احتمال پشتیبانی کنسول PS5 از بازی‌های نسل قبل قوت گرفت

Fenris Wolf

کاربر سایت
شعبه ژاپن شرکت سونی طرح جدیدی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن، پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی این شرکت توسط کنسول جدید آن‌ها یعنی Playstation 5 ممکن می‌شود. آن چه که از جزئیات طرح می‌توان برداشت کرد این است که پردازنده کنسول جدید توانایی شناسایی و یا به عبارتی تعریف کارایی CPU کنسول‌های قدیمی را خواهد داشت و به نظر می‌رسد که طراح کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی آقای «مارک سرنی»، مسئول پروژه جدید پلی‌استیشن 5 خواهد بود.

هدف پروژه این است که پردازنده جدید تمامی برنامه‌هایی که برای سخت افزارهای قدیمی طراحی شده بودند را به بهترین شکل ممکن اجرا کند و تمرکز اصلی آن، رفع ایرادات موجود بین سخت افزار جدید و قدیم است. از جملات پیشین چنین می‌توان برداشت کرد که کنسول PS5 نه تنها توانایی پشتیبانی از PS4 را دارد، بلکه از پلی‌استیشن 3، 2 و حتی اولین کنسول پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند!

همچنین سیستم جدید به نحوی طراحی می‌شود که به طور مثال هنگام تجربه یک بازی که مخصوص کنسول‌های قدیمی طراحی شده است، نرم افزار با محدودیت‌های پردازنده‌های قدیمی رو به رو نشده و بازی به شکلی اجرا می‌شود که انگار برای پلتفرم جدید طراحی شده است. اخباری نیز طی روز گذشته از زبان یکی از نویسندگان مطرح وب سایت دیجیتال فاندری منتشر شد که کنسول بعدی سونی صد در صد از سیستم بکوارد پشتیبانی می‌کند. هنوز چیزی توسط شرکت سونی تأیید نشده و باید تا رونمایی کنسول جدید منتظر ماند.

read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:
با سخت افزار نسل بعد بعید می‌دونم بازهم خبری از شبیه ساز یا بکوارد برای PS3 باشه چون همین الآن CPUهای نسل 7 و 8 اینتل فقط راحت می‌تونن اجرا کنن این بازی‌هارو و اگر سونی میخواد بره سمتش یا باید یه ژانگولر بزنه مثل همون PS3 که خب مسخره است و نمیشه یا واقعا معجزه باید بشه.
بنظرم تا 2 نسل دیگه خبری از بکوارد برای ایستگاه بازیِ 3 عزیزمون نخواهد بود :(
سازنده ی کنسول همیشه به Library هایی دسترسی داره که امولاتور نویس ها دسترسی ندارن. برای نوشتن امولاتور شما باید بتونی سخت افزار رو مهندسی معکوس کنی و این خودش درک خیلی بالایی رو از سخت افزار میطلبه. مسلما تو این زمینه سونی به هر حال بعنوان سازنده و صاحب پلتفورم با این مشکلات حداقل خیلی کمتر دست به گریبانه

در مورد بحث تاپیک هم به دوستان از هر دو طرف پیشنهاد میکنم خیلی تند نرید هیچ چیز معلوم نیست. مطمئن باشید 90 درصد این شایعات آخرش اشتباه در میاد مجبور میشید یه دو سه سالی به غیبت صغری برید. :D تجربش رو اینجا خیلی داشتیم. یاد اکوسیستم و دایرکت اکس 12 و اینا بخیر:D
 
سازنده ی کنسول همیشه به Library هایی دسترسی داره که امولاتور نویس ها دسترسی ندارن. برای نوشتن امولاتور شما باید بتونی سخت افزار رو مهندسی معکوس کنی و این خودش درک خیلی بالایی رو از سخت افزار میطلبه. مسلما تو این زمینه سونی به هر حال بعنوان سازنده و صاحب پلتفورم با این مشکلات حداقل خیلی کمتر دست به گریبانه

در مورد بحث تاپیک هم به دوستان از هر دو طرف پیشنهاد میکنم خیلی تند نرید هیچ چیز معلوم نیست. مطمئن باشید 90 درصد این شایعات آخرش اشتباه در میاد مجبور میشید یه دو سه سالی به غیبت صغری برید. :D تجربش رو اینجا خیلی داشتیم. یاد اکوسیستم و دایرکت اکس 12 و اینا بخیر:D
حرفت واقعا درسته
فقط داداش یادت رفت یادی از پلی استیشن نئو یا ps4 4k و ساخت کنسولی با هدف جلوگیری از مهاجرت گیمرها به سمت pc بکنی :D
 
  • Like
Reactions: reach usa
حرفت واقعا درسته
فقط داداش یادت رفت یادی از پلی استیشن نئو یا ps4 4k و ساخت کنسولی با هدف جلوگیری از مهاجرت گیمرها به سمت pc بکنی :D
مشخصه شما شایعات خیلی جدی گرفتی.
حالا اصلا فرض کنیم که مایکروسافت نسل بعد کنسول قوی تری داره ولی این برتری فقط به درد اوائل نسل می خوره بعد از اون چیزی که برای بازیباز مهمه بازی های انحصاری با کیفیت هست و تو این زمینه مایکروسافت فرسنگها عقب تر از سونی هست به نظر شما مایکروسافت می تونه با شرکتهائی که به تازگی خریداری کرده با شرکتهایی مثل ناتی داگ ، سانتامونیکا و ... رقابت کنه؟
 
مشخصه شما شایعات خیلی جدی گرفتی.
حالا اصلا فرض کنیم که مایکروسافت نسل بعد کنسول قوی تری داره ولی این برتری فقط به درد اوائل نسل می خوره بعد از اون چیزی که برای بازیباز مهمه بازی های انحصاری با کیفیت هست و تو این زمینه مایکروسافت فرسنگها عقب تر از سونی هست به نظر شما مایکروسافت می تونه با شرکتهائی که به تازگی خریداری کرده با شرکتهایی مثل ناتی داگ ، سانتامونیکا و ... رقابت کنه؟
داداش جوابش نده به قول دوستان don't feed the trolls
 
مشخصه شما شایعات خیلی جدی گرفتی.
حالا اصلا فرض کنیم که مایکروسافت نسل بعد کنسول قوی تری داره ولی این برتری فقط به درد اوائل نسل می خوره بعد از اون چیزی که برای بازیباز مهمه بازی های انحصاری با کیفیت هست و تو این زمینه مایکروسافت فرسنگها عقب تر از سونی هست به نظر شما مایکروسافت می تونه با شرکتهائی که به تازگی خریداری کرده با شرکتهایی مثل ناتی داگ ، سانتامونیکا و ... رقابت کنه؟

به نظرت سانتا مونیکا و ناتی داگ میتونن با آبسیدین یا اینگزایل در ساخت یه بازی RPG عمیق رقابت کنن؟ یا گوریلا گیمز میتونه با 343 در ساخت بازی FPS رقابت کنه؟ یا پولیفونی میتونه با T10 و PG در ساخت ریسینگ رقابت کنه؟ (آخری خیلی سنگین بود، میدونم :دی) و ... شاید این استودیوها گوتی نگیرن هیچ وقت بخاطر بازیهایی که میسازن، ولی همشون تو سبک خودشون جزو بهترین‌ها بودن و هستن. این فرسنگ‌ها هم شوخی قشنگی بود در هر صورت :دی

تنها کسریی که مایکروسافت نسل بعد نداره بازی با کیفیت هست، نکته مهم دیگه‌ای هم هست بفرمایید در خدمتیم :دی
 
مشخصه شما شایعات خیلی جدی گرفتی.
حالا اصلا فرض کنیم که مایکروسافت نسل بعد کنسول قوی تری داره ولی این برتری فقط به درد اوائل نسل می خوره بعد از اون چیزی که برای بازیباز مهمه بازی های انحصاری با کیفیت هست و تو این زمینه مایکروسافت فرسنگها عقب تر از سونی هست به نظر شما مایکروسافت می تونه با شرکتهائی که به تازگی خریداری کرده با شرکتهایی مثل ناتی داگ ، سانتامونیکا و ... رقابت کنه؟
رضا
مشخصه خیلی استودیو های مایکرو رو دست کم گرفتی
تجربه ای که ابسیدین توی ساخت عناوین RPG داره هیچ یک از استودیو های سونی ندارن
مهارت پلی گراند گیمز و ترن 10 در ساختن عناوین ریسینگ (خودت ساخته اخر ترن10 که فورتزا7 بود رو با گرن توریسمو اسپورت مقایسه کن)
پلی گراند گیمز 2 بازی در این نسل با متا بالای 90 ساخته (91 و 92)
نینجا تئوری!!!! کسی هست که ادعا کنه این استودیو توانایی رقابت نداره؟؟؟ هل بلید یک نمونه اثر این استودیو با تعداد افراد زیر 50 نفر و بودجه به شدت محدود
کدوم استودیو سونی در حال حاضر رقیب 343 هست؟بله 343 دو بازی ساخته با متا 87و 84(هیلو4 و هیلو5) خب الان کدوم استودیو سونی داره FPS میسازه؟ گوریلا؟ همین گوریلا متای اخرین FPS که ساخت 73 بود (کیلزون شادو فال)
اره سانتا و ناتی داگ خیلی سطح بالا هستن ولی این طور نیست که دیگه مثلا پلی گراند گیمز در نسل بعد نتونه بهشون برسه
یادت باشه هنوز صحبت از سایر استودیو های مایکروسافت مثل کوالیشن و اینگزایل نکردم و البته استودیو های جدید که در حال خریداری شدن هستن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: rezvideo
مشخصه شما شایعات خیلی جدی گرفتی.
حالا اصلا فرض کنیم که مایکروسافت نسل بعد کنسول قوی تری داره ولی این برتری فقط به درد اوائل نسل می خوره بعد از اون چیزی که برای بازیباز مهمه بازی های انحصاری با کیفیت هست و تو این زمینه مایکروسافت فرسنگها عقب تر از سونی هست به نظر شما مایکروسافت می تونه با شرکتهائی که به تازگی خریداری کرده با شرکتهایی مثل ناتی داگ ، سانتامونیکا و ... رقابت کنه؟
مشکل اینجاست که دوستان فکر میکنن کیلویی استدیو خریدن قراره از اونور بازی انحصاری خفن بده بیرون. از بین اینایی که خریده، ابسیدین که به زور کیک استارتر زنده بودن، inxile هم بازم تو کیک استارتر ویستلند رو ساخته بود. اون compulsion هم که بعد اون همه هایپ یه بازی پر باگ تحویل داد. این استدیو ها تا وقتی تقویت نشن و مدیریت درست حسابی بالا سرشون نباشه بعیده بازی کنسول سلری بیرون بدن. تو بین اینا یه نینجا تئوری و پلی گراند خودشون رو ثابت کردن. حالا دوستان اینجا با این قاطعیت کیفیت بازیهای آینده بقیه استدیو هارو پیش بینی میکنن و از اون طرف ورشکست شدن سونی برای نسل بعد رو اعلام میکنن معلومه یه اینسایدری داخل مایکروسافت دارن:-?
 
به نظرت سانتا مونیکا و ناتی داگ میتونن با آبسیدین یا اینگزایل در ساخت یه بازی RPG عمیق رقابت کنن؟ یا گوریلا گیمز میتونه با 343 در ساخت بازی FPS رقابت کنه؟ یا پولیفونی میتونه با T10 و PG در ساخت ریسینگ رقابت کنه؟ (آخری خیلی سنگین بود، میدونم :D) و ... شاید این استودیوها گوتی نگیرن هیچ وقت بخاطر بازیهایی که میسازن، ولی همشون تو سبک خودشون جزو بهترین‌ها بودن و هستن. این فرسنگ‌ها هم شوخی قشنگی بود در هر صورت :D

تنها کسریی که مایکروسافت نسل بعد نداره بازی با کیفیت هست، نکته مهم دیگه‌ای هم هست بفرمایید در خدمتیم :D
توضیحات شما کامل و قانع کننده بود ممنون با این توضیحات دیگه تصمیم گرفتم برم تو جبهه ماکروسافت:-bd
 
مشکل اینجاست که دوستان فکر میکنن کیلویی استدیو خریدن قراره از اونور بازی انحصاری خفن بده بیرون. از بین اینایی که خریده، ابسیدین که به زور کیک استارتر زنده بودن، inxile هم بازم تو کیک استارتر ویستلند رو ساخته بود. اون compulsion هم که بعد اون همه هایپ یه بازی پر باگ تحویل داد. این استدیو ها تا وقتی تقویت نشن و مدیریت درست حسابی بالا سرشون نباشه بعیده بازی کنسول سلری بیرون بدن. تو بین اینا یه نینجا تئوری و پلی گراند خودشون رو ثابت کردن. حالا دوستان اینجا با این قاطعیت کیفیت بازیهای آینده بقیه استدیو هارو پیش بینی میکنن و از اون طرف ورشکست شدن سونی برای نسل بعد رو اعلام میکنن معلومه یه اینسایدری داخل مایکروسافت دارن:-?

اگر منظورت از دوستان من هستم باید بگم که من به استودیوهای خریداری شده، سابقه کاری و کارنامشون نگاه میکنم و استخدامهایی که دارن و میگم که بازیهای خوبی میسازن و خواهند ساخت. :ی حالا چه مایکروسافت 1 استودیو بخره چه 10 تا من نظر کیلویی نمیدم :D

آبسیدین هم با چندین و چند ناشر همکاری داشته و آخرین بازی بزرگش هم با همکاری تیک تو در حال ساخت هست (The Outer World)، اینم از این :D در هر صورت من دارم پیش بینی میکنم و نظرم رو میدم شما هم پیش بینی کن کسی جلوت رو نگرفته، دور همیم خوشیم :D

فانتزیایی که دوستان اینجا سر استدیو های درجه ۲ و ۳ مایکروسافت میزنن مثل همون عرضه گیم AAA هر ۳ ماه ی بار مایکروسافت :-j

ما شاید بعضی وقت‌ها برای تفنن فانتزی بزنیم :D ولی قطعا شما دائما داری فاینال فانتزی میزنی :D بزن برادر خیلی خوبه ولی به اندازه

حداقل خبر رو میخونی و ازش استفاده میکنی (ولو برای ترول و نمک ریختن) لایک کن، چه آدمی هستی خدایی :دی

توضیحات شما کامل و قانع کننده بود ممنون با این توضیحات دیگه تصمیم گرفتم برم تو جبهه ماکروسافت:-bd

همون جبهه که هستی بمون انصافا :D بیای این ور یه گل به خودی میشی در بهترین حالت :D
 
آخرین ویرایش:
اگر منظورت از دوستان من هستم باید بگم که من به استودیوهای خریداری شده، سابقه کاری و کارنامشون نگاه میکنم و استخدامهایی که دارن و میگم که بازیهای خوبی میسازن و خواهند ساخت. :ی حالا چه مایکروسافت 1 استودیو بخره چه 10 تا من نظر کیلویی نمیدم :D

آبسیدین هم با چندین و چند ناشر همکاری داشته و آخرین بازی بزرگش هم با همکاری تیک تو در حال ساخت هست (The Outer World)، اینم از این :D در هر صورت من دارم پیش بینی میکنم و نظرم رو میدم شما هم پیش بینی کن کسی جلوت رو نگرفته، دور همیم خوشیم :D
بله نظرات و پیش بینی های دقیق شما از اکوسیستم و دایرکت ایکس 12 و 600% برتری cloud یادمون نرفته هنوز:-j بازی خوب ساختن =/= کنسول سلر . مایکروسافت نسل پیش اپیک و بانجی براش کنسول سلر میساخت که هم متای +90 میاورد و هم رکور فروش رو جا به جا میکرد هر نسخه جدید هیلو و گیرز. آخر سال هم کلی جوایز میبردن . با استدیو هایی مثل ابسیدین که حتی رو پلتفرم اصلیشون بازی جدیدشون که متاش 88-89 شد به زور 200 هزار نسخه فروخت یا inxlie و compulsion نمیشه جای بانجی و اپیک و پر کرد. همین نینجا تئوری آخرین بازی با بودجه بالایی که ساختن بر میگرده 2013 که همونم با استانداردهای سری خوب نفروخت. این نسل هم هیلو و گیرز تقریبا محو شدن و دیگه اون تاثیر سابق رو ندارن. کار به جایی رسیده که اونیکی دوستمون میگه چون از کیلزون شدو فال بهترن پس 343 رقیب نداره(rly?).
 
به نظرت سانتا مونیکا و ناتی داگ میتونن با آبسیدین یا اینگزایل در ساخت یه بازی RPG عمیق رقابت کنن؟ یا گوریلا گیمز میتونه با 343 در ساخت بازی FPS رقابت کنه؟ یا پولیفونی میتونه با T10 و PG در ساخت ریسینگ رقابت کنه؟ (آخری خیلی سنگین بود، میدونم :D) و ... شاید این استودیوها گوتی نگیرن هیچ وقت بخاطر بازیهایی که میسازن، ولی همشون تو سبک خودشون جزو بهترین‌ها بودن و هستن. این فرسنگ‌ها هم شوخی قشنگی بود در هر صورت :D

تنها کسریی که مایکروسافت نسل بعد نداره بازی با کیفیت هست، نکته مهم دیگه‌ای هم هست بفرمایید در خدمتیم :D
نه آقا قبول نیست، بازی فقط «اکشن ادونچر» باقی سبک ها قبول نیست [-(
 
رضا
مشخصه خیلی استودیو های مایکرو رو دست کم گرفتی
تجربه ای که ابسیدین توی ساخت عناوین RPG داره هیچ یک از استودیو های سونی ندارن
مهارت پلی گراند گیمز و ترن 10 در ساختن عناوین ریسینگ (خودت ساخته اخر ترن10 که فورتزا7 بود رو با گرن توریسمو اسپورت مقایسه کن)
پلی گراند گیمز 2 بازی در این نسل با متا بالای 90 ساخته (91 و 92)
نینجا تئوری!!!! کسی هست که ادعا کنه این استودیو توانایی رقابت نداره؟؟؟ هل بلید یک نمونه اثر این استودیو با تعداد افراد زیر 50 نفر و بودجه به شدت محدود
کدوم استودیو سونی در حال حاضر رقیب 343 هست؟بله 343 دو بازی ساخته با متا 87و 84(هیلو4 و هیلو5) خب الان کدوم استودیو سونی داره FPS میسازه؟ گوریلا؟ همین گوریلا متای اخرین FPS که ساخت 73 بود (کیلزون شادو فال)
اره سانتا و ناتی داگ خیلی سطح بالا هستن ولی این طور نیست که دیگه مثلا پلی گراند گیمز در نسل بعد نتونه بهشون برسه
یادت باشه هنوز صحبت از سایر استودیو های مایکروسافت مثل کوالیشن و اینگزایل نکردم و البته استودیو های جدید که در حال خریداری شدن هستن
نمی خوام خط به خط جواب بدم چون نه دیگه حال و حوصله کل کل دارم نه سنم راه می ده:D
فقط در مورد استودیو های جدید مایکروسافت دو تا نکته رو بگم.
۱-به غیر از نینجا تئوری اسم بقیه استودیوهایی که مایکروسافت خریده بود رو تو عمرم نشنیده بودم.علتش هم اینه که این استودیوها بیشتر روی پی سی فعالیت داشتن
۲- دوم این که جماعت طرفدار سونی اولویت اخرشون بازی های ار پی جی هست با وجود شرکتهایی نظیر ناتی داگ، سانتا ، ساکرپانچ و غیره که اصلا ار پی جی ساز نیستن کسی سراغ بازی های ار پی جی نمی ره اصلا اگه قرار هم باشه ار پی جی بازی کنیم می ریم سراغ محصولات سی دی پروجکت ضمن اینکه سونی از بازی غیر ار پی جی به اندازه کافی فروش داره
به نظرم مایکروسافت با خرید شرکتهایی نظیر ابسیدین کلا مدل مارکتینگش رو از سونی جدا کرده.مایکرو رفته به سمتی که بازی هاش بیشتر شبیه بازیهای پی سی بیس هست
رقیب ابسیدن ،شرکتهایی مثل سی دی پراجکت هستن نه سانتامونیکا یا ناتی داگ
مقایسه این شرکتها قیاس مع الفارق هست.
نکته بعد در مورد ۳۴۳ هست.درسته سونی این نسل fps ساز به اون معنی نداشته ولی محصولات ۳۴۳ هم همچین چیز شاخی نبودن در مقایسه با اثار بانجی که اصلا خنده داره مقایسشون .بازار اول شخص هم این روزا دست اکتی جهانخوار و ea هست نه 343 یا گوئریلا
و نکته اخر این که فورزا بازی خیلی خوبی هست ونمرات عالی گرفته کسی هم منکرش نمیشه اما مقایسش با جی تی اسپورت اشتباه هست.جی تی یه بازی کاملا سیمولاتور هست به خصوص با توجه به اضافه شدن قوانین FIA عملا از حالت یه بازی صرفا برای سرگرمی به یه باز کاملا حرفه ای تغییر وضعیت داده پس هر وقت فورزا مثل جی تی قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل رانی رو رعایت کرد بیا باهم صحبت کنیم
مثلا می خواستم خط به خط جواب ندم:D
 
بله نظرات و پیش بینی های دقیق شما از اکوسیستم و دایرکت ایکس 12 و 600% برتری cloud یادمون نرفته هنوز:-j بازی خوب ساختن =/= کنسول سلر . مایکروسافت نسل پیش اپیک و بانجی براش کنسول سلر میساخت که هم متای +90 میاورد و هم رکور فروش رو جا به جا میکرد هر نسخه جدید هیلو و گیرز. آخر سال هم کلی جوایز میبردن . با استدیو هایی مثل ابسیدین که حتی رو پلتفرم اصلیشون بازی جدیدشون که متاش 88-89 شد به زور 200 هزار نسخه فروخت یا inxlie و compulsion نمیشه جای بانجی و اپیک و پر کرد. همین نینجا تئوری آخرین بازی با بودجه بالایی که ساختن بر میگرده 2013 که همونم با استانداردهای سری خوب نفروخت. این نسل هم هیلو و گیرز تقریبا محو شدن و دیگه اون تاثیر سابق رو ندارن. کار به جایی رسیده که اونیکی دوستمون میگه چون از کیلزون شدو فال بهترن پس 343 رقیب نداره(rly?).

ببین ماهی گیری که نمیکنی یه قلابی بندازی شاید بگیره شاید نگیره :D یه چیزی نگو بعد برو من میفهمم بقیه هم میفهمن :D من حرفی که زدم درست بوده حالا تو 2 تا دیگه میذاری روش و ... من کاری ندارم :D تلاش خوبی بود ولی :D

بعدش هم بازی کنسول سلر یعنی چی؟ الان طبق کدوم دیتا میتونی بگی کدوم بازیها کنسول سلر هستن یا نیستن؟ :D همون آبسیدین یه فال اوت نیو وگاس ساخت 10 میلیون فروش کرد و الان خیلی از طرفدارای فال اوت منتظر بازی جدیدش هستن. یعنی فال اوت قبل از این افتضاحش بازی بزرگی نبوده؟ یعنی طرفدار نداشته و نداره؟

بعد همون گیرز 4 بعد از حدود 6 ماه 7 میلیون پلیر داشه. هیلو 5 بعد از گذشت چند ماه (تو همون 2016) فقط 16.5+ میلیون پلیر داشته (قبل از معرفی گیم پس و نسخه فورج رایگان ویندوز و ...). جزو 10 بازی پرفروش تاریخ ایکس باکس وان تو آمریکا بوده، تو هفته اول عرضش 400 میلیون دلار درآمد زایی کرده و ... الان داری هیلو رو با کیلزون و عملکردش مقایسه میکنی؟ ما بخوایم شوتر اول شخص مایکرو رو با نمونه مشابه سونی مقایسه کنیم باید چی بگیم؟ CoD؟ BF؟ یا کیلزون؟ :D

در کل تلاش خوبی بود :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or