اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
بخش چند نفره Uncharted 4 بصورت 900p و 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
Uncharted 4's multiplayer will be 60fps • Eurogamer.net

Uncharted 4's multiplayer will run at 60fps, with the resolution taking a slight hit to 900p - which contrasts with the single-player, which is hitting 1080p resolution and will be 30fps.


During a presentation following Sony's Paris Games Week show, Naughty Dog confirmed that multiplayer would be 60fps as it went into details on the mode, which introduces new magical elements and a more complex, varied brand of competitive play. We'll have more on Sony's slate in the not too distant future.










استودیو ND بخش تک نفره بازی رو بصورت 1080p و 30fps طراحی کرده با این وجود بخش چند نفره بازی 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد که ظاهرا استودیو برای ثابت نگه داشتن فریم ریت مجبور شده از کیفیت تصویری بازی کاسته بشه و کیفیت تصویری این بخش بصورت 900p پردازش بشه.

60 فریم خیلی فشار میاره ND هم با این همه تجربه بازم حاضر نشده ریسکی که 343 کرده رو انجام بده واقعا حرکت اشتباهی بود از طرف 343 اونم تو بازی با این محیط بزرگ و همچنین چهار کارکتر همزمان اینا میتونستن فقط مولتی رو 60 فریم بگزارن
امیدوارم سر گرز از این اشتباهات انجام ندن
 
ND در مورد اینکه چرا رزولوشن 900p رو برای مولتی پلیر بازیشون انتخاب کردن گفته که دلیلش این بوده که میخواستن بازی 60 فریم بر ثانیه اجرا بشه چون 60 فریم برای مولتی پلیر خیلی مهمه و کم شدن رزولوشن از 1080 به 900 در حدود 20% پرفرمنس بیشتری در اختیارشون قرار میداده.

Naughty Dog Explains Why Uncharted 4: A Thief's End's Multiplayer Is 900p | Attack of the Fanboy
 
اینکه مولتی 60 فریم باشه خیلی خوبه ولی من تو گرز از مولتی اومدم روی کمپین احساس نا خوشایندی بهم دست داد
توصیعه میکنم اول کمپین رو تموم کنید بعد مولتی رو استارت بزنید
 
خوبه حداقل بعضی ها متوجه بشن که اختلاف رزولوشن 900p تا 1080p خودش 20 درصد در پرفرمنس و فریم ریت تاثیر داره
این قضیه به خیلی چیزها بستگی داره، مثلا Destiny روی X1 اولش 900P بود ولی تونستن بدون اینکه گرافیک رو کاهش بدن یا تغییری تو فریم ایجاد بشه، رزولوشن رو به 1080 برسونن. یا Diablo III همین شرایط رو داشت و با تغییر رزولوشن از 900P به 1080P به طور متوسط 3 یا 4 فریم، افت فریم داشت اونم تو یه بازی 60 فریمی :دی حالا اینجا که ND همچین حرفی زده لابد از دیدگاه خودشون بوده و قطعا تو بخش های دیگه بازی تغییرات مثبت ایجاد میکرده همچین چیزی. خلاصه اینکه این اختلاف رزولوشن بستگی به سازنده و بازی و همین طور تغییراتی که توی بازی داده میشه داره و تاثیرش توی پرفورمنس مشخصا یه عدد ثابت نیست. شاید فردا یکی اومد بازیش روی X1 رو از 900P کرد 1080P ولی کلا 15 فریم تونست ارائه بده :دی
 
آخرین ویرایش:
کمپین Call of Duty Black Ops 3 روی PS4 با رزولوشن داینامیک 1360x1080 تا 1920x1080 اجرا میشه و بعضی مواقع فریم ریت موقع گیم پلی تا 30 فریم هم پایین میاد (پچ 1.02)

watch?v=4KaDm3tTKKc
 
کمپین Call of Duty Black Ops 3 روی PS4 با رزولوشن داینامیک 1360x1080 تا 1920x1080 اجرا میشه و بعضی مواقع فریم ریت موقع گیم پلی تا 30 فریم هم پایین میاد (پچ 1.02)

watch?v=4KaDm3tTKKc

مثل اینکه حماسه ی Unity دوباره تکرار شده


Do NOT buy Call of Duty Black Ops III on PC - yet - NeoGAF

گویا ورژن PC بازی هم بشدت مورد انتقاده.

یکی از کاربران گف بازی رو تست کرده. گاهی در منوهای بازی فریم یک رسیده که چرخیدن تو منوها رو عملا غیر ممکن کرده

بازی دچار گلیچ های گرافیکی هست. بدون هیچ علتی یهو تصویر بازی سیاه میشه.


بازی حتی رو PC های خیلی قوی خیلی بد اجرا میشه
Py4mU7Q.jpg

l
 
چندتا تئوری در مورد بازیهای جدید هست (یونیتی و بت من ...) یکی اینکه میگن مشکل از DX11 هست که وقتی تعداد Draw call ـها بالا میره به خاطر گلوگاه شدن نرم افزار بازی به شدت افت فریم پیدا میکنه و تو سیستمهای ضعیف حتی ممکنه فیریز بشه (سازنده های یونیتی مشکل رو این مسئله میدونستن) و یه تئوری دیگه هم میگه که به خاطر مشکل Memory leakage این اتفاق میوفته چون اکثر انجینها رو با ++C مینویسن و ++C قابلیت Garbage collector مموری به صورت اتوماتیک نداره برای همین اکثرا با کدهای تی پارتی یا کدهایی که خودشون میزنن باید حافظه رو مدیریت کنن و پیچیدگی و گستردگی بازیهای جدید و بی دقتی تو مدیریت حافظه باعث این مشکل میشه، حتی بعضیا ترکیب جفتش رو هم محتمل میدونن (تو بازیای مختلف میتونه فرق کنه این مسئله)
اگر تئوری اول درست باشه روی کنسولها نباید مشکلی از این نظر وجود داشته باشه (قبلا روی One این مشکل تا حدی وجود داشته ولی از حدود 9-10 ماه قبل درست شده) ولی اگه تئوری دوم درست باشه این مشکل روی کنسولها میتونه تاثیر داشته باشه.
 
یه سری عکس مقایسه از نسخه CoD روی کنسول های نسل جدید و قدیم. واقعا شرم آوره این حرکتشون و این در حالیه که بازی ای مثل توم ریدر یه کیفیت واقعا قابل قبول روی نسل قبل داره ارائه میده.

 
قبلا تصور میشد که کات سینهای توم ریدر 900p اجرا میشن ولی امروز رسما توسط سازنده بازی تایید شد که رزولوسن دقیق 1440در 1080 هست که 8 درصد پیکسل بیشتری رو ارایه میکنه.
 
گرافیک نسل هشتش بدرد نسل هفت میخوره! دیگه گرافیک کنسول های قبل هم باید در حد PS2 باشه.

کلاً معلوم نیست برای چی بازی رو روی 360 ساختن. نه کمپین داره، نه روی گرافیک بازی وقت گذاشتن (از نسخه‌های سالهای قبلش هم ضعیفتره، حتی از گذاشتن 4 تا Polygon ساده و بافت هم دریغ کردن) و محتویات اضافه رو هم انگا قرار نیست بطور کامل براش بدن. بدترین وداع ممکن CoD با 360 هست (اگر سال دیگه بدترش نکنن).
 
کلاً معلوم نیست برای چی بازی رو روی 360 ساختن. نه کمپین داره، نه روی گرافیک بازی وقت گذاشتن (از نسخه‌های سالهای قبلش هم ضعیفتره، حتی از گذاشتن 4 تا Polygon ساده و بافت هم دریغ کردن) و محتویات اضافه رو هم انگا قرار نیست بطور کامل براش بدن. بدترین وداع ممکن CoD با 360 هست (اگر سال دیگه بدترش نکنن).

مسلمه، تصمیم اینا نبوده. خیلی راحت اکتیویژن بهشون اولتیماتوم داده باید برای نسل هفتم بسازید. حتی من شک دارم که خود تری‌آرک نزدیک بازی نسل هفتمم شده باشه و دادنش یه تیم 50 الی 60نفره بسازتش، حالا چرا اینو میگم؟ چون مطمئنا تری آرک حاضر نشده رو کمپین نسل هفت کار کنه.

همین الان عکس های HALO 4 رو 360 بزارید کنار این بازی مثلا سال 2015، قورت که چه عرض کنم، میبلعتش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or