اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
یه چند ساعتی بازی رو بردم جلو (بردن جلو که چه عرض کنم هنوز کوست 2 اصلی رو نرفتم!:d) بازی واقعا تکنیکی مشکل داره.. نمیدونم فکر کنم اسمش پارگی صفحست یا چی ولی یه حالت پرش و خط خطی تو صفحه میفتاد!:d
(البته باگ‌هایی هم توی گیم پلی داره...)

بر روی کنسول از A-Vsync استفاده شده ...دلیل پارگی تصویر هم همینه متغیر شدن فریم.
 
مقاله DF درباره TR (ترجمه کلمه به کلمه نیست خلاصه اون چیزی هست که یکبار خوندم):
اول از همه امیدوارم DF این روند بررسی همه فاکتورها رو که الان شروع کردن درباره همه بازیا مثل همین Halo 5 و TR ادامه بدن و فقط مختص بازیهای اختصاصی وان نباشه..

چیزهایی که خوبه:
TressFX: گفته که بازی از آخرین ورژن TressFX استفاده میکنه و نتیجه عالیه موهای لارا موقع باد حرکت میکنه وقتی رطوبت داره و خیسه سنگینه وقتی وارد آب میشه شناور میشه و ...
کاراکتر مدلینگ: به جز موهای لارا خود لارا پوست خیلی طبیعی داره و متریالهای لباس هم همینطور هست نور روی پوست لارا به صورت طبیعی حرکت میکنه...
متریال افکتها: لارا وقتی توی میحطهای مختلف قرار میگیره انعکاس این محیطها روی پوست و لباس لارا کاملا معلومه مثلا گلی میشه خیس میشه برف میشینه روش موها و لباسش...
تغییر شکل برف: که بر اثر ترکیب نرمال مپها و هایت مپها و تسلیشن (تغییر شکل جئومتریک) ایجاد میشه و عمق برف روی انیمیشن لارا تاثیر داره ولی این افکت همه جای بازی دیده نمیشه مثلا توی مرحله روسیه با اینکه برف روی زمین هست این سیستم کار نمیکنه ولی جاهایی که اجرا میشه شاید یکی از بهترین تغییر شکل در متریالهای باشه که تا به حال دیدیم.
افکتهای از قبل رندر شده: یکی از تکنیکهای خیلی چشمگیر تو بازی TR استفاده از ترکیب افکتهایی هست که از قبل رندر شده همراه با صحنه های ریل تایم...
ریل تایم کات سین: جزو چشمگیر ترین قسمتهای بازی هستن استفاده از حرکتهای طبیعی به همراه افکتهای کیفیت بالا و متریالهای واقعی که مجموعا با جزئیات ترین سکانسهایی سینمایی که رو که ما تا به امروز دیدیم خلق میکنن.
نور پردازی ولیومتریک: که صحنه هایی خیلی تاثیر گذاری خلق میکنن برای ایجاد اون ها از تکنیک Voxel و Async Compute استفاده کردن که قبلا تو بازی KZ Shadow fall هم استفاده شده بود.
موشن بلور: هم روی آبجکتها و هم روی دوربین وجود داره و به سینمایی شدن بازی کمک زیادی کرده
لایه های انیمیشن: انیمیشنهای لارا افزایش پیدا کردن و ترکیبشون با ظرافت صورت میگیره.
روند موسیقی: بازی از یه سیستم موسیقی خارق العاده هم استفاده میکنه که تعداد زیادی لایه داره و این لایه ها در هم ترکیب میشن و ....

چیزهایی که خوب نیست:
کیفیت تصویر: بازی 1080 واقعی با PPAA و داخل کات سینها 1440x1080 اجرا میشه متاسفانه AA بازی خوب نیست و بعضی مواقع لبه هارو پوشش نمیده سوالی که به وجود میاد این هست که اگه بازی رو همون 1440x1080 اجرا میکردن با AA بهتر کیفیت تصویر بالا تر نمیرفت؟
فریم ریت: بازی با هدف 30 فریم طراحی شده و اکثر مواقع به این هدف هم رسیده ولی بعضی وقتها افت فریم هم دیدیه میشه که تعدادشون کم نیست.
اینپوت لیتسنی: به نطر میرسه بازی نسبت به سیگنالهای دسته با کمی تاخیر پاسخ میده....
متریالها: با اینکه بازی از شیدر PBR برای توصیف متریالها استفاده میکنه ولی بعضی متریالها مثل سنگ و چوب به نظر DF طبیعی نیستن و بازتابش نور غیر طبیعی دارن.
سایه ها: سایه ها در اکثر مواقع رزولوشن پایین دارن.
خاموش شدن موشن بلور: به نظر میرسه وقتی که فشار به انجین بازی زیاد میشه سازنده موشن بلور رو به عنوان راه حلی برای کم کردن فشار خاموش میکنه.
AO : تکنیک به کار رفته تو AO بازی اغلب مواقع خوب کار میکنه ولی بعضی مواقع مشکلاتی داره...

نتیجه:
در نهایت DF میگه TR یک قدم واقعی رو به جلو در تکنولوژی رندرینگ هست.
 
DF نقد تکنیکی Black Ops 3 رو منتشر کرد


بازی از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه ، در کات سین ها کاملا 1080 هست و تو گیم پلی متغیر ، کات سین ها کیفیت بالایی دارند ولی 30 فریم هستند . و کلا تمام قسمت های غیر قابل بازی ، 30 فریم رندر میشن .

PS4 در گیم پلی رزولوشن بین 1080*1920 و 1080*1360 بوده که البته اکثر مواقع 1080*1920 رو خوب حفظ میکنه و هنگام تغییر هم زیاد محسوس نیست

Xbox one هدف رزولوشن گیم پلی 900*1600 بوده که خیلی کم هم به این رزولوشن میرسه و در اکثر مواقع 900*1280 و 900*1200 هست ، که تصویر نسبتا تاری رو ایجاد میکنه

بازی از تکنیک آنتی آلیازینگ SMAA استفاده میکنه که کارش رو نسبتا خوب انجام میده

فریم ریت در لوکیشن های بسته ، 60 رو حفظ میکنه ولی محیط های باز و شلوغ بین 40 تا 55 هم میرسه
در یک تست انجام شده از قسمتی از بازی فریم ریت میانگین PS4 عدد 51 و برای PS4 عدد 49 بدست اومده .
ولی در Xbox one هست که در موقعیت های خاص دچار افت فریم بیشتری میشه ، برای مثال در یک درگیری تو اتاق کنترل ، PS4 اکثر مواقع نزدیک 60 فریم میمونه ولی Xbox one بین 35 - 45 بوده و خیلی کم پیش میاد بالاتر بره و حتی به 29 هم افت کوتاه مدت میکنه
پارگی تصویر هم وجود داره ولی فقط در بالای تصویر

در آخر هم اشاره شده که اوضاع فریم ریت در مولتی پلیر خیلی بهتره و در آینده آنالیزش میکنند
 
آخرین ویرایش:
DF مقاله Face-Off بازی Need For Speed رو با نقل قولی از Ghost Games تحت عنوان اینکه 'ما از مشکل جزئیات جاده در برخی از قسمت ها (روی PS4) آگاه هستیم و توی پچی که در آینده منتشر میکنیم به این مورد رسیدگی خواهد شد.' آپدیت کرده .
 
گرافیک کلی نسخه نسل هفت Black ops III یه چیزی شبیه نسخه های COD نینتندو DS هستش که نسل قبل توسط n-Space توسعشون میداد:d . کم مونده اکتیویژن بازی رو بده Gameloft بسازه. با اولین Modern Warfare که چه عرض کنم حتی نمیتونه نزدیک کیفیت بصری cod 2 هم بشه. خیلی بخوام افراطی نگاه کنم با Call of duty 1 هم نمیتونه رقابت کنه. حالا در مورد DS یه ذره اغراق کردم:) ولی کیفیت بصری نسخه نسل 7 واقعا فاجعس. (یه زمانی انقدر بیکار بودم که حتی نسخه های DS این فرنچایز رو هم بازی میکنم.):d خلاصه به نظر من بازی رو بصورت side-scrolling میساختن خیلی سنگین تر بود.
 
توی آخرین آپدیت DriveClub تکنیک گرافیکی PoM همراه با Self-Shadowing داینامیک ـش به بازی اضافه شده !
qKFIC.gif
https://twitter.com/Rushy33/status/665204795725205504?s=01
 
DF بازی Fallout 3 روی X1 رو بررسی کرده و گویا فریم بازی خیلی عالی هست و افت فریم به ندرت مشاهده میشه. همچین برخلاف یه سری از عناوین Backward Compatibility، فعال کردن V-Sync تاثیر خاصی روی فریم بازی نمیزاره و در نتیجه پارگی تصویر هم توی بازی وجود نداره. در کل گفتن تو این مدتی که بازی رو انجام دادن، تجربه خیلی خوبی بوده. البته گویا یه سری از بازی های BC مشکلاتی دارن که حداقل توی Fallout 3 این مشکلات دیده نشده.
Fallout 3 shows Xbox One backward compatibility at its best • Eurogamer.net
 
بعد از اینکه یک سری سایت ویدئوهایی پخش کردن که در اون توی قسمتهایی از بازی Fallout 4 فریم ریت روی PS4 پایینتر از Xbox one بوده DF بازی Fallout 4 رو به قول خودشون با نگاه عمیقتر دوباره بررسی کرده و به این نتیجه رسیدن که توی یک سری قسمتها Xbox one مشکل فریم ریت پیدا میکنه مثل موقعی که وسط مبارزه بین اسلحه ها سویچ میشه و توی یه سری موارد مثل صحنه هایی که افکت زیادی داره PS4 در آخر فریم ریت روی دوتا کنسول جالب نیست و جالبه که بازی توی این تستها دوبار روی PC و XO کرش کرده و سه بار روی PS4 توی یه تست دیگه هم به این نتیجه رسیده بودن که عوض کردن هارد دیسک استوک Xbox one با هارد سریعتر پرفورمنس بازی رو بالا میبره.
UPDATE 13/5/15 11:40am: Since our initial analysis, we've put more time into Fallout 4, and we've been able to isolate a number of spots that really challenge the engine. In particular the Corvega factory is a rough spot, and PS4 takes the brunt of the hit once we reach its rooftops (down to 15fps). Both machines also suffer long drops to 20fps in certain interior battles. Time will tell just how far-reaching these trouble spots are throughout the game, particularly once more hours tally up. In the meantime, we'll update soon with a full Face-Off, taking a deeper dive into the specific ins and outs of each platform.

Performance Analysis: Fallout 4
Updated with fresh frame-rate testing in more challenging areas of the game.
Performance Analysis: Fallout 4 • Eurogamer.net

تست جدید:
Face-Off: Fallout 4
Face-Off: Fallout 4 • Eurogamer.net

Faster hard drives boost Xbox One Fallout 4 performance
Faster hard drives boost Xbox One Fallout 4 performance • Eurogamer.net
 
DF فیس آف ROTTR رو روی ONe و 360 منتشر کرده


First off, the most obvious difference comes from image quality. Xbox 360 renders the game at 1280x720 with a pass of FXAA producing results in line with the last game on the same console - a world apart from the most richly detailed 1080p Xbox One title. Beyond that, it would appear that the colour depth has been reduced resulting in noticeable color banding in numerous scenes. Also, outside of a few unique instances, we're looking at very low levels of texture ******ing.

Curiously, while image quality is worse on the whole, there are some instances where component elements compare favourably against Xbox One. We mentioned previously that Xbox One exhibits some strange pixelated artefacts in a number of scenes along with plenty of shimmering. With less complex materials in play, the Xbox 360 version actually comes out ahead in these select instances. Don't mistake that for superiority though, as the 1080p presentation on Xbox One is a huge step up overall.

Cut-scenes on Xbox 360 will look familiar to anyone that has played the game on Xbox One - all of the main cinematics are now pre-recorded videos based on captures from the current-gen version, as opposed to the pristine real-time rendering we have on the full-fat version. With the Xbox 360 version weighing in at a mere 6.23GB in its entirety, this basically means that the video sequences have little bandwidth available, meaning that video quality is very murky, with visible artefacting. We would have been interested in seeing these scenes rendered in real-time on 360 just to see what could be achieved.


بیشترین تفاوت بازی در IQ هست. بازی روی 360 720 نیتیو اجرا میشه سایه ها رزولوشن پایینتری دارن. Tressfx در نسخه 360 وجود نداره. Tesselation وجود نداره به همین خاطر اون واکنش برف رو علی الخصوص در بازی نمیشه انتظار داشت که وجود داشته باشه. SSAO در 360 ضعیفتر هست. TF از کیفیت پایینی برخورداره. در نقدها هم اشاره شده که نسخه وان یکم اینپوت لگ داره که گویا در نسخه 360 این مسئله خوشبختانه وجود نداره.

native 720p
- fxaa
- 360 has less shimmering thanks to less materials
- shadow resolution is less than half of xbone
- no tessellation
- no tressfx
- pretty stable 30fps, a lot more drops than the xbone, but also occasionally performs slightly better thanks to a much lower load to deal with
- has a lower quality SSAO solution
- low quality texture ******ing
- input lag on 360 is noticeably better than xbox one
- completely serviceable version of the game

نکته مهم به عقیده DF نسخه One بخاطر نسخه 360 ضعیفتر ساخته نشده یعنی به قول معروف بازی بین نسلی نیست و کاملا با توجه به سخت افزار ONe ساخته شده و بعدا روی 360 دانگرید شده.



Ultimately, what we have here is one of the best down-ports we've seen in a while. Transitioning a game from a modern platform to less powerful hardware is not a trivial task. The sheer number of technical features included in the Xbox One version seems to suggest that Crystal Dynamics went all-in from a visual perspective during its creation - it does not feel as if its vision for the game was limited by the need to release the game on Xbox 360.


و در نهایت DF از نسخه 360 بازی خیلی راضیه و ففکر میکنه یکی از بهترین Downport هایی هست که تا حالا دیدن. مسلما گرافیک و فریم ریت در نسخه 360 افت کرده ولی همچنان پایدار و قابل بازی هست.
 
ویدئو تست فریم Fallout 4 رو نگاه کردم، Performance بازی اصلا خوب نیست. بعضی جاها فریم تا 17 (روی هر دو کنسول) پایین میاد! اصلا هم روند ثابتی نداره، وسط یه مبارزه فریم ثابته بعد تو مبارزه بعدی که نشون میده متوسط فریم رو میشه گفت روی 22 اینجاها هست. در کل روی هر دو کنسول افت فریم رو شاهد هستیم، یه سری جاها فریم X1 بهتره، یه سری جاها هم فریم PS4. در کل امیدوارم هر چی سریعتر این مشکل حداقل تا یه حدی حل بشه.





 
DF فریم ریت نسخه PS4 بازی Star Wars Battlefront رو بررسی کرده و نتیجه فوق العاده هست!
watch?v=VJpeOG9Iqn8
بازی تقریباً همه جا 60fps هست و خیلی به ندرت پیش میاد که پایین بیاد و اگه اشتباه نکنم، کمترین تیکه 57 اینا بود برای یه ثانیه.

 
^^^^
پس میشه نتیجه گرفت خیلی راحت میتونستن خروجی 1080 , 30 فرم بگیرن ولی خوب بهترین تصمیمو گرفتن و مثل 343 Industries کیفیت بصری رو فدا کردن هرچند که باز کیفیت بصری خفنی داره !
 
^^^^
پس میشه نتیجه گرفت خیلی راحت میتونستن خروجی 1080 , 30 فرم بگیرن ولی خوب بهترین تصمیمو گرفتن و مثل 343 Industries کیفیت بصری رو فدا کردن هرچند که باز کیفیت بصری خفنی داره !

نکته اینجاست کیفیت بصری فدا نشده که هیچ خیلی هم فک بر انداز از کار در اومده :دی
الان همه موندن DICE چطوری تونسته روی کنسول همچین چیزی رو اونم 60 فریم ثابت خلق کنه!
 
نکته اینجاست کیفیت بصری فدا نشده که هیچ خیلی هم فک بر انداز از کار در اومده :دی
الان همه موندن DICE چطوری تونسته روی کنسول همچین چیزی رو اونم 60 فریم ثابت خلق کنه!
این ر باید در نظر گرفت بازی قسمت سینگل نداره و تمرکز تیم بیشتر میشه
البته خیلی از بازی های دیگه هم همین ویژگی ر دارن
در هر صورت گرافیک بازی عالی هست
dice تو قسمت گرافیک همیشه خودش ر ثابت کرده (مخصوصا ورژن سوعدشون نه LA:d)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or