اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
والا نمیدونم همین عکسایی که من میبینم رو بقیه دارن میبینن یا نه؟ :d چون گرافیک بازی تو این عکسا معرکست و به نظرم خیلی راحت میشه گفت از ویچر بهتره :d
 
والا نمیدونم همین عکسایی که من میبینم رو بقیه دارن میبینن یا نه؟ :d چون گرافیک بازی تو این عکسا معرکست و به نظرم خیلی راحت میشه گفت از ویچر بهتره :d
احتمالا شما داری یه چیز دیگه ای رو میبینی چون نه تنها به راحتی , بلکه به سختی هم از ویچر بهتر نیست ;)
 
DF فیس آف بازی NFS رو هم منتشر کرد. بازی روی PS4 با رزولوشن 1080 و روی Xone با رزولوشن 900 اجرا میشه

AO روی PS4 اندکی بهتره. AF در هر دو خوبه و کاملا یکسان. تکسچرها هم یکسان هستند گرچه کمی روی PS4 بهتر استریم میشن. فریم ریت هم کاملا ثابته گرچه روی کنسول افتهای خیلی کم و ن محسوسی در برخ اوقات ممکنه وجود داشته باشه که قابل ذکر نیست
 
DF فیس آف بازی NFS رو هم منتشر کرد. بازی روی PS4 با رزولوشن 1080 و روی Xone با رزولوشن 900 اجرا میشه

AO روی PS4 اندکی بهتره. AF در هر دو خوبه و کاملا یکسان. تکسچرها هم یکسان هستند گرچه کمی روی PS4 بهتر استریم میشن. فریم ریت هم کاملا ثابته گرچه روی کنسول افتهای خیلی کم و ن محسوسی در برخ اوقات ممکنه وجود داشته باشه که قابل ذکر نیست

البته 1080P بودن بازی برای PS4 چندان بی هزینه هم نبوده!!
به گفته DF :
There are more unusual variances in other areas though; in some scenes we see the PS4 lacking an extra normal map and texture layer used on Xbox One to add details to puddles of water in the ground on wet surfaces, while light sources sometimes appear brighter and feature a stronger bloom component
نسخه PS4 فاقد Normal Mapping و لایه تکسچر اضافی روی سطح آسفالت هست
در عکس به سطح رطوبت جمع شده در نسخه XB1 که نگاه کنید میبینید که جزییات و کیفیت تکسچر بیشتر هست که باعث میشه منابع نوری بازتابش شده بیشتر و شفاف تر به نظر برسند



db82Untitled.jpg


b152a69b.jpg


d397ZZZZZZZZZZZZZ.jpg

امیدوارم با پچی چیزی بشه حلش کرد
تفاوت خیلی فاحش هست
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry آنلایز نسخه های PS4 و X1 بازی Fallout 4 رو منتشر کرده:
All things put into perspective, Fallout 4 does hold 30fps as a general rule, but drops are noticeable. For example, moving between major city areas is a particular strain on the engine, causing PS4 and Xbox One to drop to 20fps in matching spots on the map. Like clockwork, each platform lurches downward for a spell when passing a threshold in the environment - suggesting assets are being decompressed on the fly for the next location. 30fps is restored relatively quickly on arriving at the next spot, and it's business as usual from there. However it's not an ideal setup when these connecting areas are filled with enemies, and controller response suddenly takes a hit - though PS4 holds a frame-rate advantage in matching runs.
On top of this, Xbox One is unique in its suffering of a stuttering issue, halting the game experience for up to a second during play. It's a glaring hitch downward, and matching runs to the gates of Diamond City shows Xbox One dropping to a record 0fps (zero) while PS4 turns the same corner at 28fps. Each has their blips, but having tested two separate Xbox One and PS4 consoles, the results are always the same across the world at large; we get sizeable stutters on Microsoft's console that aren't present on PS4.

افت فریم توی هر دو نسخه مشخصه و بازی توی نقاط شلوغ شهری توی هر دو نسخه فریمش به 20 و خورده ای میرسه. هرچند این افت فریم ها توی نسخه X1 بیشتر از PS4 هست و توی بعضی جاهای نقشه که نسخه PS4 افتی نداره توی نسخه X1 این اتفاق میوفته. همینطور X1 به طرز عجیبی توی یه نقطه فریمش به صفر میرسه در حالی که فریم نسخه PS4 توی همون نقطه 28 ـه!

در کل DF گفته PC بهترین پلتفرم برای تجربه F4 ـه ولی اگه بخواید بین کنسولا انتخاب کنید PS4 تجربه روونتری رو براتون به ارمغان میاره.

Performance Analysis: Fallout 4 • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
ما که نفهمیدیم فلسفه Mod توی نسخه های کنسولی Fallout 4 چیه! :دی الآن خود بازی با اینکه گرافیک خیلی خفنی نداره، افت فریم داره. دیگه Mod هم بهش اضافه بشه احتمالاً فریم ریت به سمت منفی بینهایت میل میکنه! :دی
مگر اینکه فقط بشه Modهای غیر گرافیکی استفاده کرد، مثل تغییر Inventory یا چیزهای دیگه. چون در غیر این صورت باید در کنار افت فریم های عجیب بازی، شاهد ذوب شدن خود کنسول هم باشیم!
 
ما که نفهمیدیم فلسفه Mod توی نسخه های کنسولی Fallout 4 چیه! :دی الآن خود بازی با اینکه گرافیک خیلی خفنی نداره، افت فریم داره. دیگه Mod هم بهش اضافه بشه احتمالاً فریم ریت به سمت منفی بینهایت میل میکنه! :دی
مگر اینکه فقط بشه Modهای غیر گرافیکی استفاده کرد، مثل تغییر Inventory یا چیزهای دیگه. چون در غیر این صورت باید در کنار افت فریم های عجیب بازی، شاهد ذوب شدن خود کنسول هم باشیم!

با Mod میشه خیلی کارا کرد آریا و صرفا به آپگرید های گرافیکی ختم نمیشن :دی دانجن های جدید، Quest های جدید، شخصیتا و حتی بعضا گیم پلی جدید.... کلا کاشکی همه بازیای کنسولی از Mod ها ساپورت میکردن چون واقعا یه سری چیزایی که این Modder ها میسازن فوق العادست :دی

خدا رو چه دیدی، شاید اصلا Modder ها زدن این مشکلات تکینیکی بازی رو هم برطرف کردن :دی
 
ماد ساز ها اگه بهشون آزادی کامل بدی برات بازی رو از این رو به اون رو میکنن فردا روزی که ماد ها برا بازی سرازیر شدن میگین خدا پدر و مادر بتزدا رو بیامرزه ;) حداقل حداقلش مرحله مفت و مجانی رو کنسولتون بازی میکنین :)
 
:دی الآن خود بازی با اینکه گرافیک خیلی خفنی نداره، افت فریم داره.
بنظرم مشکل اصلی انجین بازی باید باشه چون مثل نسل قبل نیست که بگیم فلان کنسول چنین و چنانه ایراد از اونه نه بنتزدا!. وقت هم داشتن سرمایه زنیمکس هم پایان نداره :دی. BloodBorne و Halo 5 و Dying light و چندتا بازی دیگه رو میشه نام برد که انجین قدیمی رو کن فیکون نکردن ولی بازدهی خیلی بهتری از قبل دارن.

پ.ن کفتن اسکای ریم رو پورت کردن واسه XO که سخا افزار دستشون بیاد با این همه فریم به 0 میرسه؟ LOL :دی
 
یه چند ساعتی بازی رو بردم جلو (بردن جلو که چه عرض کنم هنوز کوست 2 اصلی رو نرفتم!:d) بازی واقعا تکنیکی مشکل داره.. نمیدونم فکر کنم اسمش پارگی صفحست یا چی ولی یه حالت پرش و خط خطی تو صفحه میفتاد!:d
(البته باگ‌هایی هم توی گیم پلی داره...)
 
آخرین ویرایش:
انالیز Rise of Tomb rider نیومده هنوز؟

والا من با تبلتم نمیتونم پست کامل بزارم

رزولوشن بازی 1080 هست. گرافیک در مجموع بسیار عالیه و نسبت TR2013 پیشرفت خیلی خوبی داشته. منتها فریم ریت اونقدری که باید ثابت نیست. بعلاوه مشکل AA وجود داره در نهایت DF اعتقاد داره بازیهایی مثل Ryse با رزولوشن 900 ولی با AA بهتر IQ ی مناسب تری ارائه میکردن. تلویحا گفتا 900 بود بهتر بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or