اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
نکته ی جالبی که تو مقاله بود و من یادم رفت بهش اشاره کنم اینه که Uncharted1 برای پردازش گرافیکی فقط از RSX یا همون چیپ گرافیکی PS3 استفاده کرده. به همین خاطر Cell فقط مسئول پردازش های عادی CPU در بازی بوده. یعنی به روش عادی و معمول بازی سازی Uncharted 1 احتمالا آخرین و بهترین گرافیکی هست که میشه با PS3 بهش رسید اما در ساخت Uncharted 2 ناوتی میاد و از Cell استفاده میکنه تا بتونه به کمک RSX بیاد و پردازش گرافیکی انجام بده ( 7 تا SPU) به همین خاطر گرافیک Uncharted 2 تا این حد با سلف خودش متفاوته بعدا خوب در UC3 و صد البته TLOU این روش به تکامل بیشتری میرسه.

Unbelievably, considering that the original Uncharted is still such a beautiful-looking game, almost all of its visual effects were achieved using the RSX graphics chip pretty much in isolation. For Uncharted 2 - and indeed many recent games - Cell is used as a parallel graphics processor working in tandem with the RSX. Tasks traditionally associated with the GPU are passed off to the Cell's SPUs.

نکته اینجاست که قلب تپنده ی PS3 که همون Cell باشه واقعا چیز خوف و غولی بوده ولی خوب به طبعش دستان پرتوانی مثل ND , PD , Santa و یا GG می بایست از این قدرت استفاده میکردن

What this means in basic terms is more time for the RSX to do its thing while the Cell takes care of the vast majority of Uncharted 2's excellent post-processing effects. Screen space ambient occlusion (SSAO), for example, was all done completely on the Cell.

بسیاری Post-Processing افکت ها مثل SSAO توسط Cell انجام میشده
 
jpg

لامصب هنوز هم خفن و خر تشریف داره این گرافیک درخت رو ول کن اون برگا اون پشت که نور افتاده روشون عالین خدایی
به شدت منتظر نمایش جدید ناتی داگ هستم تا ببینم چه غوله بی شاخ و دمی ساخته
 
چند روز پیش CD Project یه مراسمی داشت و اونجا رسما اعلام کردن رزولوشن بازی Witcher 3 روی PS4 به صورت 1080 و روی X1 هم فعلا 900p هستش . کاگردان هنری بازی Michał Krzemiński هم در مورد اینکه کدوم کنسول بهتر هست برای بازی گفت :

اینکه به چه موفقیتی دست پدا کردیم کامل به خودمون ایمان داریم. روی هر پلتفرمی ویچر رو بازی کنید این بازی عالی هستش.

گویا تو مراسم هر دونسخه رونمایش دادن چون Krzemiński میگه: خواستیم تفاوت کیفیتی هر دو دستگاه رو به همه نشون بدیم، اینا همش اعداد و ارقام هستن و مهم اون حس هیجانی هستش که در بازی خواهید داشت.
 
خوب DF گویا جدیدا پر کار شده:d

We only played the one demo - London Studio's Heist - and it allowed us to sample what is going to be a crucial element of the Morpheus SDK. The demo itself is visually rich, apparently running at 60fps, but the PS4 uses a form of frame-rate upscaling that Sony calls reprojection in order to give the illusion of a higher frame-rate. The idea is that midway between rendering each native image, the PS4 interpolates an intermediate frame based on revised motion data fed to the console from the HMD. Right now we'd say that the jury's out on the technology - it didn't exactly feel as though it was running at a significantly higher frame-rate and indeed, at some points it felt that the 60fps target wasn't adhered to. However, even if we're not quite dealing with super-slick perfection, the quality of the immersion is absolutely remarkable. This is VR that not only works but leaves a lasting impression. An hour on from the hands-on session and I'm still excited about it.


موفق شدن پروجکت مورفیوس رو تست کنن

London Heist رو با مورفیوس بازی کردن. گویا بازی 60 فریمه ولی سونی تکنولوژی رو درش بکار برده که این حس رو در شما بوجود میاره که فریم بالاتره
در کل شاید هنوز خیلی این تکنولوژی جوابگو بنظر نرسه ولی در نهایت نتیجه بسیار شگفت انگیز بوده


The demo is short and sweet but does enough to demonstrate that PlayStation 4 has the power to create a visually detailed experience while maintaining a coherent stereoscopic image at a sufficiently high frame-rate. It feels as if it has the quality to work as a full game, though beyond the confines of the demo you do have to wonder whether it would work as anything other than an on-rails experience.

مشخصا PS4 قدرت ایجاد تصاویر سه بعدی (استریواسکاپیک) و پرجزئیات و در فریم ریت بالا رو داره. البته بازی خطی بوده و باید دید آیا در آینده تجربیات با محیط گسترده تر رو شاهد خواهیم بود یا خیر

What we have here is a carefully crafted experience with full console-level production values, working in combination with highly impressive hardware. Sony has brought three more demos to GDC that we'll be sampling later in the week - including a full 120fps experience


در نهایت بازی مثل یک بازی کنسولی استانداردهای لازمه رو داره که این مسئله با یک سخت افزار فوق العاده ( مورفیوس) همراه شده. سونی قراره در GDC دموهای بشتری داشته باشه که شامل یک بازی 120 فریمه هم میشه
 
آخرین ویرایش:
IGN تایید کرده که Borderlands 2 در PS4 با قابلیت بازی چهارنفره به صورت splitscreen تا حد زیادی در 60 فریم اجرا میشه و ولی نسخه Pre-Sequel دارای افت فریم است.
David Scammell نویسنده VG247 گفته این بازی به صورت 4 نفره با تقسیم صفحه نمایش در 60fps دستاورد بزرگیه:
15d25e26fcf5af2f8e9289aa9b22b8067bca543e.jpg
 
دیگه وقتی 8 گیگ رم رو همین جوری در اختیارشون قرار بدن همین طوری هم میشه ...اپتمایز و ... هم سرش گرد هست..:|
با 256 مگ رم چی در میاوردند حالا با 8 گیگ رم زحمت هم بهخودشون نمیدن..
تازه مشخص نیست اصلا 60fps ی که هم میگن ثبات داشته باشه...از این 30 فریم های نباشه که هر یکی دو ساعت یه سر بزنه به 60 فریم..90% بازی رو 30 30-40 فریم باشه.
 
آخرین ویرایش:
watch?v=l-q90ywLLYk
اولین ویدئو مقایسه DmC Devil May Cry Definitive Edition روی PS4 و X1.


Bendik Stang کارگردان بازی Earthlock: Festival of Magic گفته:"
این بازی روی PS4 و Xbox One روی 1080p و 60 fps اجرا خواهد شد و نسخه Wii U نیز روی 720p و 60 فریم اجرا می گردد."

Jason Heitman مدیر روابط عمومی بازی Loadout گفته:"
نسخه PS4 بازی در ماه گذشته با آپدیت فوریه بازی میشه اون رو در 1080p و 60 فریم اجرا کرد."

Peter Cornelius دستیار تهیه کننده عنوان Magicka 2 گفت این بازی روی 1080p برروی PS4 اجرا میشه.
 
آخرین ویرایش:
Visceral Games تایید کرد که عنوان Battlefield Hardline برروی کنسول Xbox One بصورت 720p/60fps و برروی کنسول PS4 نیز بصورت 900p/60fps اجرا خواهد شد



Battlefield Hardline is 720p/60fps on X1, 900p/60fps on PS4 - NeoGAF

خیلی مسخره ست واقعا !!! یعنی اینا از BF4 تا الان نتونستن هیچ پیشرفتی بکنن ؟!!! الان 720 دقیقا یک افتضاح محسوب میشه !
 
کلا frostbite موتور بیخودیه. نه رو نسل قبل گرافیک خوبی میتونست نمایش بده، نه حتی نسل بعد. باگ هم که کم نداره بازی هاش.
امیدوارم صرفه جویی رو بیخیال بشن برن سمت همون آنریل :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or