اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
شما استاندارد تعیین میکنی؟ :-/ چون کنسول مایکروسافت بیشتر بازیهارو 900p اجرا کرده دلیل نمیشه استاندارد باشه :)
--------
این فریم ریت هم بحث جالبی ـه که تو کل ویدیوها میرن از یک فریم که 2 ثانیه هم بیشتر طول نمیکشه کپچر میکنن میارن میگن ایناهاااااااا اینم از پرفرمنس PS4 که مشخصاً X1 برتری داره تو این زمینه (meh)
نسل پیش میرفتن دوربین رو میچسبوندن رو زمین و عکس میاوردن که فلان برگ تو 360 واضح تره، الان تفاوت 900p با 1080p اصلاً مهم نیست! هاها
Upscale ها با هم فرق میکنن، تو یه بازی مثل COD که از dynamic scaling tech استفاده میکنه به چشم نمیاد ولی تار بودن تصویر تو Unity انقدر تو چشمه که منو اذیت میکرد!
آخه موضوع اینه که در فریم ریت و پرفرمنس هم در اکثر بازی ها بازم PS4 برتر بوده ! چند موردی هم که XONE بهتر بوده به غیر از یونیتی و RE R2 بقیه موارد اختلاف رزولوشنی هم بوده که خودش در پرفرمنس هم تاثیر گذاره . حالا این استاندارد 900P و اینها و تشخیص ندادنش با 1080P هم خیلی در نوع خودش جالب و یونیکه :d
 
این فریم ریت هم بحث جالبی ـه که تو کل ویدیوها میرن از یک فریم که 2 ثانیه هم بیشتر طول نمیکشه کپچر میکنن میارن میگن ایناهاااااااا اینم از پرفرمنس PS4 که مشخصاً X1 برتری داره تو این زمینه (meh) !

اینجا کسی از خودش نرفته دنبال ویدیو فریم کمتر رو کپچر کنه! خود DF بارها تو مقایسه بازیهای اخیر مثل cod و fc4 و چندین بازی دیگه به این موضوع اشاره کرده، همینطور تو این مقاله آخرش هم گفته.
ضمنا دوره اینجور پست های اگرسیو و تنش زا گذشته. این تاپیک لبه تیغه، مراعات نکنید هم برای خودت و هم برای تاپیک مشکل به وجود میاد.
 
ps4 امکانات خیلی بیشتری داره و به همین دلیل خیلیا از جمله فروشنده و کاربرا انتخابش کردن .چه معنی میده منی که فروشنده هستم کنسول نو باز کنم بخوام 1 گیگ اول دستگاه رو آپدیت کنم بعد بدم به مشتری؟مایکروسافت نمیتونست همون اول این آپدیت رو خودش انجام بده؟یا چه اجباریه که حتما بنده باید به زور اکانت outlook بسازم؟
توی بحث سخت افزار و امکانات جانبی و نرم افزاری هم که داره وارد نمیشم چون واسه ps4 خیلی خیلی بیشتر هست

میشه در مورد این امکانات جانبی و نرم افزاری خیلی بیشتر یه توضیح مختصر بدید تا همه از جهل بیرون بیان ؟؟!
 
ین فریم ریت هم بحث جالبی ـه که تو کل ویدیوها میرن از یک فریم که 2 ثانیه هم بیشتر طول نمیکشه کپچر میکنن میارن میگن ایناهاااااااا اینم از پرفرمنس PS4 که مشخصاً X1 برتری داره تو این زمینه (meh)
خوب به حول قوه ی الهی عملکرد بهتر پردازنده ی xbox one هم زیر سوال رفت!(این کار فقط از دست با کفایت اعضای بازی سنتر بر میومد واقعا!) دوست عزیز این مسئله که xbox one با داشتن رزولوشن کمتر (900p) فریم ریت بهتری رو ارائه میده رو بار ها خود DF بهش اشاره کرده! اونوقت باز هم شما میگید که مایکرو فن ها میرن از یک فریم که بیشتر طول نمیکشه عکس میذارن! (شما رو ارجاع میدم به تست فریم ریت cod AW و ac unity و ...که به وسیله ی خود DF انجام شده)
سل پیش میرفتن دوربین رو میچسبوندن رو زمین و عکس میاوردن که فلان برگ تو 360 واضح تره، الان تفاوت 900p با 1080p اصلاً مهم نیست! هاها
تا اونجایی که من می دونم علاوه بر رزولوشن ، چیزهای دیگه ای هم هستن که روی وضوح تصویر خروجی تأثیر دارن! مثل کیفیت تکسچرها و... من خودم چندین بار عکس های مقایسه ای بازی های مختلف روی ps4 و xbox one رو دیدم!( بازی هایی که با کیفیت 900p روی one و 1080pروی ps4 اجرا شده بودن!) و واقعا تفاوت خاصی ندیدم! (ببینید این که میگم تفاوت خاصی ندیدم به این معنا نیست که دارم عملکرد بهتر ps4 رو زیر سوال می برم! چون بالاخره تفاوت وجود داره اما به چشم من نمیاد!) چون تصویر 900p هم upscale میشه و خروجی باز هم 1080P هست! (با یه مقدار تار شدن تصویر که میگم اون هم اصلا به چشم نمیاد!) حالا این که شما میگی با بازی کردن unity به صورت 900p خیلی اذیت شدی من نمی فهمم !چطور تا یک سال قبل که کنسول های نسل قبل نمی تونستن به زور 720p خروجی بدن دوستان چشماشون درد نمی گرفت ! و الان تصویر یه پیکسل از 1080p کمتر میشه دوستان وقت چشم پزشک میگیرن!
 
ps4 امکانات خیلی بیشتری داره و به همین دلیل خیلیا از جمله فروشنده و کاربرا انتخابش کردن .چه معنی میده منی که فروشنده هستم کنسول نو باز کنم بخوام 1 گیگ اول دستگاه رو آپدیت کنم بعد بدم به مشتری؟مایکروسافت نمیتونست همون اول این آپدیت رو خودش انجام بده؟یا چه اجباریه که حتما بنده باید به زور اکانت outlook بسازم؟
توی بحث سخت افزار و امکانات جانبی و نرم افزاری هم که داره وارد نمیشم چون واسه ps4 خیلی خیلی بیشتر هست

اینجا تاپیک برای بررسی مشخصات تکنیکی و پردازشی بازیها هست نه مقایسه امکانات کنسولها. اما در هر صورت XB1 از نظر امکانات نرم افزاری به مراتب قویتر از PS4 عمل کرده و با اومدن Universal appها این تفاوت بیشتر از این هم میشه. در کل تنها برتری‌ای که فکر میکنم PS4 نسبت به XB1 داره همین نصب سریعتر بازیهاش روی هارد هست (که نمیدونم الان تفاوتش با XB1 در چه حدی هست) اما در سایر موارد OS و appهای XB1 امکانات مشابه یا بیشتری رو ارائه دادن و میدن. بگذریم که یکسری امکانات XB1 فقط مختص این کنسول هستن و مشابهشون روی PS4 وجود نداره.

این قضیه CPU رو هم یکی از دوستان بیاد توضیح بده که چیه قضیه چون تا جایی که من میدونم جفت کنسول ها از پردازنده ی مشابه استفاده میکنن فقط مایکروسافت سرعت کلاک رو همون اول کاری بالا برد که تفاوت کمتر بشه ولی سونی لازم ندونسته اینکارو بکنه هنوز!

مایکروسافت چیپ کنسولش رو وقتی آزمایش کرده دیده که میتونه بدون بیشتر شدن هزینه‌اش کلاک رو از 1.6GHz ببره روی 1.75GHz (بدون اینکه بخواد کیفیت چیپ رو بالاتر ببره یا اینکه بخواد چیپهای معیوب بیشتری روی دست خودش بذاره). سونی اگر میتونست کلاک CPUـه PS4 رو بالاتر بذاره این کار رو میکرد، اینطوری تصویر نکنید که بالا بردن کلاک CPU مثل فشار دادن یک کلید هست و هر وقت دلشون خواست و اراده کردن میتونن کلاک رو بالاتر ببرن و ... . اگر میتونستن این کار رو میکردن اونم خیلی وقت پیش، نه در روز مبادا.

از طرف دیگه مایکروسافت بین 50 تا 80 درصد از Coreـه هفتم CPUـه XB1 رو هم که برای پردازشهای کینکت به کار میرفته رو الان آزاد گذاشته به اینصورت که 50% برای بازیهایی که از کینکت (برای تشخیص حرکت و ...) استفاده نمیکنن همیشگی هست و اون 80% هم در حالتی هست که حتی فرمان صوتی کاستومایز شده رو هم استفاده نکنن (یکسری فرمانهای صوتی در سطح سیستم هستن و اونها بار اضافه‌ای برای پردازش نیاز ندارن، اما اون دسته از فرمانهای صوتی که مخصوص بازیها ساخته شدن میتونن باعث بشن که بخشی از توان پردازشی CPU برای بازیها رو غیر قابل استفاده کنن). این یعنی XB1 میتونه 6.5~ Core رو برای پردازش بازیها استفاده کنه.

بحث های دیگه هم که جای خودشون رو دارن مثل یسری پردازشهای صوتی که میشه با چیپ صدای XB1 انجام بدن (که کم کم استفاده ازش بیشتر و بیشتر میشه) و یا Latency کمتر کشهای CPUـه XB1 که بنظر میرسه کلاً پرفورمنس بهتری نسبت به PS4 داشته باشن اما هنوز صحبت دقیق و آزمایش یکسانی برای تست اینها ارائه نشده.

پهنای باند بیشتر CPUـه XB1 (مایکروسافت برای بیشتر کردن پهنای باند CPU و همینطور پهنای باند Coherent بین CPU و GPU بخشهایی از دو کلاستر CPU رو تغییر داده و کاستومایز کرده) هم باز شاید بتونه تأثیر گذار باشه و یا Command Processor های کاستومایز شده XB1 که Overheadـه CPU رو نسبت به مدل استانداردی که در GPUهای AMD استفاده شدن کمتر میکنن و ... .

در کل خیلی چیزها هستن که میتونن روی پرفورمنس بازیها اثر بذارن و میذارن و با گذر زمان اثر خودشون رو بیشتر و بهتر نشون میدن. پایین آوردن رزلوشن بازیها روی XB1 باعث میشه تا بخشهایی از بازی که ممکنه بخاطر GPU Bound شدن افت پرفورمنس ایجاد کنن رو کمتر میکنن و از اونجا به بعد CPU قویتر و سایر بهینه سازیهای XB1 باعث میشن تا بازیهایی که با این شرایط روی XB1 عرضه میشن پرفورمنس بالاتری داشته باشن.
 
آخرین ویرایش:
خوب به حول قوه ی الهی عملکرد بهتر پردازنده ی xbox one هم زیر سوال رفت!(این کار فقط از دست با کفایت اعضای بازی سنتر بر میومد واقعا!) دوست عزیز این مسئله که xbox one با داشتن رزولوشن کمتر (900p) فریم ریت بهتری رو ارائه میده رو بار ها خود DF بهش اشاره کرده! اونوقت باز هم شما میگید که مایکرو فن ها میرن از یک فریم که بیشتر طول نمیکشه عکس میذارن! (شما رو ارجاع میدم به تست فریم ریت cod AW و ac unity و ...که به وسیله ی خود DF انجام شده)

تا اونجایی که من می دونم علاوه بر رزولوشن ، چیزهای دیگه ای هم هستن که روی وضوح تصویر خروجی تأثیر دارن! مثل کیفیت تکسچرها و... من خودم چندین بار عکس های مقایسه ای بازی های مختلف روی ps4 و xbox one رو دیدم!( بازی هایی که با کیفیت 900p روی one و 1080pروی ps4 اجرا شده بودن!) و واقعا تفاوت خاصی ندیدم! (ببینید این که میگم تفاوت خاصی ندیدم به این معنا نیست که دارم عملکرد بهتر ps4 رو زیر سوال می برم! چون بالاخره تفاوت وجود داره اما به چشم من نمیاد!) چون تصویر 900p هم upscale میشه و خروجی باز هم 1080P هست! (با یه مقدار تار شدن تصویر که میگم اون هم اصلا به چشم نمیاد!) حالا این که شما میگی با بازی کردن unity به صورت 900p خیلی اذیت شدی من نمی فهمم !چطور تا یک سال قبل که کنسول های نسل قبل نمی تونستن به زور 720p خروجی بدن دوستان چشماشون درد نمی گرفت ! و الان تصویر یه پیکسل از 1080p کمتر میشه دوستان وقت چشم پزشک میگیرن!

الان شما میخوای درمورد عملکرد CPU صحبت کنی یا رزولوشن کمتر یا کیفیت تکسچر یا تفاوت بین 900p با 1080p ؟ اول اینو مشخص کن بعد نقل قول کن! چون من نفهمیدم با توجه به خط اول کامنتت الان فریم دهی بهتر X1 برای عملکرد بهتر CPU ـه یا رزولوشن کمتر؟ :-/ بعد از اونور زدی تو خروجی تصویر و تکسچر که معلوم نشد اون چی بود قضیش بعدشم رفتی سراغ بحث منسوخ شده ی تفاوت 900p با 1080p که دیگ خنده دار شده! من نمیدونم چه کاریه 1080p کانفیگ کنن وقتی 900p همونه دقیقاً و کمتر فشار میاره! تازه استاندارد این نسل هم هست.
----
این قضیه CPU رو هم یکی از دوستان بیاد توضیح بده که چیه قضیه چون تا جایی که من میدونم جفت کنسول ها از پردازنده ی مشابه استفاده میکنن فقط مایکروسافت سرعت کلاک رو همون اول کاری بالا برد که تفاوت کمتر بشه ولی سونی لازم ندونسته اینکارو بکنه هنوز!
مایکروسافت به این نتیجه رسیده که رزولوشن کمتر با فریم ریت بهتر رو انتخاب کنه!) و در نتیجه توی اکثر بازی ها این فریم ریت بهتر خودش رو نشون داده!
واقعاً این جمله ی مایکروسافت تصمیم گرفته یعنی چی؟ تصمیم اینکه بازی رو چه رزولوشنی ران باشه رو دولوپر میگیره نه مایکروسافت!!!! بعد این اکثر بازیها کدوم بازیها رو شامل میشه؟ 2-3 تا بازی که یکیش انجین 10 سال پیش رو هنوز داره استفاده میکنه، یکش انقدر مشکل فنی داشت که دیگه ناشرش به چیز خوردن افتاده بود شدن اکثر بازیها!
واقعیت اینه که الان یه بازی مثل Dying Light رو PS4 با رزولوشن 1080p نیتیو در مقابل رزولوشن 1536x1080 ایکس وان داره بهتر فریم میده و کلاً تو یکی دو صحنه میاد رو 29 درحالیکه X1 تو چند صحنه میاد رو 25 ! حالا از Screen tearing و خیلی چیزای دیگه هم بگذریم!
خوب شد این Unity و CODAW هم هستن که اکثر بازیها تلقی بشن و این بشه دلیلی بر فریم دهی بهتر X1
 
آخرین ویرایش:
الان شما میخوای درمورد عملکرد CPU صحبت کنی یا رزولوشن کمتر یا کیفیت تکسچر یا تفاوت بین 900p با 1080p ؟ اول اینو مشخص کن بعد نقل قول کن! چون من نفهمیدم با توجه به خط اول کامنتت الان فریم دهی بهتر X1 برای عملکرد بهتر CPU ـه یا رزولوشن کمتر؟ :-/ بعد از اونور زدی تو خروجی تصویر و تکسچر که معلوم نشد اون چی بود قضیش بعدشم رفتی سراغ بحث منسوخ شده ی تفاوت 900p با 1080p که دیگ خنده دار شده! من نمیدونم چه کاریه 1080p کانفیگ کنن وقتی 900p همونه دقیقاً و کمتر فشار میاره! تازه استاندارد این نسل هم هست.
----
این قضیه CPU رو هم یکی از دوستان بیاد توضیح بده که چیه قضیه چون تا جایی که من میدونم جفت کنسول ها از پردازنده ی مشابه استفاده میکنن فقط مایکروسافت سرعت کلاک رو همون اول کاری بالا برد که تفاوت کمتر بشه ولی سونی لازم ندونسته اینکارو بکنه هنوز!
خوب من نمی خوام خیلی بحث کنم چون نه سوادش رو دارم و نه تخصصش رو! قسمت اول پست منم در جواب حرف شما درمورد فریم ریت بود که گفتی فریم ریت بهتر xbox one فقط مربوط به یکی دو جا بوده! که من گفتم اینجوری نیست و مایکروسافت تصمیم گرفته که بیشتر روی فریم ریت تمرکز کنه تا رزولوشن (با توجه به اون مصاحبه ی اسپنسر که گفته بود از نظر من فریم ریت به مراتب مهمتره تا رزولوشن!) و دلیل 900p بودن چند تا از بازی ها در حال حاضر هم همین بوده! (مایکروسافت به این نتیجه رسیده که رزولوشن کمتر با فریم ریت بهتر رو انتخاب کنه!) و در نتیجه توی اکثر بازی ها این فریم ریت بهتر خودش رو نشون داده! (تا اونجایی که من می دونم مایکروسافت یه چیزی حدود 50 درصد از هسته ی هفتم پردازنده ی xbox one رو هم آزاد کرده که همین مسئله به فریم ریت بهتر کمک کرده!)
در موردفضیه ی رزولوشن من هیچ وقت نگفتم 900p استاندارد این نسل هست! اگه کسی هم بگه مسلما نظر شخصیش بوده! (شاید هم از نظر اسپنسر در حال حاضر استاندارد برای one همین باشه!کما اینکه کلی بازی هم داریم که با 1080p روی one اجرا میشن) ولی مسلما استاندارد این نسل 1080p هست! جالبه که من هم خودم نگفتم 900p با 1080p فرقی نداره! اول هم گفتم که عملکرد بهتر ps4 تو زمینه ی رزولوشن انکار کردنی نیست! چیزی که من میگم اینه که تفاوت 900p و 1080p اونقدر زیاد نیست که یه عده جنجال به پا کردن !به نظر من این که یه عده از دوستان میگن وقتی 900p بازی میکنیم چشمامون درد میگیره و ... نه تنها منطقی نیست بلکه فقط از روی تعصب هست!
 
جالبی کار اینجاست که در حالی که DF گفته تفاوت رزولوشنی زیاد اهمیتی نداره ولی با توجه به این تاپیک اکثر کسانی که PS4 خریدن به خاطر رزولوشنش بوده! و کاملا مشخصه تحت تاثیر تبلیغات و جو قرار گرفتن.
کسایی که از اول عشق سونی بودن که صد در صد تحت تاثیر این جو نبودن.بیشتر بچه های تحت جو از ایکس باکس فنای عزیز بودن که البته هیچ تقصیری ندارن چون:
خود شما که مریدشونی تحت تاثیر جو قرار گرفتی و ps4 گرفتی.;;)
 
این فریم ریت هم بحث جالبی ـه که تو کل ویدیوها میرن از یک فریم که 2 ثانیه هم بیشتر طول نمیکشه کپچر میکنن میارن میگن ایناهاااااااا اینم از پرفرمنس PS4 که مشخصاً X1 برتری داره تو این زمینه (meh)
نسل پیش میرفتن دوربین رو میچسبوندن رو زمین و عکس میاوردن که فلان برگ تو 360 واضح تره، الان تفاوت 900p با 1080p اصلاً مهم نیست! هاها
Upscale ها با هم فرق میکنن، تو یه بازی مثل COD که از dynamic scaling tech استفاده میکنه به چشم نمیاد ولی تار بودن تصویر تو Unity انقدر تو چشمه که منو اذیت میکرد!
خوشبختانه یا متاسفانه Blind Test گیم اسپات موجوده که جواب ملت رو در مورد مشخص بودن رزولوشن یا نبودنش بده
 
خوشبختانه یا متاسفانه Blind Test گیم اسپات موجوده که جواب ملت رو در مورد مشخص بودن رزولوشن یا نبودنش بده
خوشبختانه من مثل شما منتظر نشستم که یکی واسم Blind test درست کنه که برم ببینم فرقی میبینم یا نه! دیگه هرکی یه PC داشته باشه و یه مانیتور با خروجی 1080p خودش میتونه فرق این دوتا رزولوشن رو تشخیص بده!
گذشته از اینا، شما درست میگید و فرقی ندارن و این همه دولوپر که دارن تلاش میکنن برسن به 1080p احمقی بیش نیستن که گول تبلیغات سونی رو خوردن درحالیکه که خیلی راحت میتونن 900p بسازنن هیچکی هم نفهمه!
متاسفانه Blind Test رو درست نمیکنن, میگیرن; مثل رای گیری یا نظرسنجی.بهرحال یک روش علمی هست و قابل استناد البته اینکه به اینجور چیزای علمی اعتقاد نداشته باشی مشکل نداره, بعضیا به مثلا" واکسن یا فلوراید اعتقاد ندارن.
من به شما اعتقاد دارم :) Loyal to the end موفق باشی ;)
 
آخرین ویرایش:
خوشبختانه من مثل شما منتظر نشستم که یکی واسم Blind test درست کنه که برم ببینم فرقی میبینم یا نه! دیگه هرکی یه PC داشته باشه و یه مانیتور با خروجی 1080p خودش میتونه فرق این دوتا رزولوشن رو تشخیص بده!
گذشته از اینا، شما درست میگید و فرقی ندارن و این همه دولوپر که دارن تلاش میکنن برسن به 1080p احمقی بیش نیستن که گول تبلیغات سونی رو خوردن درحالیکه که خیلی راحت میتونن 900p بسازنن هیچکی هم نفهمه!
متاسفانه Blind Test رو درست نمیکنن, میگیرن; مثل رای گیری یا نظرسنجی.بهرحال یک روش علمی هست و قابل استناد البته اینکه به اینجور چیزای علمی اعتقاد نداشته باشی مشکل نداره, بعضیا به مثلا" واکسن یا فلوراید اعتقاد ندارن.
 
خوشبختانه من مثل شما منتظر نشستم که یکی واسم Blind test درست کنه که برم ببینم فرقی میبینم یا نه! دیگه هرکی یه PC داشته باشه و یه مانیتور با خروجی 1080p خودش میتونه فرق این دوتا رزولوشن رو تشخیص بده!
گذشته از اینا، شما درست میگید و فرقی ندارن و این همه دولوپر که دارن تلاش میکنن برسن به 1080p احمقی بیش نیستن که گول تبلیغات سونی رو خوردن درحالیکه که خیلی راحت میتونن 900p بسازنن هیچکی هم نفهمه!

تفاوت 900p با 1080 حتی روی مانیتور 14 اینچ لپ تاپ من خودم نگاه میکنم کاملا معلوم و واضحه. بحثی هم توش نیست.
ولی این چیزی که DF و GS و اینا تست میکنن و نتیجه میدن که تفاوت زیادی نداره به خاطر Upscalar ها هست. چون Up scalar های کنسول ها به اندازه کافی قوی هستن که اختلاف رو تا حد خیلی زیادی کم کنن.
 
تفاوت 900p با 1080 روی مانیتور 14 اینچ حتی من خودم نگاه میکنم کاملا معلومه و واضحه. بحثی هم توش نیست.
ولی این چیزی که DF و GS و اینا تست میکنن و نتیجه میدن که تفاوت زیادی نداره به خاطر Upscalar ها هست. چون Up scalar های کنسول ها به اندازه کافی قوی هستن که اختلاف رو تا حد خیلی زیادی کم کنن.
درسته. منم مثال زدم از COD و Unity تو چنتا پست بالاتر!
Upscale ها با هم فرق میکنن، تو یه بازی مثل COD که از dynamic scaling tech استفاده میکنه به چشم نمیاد ولی تار بودن تصویر تو Unity انقدر تو چشمه که منو اذیت میکرد!
 
اون E3 معروف رو که به یاد دارید که UC2 و اون صحنه ی برفی کوههای هیمالیا نمایش خیره کننده ای داشتن. واقعا بعد از چند سال که از عمر PS3 میگذشت شاید کمتر کسی فکرش رو میکرد که روی سخت افزار پیر pS3 همچین گرافیکی امکانپذیر باشه دیجیتال فاندری امروز بعد از چند سال که از رلیز بازی میگذره دوباره یادی از اون بازی کرده و در مورد ناوتی و ساخت UC2 مقاله ای منتشر کرده که حتما پیشنهاد میکنم مطالعه کنید ولی بابت خالی نبودن عریضه:d

"We went Cell processor-crazy on Uncharted 2. We were famous for saying that Uncharted: Drake's Fortune only used about 30 per cent of the capacity of the Cell processor," says Lemarchand. "So from the very beginning of the project, the programmers focused on making sure that we squeezed every last ounce of performance out of the Cell. The key to doing this was to decide which of the jobs we wanted to farm out to the Cell and then writing hand-optimised code to do those jobs as efficiently as possible."


بارها اعلام کرده بودیم که زمان ساخت Uncharted 1 فقط از سی درصد از قدرت Cell استفاده کردیم. برای همین برنامه نویسان ما تمام سعیشون رو بکار بستن تا شیره جان PS3 رو بیرون بکشن

According to Naughty Dog co-president Evan Wells, Naughty Dog received technological assists from Insomniac Games and Killzone creators Guerrilla Games in implementing the triple-buffer v-synced technique that completely eliminated the tearing from Uncharted.


اما نکته جالب اینکه طبق گفته ی اون ولز ND از Insomniac و همینطور سازندگان Killzone در زمینه ی استفاده از V-Sync با بافر سه گانه کمک فنی دریافت کرده تا بتونن UC2 رو طوری بسازن که درش به هیچ عنوان Tearing دیده نشه








jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or