اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Chivalry: Medieval Warfare Runs at 1080p/60FPS On PS4, 1080p/30FPS On Xbox One � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

بازی Chivalry: Medieval Warfare به صورت رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 بر روی PS4 اجرا میشود.
و برای کنسول XOne به صورت رزولوشن 1080P و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد.
هم چنین گفته شده بازی از ویژگی های خاص کنسولها از جمله کینکت و یا تاچ پد دسته PS4 استفاده نمیکنه.
آقای Steve Piggott میگوید از لحاظ کیفیت، تفاوت محسوسی بین دو نسخه این نسل و نسل قبل کنسولها وجود خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:
یه سوال:این هسته 7 که ادعا شده سونی در اختیار توسعه دهندگان گذاشته کسی میدونه حداکثر چقدر میتونه تاثیر بزاره؟ و اینکه آیا روی نحوه اجرای بازیهای قبلی بصورت مستقیم تاثیر میزاره یا نه حتما توسعه دهنده ها چه فرست و چه ترد پارتی باید قابلیتهای جدیدو با آپدیت در اختیار کاربرا بزارن؟مثلا GTAV رو بشه روی 60 فریم اجرا کرد:d
تو خواب:d
 
یه سوال:این هسته 7 که ادعا شده سونی در اختیار توسعه دهندگان گذاشته کسی میدونه حداکثر چقدر میتونه تاثیر بزاره؟ و اینکه آیا روی نحوه اجرای بازیهای قبلی بصورت مستقیم تاثیر میزاره یا نه حتما توسعه دهنده ها چه فرست و چه ترد پارتی باید قابلیتهای جدیدو با آپدیت در اختیار کاربرا بزارن؟مثلا GTAV رو بشه روی 60 فریم اجرا کرد:d
تو خواب:d

هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مگه اینکه سازنده یه آپدیدت کته گنده بده که بازی زیر رو کنه وگرنه این قدرت هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مورد بعدی اینکه بستگی داره این Core آزاد شده چقدر از Caches 2MB اشتراکی که بین 2 Core پردازنده وجود داره اجازه استفاده داره مشخصا اگه از 2 MB استفاده کنه تاثیر بیشتری داره با توجه به اینکه هر Core 1.6ghz کارایی داره .

به صورت کلی بخوای 5-10% تاثیر داره که بازم البته به موارد دیگه ای هم ربط داره که چقدر رم از 8 گیگ سازنده ها میتونن استفاده کنن یا اینکه اون 2MB که بین 2 Core به اشتراک هستش اجازه استفاده از همش دارن یا نه جالبی مورد بعدی اینکه هنوز 1 Core دیگه هستش که در دسترس قرار نگرفته میره برای یکی دو سال دیگه اجازه استفاده ازش بدن اون 2MB Cache که گفتم به صورت اشتراکی برای همین Core ازاد نشده هستش و این core که در دسترس هستش برای همین بازم باید ببینی چقدر محدودیت بازم سونی گزاشته برای سازنده ها در کنار آزاد کردن یه Core .

اما در کل تاثیر اون در بازی های آینده خواهی دید احتمال زیاد موجب میشه بیشتر بازی ها به 1080p و 60fps برسن به صورت کلی اما بازم بستگی به سازنده داره که بخواد فریم و رزولیشن فدای جزئیات کنه که خیلی از سازنده ها در کف این موضوع هستن .

1080p و 60fps که غیر ممکنه. با توجه به اینکه هسته های به کار رفته در PS4 قدرت چندانی هم ندارند احتمالش هست که در آینده 1080p و فریم 30 ثابت رو داشته باشیم. عنوانی مثل ویچر 3 حتی روی فریم 30 هم ثابت نیست بر روی PS4. فریم 60 که غیر ممکنه برای بازی مثل ویچر. یا مثلا افت فریم های Fallout 4 که بیشتر به دلیل ضعف CPU هست.

اول از همه دوست عزیز وقتی راجب موضوعی اطلاعات کافی نداری نیازی نیست Fact صادر کنی تمام موضوعی که اشاره کردی در مورد بازی ها مختلف ربط به سازنده به انجین و ... موارد دیگه ربط داره یک المان مشخص نیست که شما داری Fact صادر میکینی برای CPU ضعیف کنسول هستش پس بازی های که 1080p و 60fps هستش این وسط چی میشن .

مورد بعدی اینکه تا الان از 8 هسته کنسول PS4 سازنده به 6 تا دسترسی داشته تازه به کل رم کنسول و Cache اضافه هم دسترسی ندارن هنوز اون وقت شما از کجا به این نتیجه رسیدی پردازنده کنسول ضعیف این نتیجه گیری ها رو هم پیش خودتون کردین .
 
آخرین ویرایش:
هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مگه اینکه سازنده یه آپدیدت کته گنده بده که بازی زیر رو کنه وگرنه این قدرت هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مورد بعدی اینکه بستگی داره این Core آزاد شده چقدر از Caches 2MB اشتراکی که بین 2 Core پردازنده وجود داره اجازه استفاده داره مشخصا اگه از 2 MB استفاده کنه تاثیر بیشتری داره با توجه به اینکه هر Core 1.6ghz کارایی داره .

به صورت کلی بخوای 5-10% تاثیر داره که بازم البته به موارد دیگه ای هم ربط داره که چقدر رم از 8 گیگ سازنده ها میتونن استفاده کنن یا اینکه اون 2MB که بین 2 Core به اشتراک هستش اجازه استفاده از همش دارن یا نه جالبی مورد بعدی اینکه هنوز 1 Core دیگه هستش که در دسترس قرار نگرفته میره برای یکی دو سال دیگه اجازه استفاده ازش بدن اون 2MB Cache که گفتم به صورت اشتراکی برای همین Core ازاد نشده هستش و این core که در دسترس هستش برای همین بازم باید ببینی چقدر محدودیت بازم سونی گزاشته برای سازنده ها در کنار آزاد کردن یه Core .

اما در کل تاثیر اون در بازی های آینده خواهی دید احتمال زیاد موجب میشه بیشتر بازی ها به 1080p و 60fps برسن به صورت کلی اما بازم بستگی به سازنده داره که بخواد فریم و رزولیشن فدای جزئیات کنه که خیلی از سازنده ها در کف این موضوع هستن .

1080p و 60fps که غیر ممکنه. با توجه به اینکه هسته های به کار رفته در PS4 قدرت چندانی هم ندارند احتمالش هست که در آینده 1080p و فریم 30 ثابت رو داشته باشیم. عنوانی مثل ویچر 3 حتی روی فریم 30 هم ثابت نیست بر روی PS4. فریم 60 که غیر ممکنه برای بازی مثل ویچر. یا مثلا افت فریم های Fallout 4 که بیشتر به دلیل ضعف CPU هست.
 
1080p و 60fps که غیر ممکنه. با توجه به اینکه هسته های به کار رفته در PS4 قدرت چندانی هم ندارند احتمالش هست که در آینده 1080p و فریم 30 ثابت رو داشته باشیم. عنوانی مثل ویچر 3 حتی روی فریم 30 هم ثابت نیست بر روی PS4. فریم 60 که غیر ممکنه برای بازی مثل ویچر. یا مثلا افت فریم های Fallout 4 که بیشتر به دلیل ضعف CPU هست.
شما چطور فهمیدیت این افت فریم مال سی پی یو هستش؟ یه نکته ای که باید توجه کرد بازی سازان دارن از روش های قدیمی بازی سازی استفاده میکنن....در حالی که مارک سرنی و سونی اعتقاد دارن زمانی میتونیت قدرت واقعی ps4 رو ببینین که اعمالی مثل پردازش فیزیک یا صدا رو هم به عهده GPU گذاشت ...!! این گلوگاه توی پی سی هستش.... اما توی ps4 وجود نداره
 
یه سوال:این هسته 7 که ادعا شده سونی در اختیار توسعه دهندگان گذاشته کسی میدونه حداکثر چقدر میتونه تاثیر بزاره؟ و اینکه آیا روی نحوه اجرای بازیهای قبلی بصورت مستقیم تاثیر میزاره یا نه حتما توسعه دهنده ها چه فرست و چه ترد پارتی باید قابلیتهای جدیدو با آپدیت در اختیار کاربرا بزارن؟مثلا GTAV رو بشه روی 60 فریم اجرا کرد:d
تو خواب:d
این هسته هیچی
هسته 8 ام و ازاد کنه،بازیا 4k میاد بیرون
یا 90 فریم
از ما گفتن بود
 
دوستان، چند بازی نسل جدید بر روی PS4 با رزولوشن 1080p و فریم ثابت 60 اجرا میشه؟ به نظرتون چرا غولی مثل Naughty Dog نخواست(نتونست) Uncharted 4 رو با 60fps بیاره روی سیستم؟ و چرا با کاهش رزولوشن در بخش مولتی این کار رو تونست انجام بده؟ البته این ها بیشتر برمیگرده به کارت گرافیک. اما بازی های پرمحتوا و پر از NPCیی مثل Fallout 4 که در هر ثانیه صدها اتفاق در صحنه و پشت صحنه در حال رخ دادن هست بیشتر بر روی CPU فشار میاره. و همونطور که می بینیم با اینکه گرافیک چندان بالایی هم نداره اما باز هم شاهد افت فریم هستیم در نسخه های کنسولی.
این آپدیت بیشتر به کار این نوع بازی های متکی به CPU میاد و بی شک در آینده تاثیر گذار خواهد بود. اما نه در افزایش گرافیک. بلکه در تثبیت فریم ریت و ثابت نگه داشتنش بر روی 30fps که خودش چیز خیلی خوبی هست.
 
دوستان، چند بازی نسل جدید بر روی PS4 با رزولوشن 1080p و فریم ثابت 60 اجرا میشه؟ به نظرتون چرا غولی مثل Naughty Dog نخواست(نتونست) Uncharted 4 رو با 60fps بیاره روی سیستم؟ و چرا با کاهش رزولوشن در بخش مولتی این کار رو تونست انجام بده؟ البته این ها بیشتر برمیگرده به کارت گرافیک. اما بازی های پرمحتوا و پر از NPCیی مثل Fallout 4 که در هر ثانیه صدها اتفاق در صحنه و پشت صحنه در حال رخ دادن هست بیشتر بر روی CPU فشار میاره. و همونطور که می بینیم با اینکه گرافیک چندان بالایی هم نداره اما باز هم شاهد افت فریم هستیم در نسخه های کنسولی.
این آپدیت بیشتر به کار این نوع بازی های متکی به CPU میاد و بی شک در آینده تاثیر گذار خواهد بود. اما نه در افزایش گرافیک. بلکه در تثبیت فریم ریت و ثابت نگه داشتنش بر روی 30fps که خودش چیز خیلی خوبی هست.
داداش اینا همه برمیگرده به انجین بازی...
شما یه انجین میبینی مثل Frostbite با اون پرفورمنس عالی که میتونه ارایه بده و یه انجین هم میبینی مثل AnvilNext با اون مشکلاتی که داشته و داره
 
هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مگه اینکه سازنده یه آپدیدت کته گنده بده که بازی زیر رو کنه وگرنه این قدرت هیچ استفاده ای برای بازی های قدیمی نداره مورد بعدی اینکه بستگی داره این Core آزاد شده چقدر از Caches 2MB اشتراکی که بین 2 Core پردازنده وجود داره اجازه استفاده داره مشخصا اگه از 2 MB استفاده کنه تاثیر بیشتری داره با توجه به اینکه هر Core 1.6ghz کارایی داره .

به صورت کلی بخوای 5-10% تاثیر داره که بازم البته به موارد دیگه ای هم ربط داره که چقدر رم از 8 گیگ سازنده ها میتونن استفاده کنن یا اینکه اون 2MB که بین 2 Core به اشتراک هستش اجازه استفاده از همش دارن یا نه جالبی مورد بعدی اینکه هنوز 1 Core دیگه هستش که در دسترس قرار نگرفته میره برای یکی دو سال دیگه اجازه استفاده ازش بدن اون 2MB Cache که گفتم به صورت اشتراکی برای همین Core ازاد نشده هستش و این core که در دسترس هستش برای همین بازم باید ببینی چقدر محدودیت بازم سونی گزاشته برای سازنده ها در کنار آزاد کردن یه Core .

اما در کل تاثیر اون در بازی های آینده خواهی دید احتمال زیاد موجب میشه بیشتر بازی ها به 1080p و 60fps برسن به صورت کلی اما بازم بستگی به سازنده داره که بخواد فریم و رزولیشن فدای جزئیات کنه که خیلی از سازنده ها در کف این موضوع هستن .



اول از همه دوست عزیز وقتی راجب موضوعی اطلاعات کافی نداری نیازی نیست Fact صادر کنی تمام موضوعی که اشاره کردی در مورد بازی ها مختلف ربط به سازنده به انجین و ... موارد دیگه ربط داره یک المان مشخص نیست که شما داری Fact صادر میکینی برای CPU ضعیف کنسول هستش پس بازی های که 1080p و 60fps هستش این وسط چی میشن .

مورد بعدی اینکه تا الان از 8 هسته کنسول PS4 سازنده به 6 تا دسترسی داشته تازه به کل رم کنسول و Cache اضافه هم دسترسی ندارن هنوز اون وقت شما از کجا به این نتیجه رسیدی پردازنده کنسول ضعیف این نتیجه گیری ها رو هم پیش خودتون کردین .
من کاری به هیچی ندارم فقط خودت داری میگی 5-10% قدرت بیشتر ازاد میشه چطوری میتونه فریم رو از 30 به 60 تبدیل کنه؟! یعنی 2 برابر! با 10% ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
PS4 نسبت به قیمتش قدرت مناسبی داره و دستگاه خوبیه ولی اصلا فکر و خیال اینکه بخوان همه بازی هارو از 30 بیارن روی 60 نکنین! حتی اگه CPU corei7 Skylake ببندن روی PS4! چون زور GPU نمیرسه! (یه 7870 این حرفارو نداره دیگه....)
پ ن:جالبیش لایک هایی که زیر پستها میخوره =)) یعنی کم دیدم به جز رفاقت بازی پستی که پایه و اساس داره لایک بحوره! (البته بگذریم که هیچ ارزشی هم نداره)
داداش اینا همه برمیگرده به انجین بازی...
شما یه انجین میبینی مثل Frostbite با اون پرفورمنس عالی که میتونه ارایه بده و یه انجین هم میبینی مثل AnvilNext با اون مشکلاتی که داشته و داره
هر چقدر هم انجین خوبو بهینه و مدرن! بازم داره 900P اجرا میشه! اقا زور GPU این دستگاه نمیرسه...این CPU ازاد بشه خوبه واسه ی پایداری فریم ها مخصوصا! ولی جادو نمیکنه.
 
من کاری به هیچی ندارم فقط خودت داری میگی 5-10% قدرت بیشتر ازاد میشه چطوری میتونه فریم رو از 30 به 60 تبدیل کنه؟! یعنی 2 برابر! با 10% ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
PS4 نسبت به قیمتش قدرت مناسبی داره و دستگاه خوبیه ولی اصلا فکر و خیال اینکه بخوان همه بازی هارو از 30 بیارن روی 60 نکنین! حتی اگه CPU corei7 Skylake ببندن روی PS4! چون زور GPU نمیرسه! (یه 7870 این حرفارو نداره دیگه....)
پ ن:جالبیش لایک هایی که زیر پستها میخوره =)) یعنی کم دیدم به جز رفاقت بازی پستی که پایه و اساس داره لایک بحوره! (البته بگذریم که هیچ ارزشی هم نداره)

هر چقدر هم انجین خوبو بهینه و مدرن! بازم داره 900P اجرا میشه! اقا زور GPU این دستگاه نمیرسه...این CPU ازاد بشه خوبه واسه ی پایداری فریم ها مخصوصا! ولی جادو نمیکنه.
حرف شما درست ولی بعضی بازی ها مثل AC unity یا بازی های اوپن ورد که زور بیشتری به cpu وارد میکنن اگه cpu گلوگاه بشه gpu هرچقدرم قوی باشه افت فریم پیش میاد.

قرار نیست با آزاد شدن یه هسته از cpu فریم همه بازیا دوبرابر بشه!فقط رو بعضی بازی هایی که محاسبات پردازشی بیشتری میطلبن تاثیر مثبت میزاره و افت فریم کمتری رو شاهد خواهیم بود.
 
من کاری به هیچی ندارم فقط خودت داری میگی 5-10% قدرت بیشتر ازاد میشه چطوری میتونه فریم رو از 30 به 60 تبدیل کنه؟! یعنی 2 برابر! با 10% ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
PS4 نسبت به قیمتش قدرت مناسبی داره و دستگاه خوبیه ولی اصلا فکر و خیال اینکه بخوان همه بازی هارو از 30 بیارن روی 60 نکنین! حتی اگه CPU corei7 Skylake ببندن روی PS4! چون زور GPU نمیرسه! (یه 7870 این حرفارو نداره دیگه....)
پ ن:جالبیش لایک هایی که زیر پستها میخوره =)) یعنی کم دیدم به جز رفاقت بازی پستی که پایه و اساس داره لایک بحوره! (البته بگذریم که هیچ ارزشی هم نداره)

هر چقدر هم انجین خوبو بهینه و مدرن! بازم داره 900P اجرا میشه! اقا زور GPU این دستگاه نمیرسه...این CPU ازاد بشه خوبه واسه ی پایداری فریم ها مخصوصا! ولی جادو نمیکنه.

محمدرضا جان اول از همه 5-10 درصد در کل این اصلا قدرت کمی نیست شما این به میزان پردازش قبلی اضافه کن نه اینکه جدا حساب کنی بعدشم به خاطر اینکه پردازنده های کنسول ها الان به صورت موازی پردازش انجام میدن این 10-5 درصد خودش کلی بار پردازشی حساب میشه .
بیارن چی بیارن ؟ بازی که ساخته شده ساخته شده سازنده بدون هزینه زیادی قادر به 60فریم کردن بازی نیست از طرف دیگه با توجه به انجین و کیفیتی که میخواد ارائه کنه میتونه سازنده بازیش برای 1080p و 60 فریم برسونه اینکه 1080p باشه یا 60 فریم چیز محالی نیست روی هیچ کدام از کنسول ها .
مورد بعدی اینکه پردازنده کنسول PS4 دقیقا خود 7870 نیست که شما میگی یه 7870 زور نداره و داری با PC مقایسه میکنی در کنسول پردازش به صورت موازی بین CPU و GPU با هم انجام میشه این چیزی که شما داری در موردش صحبت میکنی در PC اتفاق میفته .
خوب به سلامتی پس بازی های که تا اینجا 1080p و 60 فریم بودن روی همین کنسول ها بوق تشریف دارن .

بهتر نیست قبل از پست دادن یکم خودتون 2*2=4 تا میکردی که ببینی اگه کنسول PS4 توانایی 1080p و 60 فریم نداشته پس این همه بازی 1080p و 60 فریم چی میگن این وسط ؟ من در کل نگفتم با این 5-10 % بازی ها کلا 1080p و 60 فریم میشن گفتم بسته به تلاش سازنده و خروجی که برای خودش در نظر میگیره میتونه 1080p و 60 فریم راحت بهش برسه اما همین سازنده میتونه بی خیال بشه بازم بازیش 900p و 30 فریم بسازه باز جزئیات بازی زیاد کنه اگه نمیخواین این متوجه بشین دیگه تقصیر من یا اینکه افرادی که این موضوع درک میکنن نیست .

ویرایش : یک موضوعی که یادم رفت در موردش صحبت کنم اینکه نمیدونم چرا برای شما افرادی که یک پست لایک میکنن انقدر مهم هستن ملت یک پست میدن افرادی که فکر میکنن اون صحبت درست هستش لایک میکنن بازم این دلیل بر درست و غلط بودن اون صحبت 100% نیست پس میشه شما که خودت قدمت زیادی داری الان هم مشخصا اومدی نظرت گفتی دلیل گیر دادنت به لایک ملت چیه ؟ من شما داریم با هم صحبت میکنیم شما با یک ملت پشت من که طرف نیستی داری با من صحبت میکنی از این موضوع خیلی بدم میاد که فکر میکنن کسی از پستی خوشش میاد لایک میکنه داره گرو کشی میکنه یا اینکه دهن بقیه ببنده که بقیه پستش نقل قول نکنن یا اینکه حرفش 100% Fact ما داریم مثل دو آدم بزرگ در مورد یک مطلب صحبت میکنیم نه این وسیله ها مال پدر ما هستش که از خوب بودنش یا فروشش چیزی به ما برسه بلکه تمامش تبادل افکار و اطلاعات بین افراد هستش شما دیگه به عنوان بزرگ بازیسنتر باید بهتر از هر کسی این موضوع درک کنی .;)
 
آخرین ویرایش:
فریمریت یه بازی و اینکه 60 فریم باشه یا نباشه ربطی به ضعف سخت افزار نداره بلکه یک انتخابه که بازیساز انجام میده. ما از زمان PSX بازی 60 فریم داشتیم نسل PS2 داشتیم نسل قبل هم داشتیم این نسل هم داریم. بازی 30 فریم هم در همه نسلها داشتیم. پس اینکه کنسولا توانایی 60 فریم ندارن یه حرف خیلی بی ربطیه. اون UC4 هم که مثال زده شد:


بازی 30 فریمه چون داره بهترین گرافیک بهترین فیزیک بهترین هوش مصنوعی رو به نمایش میزاره. الان PS4 سه برابر ابر کامپیوتر ناسا هم که قدرت داشت ناوتی داگ میخواست براش بازی بسازه باید بین گرافیک بیشتر یا فریم بیشتر یکی رو انتخاب میکرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or