اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,744
نام
محمد
مگر میشه فریم بین 30 تا 40 مشکل به وجود بیاورد؟
تو این کامنت در مورد قضیه توضیح داده شده.
DF نسخه XBox One رو قبل و بعد از پچ 1.01 تست کرده (هنوز نسخه کامل آنالیزشون رو منتشر نکردن).

Should you install The Witcher 3's day one patch? • Eurogamer.net





به طور کلی گفته که نصب پچ یه سری مزایا داره و یه سری معایب.

مزایا:
فریم ریت رو توی گیم پلی بهبود میبخشه. فریم توی گیم پلی به ندرت کاهش پیدا میکنه در حالی که قبل از پچ توی Griffin Fight تا 26 فریم هم کاهش پیدا میکنه.
یه سری از باگها رو فیکس میکنه و به طور کلی یه تجربه پالیش تر رو ارائه میده.
کات سین های In-Game بین 3 تا 4 فریم بهبود پیدا میکنن.


معایب:
مشکل اصلی بعد از نصب پچ استاتر شدید در زمان پخش کات سین های Pre-Rendered هست که بعضی وقتها تا 22 فریم هم پایین میاد (در مقایسه با 30 فریم کاملاً ثابت قبل از پچ). برداشت DF اینه که بعد از نصب پچ، اولویت پایین تری به این ویدئوها داده شده. در حالی که انجین بازی داره قسمت بعدی بازی رو Load میکنه، این ویدئوها پخش میشن که همین باعث میشه استاتر بوجود بیاد.
تکsچر فـــــلترینگ (AFـه معروف) داونگرید میشه. توی بخش Tutorial تا 4X کم شده. البته بعد از بخش آموزش بازی تفاوتی بین نسخه پچ شده و نشده وجود نداره.
سایه ها هم توی بازی کمی افت کیفیت پیدا کردن و بعضی از نقاط در قیاس با نسخه پچ نشده یه سری از سایه ها رو از دست دادن.

----

فریم بازی بعد از نصب پچ بین 30-40 فریم متغیر هست (Capped نیست). از V-Sync هم استفاده شده تا جلوی Screen Tearing گرفته شه. بواسطه همین ثابت نبودن فریم مشکل Frame Pacing بوجود میاد که باعث شده بازی استاتر کنه. DF گفته که علت خیلی ازون گلایه هایی که منتقدا نسبت به افت فریم بازی داشتن عملاً افت فریم نبوده و بالا و پایین شدن فریم بین 30-40 بوده.
Dynamic Resolution هم که بعد از پچ اضافه شده، عملاً فقط در Title Screen و کات سینها تاثیر ایجاد کرده (1080p) شدن و در طول گیم پلی اکثراً 900pـه. حتی وقتی که بار GPU رو با نگاه کردن به آسمان پایین بیارید هم همچنان بازی 900p باقی میمونه. البته در بعضی از مناطق Indoor رزولوشن کمی بهتر شده که اونم به هیچ وجه 1080pـه Native نیست.


در آخر هم گفتن که بازی بسیار خوب بهینه شده که بتونه 30 فریم ثابت رو بده ولی نمیدونن چرا فریم رو قفل نکردن.
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
خوب من متوجه شدم ایراد کار از کجاست. شما معنای عبارت ضرب العجل رو نمیدونی فکر کردی فحشه:d معنیش همون Deadline انگلیسیه:d

دیگه هم اگه ممکنه بحثش رو تموم کنیم یا بیا تو پروفایل ادامه بدیم اینجا جاش نیست
میدونم ضرب العجل یعنی چی... آفریقایی! نیستم که... جواب من به کل حرفت بود که منظورت این بود زمان کمی برای بازی در نظر گرفتن که منم گفتن 3 سال زمان داشتن که زمان کمی نیست.
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
هدف TW3 از اول 30 فریم بوده، توی E3 2014 روی X1 بازی توی مبارزات 18 فریم بوده، موقع عرضه بازی، فریم به همون عدد 30 که سازنده انتظار داشته رسیده. در مورد AW هم قضیه همینه، از اول هدف 60 فریم بوده، توی نمایشگاه بازی 30 فریم اجرا میشده ولی نسخه نهایی همون 60 فریمی بوده سازنده قصد ساختش رو داشته. یعنی اینکه نمایش E3 ملاک کیفیت یه بازی نیست و قطعا اون چیزی که نشون دادن مربوط به مراحل نهایی ساخت نبوده. اون قضیه Patch رو هم اگه یه کم اخبار رو دنبال می کردید متوجه می شدید موقع عرضه بازی فریمش بالای 30 و کمتر از 40 بوده که یه سری مشکلات پیش می آورده و سازنده با یه Patch کاری کرد فریم روی 30 قفل بشه و بالاتر نره. استدلال استنتاجی lol
دقیقا درسته ! E3 هیچ وقت نمیتونه ملاک کیفیت نهایی باشه! اصولا توی E3 کیفیت بازی ها یا خیلی خیلی بالاتر از کیفیت نهاییشون هستن (بازی های یوبی سافت!) که اینها همون هایی هستن که در انتها دانگرید میشن! یا اینکه خیلی خیلی پایین تر از کیفیت نهاییشون هست! اینها بازی هایی هستن که آپگرید می شن! (مثل همین بازی هایی که ذکر کردید!) چیزی که مشخصه در هر دو صورت کیفیت بازی در E3 هیچ شباهتی به کیفیت نهایی بازی نداره!:d
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,944
نام
آرتین
هدف TW3 از اول 30 فریم بوده، توی E3 2014 روی X1 بازی توی مبارزات 18 فریم بوده، موقع عرضه بازی، فریم به همون عدد 30 که سازنده انتظار داشته رسیده. در مورد AW هم قضیه همینه، از اول هدف 60 فریم بوده، توی نمایشگاه بازی 30 فریم اجرا میشده ولی نسخه نهایی همون 60 فریمی بوده سازنده قصد ساختش رو داشته. یعنی اینکه نمایش E3 ملاک کیفیت یه بازی نیست و قطعا اون چیزی که نشون دادن مربوط به مراحل نهایی ساخت نبوده. اون قضیه Patch رو هم اگه یه کم اخبار رو دنبال می کردید متوجه می شدید موقع عرضه بازی فریمش بالای 30 و کمتر از 40 بوده که یه سری مشکلات پیش می آورده و سازنده با یه Patch کاری کرد فریم روی 30 قفل بشه و بالاتر نره. استدلال استنتاجی lol

قبل patch فریم همه جای بازی بالای 30 و کمتر از 40 بوده !!!!
بیلد بازی های نمایش داده شده تو نمایشگاه معلوم نیس مال کی هست که تند تند نظریه بدیم بله چون این بازی تونست یکی دیگه هم میتونه
aw با گرافیک مزخرفش با resolution دینامیک بازم افت فریم داشت ! ترول کامله این بازی. جک تر از این بازی وجود نداشت که ملاک قرار بدی برای مقایسه با Halo ؟ :))
واقعا نمیدونم فازت از این lol گذاشتن چی بود اگه قصدت توهین به خودت بود باید بگم موفق شدی. من نهایت تلاشمو کردم که واژه ای دیگه ای که برای استدلالت میخواستم استفاده کنم استفاده نکنم و این واژه رو بکار بردم و الا اوون استدلال بی نظیر شما مرده رو زنده میکنه عزیز :)
 
آخرین ویرایش:

saman98

کاربر سایت
Nov 21, 2013
299
نام
saman
دوستان 343 رو دست كم نگيريد !
گروه بزرگي هستن و كارشون رو خوب بلدن قطعا نميزارن كه همچين چيزي منتشر بشه و در نهايت به خوبي هيلو هاي قبلي ريليز ميشه
بوك مارك كنيد d

Send from Tapatalk
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,744
نام
محمد
دوستان 343 رو دست كم نگيريد !
گروه بزرگي هستن و كارشون رو خوب بلدن قطعا نميزارن كه همچين چيزي منتشر بشه و در نهايت به خوبي هيلو هاي قبلي ريليز ميشه
بوك مارك كنيد d

Send from Tapatalk
به نظر من کارشون سخته ولی میتونن یه بازی 60 فریمی عالی تحویل بدن :D ولی خب ریسک بزرگی کردن و اگه از نظر تکنیکی ناموفق باشن خیلی به ضررشون تموم میشه. به هر حال نمایش GC نزدیکه و باید دید اونجا چیکار میکنن.
 

saman98

کاربر سایت
Nov 21, 2013
299
نام
saman
به نظر من کارشون سخته ولی میتونن یه بازی 60 فریمی عالی تحویل بدن :D ولی خب ریسک بزرگی کردن و اگه از نظر تکنیکی ناموفق باشن خیلی به ضررشون تموم میشه. به هر حال نمایش GC نزدیکه و باید دید اونجا چیکار میکنن.
درسته ريسك خيلي بالايي هست راحت ميتونستن 30 فريم بدن با گرافيك خيلي بهتر
ولي توجه داشته باشيد كه سبك بازي جوري هست كه 60 فريم رو طلب ميكنه واقعا تجربه 60فريم خيلي بهتر از سي فريم هست و همين طور ريسينگ هم 60 فريم به نظرم لازمه كه forza 6 هم 60 فريم هست
در كل اميد وارم كه هيلو بي نقصي رو شاهد باشيم !

Send from Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
343 استودیوی خوبی هست همین چند وقت پیش با یه Patch جدید فریم ریت Halo 4 ریمستر رو به شکل چشمگیری بالا برده بودن.
wl9k_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_00.18_[2015.07.04_22.02.19].jpg
rlmx_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_00.10_[2015.07.04_22.02.43].jpg
f3nb_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_01.08_[2015.07.04_22.04.04].jpg
اقا من یه سوال دارم کلا چرا استودیو ها نمی آن حد وسط رو بگیرن؟مثلا بیان بگن بازی 40 فریم باشه کلا.اخه واقعا من شخصا فکر می کنم بین 50 تا 60 تفاوت خیلی کمتر از 30 تا 40 به چشم بیاد بعد واقعا به چه دلیلی ما باید حتما یکی از این دو تا گزینه رو انتخاب کنیم؟
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
اقا من یه سوال دارم کلا چرا استودیو ها نمی آن حد وسط رو بگیرن؟مثلا بیان بگن بازی 40 فریم باشه کلا.اخه واقعا من شخصا فکر می کنم بین 50 تا 60 تفاوت خیلی کمتر از 30 تا 40 به چشم بیاد بعد واقعا به چه دلیلی ما باید حتما یکی از این دو تا گزینه رو انتخاب کنیم؟

به خاطر پارگی تصویری که به وجود میاد. اگه یه زمانی تکنولوژی های Adoptive Refresh Rate یه استاندارد توی مانیتور ها و تلویزیون ها بشه، او موقه سازنده می تونه مثلا رو 50 فریم lock کنه بازیشو.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اقا من یه سوال دارم کلا چرا استودیو ها نمی آن حد وسط رو بگیرن؟مثلا بیان بگن بازی 40 فریم باشه کلا.اخه واقعا من شخصا فکر می کنم بین 50 تا 60 تفاوت خیلی کمتر از 30 تا 40 به چشم بیاد بعد واقعا به چه دلیلی ما باید حتما یکی از این دو تا گزینه رو انتخاب کنیم؟

برای اینکه رفرش ریت 60 هرتز یا یه مضربی از اون برای همه مانیتورها و تی وی ها یه استاندارد هست، با هر رفرش ریت (نمایش) پردازنده تصویری داخلی تی وی یا مانیتور (Panel Drive) یه فریم جدید برای نمایش به پنل میفرسته این یعنی هر 16.6 میلی ثانیه یکبار، حالا برای سورسی که تصویر رو به تی وی/ مانیتور ارسال میکنه دوراه وجود داره:
1- تصویر رو بدون همگام سازی ارسال کنه (V sync off) که نتیجه میشه پارگی تصویر چون بعضی فریمها مابین اسکنهای تی وی نمایش داده میشن.
2- ارسال تصویر با همگام سازی (V sync on)
توی این حالت سورس فریمهایی رو که به تی وی ارسال میکنه با رفرش ریت همگام میکنه در این حالت فرستادن فریم مابین 30 و 60 چه روی یه عدد ثابت قفل شده باشه چه شناور باشه هیچ فرقی با 30 فریم نداره چون هر فریم دوبار اسکن میشه به علاوه اینکه فاصله بین نمایش یک فریم با فریم بعدی استاتر به وجود میاره.
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
تو این کامنت در مورد قضیه توضیح داده شده.

یعنی واقعا کنسولهای این نسل اینقد ضعیف عمل کردن؟ من برام جالبه ما وارد نسل جدید شدیم پس چجوری اینجور مشکلات رو داریم؟ این نسل هرچی زودتر تموم شه بره:d

پ.ن: ترجیح میدم هیلو گرافیکش پایین باشه اما فریمش رو 60 قفل بشه. همین Cod ذغالی خودمون از دلایل لذت بخش بودنش فریمش هست, پس هیلو ببین چه قد حال میده:d
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
کلا مثل اینکه دایس برای خودش یه استاندارد تعریف کرده تو این نسل.

PS4 ->900
Xone -> 720

PC -> Full range ultra mega super power megaton 1024K
البته اینکه بیای روی آلفا یا بتای یه بازی آنالیز انجام بدی به نظرم کار بیهوده‌ایه چون خیلی چیزا عوض میشه تا موقع عرضه .. (DICE مشکلش اینه میخوای همون چیزی که توی PC هست رو دقیق بیاره رو کنسول آخرشم 900 و 720 در میاد..)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر