC با یه سخت افزار مشابه باز کیفیت بهتری میده از کنسول ها! نور پردازی PS4 نسبت به PC ضعیفتره توی اون بازی-همینطور View Distance (مثال بازی 60 فریم و 1080 خوب بود! )
تنها چیزی که قبول دارم تنبلی سازنده هاست توی این نسل.یادمون نره این کنسول ها جعبه های اقتصادی بیش نیستن! روی انحصاری هاشون زندن.توقع عجیب نباید داشت ازشون ولی PS4 خیلی هم خوب ظاهر شده نسبت به کنسول های چند نسل اخیر..
راجع به پ ن هم باز باهات بحث نمیکنم عزیزم فکر نمیکردم سره 1 خط 5 خط جواب بگیرم.فکر نمیکردم انقدر مهم باشه.
حرف شما درست ولی بعضی بازی ها مثل AC unity یا بازی های اوپن ورد که زور بیشتری به cpu وارد میکنن اگه cpu گلوگاه بشه gpu هرچقدرم قوی باشه افت فریم پیش میاد.

قرار نیست با آزاد شدن یه هسته از cpu فریم همه بازیا دوبرابر بشه!فقط رو بعضی بازی هایی که محاسبات پردازشی بیشتری میطلبن تاثیر مثبت میزاره و افت فریم کمتری رو شاهد خواهیم بود.
حرف منم غیر از این نیست پست منو بهتر بخونین.
 
آخرین ویرایش:
فقط دارم بهث میگم 5-10% یعنی 5 یا 10 درصد!(اصلا نمیدونم این مقدار رو از کجا اوردی:دی فقط روی حرف خودت دارم میگم) اینکه به قدرت کل و جز اضافه کنیم دیگه چه صیغه ایه.

من و شما صحبتی با هم نداریم وقتی شما یک همیچن حرفی میزنی مشخصه که خیلی ها اینجا جنبه صحبت مثل دو آدم بزرگسال ندارن چه مدیر سابق باشی چه کاربر عادی البته مشکل از خودمونه .


باشه این مورد توضیح میدم که شاید بقیه متوجه موضوع بشن پردازنده اصلی 6 هسته داره که هر کدام 1.6ghz قدرت پردازش دارن که میشه 1.600.000.000 میلیارد دسترو در هر ثانیه که به عبارتی میشه 9.600.000.000 دستور در هر ثانیه خوب حالا شما به این بار پردازشی 1.600.000.000 دستور دیگه اضافه کنید میشه چقدر ؟ 11200000000 میلیارد دستور در هر ثانیه 2MB Chache هم اضافه کنید به میزان 6MB Chache قبلی که اجازه استفاده داشتن میشه 8MB Chache پردازشی اینجاست که تفاوت مشخص میشه اون 5-10 % کل از اینجا میاد حالا شما 11200000000 + بار پردازشی GPU کن میزان محاسبه کل که باتوجه به موازی بودن پردازش در کنسول هستش بدست میاد البته بازم موارد دیگه ای هم هستن که تاثیر گزار هستن این وسط مثل 8 GB رم GDDR5 کنسول و موارد دیگه که از محدوده تاپیک خارجه شما مشکلت اینکه PC با کنسول مقایسه میکنی اول از همه بعدشم اینکه خراب کاری سازنده به پای سخت افزار میبندی مورد بعدی اینکه PC پردازش موازی نداره اما کنسول داره خودش موجب میشه که الگوریتم های محاسباتی موازی خیلی تاثیر گزار باشن در پردازش ها و استفاده اشتباه از یک الگرویتم در انجین میتونه به از بین بردن بار پردازشی زیادی منجربشه که شما اصلا اینها رو در نظر نمیگیری .

در آخر هم آخرین پستم بود در این رابطه بود فقط خواستم اون بخش توضیح بدیم شما هم موفق باشی در ادامه زندگی .

البته علیرضا جان من نکته ای که گفتی رو یه کم اصلاح کنم
yahoo_4.gif



اینکه بگیم پردازش موازی در PC وجود نداره اشتباهه. پردازش خطی یا سریال توسط CPU انجام میشه و پردازش موازی توسط GPU. بصورت سنتی در PC پردازش ها هر کدوم بسته به نوعشون در CPU و GPU پردازش میشن. منتها در معماری HSA که توسط AMD توسعه پیدا کرده و در کنسولها بکار رفته این تقسیم وظایف بصورت هوشمند تری انجام میشه ( به فرض استفاده نرم افزار ( بازی) از این تکنولوژی) . تو این روش بسته به اینکه تکرار هر دستور یا پردازش چطور هست APU تصمیم میگیره که باید توسط کورهای GPU و یا CPU انجام بشه. به این ترتیب اگه قراره یه دستور مثلا ده بار انجام بشه میفرستتش سمت GPU تا موازی پردازش بشه و اگر قراره یکبار پردازش بشه میره سمت کورهای CPU به این ترتیب میشه تعداد مشخصی پردازش رو با سرعت خیلی بیشتری انجام داد. البته HSA فقط در صورتی امکانپذیره که شما huma هم داشته باشی که خودش مستلزم استفاده از رم یکپارچه هست و همینطور استفاده از APU به جای CPU و GPU ی جدا از هم یا همون Dedicated

همونطور که بالا اشاره کردم HSA فقط زمانی اثر خودش رو نشون میده که نرم افزار بر اساس کار باهاش مهندسی بشه و صرفا بازی سازی به روش قدیمی ( کاری که تا الان انجام شده ( در اکثر موراد)) نمیتونه اثر دلخواه رو بده

برای اطلاعات بیشتر هم میشه به دو تا ویدئو که AMD منشر کرده مراجعه کرد. تو این ویدیوها پردازش موازی و خطی و همینطور و در HSA به زبان خیلی ساده و قابل فهم توضیح داده شده


watch?v=XIiq7LUX7uo
watch?v=i6BWzL12KMI

خوب اینکه 100% درسته من پردازش موازی به حالت کنسولی گفتم وجود نداره پردازش موازی در PC وجود داره اما نه اون پردازش موازی کنسولی که ما فقط در ابر کامپیوتر ها و یا سرور های با تعداد پردازنده بالا و کنسول ها انجام میشه برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم این مقاله ISI که یکی از مقالات تحقیقاتی خودم هم بوده در زمینه پردازش های موازی در یادگیری ماشین های هوشمند بوده بخونی چون طرح این بحث از محدوده تاپیک خارجه و تفاوت این دو پردازش کاملا برات جا میفته .

متاسفانه اینجا نه کلاس درسه نه تاپیک سخت افزار و نرم افزار و پردازش های موازی من بخوام به صورت کلی این موارد توضیح بدم باید 10 صفحه توضیح بدم هر کدام که خودم حال ندارم چه برسه به ملت پس پیشنهاد میکنم کسی میخواد در این زمینه اطلاعات دقیقتری پیدا کنه این مقاله بخونه یک بخش کامل به پردازش موازی CPU+ GPU ها به کمک الگوریتم های موازی برای پردازش موازی داره در لینکی که دادم همین موضوع کمک به یادگیری ماشین ها هم میکنه .
لینک
 
آخرین ویرایش:
من و شما صحبتی با هم نداریم وقتی شما یک همیچن حرفی میزنی مشخصه که خیلی ها اینجا جنبه صحبت مثل دو آدم بزرگسال ندارن چه مدیر سابق باشی چه کاربر عادی البته مشکل از خودمونه .


باشه این مورد توضیح میدم که شاید بقیه متوجه موضوع بشن پردازنده اصلی 6 هسته داره که هر کدام 1.6ghz قدرت پردازش دارن که میشه 1.600.000.000 میلیارد دسترو در هر ثانیه که به عبارتی میشه 9.600.000.000 دستور در هر ثانیه خوب حالا شما به این بار پردازشی 1.600.000.000 دستور دیگه اضافه کنید میشه چقدر ؟ 11200000000 میلیارد دستور در هر ثانیه 2MB Chache هم اضافه کنید به میزان 6MB Chache قبلی که اجازه استفاده داشتن میشه 8MB Chache پردازشی اینجاست که تفاوت مشخص میشه اون 5-10 % کل از اینجا میاد حالا شما 11200000000 + بار پردازشی GPU کن میزان محاسبه کل که باتوجه به موازی بودن پردازش در کنسول هستش بدست میاد البته بازم موارد دیگه ای هم هستن که تاثیر گزار هستن این وسط مثل 8 GB رم GDDR5 کنسول و موارد دیگه که از محدوده تاپیک خارجه شما مشکلت اینکه PC با کنسول مقایسه میکنی اول از همه بعدشم اینکه خراب کاری سازنده به پای سخت افزار میبندی مورد بعدی اینکه PC پردازش موازی نداره اما کنسول داره خودش موجب میشه که الگوریتم های محاسباتی موازی خیلی تاثیر گزار باشن در پردازش ها و استفاده اشتباه از یک الگرویتم در انجین میتونه به از بین بردن بار پردازشی زیادی منجربشه که شما اصلا اینها رو در نظر نمیگیری .

در آخر هم آخرین پستم بود در این رابطه بود فقط خواستم اون بخش توضیح بدیم شما هم موفق باشی در ادامه زندگی .


البته علیرضا جان من نکته ای که گفتی رو یه کم اصلاح کنم:d


اینکه بگیم پردازش موازی در PC وجود نداره اشتباهه. پردازش خطی یا سریال توسط CPU انجام میشه و پردازش موازی توسط GPU. بصورت سنتی در PC پردازش ها هر کدوم بسته به نوعشون در CPU و GPU پردازش میشن. منتها در معماری HSA که توسط AMD توسعه پیدا کرده و در کنسولها بکار رفته این تقسیم وظایف بصورت هوشمند تری انجام میشه ( به فرض استفاده نرم افزار ( بازی) از این تکنولوژی) . تو این روش بسته به اینکه تکرار هر دستور یا پردازش چطور هست APU تصمیم میگیره که باید توسط کورهای GPU و یا CPU انجام بشه. به این ترتیب اگه قراره یه دستور مثلا ده بار انجام بشه میفرستتش سمت GPU تا موازی پردازش بشه و اگر قراره یکبار پردازش بشه میره سمت کورهای CPU به این ترتیب میشه تعداد مشخصی پردازش رو با سرعت خیلی بیشتری انجام داد. البته HSA فقط در صورتی امکانپذیره که شما huma هم داشته باشی که خودش مستلزم استفاده از رم یکپارچه هست و همینطور استفاده از APU به جای CPU و GPU ی جدا از هم یا همون Dedicated

همونطور که بالا اشاره کردم HSA فقط زمانی اثر خودش رو نشون میده که نرم افزار بر اساس کار باهاش مهندسی بشه و صرفا بازی سازی به روش قدیمی ( کاری که تا الان انجام شده ( در اکثر موراد)) نمیتونه اثر دلخواه رو بده

برای اطلاعات بیشتر هم میشه به دو تا ویدئو که AMD منشر کرده مراجعه کرد. تو این ویدیوها پردازش موازی و خطی و همینطور و در HSA به زبان خیلی ساده و قابل فهم توضیح داده شده


watch?v=XIiq7LUX7uo
watch?v=i6BWzL12KMI
 
فریمریت یه بازی و اینکه 60 فریم باشه یا نباشه ربطی به ضعف سخت افزار نداره بلکه یک انتخابه که بازیساز انجام میده. ما از زمان PSX بازی 60 فریم داشتیم نسل PS2 داشتیم نسل قبل هم داشتیم این نسل هم داریم. بازی 30 فریم هم در همه نسلها داشتیم. پس اینکه کنسولا توانایی 60 فریم ندارن یه حرف خیلی بی ربطیه. اون UC4 هم که مثال زده شد:


بازی 30 فریمه چون داره بهترین گرافیک بهترین فیزیک بهترین هوش مصنوعی رو به نمایش میزاره. الان PS4 سه برابر ابر کامپیوتر ناسا هم که قدرت داشت ناوتی داگ میخواست براش بازی بسازه باید بین گرافیک بیشتر یا فریم بیشتر یکی رو انتخاب میکرد.

اگه به ضعف سخت افزار ربط نداشت بازی رو با همون 60 فریم یا 600 فریم یا 6000 فریم!!!! با گرافیک بهتر ارائه میکردن دوستم.
پایین آوردن فریم ریت به قیمت بالا بردن جزئیات و گرافیک دقیقاً به علت ضعف سخت افزاره.
 
DF نسخه بتای UC4 در قسمت مالتی رو از نظر فریم ریت بررسی کرده

خیلی خلاصه گفته کار ND واقعا قابل تقدیره فریم ریت در اکثر مواقع 60 ثابت هست گاهی که کم پیش میاد ممکنه چند فریمی دراپ کنه. اضافه کردن که نسبت به گذشته فریم خیلی بهتر شده و الان هم در مرحله ی بتاست و تا رلیز نهایی بازی انتظار دارن فریم حتی بهتر هم بشه ولی د رهر صورت از شرایط فعلی هم خیلی راضین

watch?v=Iu1R89JX6TM
 
قبل از اینکه بچه های DF بخوان اعلام کنن باید خدمتتون عرض کنم که مشکل Ground Texture یا بهتره بگم Bump Mapping که توی بازی Need For Speed نسخه PS4 داشت با آپدیت 1.04 که امروز داد حل شده و تمام گمانه زنی هایی که این چند وقت دنبالش بودم مبنی بر اینکه PS4 وقتی توانایی نداره پس چرا بازیهارو 1080P اجرا میکنه رو باطل کرد
من قبلا چندتا عکس گرفته بودم حالا مقایسه هاشم میذارم خودتون متوجه بشید


روی عکسها کلیلک کنید تا با کیفیت اصلی ببینید

قبل از آپدیت



بعد از آپدیت


 
xbox-one-ddr3-esram-split-render-target.jpg

این عکس نشون میده رندر های هدف تو اکس باکس چگونه تقسیم میشه،رنگ سبز برای eSRAM و رنگ خاکستری برای حافظه DDR3 هست
the Xbox One uses the ESRAM to help offset the bandwidth – we’ve discussed ESRAM a few dozen times by now, including in part one of our SDK breakdown; but there’s one area we’re yet to mention. The Xbox One is capable of running Split Render Targets. What does that mean? Well, quite simply sky textures, regions of the screen with overdraw, ground textures and so on are best rendered from slower DDR3. You can also have say the Z-Buffer (also known as the depth buffer) in ESRAM while keeping the color targets in say DRAM. In the example above, 70 percent of the image (roughly) is held in ESRAM, with the ESRAM hitting 11455K (11MB) vs the DRAM 4864K (just under 5MB).

It’s not a perfect scenario, and optimizing to reduce memory bandwidth usage is ‘a key strategy for Xbox One’ according to Microsoft.
 
xbox-one-ddr3-esram-split-render-target.jpg

این عکس نشون میده رندر های هدف تو اکس باکس چگونه تقسیم میشه،رنگ سبز برای eSRAM و رنگ خاکستری برای حافظه DDR3 هست

ینی انقدر esram تو رندر درگیر و وابسته هست بازم ماکروسافت بازیسازارو ترغیب نمیکنه که کدنویسی اختصاصی داشته باشن تا عملکرد کالبیره تری رو کنسولش داشته باشن
 
پچ 1.02 برای نسخه PS4 بازی FallOut 4 عرضه شده و DF آنالیزش کرده ( این پچ به زودی برای X1 هم عرضه میشه )

پچ با وعده پرفورمنس بهتر و حذف باگها و کرش ها عرضه شده ، و به خصوص بهینه سازی منطقه Corvega factory که اصلی ترین مشکلات پرفورمنس بازی مربوط به اونجا بود

در تستی که بعد از پچ روی این منطقه انجام شده ، جاهایی که قبلا افت فریم داشتند و فریم به حدود 20 میرسید ، بعد از پچ 30 فریم ثابت هستند .

در کل بهینه شدن پرفورمنس و افزایش فریم کاملا در بازی قابل احساسه ، بازی در صحنه های شلوغ و پر از انفجار افت فریم هایی داره ولی در کل پچ 1.2 به نسبت پرفورمنس بهتری در همه جا ارائه میده

در آینده هم با عرضه پچ نسخه X1 نیز نقد میشه
 
آخرین ویرایش:
ینی انقدر esram تو رندر درگیر و وابسته هست بازم ماکروسافت بازیسازارو ترغیب نمیکنه که کدنویسی اختصاصی داشته باشن تا عملکرد کالبیره تری رو کنسولش داشته باشن

خبرای قدیمی رو که میخوندم،مایکروسافت هدف از بنا نهادن eSRAM و ظData Move Engine هارو 1080p و 60FPS پیش بینی می کرده...و عامل نهایی شدنشو هنرمندی دولوپر ها... شصت فریم کردن هم هزینه بر هست اما شدنی،مهم هدف گذاری و صرف زمان و هزینه هست...استدیویی مثل ترن تن یا کوجیما پرداکشن هدف گذاری کردند و خب،به موفقیت رسیدند...کار کمی مشکلی هست اما به قول مایکروسافت به هنر سازنده ها بر می گرده...!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or