اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Halo 5 هنوز وارد فاز بهینه سازی و پالیش نشده و این دمو نمیتونه نشون دهنده کیفیت نهایی بازی باشه. چیزی که مشخصه اینه که 343 یک سطح گرافیکی مشخص رو برای هیلو 5 در نظر گرفته که باید دو شرط 60fps بودن و شلوغی محیط و جنگها رو برآورده کنه. با این دو تا شرط بعید هست که بتونن گرافیک کاملی (حتی در حد یک بازی 60 فریمی معمولی) ارائه بدن. اما مسأله مهم این هست که بتونن یک کار قابل قبول رو ارائه بدن و در این بین نباید مثل هیلو 4 انتظار یک بنچمارک گرافیکی برای XB1 رو از هیلو 5 داشته باشیم.

تفاوت 900p و 1080p هم فکر نمیکنم به اندازه بی ثباتی بیشتر در فریم تأثیر گذار باشه (حداقل از نظر من فریم بی ثباتتر خیلی بیشتر روی بازی اثر منفی میذاره تا رزلوشن پایینتر).
این همون قضیه میشه که با یه دست بخوای دوتا هندونه برداری !
راستش من خودم تا اینجای کار انتظارم بیشتر بود هرچند خودشون گفتند مراحل پولیش هنوز مونده ولی تو همین بازه به نظر من همون بتونن رزولوشن را یکم ابرو مندانه تر کنند با فریم قفل شده تو این چند ماه فکر نکنم بتونن تغییر چشمگیری بدند !

اینجا یه چندتا گیمر مثلا حرفه ای :دی که میگن 60 فریم 60 فریم بکنن واسه ما مهمه و هیچی مهم نیست کاملا اشتباهه . 60 فریم بودن به چه قیمتی ؟! نظر شخصیه خودم اینه که این مدت طولانی را ما همه هیلو ها را 30 فریم تجربه کردیم مخصوصا همون هیلو 3 فریم فوق العاده نرمی داشت حتی بهتر از 30 فریم بازیهای دیگه به نظر میرسید . خیلی راحت میتونستند مثل حیلی از استودیو ها مولتی پلیر را 60 در نظر بگیرن و سینگل را 30 فریم هیچ مشکلی هم به وجود نمیومد مثل همون n تا بازی که براشون مشکلی پیش نمیاد .

سوم اینکه در کل من ترجیه میدادم فریم همون 30 باشه بجاش ( براحتی محیطها را بزرگتر میکردند تعداد دشمنها را بیشتر میکردند هوش مصنوعی را بهتر میکردند و دستشون بازتر میشد برای گرافیک محیط خوش اب و رنگتر باشه ) ولی با وجود 60 فریم شدن به دست اوردن چیزی که داخل پارانتز اشاره کردم سخت هست !
حالا کسی که میگه یدونه 60 فریم شدن مهمتر از چیزهایی که داخل پارانتز نوشتم هست بهتره اسم خودش را گیمر نزاره :دی
 
البته اینکه بیای روی آلفا یا بتای یه بازی آنالیز انجام بدی به نظرم کار بیهوده‌ایه چون خیلی چیزا عوض میشه تا موقع عرضه .. (DICE مشکلش اینه میخوای همون چیزی که توی PC هست رو دقیق بیاره رو کنسول آخرشم 900 و 720 در میاد..)
توی این نسل فعلا 2 تا بازی اومده از طرف دایس. یکی بتلفیلد 4 که مستقیم ساخت خودشون بود، و هارد لاین که غیرمستقیم ساخت اینا بود. هر دوتاشون هم همین بودن. آلفا و بتا و مگا هم نداره. هممون میدونیم اگه بخوان مثل اون 2 تای قبلی پیش برن،هیچ تغییری عملا ایجاد نمیشه تو نسخه نهایی.
 
یه بازی شوتر اول شخصی که بخش مالتیش خیلی مهمه واقعا از 60 فریم بودن سود میبره. ولی انتظار نداشتم برای 60 فریم بودن تا این حد مجبور شن از سر و ته گرافیک بازی برنن.
 
یه بازی شوتر اول شخصی که بخش مالتیش خیلی مهمه واقعا از 60 فریم بودن سود میبره. ولی انتظار نداشتم برای 60 فریم بودن تا این حد مجبور شن از سر و ته گرافیک بازی برنن.

فقط گرافیک نیست. تو Waypoint و اینا دهنشون رو سر شلوغ و نبودن و کوچیک بودن هیلو4 سرویس کردن. اینا علاوه بر 60 فریم بودن مجبورا هم بازی بزرگ باشه و هم شلوغ. چیزی که خودشون هم میگن ! یعنی اینا حاضرن از این بیشتر هم کم کنن ولی این فریم و شلوغ بودن بازی رو دربیارن. مثل 4 بخوان دوباره بسازن برای community هیلو اصلا اهمیت نداره چقدر بازی یه showcase گرافیکیه ! که خب واسه 343 هم نظرات اینا مهمه تا بقیه
 
فقط گرافیک نیست. تو Waypoint و اینا دهنشون رو سر شلوغ و نبودن و کوچیک بودن هیلو4 سرویس کردن. اینا علاوه بر 60 فریم بودن مجبورا هم بازی بزرگ باشه و هم شلوغ. چیزی که خودشون هم میگن ! یعنی اینا حاضرن از این بیشتر هم کم کنن ولی این فریم و شلوغ بودن بازی رو دربیارن. مثل 4 بخوان دوباره بسازن برای community هیلو اصلا اهمیت نداره چقدر بازی یه showcase گرافیکیه ! که خب واسه 343 هم نظرات اینا مهمه تا بقیه

البته منظور منم همه اینا رو هم بود. به شخصه حاضرم گرافیک بازی پایین باشه ولی 60 فریم باشه. ماندگاری بازیهای 60 فریم در طول زمان خیلی بیشتره. الان بیان بازی رو از نظر گرافیکی خفنتر کنن دو سال دیگه 4 تا بازی میاد که گرافیکش خیلی معمولی بنظر میاد. ولی اگه 60 فریم باشه تا سالها بازی بروز بنظر میاد. نمیدونم چرا یه عده این مساله رو نمیپذیرن.
تو یه بازی شوتر اول شخص که مبناش مالتی پلیره، فریم ریت خیلی خیلی مهمه.
 
۶۰ فریم اینجا،۶۰ فریم اونجا،۶۰ فریم همه جا!
این نسل، نسل فریم و ریزولیشن هست ،دیگه کم کم داره اصل قضیه فراموش میشه که رسالت گیم باشه.
قدیما کسی مافیا یا هیلو یا جی تی ای یا حتی کال اف رو بخاطر فریم و رزولیشن بازی نمیکرد.
مطمعینم اینجا خیلیا سنشون به اول نسل قبل نمیخوره یا شاید یادشون نیست که روی همین ۳۶۰ که شاهکارهای تکنیکی بزرگی مثل gta v اجرا شد چه چیزایی اجرا میشد نمونش saints row 2 فاجعه ای بود برا خودش.
حالا هم تقریبا اول نسل هست، اینقدر دغدغه فریم و رزولیشن نداشته باشیم،به مرور زمان درست میشه.
خدا کنه توسعه دهندها دست از ریمستر کردن بردارن و رو بازیهای جدید کار کنن و نسل هشت رو ببرن جلو...
*اینها همه نظر شخصی بنده بود
 
۶۰ فریم اینجا،۶۰ فریم اونجا،۶۰ فریم همه جا!
این نسل، نسل فریم و ریزولیشن هست ،دیگه کم کم داره اصل قضیه فراموش میشه که رسالت گیم باشه.
قدیما کسی مافیا یا هیلو یا جی تی ای یا حتی کال اف رو بخاطر فریم و رزولیشن بازی نمیکرد.
مطمعینم اینجا خیلیا سنشون به اول نسل قبل نمیخوره یا شاید یادشون نیست که روی همین ۳۶۰ که شاهکارهای تکنیکی بزرگی مثل gta v اجرا شد چه چیزایی اجرا میشد نمونش saints row 2 فاجعه ای بود برا خودش.
حالا هم تقریبا اول نسل هست، اینقدر دغدغه فریم و رزولیشن نداشته باشیم،به مرور زمان درست میشه.
خدا کنه توسعه دهندها دست از ریمستر کردن بردارن و رو بازیهای جدید کار کنن و نسل هشت رو ببرن جلو...
*اینها همه نظر شخصی بنده بود
برای هر چیزی یه مینیمومی وجود داره که این مینیموم برای گیم هم صدق میکنه و وقتی زیر این مینیموم باشی همه چی عذاب آور میشه مشکل اصلی فریم و رزولوشن همینه که همه دارن زور میزنن خودشونو برسونن به این مینیموم و بالاتر و رقابت روی این موضوعه که به مرور زمان نه تنها درست نمیشه بلکه بدتر هم میشه با اومدن بازیهایی با جزییات بیشتر و افزایش توقع مصرف کننده در کنار ضعف سخت افزاری کنسولهای نسل جدید به نسبت تکنولوژی روز بر خلاف نسلهای گذشته که سخت افزارهای کنسولها جلوتر از تکنولوژیهای روز بودند
 
آخرین ویرایش:
فقط گرافیک نیست. تو Waypoint و اینا دهنشون رو سر شلوغ و نبودن و کوچیک بودن هیلو4 سرویس کردن. اینا علاوه بر 60 فریم بودن مجبورا هم بازی بزرگ باشه و هم شلوغ. چیزی که خودشون هم میگن ! یعنی اینا حاضرن از این بیشتر هم کم کنن ولی این فریم و شلوغ بودن بازی رو دربیارن. مثل 4 بخوان دوباره بسازن برای community هیلو اصلا اهمیت نداره چقدر بازی یه showcase گرافیکیه ! که خب واسه 343 هم نظرات اینا مهمه تا بقیه
به نظرم split screen رو نباید حذف میکردن!
مولتی خیلی بازی مخصوصا halo و cod(این که افتضاح) فریم ریت جالبی تو splitscreen نداشتن ولی به شدت 4 نفره حال میداد!
 
DF مدل جدید PS4 رو مورد ارزیابی قرار داده

مدل جدید حدود 26W انرژی کمتری مصرف میکنه و صدای فن نیز به طبعش کاهش پیدا کرده

یکی از تغییرات عمده ای که بوجود اومده استفاده از 8 چیپ رم GDDR5 هست. در مدلهای قبلی از 16 چیپ استفاده شده بود. البته به زعم DF این تغییر نمیتونه کاهش میزان انرژی رو توجیه کنه. ارزیابی چیپ های ساخت سامسونگ نشون میده که هر دو مدل روی یک ولتاژ کار میکنن بنابر این باید مصرف مشابهی داشته باشن. APU همچنان از تکنولوژی 28 nm استفاده میکنه که باز این خودش نمیتونه دلیل کاهش مصرف انرژی باشه.

نکته جالبتر اینکه در حالت استند بای مصرف حتی تا 50 درصد کاهش پیدا کرده. شاید سونی از نوع جدیدی از تکنولوژی 28nm استفاده کرده باشه. به زعم DF تا حالا هیچ محصولی نتونسته چنین کاهش انرژی رو بدین وسیله بدست بیاره. nVIDIA و AMD هر دو احتمالا به سمت تکنولوژی 20nm برای استفاده در چیپ های گرافیکی نخواهند رفت و مستقیما به سمت ترانزیستورهای کوچکتر میرن. AMD قبلا رسما این موضوع رو تایید کرده.

143618779882.jpg



گویا فعلا برای ارائه مدل اسلیم باید منتظر موند
 
July 10 Update on PC Version of Arkham Knight - WB Games Community
در مورد نسخه Batman: Arkham Knight PC وارنر یک بیانیه منتشر کرده.

اول عذر خواهی کردند و گفتند راکتسدی سخت درگیر حل مشکلات این نسخه هست و زمانی که از کیفیتش اطمینان پیدا کردند دوباره بازی رو برای فروش قرار می دن.
در ادامه گفتند که پورت افتضاح بازی رو PC باعث شده که روند تست داخلی بازی های آیندشون رو اصلاح کنند تا دیگه شاهد چنین مواردی نباشیم. باز هم تاکید کردند که هر روز رو نسخه PC کار می کنند و هر زمان که تست های اولیه رو انجام دادند در مورد وضعیتش بیشتر صحبت می کنند.
کار روی مشکلات نسخه PC باعث شده که عرضه DLC ها رو این پلتفرم با تاخیر مواجه بشه، در این مورد گفتند میخوان مطمئن بشند تمام محتویات بازی در حد انتظارات PC گیمرها ظاهر میشه....
 
df مقاله ای منتشر کرده و تحلیل اولیه خودش رو در رابطه با نسخ کنسولی بازی F1:2015 ارائه داده


Original story: F1 2015 is an enticing prospect for fans of Codemasters' racing series. Built using a reworked version of its existing Ego engine, this year's instalment is the first driving game from the studio that targets 60fps since the Colin McRae Rally titles on PS2 and the original Xbox. PS3 and Xbox One saw a prevalence of 30fps caps, but with the new wave of consoles there's a sense that things are starting to change - that there's more of a focus on 60fps gameplay in genres that particularly stand to benefit from smoother, more responsive action.

اولا

در دوران PS2 یعنی نسل ششم گرایش بسیار خوبی بین بازی سازان برای ارائه بازیها به شکل 60 فریم وجود داشته در نسل هفتم این موضوع کمتر شده و خیلی از بازیهایی که در نسل شش 60 فریم بودن 30 فریم شدن. علی الخصوص بازیهای ریسینگ( به طور اخص سری فورتزا و GT سعی بر رلیز بازی بصورت 60 فریم داشتن) خوشبختانه با عرضه کنسولهای نسل هشت گرایش توسعه دهندگان به سمت بازیهای 60 فریم بیشتر شده.

Native 1080p resolution is also present on the PS4, though the Xbox One game gets a 25 per cent cut in pixel density down to 1440x1080. However, the difference has less of an impact than the numbers suggest: the overall presentation appears a little softer on the Microsoft platform, with a touch more sub-pixel break-up and a slight reduction in resolved texture detail, but otherwise, image quality is broadly comparable to the PS4 game. Codemasters' use of post-processing effects and anti-aliasing results in a softened look to the game across all formats, and this works in favour of the Xbox One release by avoiding the sharp lines that highlight upscaled jaggies, which are mitigated to a certain extent anyway thanks to the single axis upscale.

بازی به ادعای سازنده ی روی کنسول Xone بصورت 900p و روی PS4 بصورت 1080p هست. البته DF بعد از چند ساعت مقالش رو آپدیت میکنه و اضافه میکنه که رزلوشن دقیق روی Xone بصورت 1080*1440 هست که حدود 8 در صد از 900p بیشتره.

In terms of performance, the jump to targeting 60fps has immediate benefits to the fast-paced racing on offer. The physics and handling model has an increased range of accuracy compared to previous 30fps Formula 1 games leading to more precise steering and throttle control, which helps to enhance the realism of the experience. However, performance is far from stable and both consoles suffer from near constant tearing and varying degrees of frame-rate drops, with the Xbox One struggling more heavily to deliver the desired 60fps update.

Kicking off with a run through in the first part of Monaco, we find frame-rates hovering between 50-60fps on the PS4, with performance hitting lows of around 45fps during crashes or spin-outs when other cars are around. The combination of twisting turns and detailed scenery highlights the judder caused by this inconsistency, and as we dart through the narrow city streets the experience feels uneven as a result. A similar level of performance is replicated across other more heavily detailed tracks in the game, with events such as the Brazilian Grand Prix tending to stress the engine more heavily than the opening race in Melbourne. However, in less demanding areas, frame-rates manage to settle into the high 50s and actually provide a fairly smooth gameplay experience, despite the heavy tearing.


از نظر پرفورمنس هر دو نسخه روی 60 فریم هدفگذاری شدن که نسبت به نسل گذشته که این سری (30 فریم) افزایش بسیاری میمون و مبارکی داره. ولی باید اضافه کرد که 60 فریم خیلی ثابت نیست و روی PS4 بین 50 تا 60 در نوسانه که در بدترین شرایط تا 45 هم میرسه نسخه Xone متاسفانه حدود 10 فریم نسبت به نسخه PS4 ضعیفتر عمل میکنه

In comparison, the Xbox One version has a much tougher time in reaching the ideal 60fps goal despite the resolution drop, and frequently we find the game operating 10fps slower than the PS4 version in comparable scenes. Performance sticks closely in the 45-50fps area throughout a general run of play, with constant screen-tearing part of the package. This naturally leads to more noticeable judder than the PS4 version, and a loss in fluidity when tackling sharp turns, or as dramatic changes in scenery occur while negotiating busier sections of track. When pushed heavily we see frame-rates dip down close to the low 40s - at which point you begin to think that maybe a 30fps cap might be the better option.

در نسخه ی Xone تیرینگ نسبتا قابل ملاحظه ای وجود داره. این به نوبه ی خودش باعث ایجاد نا هنجاری تصویر نسبت به نسخه PS4 میشه. البته این به این معنی نیست که نسخه PS4 پاره گی تصویر نداره و لی به نسبت وضعش خیلی بهتره.

As a title targeting 60fps, F1 2015 is on shaky ground. Performance is by no means close to being stable, but the PS4 version comes closest to hitting the target, delivering gameplay that feels a step up in terms of precision and responsiveness, especially when compared directly to the last-gen 30fps titles. The situation is more compromised on Xbox One, with judder more frequently interrupting the experience than we'd like.

گرچه 60 فریم ثابت در دو نسخه وجود نداره ولی ورژن PS4 تا حد زیادی به این هدف نزدیک میشه.


البته تو تاپیک گف بازی خیلی ها اعتقاد دارن تفاوت های دیگه ای هم بین دو نسخه وجود داره مثل نبود AO در وررژن Xone که باید تا Face Off کامل بازی منتظر موند و دید که آیا تفاوتهای دیگه ای هم هست و یا خیر


در نهایت بازی گرافیک چندان خوبی هم نداره و نسبت به بازیهای ریسینگ دیگه این نسل مثل DC و Forza , و همچنین Project Cars نمیتونه عرض اندام کنه. اگرچه گاهی اوقات و در برخی از صحنه ها تصاویر بسیار زیبایی هم تولید میکنه

jpg
 
آخرین ویرایش:
DF دموی E3 آنچارتد 4 رو بررسی کرده

عنوان: آنچارتد 4 تکنولوژی بازی ها برروی PS4 را به مرحله بعدی ارتقا میدهد

Uncharted 4 goes much further than any PS4 or Xbox One game we've seen in its use of physics, and the layering of world detail with shaders. Opening at the gates of a bustling Madagascan marketplace, what unfolds is unlike any major title seen on console to date. Where the December demo focused on wide spaces, foliage systems, and its more flexible AI, the E3 demo goes to town with object physics applied across the world, as flaunted brilliantly with a jeep chase to 'Sam's tower' at the bottom of the city.


UC4 بیشتر از هر بازی دیگری بر روی Xone و PS4 تکنولوژی بازی سازی را در زمینه ی فیزیک جزییات و شیدرها ارتقا میدهد. قسمت ابتدایی باز شدن درب و نمای ماداگاسکار بهترین چیزی است که تا به حال بر روی کنسولها دیده شده


For Uncharted 4, the sheer speed of the descent shows just how effective Naughty Dog has been in this endeavor. Save for one brief texture flash just as Drake starts moving, no normal maps or geometry suffer from obvious pop-in, and draw distances are impressively broad across the horizon. All of which gives this sequence a surprising level of polish even in this early state, and it's a great example of a PS4 title handling a broad, detailed environment with few streaming issues - even if it does eventually lead to a funneling point.


حرکت جیپ در سراشیبی نشان میدهد که ND تا چه د در این زمینه مهارت دارد. بجز چشمک لحظه ای تکسچر در لحظه ی ابتدایی حرکت جیپ به هیچ عنوان نرمال مپینگ و جئومتری دستخوش ایراد نمیشود. هیچگونه Pop-In در تکسچرها و دراو دسیتنس وجود ندارد. این مقدار از پولیش آن هم در شرایطی که بازی در ابتدای مراحل ابتدایی تکمیل خود بسر میبرد ستودنی است


As a bonus, motion blur is added since the PlayStation Experience demo, kicking in heavily during this chase, with both camera and per-object implementations. It adds a filmic touch sorely missing in the last showing, though a banding trail is also now left behind moving objects - likely an artefact of the temporal component utilized in Naughty Dog's chosen anti-aliasing technique. A recent post by Timothy Lottes (creator of the widely adopted FXAA algorithm) adds his two cents to this theory. The supreme, clear edge treatment in the December demo is seemingly swapped out in this E3 update, with Lottes suggesting a move to a "viewport-jittered neighborhood-clamped high-feedback temporal AA without MSAA."

Overall, it's a slight step back for Uncharted 4's image quality since the last demo, but the results are still ahead of most PS4 titles today. As a sign of future releases, it also suggests a native 1080p is still very much viable for PS4 releases pushing the envelope with a huge world, though developers are seemingly still keen to top this off with a post-process method of AA - and all the caveats that brings to absolute clarity.

بعلاوه نسبت به نمایش PSX اضافه شدن تکنیک موشن بلور باعث ایجا حس سینماتیک میشود که در نمایش قبلی وجود نداشت. تکنیک AA استفاده شده در بازی نوعی هاله دور برخی از اشیا ایجاد میکند که نشان میدهد AA کمی از نمایشهای قبلی افول داشته ولی به هر حال تکنیک AA استفاده شده از بهترین هایی است که تا به حال در PS4 دیده شده.

Even so, this doesn't diminish the incredible level of detail layered across the city. Despite its broad, branching paths, each area is still richly defined, filled with unique alleyways and courtyards that players may never pass on their first play-through. Most impressive of all is the extensive use of physics across the world - with Drake's own jeep confirmed to use the Havok engine. Everything from his hair, shirt, and even the vehicle's antenna sway to the wind during the chase; small effects that stack up when applied across the game, lending real a sense of tangibility to the game world.

جزییات بکار رفته در سطح شهر خارق العاده ست. با اینکه شهر بسیار بزرگتر شده و راهها و جاده های بسیاری در بازی وجود دارد سطح جزییات باور نکردنی است. فیزیک بکار رفته در بازی نیز نیز شگفت انگیز است که تماما در سطح محیط بزرگ بازی رخ مینماید. هر چیزی از موهای نیت گرفته تا گرد غبار و حتی آنتن جیپ تحت تاثیر قوانین فیزیک بازی و باد متحمل فشار و بسامد نیرو میشود. که این خود باعث هر چه واقعی تر شدن جهان بازی میگردد.


jpg



Drake's early shoot-out also makes a statement of intent for Uncharted 4's use of physics. Every object in the marketplace shatters or bounces off the next item, and players are seemingly never safe taking cover in one spot. With procedural chip damage in place as well, most spots deteriorate dynamically in the face of oncoming gunfire - ripping out chunks of the scenery to leave Drake exposed. It marks a departure from the slower, stealthier gameplay of the PlayStation Experience demo, and players are forced to keep moving to stay alive.

فیزیک در تیر اندازی نیز بسیار در خور تامل است هر چیزی که نیت به آن شلیک میکند تکان میخورد و با محیط اطراف خود تعامل میتماید.

The extent of Uncharted 4's use of physics goes much deeper than you'd expect. One of the more surprising applications of this is one that goes unnoticed; rice bags actually deflate using a mesh distortion system Naughty Dog has in place, as detailed during a recent Headspace panel with the team. It's an effect also applied on Nathan Drake's face when pressed against the floor during the game's first blue-hued E3 2014 reveal. In essence, for this demo, it allows each sack to sink as rice leaks out from bullet-holes, where each shot cues a physics-based impact on the bag, while deflation is simulated using mesh distortion.

فیزیک در UC4 از هر چه در ذهن دارید عمیقتر است. کیسه های برنج علی الخصوص پس از سوراخ شدن توسط گلوله از برنج تخلیه شده و سطح ارتفاع آنان کاهش میابد.

Based on a Game Informer interview, the PS4 entry also aims to do everything in-engine this time, rather than resort to the pre-encoded video cut-scenes used in the previous games. It's a likewise upgrade for Uncharted 4's lighting system; earlier titles on PS3 baked in lighting properties for each texture, but now it moves to a fully physically-based rendering approach. This means that the use of shaders now determines how light reacts; elements such as wetness, creasing, stitch density, scratches and all forms of weathering now have an impact on surfaces or characters.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط GI هر آنچه در بازی میبینید ریل تایم است.

It's been a superb few months for those invested in PS4, especially with the arrival of big hits like Bloodborne, Project Cars and an excellent rendition of Batman: Arkham Knight. But along comes Uncharted 4 with a mandate to show what the future holds for this console generation, and in particular Sony's big exclusives. The jungles and cities shown so far are just the tip of the iceberg - only two stops on a globe-trotting tour for both Nathan Drake and Naughty Dog's talented artists. Launching ahead of the gorgeous Horizon Zero Dawn, in Spring 2016, it feels like the PS4 is about to step up a gear in technical accomplishment, and with Naughty Dog once again at the spearhead of the movement.


چند ماه گذشته برای دارندگان PS4 بسیار عالی بوده از بلاد بورن گرفته تا PC و همچنین ورژن بسیار خوبی از بازی Batman. حال نمایش خارق العاده UC4 نوید بسیار خوبی از دورنمای این نسل از کنسولها بدست میدهد. بنظر میرسد که PS4 به مرحله ی جدیدی از دست آوردهای تکنیکی رسیده است. و ND بار دیگر نوک حمله این حرکت است

مقاله نکات بسیار بیشتری داره که واقعا طی یک پست نمیشه بهشون اشاره کرد. حتما مقاله اصلی رو مطالعه کنید
 
آخرین ویرایش:
Iron Galaxy اخیرا اعلام کرده که فصل دوم بازی Killer Instinct به صورت 90FPS روی X1 اجرا میشه. البته خروجی کنسول همون 60FPS هست ولی به خاطر روانتر اجرا شدن بازی خصوصا تو بخش آنلاین، بازی در اصل 90FPS هست.
ICXM.net - Killer Instinct runs at 90 FPS on Xbox One

کاشکی یکم سازنده های سبکای دیگه یاد بگیرن که اکثرا بازیاشون حتی 30 فریم درست هم نمیدن چه برسه به 60 یا بالاتر از اون :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or