اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
منظور از این جمله اینه که گرافیکش پیشرو نیست. داره با بازیهای دیگه مقایسه اش میکنه.

البته به نطر من ترجمه به صورت کلی خوب بود و اینجور ایراد گرفتن ها تو تاپیک یه رفتار حرفه ای نیست.

اما به نظر من ترجمه نارسایی های زیادی داشت و اشتباههای هم که بهشون اشاره کردم کوچک نبودن و کلاً منظور نویسنده رو یک جور دیگه و با یک مفهوم دیگه (کاملاً بی ربط، انیمیشن میان رده کجا و اجرا شدن انیمیشن در نصف فریم کجا، یکی بحث کیفیت طراحی انیمیشن هست و اون یکی وضعیت اجرایش) منتقل کرده.

از رفتار حرفه‌ای هم که حرف نزنیم بهتره.

cutting-edge رو من "سطح بالا" ترجمه کرد بودم و تو جمله بندی ترجیح دادم اونجوری بنویسم که منظور نویسنده رو میرسونه. شاید بجای زیبا مینوشتم خیلی زیبا هیچ مشکلی نبود. البته مشکل دوستمون از جای دیگست :دی

cutting-edge هیچ ربطی به زیبایی نداره. "پیشرفته ترین" و "فنی ترین" معنی درستش هست. منظور نویسنده همون چیزی هست که نوشته نه اون چیزی که شما خیال میکنی میخواسته بنویسه. مشکل من اینه.
 
اما به نظر من ترجمه نارسایی های زیادی داشت و اشتباههای هم که بهشون اشاره کردم کوچک نبودن و کلاً منظور نویسنده رو یک جور دیگه و با یک مفهوم دیگه (کاملاً بی ربط، انیمیشن میان رده کجا و اجرا شدن انیمیشن در نصف فریم کجا، یکی بحث کیفیت طراحی انیمیشن هست و اون یکی وضعیت اجرایش) منتقل کرده.

از رفتار حرفه‌ای هم که حرف نزنیم بهتره.



cutting-edge هیچ ربطی به زیبایی نداره. "پیشرفته ترین" و "فنی ترین" معنی درستش هست. منظور نویسنده همون چیزی هست که نوشته نه اون چیزی که شما خیال میکنی میخواسته بنویسه. مشکل من اینه.
شاید نتونسته منظودش اونجا خوب برسونه یا جمله رو درست بگه ولی با قصد و غرض که بنده خدا ترجمه نکرده
 
یکی بحث کیفیت طراحی انیمیشن هست و اون یکی وضعیت اجرایش)
but, more than any other sacrifice made, it looks rather jarring during normal gameplay. The distance in which enemies begin to animate at half-rate is just a bit too close to the player for our liking.

منظورش اینه که طبیعی نیست و در فاصله نه چندان دور نرخ نصف میشه و شرایط نامطلوبی پیش میاره

===
"پیشرفته ترین" و "فنی ترین"
از نظر من که زیبا میتونه همون مفهوم فنی و ... رو بصورت ساده تر برسونه. مگه وقتی بازی از نظر فنی خیلی پیشرفته باشه تو زبون خودمون نمیگیم زیباست؟ دقت کنی کل متن و جمله بندی رو اکثرا اینجوری نوشتم

منظور نویسنده: بازی از لحاظ بصری خیلی پیشرفته نیست
ترجمه من: بازی از لحاظ بصری خیلی زیبا نیست

نگفته طبیعی نیست، گفته آزار دهندست. یعنی چون اون فاصله‎‌‌ای که انیمیشنها فریمشون نصف میشه به دوربین (پلیر) نزدیک هستن میشه تشخیصشون داد و این هم از نظر نویسنده نسبتاً آزار دهندست. یعنی همون شرایط نا مطلوب که خود شما هم گفتی، نه طبیعی. در هر صورت باز هم این موضوع به خود طراحی انیمیشن ربطی پیدا نمیکنه.
بابا طبیعی رو من خودم دارم میگم در جواب شما که نوشته بودی این امر طبیعیه و ... :دی
 
آخرین ویرایش:
but, more than any other sacrifice made, it looks rather jarring during normal gameplay. The distance in which enemies begin to animate at half-rate is just a bit too close to the player for our liking.

منظورش اینه که طبیعی نیست و در فاصله نه چندان دور نرخ نصف میشه و شرایط نامطلوبی پیش میاره

نگفته طبیعی نیست، گفته آزار دهندست. یعنی چون اون فاصله‎‌‌ای که انیمیشنها فریمشون نصف میشه به دوربین (پلیر) نزدیک هستن میشه تشخیصشون داد و این هم از نظر نویسنده نسبتاً آزار دهندست. یعنی همون شرایط نا مطلوب که خود شما هم گفتی، نه طبیعی. در هر صورت باز هم این موضوع به خود طراحی انیمیشن ربطی پیدا نمیکنه.

از نظر من که زیبا میتونه همون مفهوم فنی و ... رو بصورت ساده تر برسونه. مگه وقتی بازی از نظر فنی خیلی پیشرفته باشه تو زبون خودمون نمیگیم زیباست؟ دقت کنی کل متن و جمله بندی رو اکثرا اینجوری نوشتم

منظور نویسنده: بازی از لحاظ بصری خیلی پیشرفته نیست
ترجمه من: بازی از لحاظ بصری خیلی زیبا نیست

Rayman گرافیک فنی خاصی نداره ولی زیباست. بخاطر همین هم به نظر من نباید گرافیک فنی رو با گرافیک هنری یا طراحی بصری بازیها قاطی کرد. این نظر منه و ممکنه هر شخص دیگه‌ای نظر منحصر به خودش رو داشته باشه. برای همین هم میگم نباید توی متن دست برد. چون در اینجا منظور نویسنده این هست که گرافیک تکنیکی Halo 5 پیشرفته ترین نیست و از یسری جاهاش برای 60 فریم شدن زدن. ولی اگر بازی 30 فریم هم میشد باز مطمعن باشید این کیفیت افکتها و ... بود که افزایش پیدا میکرد و تغییر خاصی توی طراحی هنری بازی و ... بوجود نمیومد.


بابا طبیعی رو من خودم دارم میگم در جواب شما که نوشته بودی این امر طبیعیه و ... :دی

اگر منظورت اونجایی هست که گفتم بازیهای دیگه هم این کار رو میکنن و ... و به نوعی منظورم این بود که این روش طبیعی هست (مستقیماً نگفتم) که خب واقعیت اینه که این کار رو میکنن. مثلاً آینه ها و افکت بارون توی Forza 6 نصف فریم اجرا میشن. یا شنیدم (خودم ندیدم) که تماشاگران Drive Clube با فریمی کمتر از فریم بازی (30fps) حرکت میکنن. یا خیلی بازیهای دیگه رو دیدم که یسری از اجزائشون با فریم پایینتر از خود بازی حرکت میکنن. حالا اینجا ایرادی که به Halo 5 گرفته اینه که این اتفاق در فاصله‌ای نزدیک به پلیر اتفاق میافته و بیشتر قابل تشخیص هست (که خب باز همین اتفاق توی F6 هم میافته، اونم در فاصله نزدیک ولی همچین ایرادهایی رو ندیده بودم به اون بگیرن و انقدر روش زوم کنن). یا مثلاً مورد مشابه آلفا افکت‌ها هست که توی خیلی از بازیها کمتر از رزلوشن اصلی رندر میشن (از نمونه‌هایی که دیدم میتونم به Killzone 2، Alan Wake، GT5/6، Fable II و خیلی از CoDها و ... اشاره کنم). منظورم این نیست که بگم این کار خوبه یا بده و ... میخوام بگم که بازیسازها مجبورن کمی از کیفیت اون چیزی که میخوان ارائه بدن کم کنن تا در نهایت بتونن همش رو ارائه بدن و در این بین رزلوشن، فریم ریت، کیفیت خود افکتها، نرخ اجرای انیمیشن، داینامیک یا استاتیک بودن یسری چیزها (مثل نورپردازی، سایه ها، مراحل، آسمان اجسام اثر پذیرنده از فیزیک یا تماماً ثابت، آب و هوای داینامیک یا ثابت و ...) رو میشه نام برد.
 
آخرین ویرایش:
انتظارات با تغییر نسل بالا رفته!
استاندارد بازی‌ها فقط به افکت‌های گرافیکی ختم نمی‌شه. رفته رفته گیمرهای بیشتر و بیشتری به کیفیت اجرای بازی‌ها توجه می‌کنن. نمونش یونیتی بود که یه بازی با فریم 15-30 بود و مایه آبرو ریزی یوبی‌سافت شد. در حالی که دو نسل قبل یه بازی مثل SotC با 20 فریم اجرا می‌شد هیچ‌کس هم گلایه‌ای نداشت. فوتبال‌های دوران PS1 هم 30 فریم اجرا می‌شدن، آیا الان هم حاضرید فوتبالِ 30 فریم بازی کنید؟! خلاصه این که بازخورد گیمرهاست که خرورجی بازی‌ها رو مشخص می‌کنه. وقتی یه بازی با کیفیت اجرایی افتضاح بشدت مورد انتقاد قرار می‌گیره، سازنده هم کیفیت اجرا رو در بازی بعدی خودش اولویت قرار می‌ده.
چه خوشتون بیاد، چه خوشتون نیاد، تجربه نشون داده (CoD) چیزی که یه بازی اول شخصِ مولتی‌محور رو موفق می‌کنه گیم‌پلی و کیفیت ‌اجرایی هست. DICE هم این نسل رفت دنبالِ 60 فریم کردن. ND گفته هدفشون برای مالتی U4 همون 60 فریم هست. خلاصه این مساله 60 فریم و تبدیل به استاندارد شدنش باید اتفاق بیوفته و نمی‌شه تا ابد انتظار بازی‌های 30 فریمی رو داشت. حالا ممکنه یه نسل نتیجش این بشه که وقتی "عکس" دو تا بازی از دو نسل مختلف رو با هم مقایسه می‌کنید متوجه تغییر خیلــــی زیاد نشید، ولی بالاخره کیفیت اجرایی بازی هم یه مقوله خیلی مهم هست که بدون سخت‌افزارِ بهتر ممکن نبود. مطمئن باشید نسل‌های بعد بیشتر و بیشتر بازی‌های 60 فریم می‌بینیم.
 
اوون زمان که میگفتم اوضاع گرافیک بازی داغونه طرف نتیجه گیری قرن رو انجام داد COD AW از E3 تا عرضه از 30 فریم شد 60 فریم پس هیلو هم یهو زیر و رو میشه . مشکلات گرافیک کم بود به AI و انیمیشن ها هم سرایت کرد
خیلی باحالی شما، اون موقع فریم بازی می اومد روی 40 و من گفتم نباید در مورد وضعیت فریم نگران بود ولی شما فرمودی که فریم بازی داغونه و درست نمیشه. حالا که 60 فریم ثابت شده یه چیز دیگه داری میگی lol در کل حرف من در مورد فریم کاملا درست بود و الان بازی 60 فریم هست، گرافیک هم از زمان نمایش E3 خیلی بهتر شده. من هم جایی نگفتم قراره گرافیک فوق خفن باشه، گفتم با گرافیک مناسب اگه بتونه رو 60 قفل باشه خیلی خوبه که الان هم دقیقا همین اتفاق افتاده و یه گرافیک خوب با فریم عالی ساختن. البته اصلا بعید نیست دوباره حرفتون رو عوض کنید و یه چیز دیگه بگید. حرف من:
Halo 5 اگه 60 فریم واقعی باشه دیگه خیلی مهم نیست گرافیک بصری بازی مثل Halo 4 بترکونه. ولی خب اگه بخواد فریم بین 40 تا 50 نوسان داشته باشه اونوقت حرفت قابل قبوله

به هر حال اصلا تلاش خوبی نبود متاسفانه.
 
تفاوت گرافیک هنری و فنی رو میدونم :دی آره شاید واژه زیبا فقط برای گرافیک هنری باید استفاده ولی من منظور نویسنده رو منحرف نکردم اون منظورش از نظر تکنیکی بوده که منم به این موضوع اشاره کردم.
 
خیلی باحالی شما، اون موقع فریم بازی می اومد روی 40 و من گفتم نباید در مورد وضعیت فریم نگران بود ولی شما فرمودی که فریم بازی داغونه و درست نمیشه. حالا که 60 فریم ثابت شده یه چیز دیگه داری میگی lol در کل حرف من در مورد فریم کاملا درست بود و الان بازی 60 فریم هست، گرافیک هم از زمان نمایش E3 خیلی بهتر شده. من هم جایی نگفتم قراره گرافیک فوق خفن باشه، گفتم با گرافیک مناسب اگه بتونه رو 60 قفل باشه خیلی خوبه که الان هم دقیقا همین اتفاق افتاده و یه گرافیک خوب با فریم عالی ساختن. البته اصلا بعید نیست دوباره حرفتون رو عوض کنید و یه چیز دیگه بگید. حرف من:

من از اول هیچ حرفی راجب فریم هیلو نزدم به وضعیت کلیش گیر دادم. که گیر بیجا هم ندادم وضوح تصویر دینامیک تو بازی های دیگه هم دیده شده خیلی ها خوششون نیومده...الانم که مشکلات AI و فریم انیمیشن اومده وسط مشکلات ریزتر دیگه هم هست
وضوح دینامیک و خیلی مسائل دیگه واقعاً به چشم میان و شاید خود شما هم ناراضی باشی ازش. انتظاری که از این عنوان می رفت خیلی بالاتر از این حرفا بود.
 
60 فریم به هر قیمتی اشتباه است، وقتی شما داستان حالت co op گونه طراحی میکنی، بخاطر 60 فریم نمیتونن co op offline
پیاده کنن اونم در حالی که هوش مصنوعی خودی ها هم به نظر اکثرین ازار دهنده هست.
کلا نمیشه رو کنسول ها 60 فریم به خوبی و کامل پیاده کرد
 
بخش چند نفره Uncharted 4 بصورت 900p و 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
Uncharted 4's multiplayer will be 60fps • Eurogamer.net

Uncharted 4's multiplayer will run at 60fps, with the resolution taking a slight hit to 900p - which contrasts with the single-player, which is hitting 1080p resolution and will be 30fps.


During a presentation following Sony's Paris Games Week show, Naughty Dog confirmed that multiplayer would be 60fps as it went into details on the mode, which introduces new magical elements and a more complex, varied brand of competitive play. We'll have more on Sony's slate in the not too distant future.










استودیو ND بخش تک نفره بازی رو بصورت 1080p و 30fps طراحی کرده با این وجود بخش چند نفره بازی 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد که ظاهرا استودیو برای ثابت نگه داشتن فریم ریت مجبور شده از کیفیت تصویری بازی کاسته بشه و کیفیت تصویری این بخش بصورت 900p پردازش بشه.
 
اینجور که من تو گف دنبال کردم گویا رزولوشن 900 از شمت ND تایید نشده و این عدد از عکسایی بدست اومده که از Flikr گرفتن باید منتظر تایید رسمی موند
 
Halo 5 does not offer cutting-edge visuals میشه هیلو5 از لحاظ بصری برّنده نیست وای چقدر فرق کرد؟

cutting-edge رو من "سطح بالا" ترجمه کرد بودم

داخل پرانتز Cutting Edge یه اصطلاحه، یعمی "سر حد یه چیزی"! از مجسمه سازی هم این اصطلاح باب شده. معنی Halo 5 does not offer cutting-edge visuals هم میشه: "هیلو 5 بهترین گرافیک ممکن رو ارایه نمیده". که معنیش کاملا مشخصه. به هر صورت معنی برنده و اینا اصلا نمیده. کلا Cutting Edge هرجا استفاده بشه معنی نهایت اون موضوع هست. مثلا وقتی میگی Cutting Edge Technology معنیش میشه پیشرفته ترین تکنولوژی. Cutting Edge Visuals میشه خفن ترین گرافیک. کاملا هم مفهوم تکنیکال داره. ترجمه "گرافیک بصری زیبایی ارایه نمیده" کاملا غلط هست. چون گرافیک بصری زیبا کاملا یه چیز دیگس. بعد هنریه. اما منظور DF به زبون خودمون اینه که گرافیک بازی خیلی چیز عجیب و خفنی نیست. معمولیه. ترجمه صحیح و روانش اینه!

اما به هر صورت DF تو پاراگراف آخر یه چیز دیگه ای هم گفته که جا افتاد و من ترجمش رو میزارم:

در نهایت Halo 5 یه بازی درباری از نو تعریف شدنه. تمرکز روی ارایه و پیاده کردن هرچه بهتر ایده‌های 343 برای آینده این مجموعه و سعی داشتن به هر قیمتی که شده این کارو در بهترین حالت ممکن انجام بدن. بله در این راه خیلی چیزها قربانی شدن، اما تک تک اون‌ها برای رسیدن به یه تجربه بهتر بوده. الان Halo 5 دیگه همون بازی بانجی نیست، بلکه نسل جدید و آینده این مجموعه‌ست.
 
بخش چند نفره Uncharted 4 بصورت 900p و 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
Uncharted 4's multiplayer will be 60fps • Eurogamer.net

Uncharted 4's multiplayer will run at 60fps, with the resolution taking a slight hit to 900p - which contrasts with the single-player, which is hitting 1080p resolution and will be 30fps.


During a presentation following Sony's Paris Games Week show, Naughty Dog confirmed that multiplayer would be 60fps as it went into details on the mode, which introduces new magical elements and a more complex, varied brand of competitive play. We'll have more on Sony's slate in the not too distant future.

استودیو ND بخش تک نفره بازی رو بصورت 1080p و 30fps طراحی کرده با این وجود بخش چند نفره بازی 60فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد که ظاهرا استودیو برای ثابت نگه داشتن فریم ریت مجبور شده از کیفیت تصویری بازی کاسته بشه و کیفیت تصویری این بخش بصورت 900p پردازش بشه.

جالبه که این خبر درست به موقعش منتشر شد.ND از پیشگامان گرافیک کنسولی هستش و میبینیم که بازم نتونستن 60 رو با 1080P همزمان پیدا کنن (علارغم اینکه معمولا گرافیک بخش مولتی کمتره).چیزی که میخام بگم تاثیر مقدار فریم در حجم فشار وارده به کنسول هستش.در مورد Halo 5 هم همین نکته صادقه.مطمئنا انتخاب 60FPS باعث شده که مجبور باشن از گرافیک بازی بعضی جاها بزنن.

در مورد مقایسه Forza 6 و Driveclub هم بارها میگفتم که یک بازی 60fps رو نباید با 30fps مقایسه کرد:d.بالاخره منابع کنسول محدود هستش و مثل PC نیست و قطعا فریم و رزولوشن و گرافیک نسبت به هم تغییر میکنن
 
داخل پرانتز Cutting Edge یه اصطلاحه، یعمی "سر حد یه چیزی"! از مجسمه سازی هم این اصطلاح باب شده. معنی Halo 5 does not offer cutting-edge visuals هم میشه: "هیلو 5 بهترین گرافیک ممکن رو ارایه نمیده". که معنیش کاملا مشخصه. به هر صورت معنی برنده و اینا اصلا نمیده. کلا Cutting Edge هرجا استفاده بشه معنی نهایت اون موضوع هست. مثلا وقتی میگی Cutting Edge Technology معنیش میشه پیشرفته ترین تکنولوژی. Cutting Edge Visuals میشه خفن ترین گرافیک. کاملا هم مفهوم تکنیکال داره. ترجمه "گرافیک بصری زیبایی ارایه نمیده" کاملا غلط هست. چون گرافیک بصری زیبا کاملا یه چیز دیگس. بعد هنریه. اما منظور DF به زبون خودمون اینه که گرافیک بازی خیلی چیز عجیب و خفنی نیست. معمولیه. ترجمه صحیح و روانش اینه!

اما به هر صورت DF تو پاراگراف آخر یه چیز دیگه ای هم گفته که جا افتاد و من ترجمش رو میزارم:

بله مشکل از واژه زیبا بود که باید فقط برای گرافیک هنری استفاده بشه. تصحیح شد.

بخش آخر هم من ترجمه کردم تو پست قبلی م منظورش بنظرم همونه :دی
a release focused on delivering high performance at all costs
تمرکزی برای ارائه پرفومنس بالا (فریم) به هر قیمتی که شده. نه اینکه پیاده کردن ایده ها به هر قیمتی که شده :دی
 
آخرین ویرایش:
Drive Club برای Playstation VR هم ارائه خواهد شد. اما بصورت 60 فریم رندر میشه و بعدا روی VR بصورت 120 فریم در میاد



  • DriveClub is rendering at a smooth 60fps, but the output is essentially 'upscaled' to 120fps on transmission to the VR headset. Those additional, interpolated frames are calculated based on updated sensor information supplied by the PlayStation VR headset. In effect, the game itself is running at 60fps, but the sense of movement and response looks and feels twice as smooth.
  • It's a technique used by all the major VR solutions, where it's commonly referred to as 'asynchronous time-warp'. In fact, applying reprojection to all frames - not just the interpolated ones - is common too, as it ensures that the very latest positional tracking data is applied to every image beamed to the headset.


گویا قرار هست بازیهای VR اکثرا به این ترتیب باشن که با تکنولوژی که سونی بوجود آورده بازی ها روی کنسول 60 فریم رندر شن ولی 120 فریم روی VR نمایش داده بشن. بدین صورت حس روانی و حرکت نرم بیشتری رو القا بکنن

نکته دوم اینکه همونجور که اطلاع دارید بازی روی PS4 بصورت 30 فریم هست و طبعا برای 60 فریم شدن نیاز به تغییراتی داره

Evolution's Paul Rustchynsky explained that some optimisation has been made to get DriveClub running at 60fps - in contrast to the 30fps the base game runs at - with the car count being reduced from 12 to eight competitors, and with some trackside detail and the nuances of the weather and cloud system being dialled back.

تعداد ماشینها به 12 تقلیل پیدا میکنه سیستم آب و هوا و ابرهای داینامیک بازی و جزییات پپیست هم دچار تغییراتی خواهند شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or