اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
DF مقاله ای منتشر کرده و طی اون خواسته به این سوال پاسخ بده که آیا Halo5 تونسته تا به حال به اون رزولوشن و فریم که 343 قولش رو داده بود برسه و یا خیر

Of course, the real game-changer here is performance. For the first time, Halo 5 is built from the ground up with 60fps gameplay in mind. However, the question of whether 343 can hit that target with an acceptable level of consistency is still open to question, based on the E3 showing. While last year's multiplayer beta turned in relatively solid frame-rates, the conference campaign footage raises some concerns. Based on the demo, it seems that the target is a 'perceptual' 60fps experience more in line with the Call of Duty titles. That is, while the target remains 60fps, performance levels often dip below during action sequences. The question is to what extent 343 will allow performance to deviate from the desired frame-rate - and right now, to be brutally frank, the E3 experience is some way off the level of consistency we want from the final game. This could wind up becoming a real issue if there isn't sufficient improvement: right now, only the quietest of moments delivers a completely stable frame-rate: every battle sequence in the demo suffers from noticeable drops - something we observed not just in the media briefing live demo, but in 343's own b-roll footage.


اولا بازی برای اولین بار در تاریخ فرنچایز قراره به صورت 60 فریم اجرا بشه. ورژن بتای مولتی بازی که چند وقت پیش منتشر شد تا حدود زیادی این فریم رو محقق کرد. ولی کار به بخش کمپین بازی که میرسه نگرانی هایی وجود داره. DF فریم بازی رو سری COD مقایسه میکنه و اعتقاد داره که جاهایی از بازی که گیم پلی شلوغ میشه فریم ریت نمیتونه ثبات خودش رو حفظ کنه.

It's clear that performance is an important focus for Halo 5 and we applaud 343 for committing to a top-tier 60fps target when so many other games ship at 30fps or below. Keeping this goal in mind lends additional
It's clear that performance is an important focus for Halo 5 and we applaud 343 for committing to a top-tier 60fps target when so many other games ship at 30fps or below. Keeping this goal in mind lends additional credibility to a wealth of evidence suggesting that 343 is experimenting with a dynamic resolution framebuffer. By adjusting pixel count based on engine load, this feature could allow Halo 5 to maintain a higher frame-rate at the expense of image quality during action heavy sequences. In its current form, this is clearly evident both in campaign and Warzone footage. In theory, it sounds like a promising solution, but Frank O'Conner again cautions that "there's zero permanent resolution information to take away from E3."
credibility to a wealth of evidence suggesting that 343 is experimenting with a dynamic resolution framebuffer. By adjusting pixel count based on engine load, this feature could allow Halo 5 to maintain a higher frame-rate at the expense of image quality during action heavy sequences. In its current form, this is clearly evident both in campaign and Warzone footage. In theory, it sounds like a promising solution, but Frank O'Conner again cautions that "there's zero permanent resolution information to take away from E3."


خوب 343 برای ثبات فریم ریت اومده از تکنیک رزولوشن داینامیک استفاده کرده. رزولوشن بازی تقریبا میشه گفت هیچوقت 1080 نیست و بین 810*1920 و 810*832 در نوسانه.

There's a key reason why a lower frame-rate could make sense for the game - and it comes back to the decision to drop split-screen gameplay. 343 itself has stated that split-screen gameplay would compromise the vision and performance levels it is targeting. It's clear that 60fps in split-screen would be a massive challenge, but certainly from our perspective, running this mode at a consistent, lower frame-rate wouldn't be a major problem

بخاطر 60 فریم بودن بازی 343 مجبور شده از خیر اسپلیت اسکرین بگذره که به اعتقاد DF میتونستن اگر بازی 30 فریم میبود اون رو هم در بازی بگزارن

jpg


تکسچرهای بازی در فاصله دور خیلی خوبن ولی از نزدیک کیفیت خوبی ندارن این نشون میده که 343 کار سختی تا اتمام بازی پیش رو داره

The drive to optimise performance has implications elsewhere. Independent of rendering resolution, we also see plenty of low-resolution transparent alpha effects. Smoke and particles are rendered at a resolution low enough to produce noticeable saw-tooth edges where they intersect with the silhouette of the view weapon. This could be the key to delivering a stable 60fps experience, and right now it does seem that 343 is running the gamut of well-known techniques designed to ease up on GPU utilisation.

آلفا افکت های بازی هم رزولوشن پایینی دارن. افکت های دود و ذرات اونقدر رزولوشنشون پایینه که حالت لبه دار اره-مانند پیدا میکنن.


jpg


البته کات سینهای بازی 30 فریم هستن. در کاتسینها شاهد تصاویر اسکریپت شده در عین حال با کیفیتی مثل عکس بالا هستیم

نظر شخصی:

مقاله رو که مطالعه میکردم بنظرم رسید که DF داره بطور تلویحی میگه که باید بازی رو 30 فریم کنن. 60 فریم شدن بازی باعث شده بعضی جاها خیلی افت کیفیت بوجود بیاد حتی باعث حذف اسپلیت اسکرین بشه و بنوعی روی گیم پلی هم تاثیر منفی داشته باشه
 
آخرین ویرایش:
The Witcher 3 و Advanced Warfare هم دموی E3 ـشون هیچ کدوم فریم خوبی نداشتن، TW3 که فریم موقع مبارزات روی 18 می موند و AW هم فکر کنم 30 فریم بود :دی هر دو تا موقع عرضه خیلی فریم دهی خوبی داشتن و مشکلی از این بابت برای بازی پیش نیومده بود. به نظرم از رو نمایش E3 نمیشه گفت قراره موقع عرضه چه اتفاقی بیفته و امیدوارم بتونن فریم رو روی 60 قفل کنن و البته بازی رزولوشن مناسبی هم داشته باشه.

پ.ن: نظر DF در مورد نسخه X1 بازی TW3 بعد از Patch 1.03:
Xbox One on patch 1.01 compared with the latest update 1.03. Capped 30fps performance makes a huge difference to the flow of play, though dips under the target frame-rate remain
A new performance comparison between PlayStation 4 and Xbox One, each running on patch 1.03. With a 30fps cap in place, Microsoft's platform has the advantage of delivering a more consistent line, with fewer stutters below this number
In terms of direct platform-to-platform comparisons on patch 1.03, PS4 and Xbox One are both capped to 30fps now, but Microsoft's console does hold a steadier line on balance. In almost every segment of gameplay tested, the performance overhead on Xbox One prior to the patch now translates to a confident 30fps cap - and with far fewer stutters below. It's possible further optimisation on the Sony release could bring it up to speed, but for now Xbox One enjoys a noticeable advantage in terms of overall consistency
 
810*832 فاجعه هست و خیلی رزولیشن پایین تری هست نسبت به 720p ! با همچین رزولیشنی هم فریم بازی بین 40 تا 60 متغیر هست . امیدوارم توی نسخه نهایی یک گزینه برای قفل کردن فریم روی 30 بگزارن مثل بازی های دیگه .
 
جدای از تمام مسال واقعا این Df هم مثل بختک شده تو این نسل میاد تریلر بازی که به گفته خوده سازنده های هیلو بازی هنوز به مراحل پولیش کاری این چیزا نرسیده بررسی فنی میکنه از توش کلی اشکال در میاره و امیدوار مشکلات حل بشه ! از این مورد هیلو بگذریم هم خیلی دیدم بتا و الفا بازی ها رو میاد بررسی میکنه بازی های که مشخص هست تا موقع عرضه کلی دستخوش تغیرات میشن مثل انچارتد برای دو تا تریلر که از این بازی امده بودش شیش تا مقاله دادش که ای خوبه که ای بده ای فلان هست .یا بررسی فنی بازی ها قبل از پچ روزه اولش حالا برای ویچر و چنتا بازی دیگه که بازی های مهم هستند اپدیت کردن مقالشون رو ولی برای خیلی از بازی ها اصلا دست به همچین کاری نمیزنن .
در کل نون دونی شده برای یوروگیمر این مقاله های Df. اقا جان بازی عرضه شدش پچ روزه اولش رو داد شما تحلیل فنی کن این مقاله هایی که بازی هنوز عرضه نشده مدت ها مونده به عرضشون واقعا رو مخ هستند !
 
من چند روز پیش گفتم اشتباه کردن هیلو رو 60 فریم کردن نمیدونم چرا مدیران پست رو پاک کردن!!!؟

در کل اینا اشتباه کردن و چوبش رو خواهند خورد
 
The Witcher 3 و Advanced Warfare هم دموی E3 ـشون هیچ کدوم فریم خوبی نداشتن، TW3 که فریم موقع مبارزات روی 18 می موند و AW هم فکر کنم 30 فریم بود :دی هر دو تا موقع عرضه خیلی فریم دهی خوبی داشتن و مشکلی از این بابت برای بازی پیش نیومده بود. به نظرم از رو نمایش E3 نمیشه گفت قراره موقع عرضه چه اتفاقی بیفته و امیدوارم بتونن فریم رو روی 60 قفل کنن و البته بازی رزولوشن مناسبی هم داشته باشه.

پ.ن: نظر DF در مورد نسخه X1 بازی TW3 بعد از Patch 1.03:

بازی انحصاری هست عزیر هیچ ربطی نداره مقایستون با مولتی پلتفرم
وضعیت اجرا شدن فعلی بازی با توجه به اسم و اهمیتش اصلاً قابل هضم نیست
------------
بازی ویچر هم رو ایکس باکس 900p و رو پی اس 4 1080p
همون قدری که فریم مقداری بی ثبات تر میتونه آزار دهنده باشه یه تصویر مات و کدر هم میتونه نسبت به یه تصویر شفاف آزار دهنده باشه
 
من زمانی که تریلر گیم پلی بازی رو تو کنفرانس مایکروسافت دیدم، اول یه خورده بخاطر گرافیکش ناامید شدم ولی وقتی فهمیدم بازی قراره 60 فریم باشه واقعا جا خوردم ....
به نظرم 343 ریسک خیلی بزرگی انجام داده که 60 فریم رو به گرافیک بهتر ترجیح داده، میتونستند خیلی راحت بازی رو بیارن رو 30 فریم و از رو همین مزیت انقدر رو گرافیکش مانور بدند که همه کف کنند ولی همینکه 60 فریم رو انتخاب کرده نشون میده میخوان از راه دیگه ای گیمرها رو جذب کنند که گفتم ریسک بزرگیه به نظرم ولی کارشون قابل تحصینه .... تو شوترهای اول شخص به نظرم 60 فریم خیلی مهمه ....
 
این همه Halo های ۳۰ فریم بازی کردیم به هیچ جامون برنخورد و هیچ مشکلی هم بوجود نیومد ، نمیدونم فاز زورکی ۶۰ فریم کردن این یکی چیه !!
ND هم سر همین بحث های اینترتی و رقابت الکی فریم و رزولوشن داشت گند میزد به آنچارتد و ۶۰ فریم میکردش ، که خدا رو شکر از خر شیطون اومد پایین !
۳۰ فریم با گرافیک غنی رو ترجیح داد
 
این همه Halo های ۳۰ فریم بازی کردیم به هیچ جامون برنخورد و هیچ مشکلی هم بوجود نیومد ، نمیدونم فاز زورکی ۶۰ فریم کردن این یکی چیه !!
ND هم سر همین بحث های اینترتی و رقابت الکی فریم و رزولوشن داشت گند میزد به آنچارتد و ۶۰ فریم میکردش ، که خدا رو شکر از خر شیطون اومد پایین !
۳۰ فریم با گرافیک غنی رو ترجیح داد

از کی تا حالا 60 فریم کردن یه بازی شده گند زدن به اون ؟؟؟ :|
میگیم برای شما هیلو بعدی رو انحصاری به صورت 10 فریم بر ثانیه عرضه کنند تا نهایت لذت رو از گرافیک غنی ببری ;)
 
اتفاقا عاقلانه ترین کار رو کردن که بازی رو 60 فریم کردن.....شوتر غنی و سریع و چابکی مثل هیلو خیلی بهتر 60 فریم باشه تا 30 فریم...هنوزم که هنوز همه رو 360 هیلو3 60 فریمی رو عاشقش هستن ولی هیلو4 ای که 30 فریم داره چی؟؟

343i مسیر هوشمندانه ای رو انتخاب کرده و قصد ساخت یه گیم پلی لذت بخش رو داره که مچکریم ازش:d

.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or