اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

mehdiek

کاربر سایت
Jul 20, 2009
239
اتفاقا عاقلانه ترین کار رو کردن که بازی رو 60 فریم کردن.....شوتر غنی و سریع و چابکی مثل هیلو خیلی بهتر 60 فریم باشه تا 30 فریم...هنوزم که هنوز همه رو 360 هیلو3 60 فریمی رو عاشقش هستن ولی هیلو4 ای که 30 فریم داره چی؟؟

343i مسیر هوشمندانه ای رو انتخاب کرده و قصد ساخت یه گیم پلی لذت بخش رو داره که مچکریم ازش:d

.

Halo 3 فریم ریتش 30 بود
هیچ یک از عناوین اصلی Halo تا به امروز 60fps نبودن ، همشون 30 بودن
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
تقریبا بیشتر کسایی که الفارو بازی کردن از گرافیک بازی هم تعریف کردن
در کل 60 فریم بودن با یک گرافیک خوب رو به 30 فریم بودن با گرافیک فک برنداز ترجیح میدم!
بالاخره بعد از مدتی این گرافیک هم old به حساب میاد ولی اون ریتم و اکشن سریع به همراه فریم بالا همیشه لذت بخش خواهد بود
الان هم به نظرم بهترین تصمیم رو گرفتند:d
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
به نظر من اگه بخواد رزولوشن انقدر نوسان داشته باشه و زیر HD هم بباد احتمالا صحنه های شلوغ و بازم رو 60 پایدار نباشه کار اشتباهی و میتونه حتی به بازی لطمه بزنه به جلوه های تصویری انقدر نوسان رزولوشن ، با توجه به این که روون بودن روی 60 هست واسه شوتر ولی با این تفاسیر فعلا و با اون که زمان زیادی هم تا عرضه نمونده خیلی ریسک بزرگی کردن بهترین شرایط شاید همون 60 فریم کردن مولتی بازی و 30 بخش داستانی بود چون مولتی ارزش تکرادش بیشتره ولی فعلا باید صبر کرد
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,744
نام
محمد
بازی انحصاری هست عزیر هیچ ربطی نداره مقایستون با مولتی پلتفرم
وضعیت اجرا شدن فعلی بازی با توجه به اسم و اهمیتش اصلاً قابل هضم نیست
------------
بازی ویچر هم رو ایکس باکس 900p و رو پی اس 4 1080p
همون قدری که فریم مقداری بی ثبات تر میتونه آزار دهنده باشه یه تصویر مات و کدر هم میتونه نسبت به یه تصویر شفاف آزار دهنده باشه
شما گویا نگرفتی چی شد. وقتی یه بازی مولتی پلتفرم از E3 تا عرضه فریمش 2 برابر میشه، قطعا بازی انحصاری هم میتونه همین شرایط براش پیش بیاد و خلاصه قضیه اینه اون چیزی که تو E3 نشون دادن دلیل نمیشه بازی نهایی هم همین جوری باشه.
این همه Halo های ۳۰ فریم بازی کردیم به هیچ جامون برنخورد و هیچ مشکلی هم بوجود نیومد ، نمیدونم فاز زورکی ۶۰ فریم کردن این یکی چیه !!
ND هم سر همین بحث های اینترتی و رقابت الکی فریم و رزولوشن داشت گند میزد به آنچارتد و ۶۰ فریم میکردش ، که خدا رو شکر از خر شیطون اومد پایین !
۳۰ فریم با گرافیک غنی رو ترجیح داد
60 فریم حداقل واسه FPS و Racing یکی از ملزومات هست. شما همین الان Forza Horizon و Forza Motorsport رو پشت سر هم بازی کن، لذت خود بازی به کنار چون یه چیز سلیقه ای هست ولی مطمئن باش لذت رانندگی توی FM خیلی بالاتر و بهتر از FH هست. Halo 5 اگه 60 فریم واقعی باشه دیگه خیلی مهم نیست گرافیک بصری بازی مثل Halo 4 بترکونه. ولی خب اگه بخواد فریم بین 40 تا 50 نوسان داشته باشه اونوقت حرفت قابل قبوله :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بازی انحصاری هست عزیر هیچ ربطی نداره مقایستون با مولتی پلتفرم
وضعیت اجرا شدن فعلی بازی با توجه به اسم و اهمیتش اصلاً قابل هضم نیست
------------
بازی ویچر هم رو ایکس باکس 900p و رو پی اس 4 1080p
همون قدری که فریم مقداری بی ثبات تر میتونه آزار دهنده باشه یه تصویر مات و کدر هم میتونه نسبت به یه تصویر شفاف آزار دهنده باشه

Halo 5 هنوز وارد فاز بهینه سازی و پالیش نشده و این دمو نمیتونه نشون دهنده کیفیت نهایی بازی باشه. چیزی که مشخصه اینه که 343 یک سطح گرافیکی مشخص رو برای هیلو 5 در نظر گرفته که باید دو شرط 60fps بودن و شلوغی محیط و جنگها رو برآورده کنه. با این دو تا شرط بعید هست که بتونن گرافیک کاملی (حتی در حد یک بازی 60 فریمی معمولی) ارائه بدن. اما مسأله مهم این هست که بتونن یک کار قابل قبول رو ارائه بدن و در این بین نباید مثل هیلو 4 انتظار یک بنچمارک گرافیکی برای XB1 رو از هیلو 5 داشته باشیم.

تفاوت 900p و 1080p هم فکر نمیکنم به اندازه بی ثباتی بیشتر در فریم تأثیر گذار باشه (حداقل از نظر من فریم بی ثباتتر خیلی بیشتر روی بازی اثر منفی میذاره تا رزلوشن پایینتر).

این همه Halo های ۳۰ فریم بازی کردیم به هیچ جامون برنخورد و هیچ مشکلی هم بوجود نیومد ، نمیدونم فاز زورکی ۶۰ فریم کردن این یکی چیه !!
ND هم سر همین بحث های اینترتی و رقابت الکی فریم و رزولوشن داشت گند میزد به آنچارتد و ۶۰ فریم میکردش ، که خدا رو شکر از خر شیطون اومد پایین !
۳۰ فریم با گرافیک غنی رو ترجیح داد

ND بخاطر صحبتهای خود سونی به این سمت رفته بود (که یکی دو سال پیش میگفتن از این به بعد بازیهای 1080p/60fps زیادی روی PS4 خواهید دید و ...). گرافیک بالاتر هم بد نیست ولی 343 یکبار سعی کرد با رفتن به سمت گرافیک بالا هیلو رو سر زبونها بندازه و در سایر زمینه ها و بصورت کلی اونقدر که انتظار میرفت موفق نشد. من امیدوارم این بار نتیجه بهتری از طراحی مراحل و گیم پلی (60 فریم میتونه به بهبود گیم پلی کمک کنه و بازخورد بهتری به بازیباز بده) و داستان و موسیقی و ... کسب کنن تا گرافیک و البته در زمینه گرافیک هم فکر میکنم حداقل طراحی هنری خوبی رو برای بازی تدارک دیده باشن و امیدوارم با توجه به منابع باقی مونده براشون بتونن یک گرافیک تکنیکی خوب رو هم ارائه بدن (که به معنی بهترین گرافیک بودن/شدن و ... نیست).

در کل بهتره مایکروسافت یک IP دیگه رو برای نشون دادن توانایی های گرافیکی XB1 انتخاب کنه تا Halo.
 

Lord XONE

کاربر سایت
Nov 13, 2014
80
:|
78rq1lkg63d492ycn9ke.jpg

زمان 343 واقعا کم هست امیدوارم بتونن پالیش کنن بازی را .
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,996
نام
ehsan
343 استودیوی خوبی هست همین چند وقت پیش با یه Patch جدید فریم ریت Halo 4 ریمستر رو به شکل چشمگیری بالا برده بودن.
wl9k_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_00.18_[2015.07.04_22.02.19].jpg
rlmx_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_00.10_[2015.07.04_22.02.43].jpg
f3nb_[60fps]_halo_4_xbox_one_update_boosts_campaign_frame-rates.mp4_snapshot_01.08_[2015.07.04_22.04.04].jpg


البته این ضرب العجلی که که برای رلیز بازیا وجود داره هم بی تاثیر نیست. اینکه استودیو مجبوره حتما به تاریخ خاصی بازی رو برسونه این خودش بار روانی زیادی رو به اعضای گروه وارد میکنه در نهایت ممکنه رو کارشون هم تاثیر منفی بزاره. تو شرایط ایده آل مسلما نتایج خیلی بهتری حاصل میشه.
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,700
نام
علی
به نظرم میتونن فریم ریت بازی رو رو 60 ثابت نگه دارن ولی اگه انتظار دارین با پالیش و این حرفا گرافیک بازی یهو WOW بشه الکی دلتون رو خوش نکنید
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
البته این ضرب العجلی که که برای رلیز بازیا وجود داره هم بی تاثیر نیست. اینکه استودیو مجبوره حتما به تاریخ خاصی بازی رو برسونه این خودش بار روانی زیادی رو به اعضای گروه وارد میکنه در نهایت ممکنه رو کارشون هم تاثیر منفی بزاره. تو شرایط ایده آل مسلما نتایج خیلی بهتری حاصل میشه.
خواهشا حرف بی اساس نزنید... تا انتشار بازی اینا 3 سال زمان داشتن در صورتی که استودیوی بزرگی هم هستند با نفرات زیاد. هر وقت بازی منتشر شد مشکل داشت اونوقت میشه بهشون گیر داد.
---------
فرانکی:
Our final resolution will be the result of final polish, iteration and significant optimization. You should expect ALL our IQ to improve before launch. There's zero permanent resolution information to take away from E3


اینو هم در مورد دلواپسان جعلی!! گفته :
One day I should complete my thesis on the average post and console ownership history in negative Gaf threads. This should be cross referenced with a graph showing the (apparent) relative importance of feature, tech or personnel being discussed and divided by the difference in conversation momentum versus "positive" threads.
There's nothing wrong with DF stories as long as they caveat them and don't make assumptions about the final product. I would say the real issue is what folks with zero legitimate interest in the game then do with the information or more accurately, ammunition they glean
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,996
نام
ehsan
خواهشا حرف بی اساس نزنید... تا انتشار بازی اینا 3 سال زمان داشتن در صورتی که استودیوی بزرگی هم هستند با نفرات زیاد. هر وقت بازی منتشر شد مشکل داشت اونوقت میشه بهشون گیر داد.
---------
فرانکی:
Our final resolution will be the result of final polish, iteration and significant optimization. You should expect ALL our IQ to improve before launch. There's zero permanent resolution information to take away from E3
There's nothing wrong with DF stories as long as they caveat them and don't make assumptions about the final product. I would say the real issue is what folks with zero legitimate interest in the game then do with the information or more accurately, ammunition they glean

اینو هم در مورد دلواپسان جعلی!! گفته :
One day I should complete my thesis on the average post and console ownership history in negative Gaf threads. This should be cross referenced with a graph showing the (apparent) relative importance of feature, tech or personnel being discussed and divided by the difference in conversation momentum versus "positive" threads.

باور کن اصلا نیازی به اینهمه عصبانیت نیست. بهتره پست من رو یه بار دیگه مطالعه کنید خودتون متوجه میشید که جوابی که دارید به من میدید چقدر بی ارتباط با حرف منه:d

در مورد اینکه نتیجه پایانی کار چی قراره باشه من چیزی نمیدونم. ابن النوستراداموس که نیستم. ولی به هر حال اینکه بازیا بعدا براشون پچ منتشر میشه و پرفورمنسشون بهتر میشه مثل همون موردی که مهدی بهش اشاره کرد نشون میده که زمان هم فاکتور مهمیه که نمیشه نادیده گرفت
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
باور کن اصلا نیازی به اینهمه عصبانیت نیست. بهتره پست من رو یه بار دیگه مطالعه کنید خودتون متوجه میشید که جوابی که دارید به من میدید چقدر بی ارتباط با حرف منه:d

در مورد اینکه نتیجه پایانی کار چی قراره باشه من چیزی نمیدونم. ابن النوستراداموس که نیستم. ولی به هر حال اینکه بازیا بعدا براشون پچ منتشر میشه و پرفورمنسشون بهتر میشه مثل همون موردی که مهدی بهش اشاره کرد نشون میده که زمان هم فاکتور مهمیه که نمیشه نادیده گرفت
حرفت بی اساس بود در مورد ضرب العجل بودن ساخت این بازی چون بازی هنوز منتشر نشده خودشون هم بارها گفتند که بهینه سازی رو تو آخرین مرحله تولید انجام میدن. عصبانیتی هم در کار نیست، شما با قاطعیت یه چیزی گفتی منم قاطع جواب دادم:d
MCC رو هم نمیشه با Halo 5 مقایسه کرد حقیقتا پس بهتره رو محصول نهایی نظرمونو بدیم. حتی اگه اینا تو محصول نهایی هم نتونن کیفیت قابل قبولی ارائه بدن مقصر خودشونن و ضعف خودشونه چون به اندازه کافی زمان و نیرو داشتن
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,996
نام
ehsan
حرفت بی اساس بود در مورد ضرب العجل بودن ساخت این بازی چون بازی هنوز منتشر نشده خودشون هم بارها گفتند که بهینه سازی رو تو آخرین مرحله تولید انجام میدن. عصبانیتی هم در کار نیست، شما با قاطعیت یه چیزی گفتی منم قاطع جواب دادم:d
MCC رو هم نمیشه با Halo 5 مقایسه کرد حقیقتا پس بهتره رو محصول نهایی نظرمونو بدیم


خوب من متوجه شدم ایراد کار از کجاست. شما معنای عبارت ضرب العجل رو نمیدونی فکر کردی فحشه:d معنیش همون Deadline انگلیسیه:d

دیگه هم اگه ممکنه بحثش رو تموم کنیم یا بیا تو پروفایل ادامه بدیم اینجا جاش نیست
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,944
نام
آرتین
شما گویا نگرفتی چی شد. وقتی یه بازی مولتی پلتفرم از E3 تا عرضه فریمش 2 برابر میشه، قطعا بازی انحصاری هم میتونه همین شرایط براش پیش بیاد و خلاصه قضیه اینه اون چیزی که تو E3 نشون دادن دلیل نمیشه بازی نهایی هم همین جوری باشه.

60 فریم حداقل واسه FPS و Racing یکی از ملزومات هست. شما همین الان Forza Horizon و Forza Motorsport رو پشت سر هم بازی کن، لذت خود بازی به کنار چون یه چیز سلیقه ای هست ولی مطمئن باش لذت رانندگی توی FM خیلی بالاتر و بهتر از FH هست. Halo 5 اگه 60 فریم واقعی باشه دیگه خیلی مهم نیست گرافیک بصری بازی مثل Halo 4 بترکونه. ولی خب اگه بخواد فریم بین 40 تا 50 نوسان داشته باشه اونوقت حرفت قابل قبوله :D

نگرفتی ؟ الان بر طبق استدلال استنتاجی شما به این نتیجه میرسم پس یه 4 5 ماه دیگه سازنده های witcher وقت بدیم پچ 60 فریم میدن دستمون
پاینده باشی :)

Halo 5 هنوز وارد فاز بهینه سازی و پالیش نشده و این دمو نمیتونه نشون دهنده کیفیت نهایی بازی باشه. چیزی که مشخصه اینه که 343 یک سطح گرافیکی مشخص رو برای هیلو 5 در نظر گرفته که باید دو شرط 60fps بودن و شلوغی محیط و جنگها رو برآورده کنه. با این دو تا شرط بعید هست که بتونن گرافیک کاملی (حتی در حد یک بازی 60 فریمی معمولی) ارائه بدن. اما مسأله مهم این هست که بتونن یک کار قابل قبول رو ارائه بدن و در این بین نباید مثل هیلو 4 انتظار یک بنچمارک گرافیکی برای XB1 رو از هیلو 5 داشته باشیم.

تفاوت 900p و 1080p هم فکر نمیکنم به اندازه بی ثباتی بیشتر در فریم تأثیر گذار باشه (حداقل از نظر من فریم بی ثباتتر خیلی بیشتر روی بازی اثر منفی میذاره تا رزلوشن پایینتر).

بنده هم نمیگم که نمیتونن که خیلی از مشکلات رو برطرف کنن یا اینکه بازی نهایی هم همینه. ولی وضع فعلی که این بازی الان داره واقعاً داغونه نسبت به اینکه مهم ترین و بزرگترین انحصاری کنسول هست.
راجب تفاوت 900p و 1080p وقتی از بازی 1080p میومدی بیرون و Unity رو بازی میکردی واقعاً تفاوتش معلوم میشد. نمیدونم شاید فقط برای من اینقدر آزار دهنده بوده.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,744
نام
محمد
نگرفتی ؟ الان بر طبق استدلال استنتاجی شما به این نتیجه میرسم پس یه 4 5 ماه دیگه سازنده های witcher وقت بدیم پچ 60 فریم میدن دستمون
پاینده باشی :)



بنده هم نمیگم که نمیتونن که خیلی از مشکلات رو برطرف کنن یا اینکه بازی نهایی هم همینه. ولی وضع فعلی که این بازی الان داره واقعاً داغونه نسبت به اینکه مهم ترین و بزرگترین انحصاری کنسول هست.
راجب تفاوت 900p و 1080p وقتی از بازی 1080p میومدی بیرون و Unity رو بازی میکردی واقعاً تفاوتش معلوم میشد. نمیدونم شاید فقط برای من اینقدر آزار دهنده بوده.
هدف TW3 از اول 30 فریم بوده، توی E3 2014 روی X1 بازی توی مبارزات 18 فریم بوده، موقع عرضه بازی، فریم به همون عدد 30 که سازنده انتظار داشته رسیده. در مورد AW هم قضیه همینه، از اول هدف 60 فریم بوده، توی نمایشگاه بازی 30 فریم اجرا میشده ولی نسخه نهایی همون 60 فریمی بوده سازنده قصد ساختش رو داشته. یعنی اینکه نمایش E3 ملاک کیفیت یه بازی نیست و قطعا اون چیزی که نشون دادن مربوط به مراحل نهایی ساخت نبوده. اون قضیه Patch رو هم اگه یه کم اخبار رو دنبال می کردید متوجه می شدید موقع عرضه بازی فریمش بالای 30 و کمتر از 40 بوده که یه سری مشکلات پیش می آورده و سازنده با یه Patch کاری کرد فریم روی 30 قفل بشه و بالاتر نره. استدلال استنتاجی lol
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر