اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
کلا frostbite موتور بیخودیه. نه رو نسل قبل گرافیک خوبی میتونست نمایش بده، نه حتی نسل بعد. باگ هم که کم نداره بازی هاش.
امیدوارم صرفه جویی رو بیخیال بشن برن سمت همون آنریل :دی

جدی داری میگی اینو؟!!! روی این نسل و روی کنسول های نسل جدید تا حدودی گند زدن، که خوب تقصیر خودشونه نه موتور. اما فراست بایت یکی از بهترین موتور های چندین کارست (تو هر سبکی میشه باهاش گیم ساخت. از شوتینگ بگیر تا RPG و ریسینگ و ... ) که گرافیک خیلی رئالی رو میتونه ارائه بده. سازنده ها عرضه ندارن بازی بسازن باهاش. همین DA Inquision هم با همین موتور ساخته شده که Open World هم بود و روی هر دو تا کنسول فول رزولوشن میدادن.
 
جدی داری میگی اینو؟!!! روی این نسل و روی کنسول های نسل جدید تا حدودی گند زدن، که خوب تقصیر خودشونه نه موتور. اما فراست بایت یکی از بهترین موتور های چندین کارست که گرافیک خیلی رئالی رو میتونه ارائه بده. سازنده ها عرضه ندارن بازی بسازن باهاش. همین DA Inquision هم با همین موتور ساخته شده که Open World هم بود و روی هر دو تا کنسول فول رزولوشن میدادن.

نسل قبل که هیچی، تعطیل. یعنی من ویژوال cod ها رو بهتر از بتلفیلدهاش میدیدم :دی
این نسل هم فقط سال اولش خوب بود. دیگه هیچ پیشرفتی نکردن از اون موقع و اصلا قابل رقابت نیست با بازیهای جدید. همین cod:AW خیلی بهتر بود گرافیکش.
اتفاقا اون DA هم یه مثال دیگه است که خیلی گرافیک عالی نداره. کلا یه جوریه frostbite. به طور ۱۰۰٪ حس نسل جدید نمیده. بین جدید و قدیم گیر کرده.
من واقعا امیدوارم ME رو با آنریل۴ بسازن. حالا اینا عیب نداره ولی اون خیلی برام مهمه:دی
 
من هنوز دلیل استفاده از 8 گیگ رم و 8 گیگ Vram روی کنسولا (PS4 که ازنوع خیلی گرون GDDR5 هم استفاده میکنه ) رو درک نکردم. الان روی PC با رزولوشن 4K به 4گیگ بیشتر Vram نیاز نیست. خیلی راحت میشد بجای استفاده از اینهمه رم روی یه چیپست گرافیکی قویتر هزینه میکردن تا اوضاع اینجور نشه.
Hardline بهیچ وجه گرافیک Next Gen هم حتی نمیشه بهش گفت اونوقت این وضع اجرا شدن رو کنسولاس. 720p که رسما توی سال 2015 فاجعست.
 
یعنی بعد از 2 سال از عرضه ی BF4 اینها نتونستن حتی اون 720 حداقل به 900 بهبود بدن یا 900 رو به 1080 ؟؟!! یعنی پیشرفت 0% !

بدون شک کم کاری سازنده ها تو این کار دخیله وگرنه BF:HL از BF4 سبکتره از نظر حجم ابجکت های درون بازی و باید دیگه رو PS4 رزلوشن به 1080 میرسید .
 
به نظر منم مشکل از سازنده هاست ! همه دارن پیش رفت میکنن ولی اینا .....:|:d

- - -ویرایش - - -

من هنوز دلیل استفاده از 8 گیگ رم و 8 گیگ Vram روی کنسولا (PS4 که ازنوع خیلی گرون GDDR5 هم استفاده میکنه ) رو درک نکردم. الان روی PC با رزولوشن 4K به 4گیگ بیشتر Vram نیاز نیست. خیلی راحت میشد بجای استفاده از اینهمه رم روی یه چیپست گرافیکی قویتر هزینه میکردن تا اوضاع اینجور نشه.
Hardline بهیچ وجه گرافیک Next Gen هم حتی نمیشه بهش گفت اونوقت این وضع اجرا شدن رو کنسولاس. 720p که رسما توی سال 2015 فاجعست.

مشکل از سخت افزار کنسول نیست ...مشکل از این سازندهاست :|
 
کلا frostbite موتور بیخودیه. نه رو نسل قبل گرافیک خوبی میتونست نمایش بده، نه حتی نسل بعد. باگ هم که کم نداره بازی هاش.
امیدوارم صرفه جویی رو بیخیال بشن برن سمت همون آنریل :دی

DA Inquisition تا اینجای نسل دقیقا و کاملا فکت گونه تو Top 5 بهترین گرافیک های فنی و هنری این نسل بوده و با همین موتور Frostbite هم ساخته شده.

برو بشین بازی کن این بازی رو و الکی در رابطه باهاش قضاوت نکن. تازه یه بازی دو نسلی هم بوده. بستگی داره چه کسی ازش استفاده کنه وگرنه موتور خارق العادیه و یه انعطاف پذیری بی نظیر داره. چه ریسینگ، چه شوتر، چه نقش آفرینی و چه سوم شخص و...
 
البته ی چیزی هم هست اگه 60 فرم ثابت باشه مثل کاد ارزشش رو داره ...
موافقم.
تا موقعی که بازی ها با 60 فریم ثابت اجرا بشن روزهای خوش واسم هست و وقتی که بیفتن رو خط 30 فریم ، به کنسولم به عنوان یک چیزی که در حد کار راه اندازی میشه بازی باهاش کرد نگاه میکنم.
رزولوشن همینش هم واسم زیاد هست.فقط فریم رو فدای رزولوشن نکنن واسم کافیه.حاظرم تا پایان نسل بازی ها حتی زیر 720 p هم بیان ولی دوباره 30 فریمی نشن.
با 1 مثال توضیح میدم که چرا فریم ریت انقدر مهم هست : :d
فرض کنید گرسنه هستید.یک ساندویچ بزرگ فلافل واستون بهتره یا یک برش پپرونی؟:d
 
من هنوز دلیل استفاده از 8 گیگ رم و 8 گیگ Vram روی کنسولا (PS4 که ازنوع خیلی گرون GDDR5 هم استفاده میکنه ) رو درک نکردم. الان روی PC با رزولوشن 4K به 4گیگ بیشتر Vram نیاز نیست. خیلی راحت میشد بجای استفاده از اینهمه رم روی یه چیپست گرافیکی قویتر هزینه میکردن تا اوضاع اینجور نشه.
Hardline بهیچ وجه گرافیک Next Gen هم حتی نمیشه بهش گفت اونوقت این وضع اجرا شدن رو کنسولاس. 720p که رسما توی سال 2015 فاجعست.

Ram + Vram = 8GB

رم بین CPU و GPU مشترکه
 
من هنوز دلیل استفاده از 8 گیگ رم و 8 گیگ Vram روی کنسولا (PS4 که ازنوع خیلی گرون GDDR5 هم استفاده میکنه ) رو درک نکردم. الان روی PC با رزولوشن 4K به 4گیگ بیشتر Vram نیاز نیست. خیلی راحت میشد بجای استفاده از اینهمه رم روی یه چیپست گرافیکی قویتر هزینه میکردن تا اوضاع اینجور نشه.
عمر کنسول ها که یکی دو سال نیست هر سال که میگذره به رم بیشتر احتیاج پیدا مکنن ضمن این که رو pc تو رزولوشن 1080 هم بازیایی مثل dying light و middle earth و .... رو 970 من دارن نزدیک 4 گیگ رم استفاده میکنن حالا بماند در اینده ای نزدیک این بیشترم میشه
 
تا وقتی که بازی ها همچنان برای نسل قبل هم عرضه بشن پیشرفت اساسی نمی بینیم
نیاز به موتوری هست که از پایه برای نسل بعد طراحی شده باشه نه موتوری که صرفا با اضافه کردن چندتا تکنیک که نسل قبل به خاطر کمبود رم نمی شد اجراشون کرد بگیم بفرمایید اینم موتور نسل جدید :d
سخت افزار هر دو کنسول جدید پتانسیل خیلی بیشتری دارن ولی فعلا دوشیدن نسل قبل هنوز تموم نشده |-)
 
آخرین ویرایش:
تا وقتی که بازی ها همچنان برای نسل قبل هم عرضه بشن پیشرفت اساسی نمی بینیم
نیاز به موتوری هست که از پایه برای نسل بعد طراحی شده باشه نه موتوری که صرفا با اضافه کردن چندتا تکنیک که نسل قبل به خاطر کمبود رم نمی شد اجراشون کرد بگیم بفرمایید اینم موتور نسل جدید :d
سخت افزار هر دو کنسول جدید پتانسیل خیلی بیشتری دارن ولی فعلا دوشیدن نسل قبل هنوز تموم نشده |-)

دقیقا. اگه اشتباه نکنم چند وقت پیش بود که میگفتم AMD یه تکنولوژی توی کنسول ها بکار برده که موتور های نسل قبلی ازشون ساپورت نمیکنن و باید موتور از پایه طراحی بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or