اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Iron Galaxy اخیرا اعلام کرده که فصل دوم بازی Killer Instinct به صورت 90FPS روی X1 اجرا میشه. البته خروجی کنسول همون 60FPS هست ولی به خاطر روانتر اجرا شدن بازی خصوصا تو بخش آنلاین، بازی در اصل 90FPS هست.
ICXM.net - Killer Instinct runs at 90 FPS on Xbox One

اطلاعاتی از رزلوشن ـش نیومده؟ Just Asking...
 
کاشکی یکم سازنده های سبکای دیگه یاد بگیرن که اکثرا بازیاشون حتی 30 فریم درست هم نمیدن چه برسه به 60 یا بالاتر از اون :|
به قدری این شرکت کارش خوبه و تو دادن کانتنت های جدید و بکاپ، عالی عمل کردن که میشه گفت برای این نسل بهترین بودن
پیشرفت بازی تو هر کدوم اپدیت ها هم کاملا محسوسه و نشون دادن که استدیو فوق العاده با برنامه ی هستند
 
Iron Galaxy اخیرا اعلام کرده که فصل دوم بازی Killer Instinct به صورت 90FPS روی X1 اجرا میشه. البته خروجی کنسول همون 60FPS هست ولی به خاطر روانتر اجرا شدن بازی خصوصا تو بخش آنلاین، بازی در اصل 90FPS هست.
ICXM.net - Killer Instinct runs at 90 FPS on Xbox One

گرافیک بازی روی همون 60 فریم پردازش میشه (که البته خود این هم خود به خود باید بالاتر از 60 باشه تا به فریم ثابت 60 برسن، مثل همه بازیها) اما Logic بازی و احتمالاً بخشهای مربوط به CPU با 90 فریم پردازش میشن تا در نهایت حس یکسانی رو در حالت آنلاین و آفلاین ایجاد کنن. خود سازنده توضیحات بهتری داده که متأسفانه الان لینک مستقیم در ارتباط با گفته هاشون رو ندارم.
 
چند روز پیش شایعه شده بود PES 2016 و MGS V به صورت 1080P روی X1 اجرا میشن، امروز تایید شد که PES 2016 رزولوشن 1080P داره.
Pro Evolution Soccer 16 will be 1080p on Xbox One - NeoGAF

تو E3 که یکی از سازنده ها گفته بود 1344x1080 هست و هنوز دارن روی بازی کار میکنن تا رو مختصات سخت افزار X1 انجین بازی رو توسعه بدن هنوزم معلوم نیست به 1080p native رسیده باشن.
 
تو E3 که یکی از سازنده ها گفته بود 1344x1080 هست و هنوز دارن روی بازی کار میکنن تا رو مختصات سخت افزار X1 انجین بازی رو توسعه بدن هنوزم معلوم نیست به 1080p native رسیده باشن.
تو Neogaf گفتن همون بابایی که تو E3 مصاحبه کرده و گفته رزولوشن نزدیک 1080P هست، الان گفته به هدفشون یعنی 1080P رسیدن، احتمالا منظورش همون 1080P Native هست دیگه :دی
 
Doom Dev: "We Want to Be the Best-Looking Game Out There at 60 FPS and 1080p

Marty Stratton
executive producer

For id Software, the developer of Doom, having the game run at 1080p and 60 frames per second is the most necessary graphical goal.
We've always been at the forefront of saying we want our games to run as fast as possible at the highest resolution possible. So for us, that goal is 1080p and 60 FPS. Along with that goal, the mantra of our technology team is that we want to be the best-looking game out there at 60 FPS and 1080p. So you draw that line in the sand.
We really do think it's important to the feel of the game, it's important to the way our combat feels and our movement feels. It's got to be fast, it's got to be fluid, and it's all based on that. It really is a gameplay goal first and foremost. You do make decisions here or there. Ultimately I don't think you can ever expect most consumers to really nitpick

Stratton گفته مهم ترین هدف تکنیکی Id Software این هست که Doom جدید در بالاترین رزولیشن و عالی ترین فریم-ریت ممکن اجرا بشه و گیم-پلی بسیار روونی ارائه بدن و به بهترین کیفیت مورد نظر برسند.
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry: Journey Face-off (PS3/PS4) - NeoGAF

Previously, Journey has been confirmed as featuring a 1080p presentation, but overall image quality is a little strange. The selected method of anti-aliasing is actually less effective than the technique used on the original PS3 game; pixel density has increased, but pixels tend to shimmer more during gameplay. There's also a number of soft edges throughout, giving the impression of a lower resolution - pixel-counting throws up a wide variance in potential resolution measurements, sometimes sub-native, occasionally above native resolution. Occasionally it seems as if we can see super-sampling on the horizontal axis and upscaling on the vertical. It may well be down to the effects of the post-processing pipeline, but overall it doesn't quite look like the 1080p presentation we would expect. Fortunately, the strong design work manages to side-step these issues for the most part. In-surface aliasing isn't an issue and temporal instability is kept to a minimum. Anisotropic ******ing is also engaged to a reasonable degree though it only becomes observable on select surfaces such as flowing scarves.

از قبل گفته شده بود که رزولوشن بازی، 1080p هست. اما به صورت کلی Image Quality بازی کمی عجیبه. روش انتخاب شده برای Anti-Aliasing نسبت به تکنیکی که برای نسخه ی PS3 استفاده شده، تاثیرگذاری کمتری داره. تراکم پیکسلی افزایش پیدا کرده ولی داخل بازی، پیکسل ها لرزش بیشتری دارن. همچنین پیکسل شماری، بازه ی گسترده ای از اعداد رو نشون میده که گاهی اوقات Sub-Nativeـه و گاهی اوقات هم بالاتر از Native. به نظر میرسه که گاهی اوقات، Super-Sampling روی محور افقی هست و Upscaling روی محور عمودی که ممکنه به خاطر افکت های Post-Processing باشه. اما در کل این نمایشی از بازی به صورت 1080pـی نیست که انتظار می رفت. خوشبختانه طراحی قوی بازی موفق شده تا حد زیادی این مشکلات رو کمرنگ کنه. AF بازی در سطح قابل قبولی قرار داده گرچه فقط روی سطوح مشخصی قابل مشاهده هست.

Much to our surprise, certain visual effects have been removed or diminished in this new version of Journey, sapping away just a touch of the visual perfection that came to define the original game. Motion blur, which is beautifully utilised on PS3, has been completely eliminated, which has a small impact on the presentation: speeding along the sun-drenched slopes feels a tad less dramatic without this effect in place. It's likely that Trick Pixels felt that at 60fps, motion blur was no longer a necessity. We disagree and feel that even at higher frame-rates, motion blur can add greatly to the presentation.

در کمال تعجب، برخی از افکت های تصویری تو نسخه ی PS4 حذف شده یا کمتر شده، به طور مثال افکت Motion-Blur که در نسخه ی PS3 به زیبایی استفاده شده بود، در این نسخه کاملا حذف شده. حرکت سریع روی سراشیبی های خیس با تابش آفتاب، بدون این افکت ها حس دراماتیک کمتری داره. ممکنه دلیل حذف شدن این افکت، 60FPS بودن بازی باشه که DF کاملا مخالفه و میگه حتی در 60FPS هم این افکت ها باعث زیبایی بیشتر بازی میشه.

Sand simulation is a critical element in the presentation of the game. Created from a juxtaposition consisting of three height-map layers and textures designed to simulate millions of little 'mirrors', the original design successfully forms the illusion of a vast body of reactive sand stretched out before the player. This glittering sand effect is now reduced significantly. In the original version, you'll notice sparkling grains of sand present throughout many scenes, while the effect is often absent on PS4, resulting in a flatter overall presentation. The sand in general appears to lack the coarseness that is so evident on PS3.

شبیه سازی شن یکی از المان های مهم بازی هست. ساخته شده از کنار هم گذاشتن سه لایه Height-Map و بافت هایی که طرای شدن تا میلیون ها "آینه ی کوچک" رو شبیه سازی کنن. نسخه ی اصلی کاملا موفق بوده که این افکت های شن، پشت پلیر رو شکل بده. این افکت حالا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده. همچنین تو نسخه ی اصلی افکت های جرقه زدن روی شن در صحنه های زیادی وجود داره، این افکت غلب اوقات در نسخه ی جدید غایب هست که باعث شده نمایش یکنواخت تری رو شاهد باشیم. شن به صورت کلی تو بازی فاقد اون ضمختی و زبر بودنی هست که تو نسخه ی PS3 قابل رویت بود.

Thankfully, there are some genuine improvements in here. Performance-wise, Journey for PS4 now operates at a fluid 60 frames per second, greatly enhancing the sensation of player movement throughout the game. As a rather short experience, we were able to play through the entire game on PS4 enabling us to pass judgement on performance as a whole. By and large, we're looking at a completely stable 60fps, but it isn't quite as flawless as we had anticipated. Three specific areas in the game exhibit very minor slowdown: performance never dips lower than 55fps and while it's unlikely that most players will even notice the issue, it's worth noting its existence nonetheless.

البته بهبود های خوبی هم تو Performace بازی وجو داره. نسخه ی PS4 یک 60 فریم روون رو ارائه میده که حس حرکت بازیکن رو تا حد زیادی بهبود می بخشه، که البته کاملا بی نقص نیست. 3 قسمت خاص از بازی، کند شدن های خیلی نا چیزی وجود داره. فریم ریت بازیاک هم حداکثر تا 55 کاهش پیدا میکنه که بیشتر بازیکن هم اصلا متوجه نمیشن.



اگه تو ترجمه مشکلی بود، بگید که ویرایش کنم.#:-s:d
 
رزولوشن و فریم MGS V روی پلتفرمهای مختلف به صورت کامل مشخص شد.

PC Max 4K/Max 60FPS
PlayStation 4 1080P/60FPS
Xbox One 900P/60FPS
PlayStation 3 720P/30FPS
Xbox 360 720P/30FPS

61sy_5laiv2k.png


مقایسه گرافیکی بین نسخه های مختلف رو هم از اینجا میتونید نگاه کنید:
http://www.konami.jp/mgs5/tpp/jp/products/compare.php5
یه لحظه هنگ کردم 360 رو نوشتید 60 فریم ! :دی
خیلی امیدوار کنندس یه بازی با این جزئیات و گستردگی 60 فریم هست روی کنسولها :x :دی
مرسی که گفتید، درستش کردم :دی
 
آخرین ویرایش:
رزولوشن و فریم MGS V روی پلتفرمهای مختلف به صورت کامل مشخص شد.

PC Max 4K/Max 60FPS
PlayStation 4 1080P/60FPS
Xbox One 900P/60FPS
PlayStation 3 720P/30FPS
Xbox 360 720P/60FPS

61sy_5laiv2k.png


مقایسه گرافیکی بین نسخه های مختلف رو هم از اینجا میتونید نگاه کنید:
PRODUCTS | METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN - 公式WEBサイト

یه لحظه هنگ کردم 360 رو نوشتید 60 فریم ! :دی
خیلی امیدوار کنندس یه بازی با این جزئیات و گستردگی 60 فریم هست روی کنسولها :x :دی
 
DF نمایش Halo 5 تو GC رو تست کرده، بازی توی 99 درصد موارد (هم مولتی و هم بخش تک نفره) 60 فریم ثابت اجرا میشه و فقط یکی دو مورد افت فریم داره و DF خیلی از این قضیه تعریف کرده. البته کات سین های بازی 30 فریم هستن. در مورد رزولوشن هم دقیقا توضیح نداده ولی نوشته که متوسط رزولوشن نسبت به E3 پیشرفت خوبی داشته و به صورت کلی رزولوشن بازی رو مناسب توصیف کرده.
Digital Foundry vs the Halo 5 Gamescom demo • Eurogamer.net
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or